Wanneer de dokter zegt: 'leer er maar mee leven'....
+28
Ella
nillis
teletascha
Silke
ekjir@M
Annie24
Susan
Lady4
loesje
kwak
Coco
Highway
Pien
meisjesmama
Printje
Tiara
Luce
PapillonRose
Sun88
Slakje
Bluestar
red rose
Charles
Catwoman79
Amber-
Manderijn
Tania
MissBitchy
32 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Wanneer de dokter zegt: 'leer er maar mee leven'....
Lady4 schreef:Ik zou de huisarts links laten liggen en zelf naar de poli Kindergeneeskunde bellen. Leg je situatie uit en dik het wat mij betreft een beetje aan. Het zou me niks verbazen wanneer je een afspraak van ze krijgt. Laconieke huisarts heb je zeg, bah.
Ik denk dat aan dikken niet eens nodig is, een kind dat non stop huilt, vreselijk, hou je niet lang vol.
Ik denk dat bellen naar polikliniek kinderen inderdaad ook een goede kan zijn, zeg wat je ziet bij je kind, hoe vaak hij huilt, en dat je het zelf niet meer trekt en de huisarts je afscheept.
Sorry ik word hier echt kwaad over, ik weet hoe het is, stomme huisarts!
Laatst aangepast door Sun88 op zo 30 jun 2013 - 9:56; in totaal 1 keer bewerkt
Sun88- Prater
- Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12
Ik zou een andere huisarts zoeken, ik zou niet iemand willen die zo laks met de gezondheid van mijn pasgeboren kind omgaat. Volgens mij kan je huisarts dat ook niet tegenhouden, dat is gewoon het recht dat je hebt. En dan zou ik verder praten met die nieuwe huisarts.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Idd op je strepen staan en die verwijzing eisen. Jij moet het doen, want je kindje kan het nog niet. Als er een wachttijd is in het ziekenhuis zelf even daarheen bellen en je probleem voorleggen. Vaak kan je dan alvast medicijnen krijgen voor je 1e afspraak.
Hier hadden we ook een reflux kindje en daarnaast was hij ook een huilbaby. Ook hij sliep overdag niet en huilde van 7 tot middernacht, drama! Je gaat er aan kapot, dus laat je niet wegsturen!
Hier hadden we ook een reflux kindje en daarnaast was hij ook een huilbaby. Ook hij sliep overdag niet en huilde van 7 tot middernacht, drama! Je gaat er aan kapot, dus laat je niet wegsturen!
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Een dr. Browns fles halen, naar de osteopaat gaan, op zijn zij laten slapen (mag officieel niet maar zelf lig je ook niet lekker op je rug met het zuur) en wij kregen losec van de kinderarts. De huisarts vond het ook maar onzin tot ik op de eerste hulp zat met een kindje met een longontsteking en een verschroeide slokdarm. Daarna werd ik wel serieus genomen.
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10
Ik zou ook een andere HA willen, dat sowieso.. Iemand die zegt dat een kind hier mee moet leren leven terwijl hij niet eens doorverwezen heeft moet een flinke schop onder zijn hol krijgen. Ik zou in staat zijn om een klacht in te dienen, wat ongelofelijk laks.
Maar ik zou er niet weer een heel verhaal gaan houden, maar gewoon binnenkomen met de mededeling dat je een doorverwijzing wil, klaar. Geef hem niet de kans om je verhaal onderuit te schoppen. En desnoods bel je morgen gewoon de kinderpoli op!! Dat zou ik sowieso doen.
Maar ik zou er niet weer een heel verhaal gaan houden, maar gewoon binnenkomen met de mededeling dat je een doorverwijzing wil, klaar. Geef hem niet de kans om je verhaal onderuit te schoppen. En desnoods bel je morgen gewoon de kinderpoli op!! Dat zou ik sowieso doen.
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Oké, nu zit ik hevig in dilemma...
Dat hij reflux heeft, is zeker.
Maar nu heeft ie gister en vandaag weer een redelijk goede dag, hij heeft zowaar geslapen overdag en is niet meer ontroostbaar.
De héle week ervoor was echter drama. Hij heeft gewoon onwijs last van maagzuur.
Ik vanmorgen naar de huisarts gebeld, maar m'n eigen huisarts is op vakantie. Voor nog 3 weken! Maar z'n vervangster is die draak die me de vorige keer als een klein kind met een kluitje in het riet stuurde... Eigenlijk heb ik dus geen zin om naar haar te gaan!
Moet ik toch maar bij haar een afspraak maken?
Of afwachten tot m'n eigen huisarts er weer is (het gaat nu immers 2 dagen weer redelijk)?
Of inderdaad gewoon rechtstreeks naar een kinderarts gaan?
Ga het in ieder geval zometeen bij de verloskundige bespreken, daar moet ik heen voor de nacontrole.
Dat hij reflux heeft, is zeker.
Maar nu heeft ie gister en vandaag weer een redelijk goede dag, hij heeft zowaar geslapen overdag en is niet meer ontroostbaar.
De héle week ervoor was echter drama. Hij heeft gewoon onwijs last van maagzuur.
Ik vanmorgen naar de huisarts gebeld, maar m'n eigen huisarts is op vakantie. Voor nog 3 weken! Maar z'n vervangster is die draak die me de vorige keer als een klein kind met een kluitje in het riet stuurde... Eigenlijk heb ik dus geen zin om naar haar te gaan!
Moet ik toch maar bij haar een afspraak maken?
Of afwachten tot m'n eigen huisarts er weer is (het gaat nu immers 2 dagen weer redelijk)?
Of inderdaad gewoon rechtstreeks naar een kinderarts gaan?
Ga het in ieder geval zometeen bij de verloskundige bespreken, daar moet ik heen voor de nacontrole.
MissBitchy- Fluisteraar
- Aantal berichten : 164
Punten : 210
Registratiedatum : 01-09-12
Kun je niet naar het cb bellen en daar om een verwijzing vragen? Ik zou niet nog eens drie weken wachten, ik weet uit eigen ervaring dat die goede dagen ineens om kunnen slaan naar hele slechte dagen. Toen mijn huisarts op vakantie was en de vervanger geen verwijzing naar de kinderarts wilde geven, heb ik ook naar het cb gebeld. Binnen drie dagen kon ik langs met mijn zoontje bij de kinderarts.
Silke- Fluisteraar
- Aantal berichten : 277
Punten : 273
Registratiedatum : 23-02-13
Nu ga ik geen antwoord geven waar je blij van wordt...
Ik ben met onze man ook bij de kinderarts geweest voor zijn reflux. Hij heeft zelfs een paar dagen ter observatie in het ziekenhuis gelegen. Uiteindelijk heeft niets echt geholpen en modderen we nog steeds aan met zijn reflux. Maar met 1 ding hadden ze gelijk: na 3 maanden is het ergste huilen over, en begon de kleine ook overdag te slapen.
Ze hebben wel vanaf het begin gezegd: na 1 jaar is bij 95%van de kinderen het reflux probleem opgelost. Dus nog 7 maanden te gaan:cheering:
Ik ben met onze man ook bij de kinderarts geweest voor zijn reflux. Hij heeft zelfs een paar dagen ter observatie in het ziekenhuis gelegen. Uiteindelijk heeft niets echt geholpen en modderen we nog steeds aan met zijn reflux. Maar met 1 ding hadden ze gelijk: na 3 maanden is het ergste huilen over, en begon de kleine ook overdag te slapen.
Ze hebben wel vanaf het begin gezegd: na 1 jaar is bij 95%van de kinderen het reflux probleem opgelost. Dus nog 7 maanden te gaan:cheering:
teletascha- Prater
- Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10
Bedankt voor al jullie reacties, ook Teletascha
Alhoewel het nu al zondag, maandag en vandaag redelijk goed gaat, heb ik toch net maar gebeld voor een afspraak.
Wat hij nu uitspuugt is namelijk groen/bruinig en dat lijkt me toch niet horen?
Nu kan ik morgenmiddag terecht, dus ben benieuwd...
Alhoewel het nu al zondag, maandag en vandaag redelijk goed gaat, heb ik toch net maar gebeld voor een afspraak.
Wat hij nu uitspuugt is namelijk groen/bruinig en dat lijkt me toch niet horen?
Nu kan ik morgenmiddag terecht, dus ben benieuwd...
MissBitchy- Fluisteraar
MissBitchy, succes en hopelijk gaat het snel beter. Hier was T 7 weken toen we bij de ka kwamen en T gelijk werd opgenomen. Met 12 weken kregen we ineens een heel ander meisje, dus de eerste 3 maanden waren hier ook zwaar.
nillis- Kletskop
- Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10
Je kan natuurlijk alvast een afspraak maken bij een kinderarts. Daar zit je namelijk ook niet gelijk morgen of overmorgen. Mocht de huisarts het toch eerst met medicatie gaan willen proberen kan je hem altijd weer afzeggen. Maar dan staat de afspraak vast
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Ik ben zo lang van het kastje naar de muur gestuurd. Mijn huisarts grijnsde een keer toen ik voor de zoveelste keer binnen kwam en zei : " Ooit wordt het heus een vrolijk mannetje ".
Ik wilde Enfamil proberen maar dat mocht niet van hem.
Uiteindelijk terecht gekomen bij de kinderarts in een ander ziekenhuis via mijn ziekteverzeker een ing en ging naar buiten met een recept voor Enfamil, en na één fles was het al zoveel beter. Enfamil dikt in in de maag doordat het met maagzuur/maagsap in aanraking komt.
Ik wilde Enfamil proberen maar dat mocht niet van hem.
Uiteindelijk terecht gekomen bij de kinderarts in een ander ziekenhuis via mijn ziekteverzeker een ing en ging naar buiten met een recept voor Enfamil, en na één fles was het al zoveel beter. Enfamil dikt in in de maag doordat het met maagzuur/maagsap in aanraking komt.
Happy- Prater
- Aantal berichten : 1027
Punten : 1085
Registratiedatum : 05-12-10
Ben vandaag bij de huisarts geweest (ik had nu een andere dan de vorige keer) en die had 'm onderzocht en toen vroeg ze: wat wil je nu?
Ja euhh, dat ie geholpen wordt! Hoe? Nou euhhh wie is hier nou de dokter?!
Maar goed, toen zei ze zelf al dat ze me zou doorverwijzen naar de kinderarts. Morgen kunnen we terecht gelukkig!
Ze waarschuwde ons al dat ie misschien wel meteen een nachtje ter observatie wordt opgenomen...
Ja euhh, dat ie geholpen wordt! Hoe? Nou euhhh wie is hier nou de dokter?!
Maar goed, toen zei ze zelf al dat ze me zou doorverwijzen naar de kinderarts. Morgen kunnen we terecht gelukkig!
Ze waarschuwde ons al dat ie misschien wel meteen een nachtje ter observatie wordt opgenomen...
MissBitchy- Fluisteraar
Heb je niet om medicatie gevraagd?
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Ze wilde dat door de kinderarts laten bepalen, zij schrijft nooit medicatie uit voor reflux maar stuurt altijd voor de zekerheid door naar de kinderarts.
MissBitchy- Fluisteraar
Fijn dat je een verwijzing hebt gekregen. Hopelijk kan de kinderarts jullie verder helpen.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Ah ok, nou in ieder geval fijn dat jullie gauw tercht kunnen. En ik hoop voor je dat hij niet een nachtje moet blijven
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Vanmiddag bij de kinderarts geweest ennnn we hebben Ranitidine gekregen!!!
Ben zooo blij, kon wel janken toen ze 'het verlossende woord' zei! Ze begon eerst met dat het normaal is dat babytjes wat spugen, dus ik zag de bui al hangen. Maar gelukkig zei ze erachteraan dat het niet normaal is als hij van 8.00 tot 0.00u niet slaapt en alleen maar krijst van de pijn.
Het kan alleen wel 2 weken duren voordat het echt aanslaat, maar goed ben allang blij dat er íets gebeurt! En volgende week heb ik een belafspraak met de kinderarts staan, dus hij wordt goed in de gaten gehouden
Ben zooo blij, kon wel janken toen ze 'het verlossende woord' zei! Ze begon eerst met dat het normaal is dat babytjes wat spugen, dus ik zag de bui al hangen. Maar gelukkig zei ze erachteraan dat het niet normaal is als hij van 8.00 tot 0.00u niet slaapt en alleen maar krijst van de pijn.
Het kan alleen wel 2 weken duren voordat het echt aanslaat, maar goed ben allang blij dat er íets gebeurt! En volgende week heb ik een belafspraak met de kinderarts staan, dus hij wordt goed in de gaten gehouden
MissBitchy- Fluisteraar
Ranitidine hielp hier snel en goed! Sterkte ermee!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
fijn dat je medicatie hebt gekregen. Hopelijk gaat het snel de goede kant op.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Gelukkig zeg dat je zo snel terecht kon, hopelijk gaat het snel beter.
Sun88- Prater
- Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Leer ermee leven!
» Wat je denkt, maar niet zegt!
» Hoe en wanneer leer je een baby eten?
» Wanneer naar de dokter bij koorts?
» Keelpijn: wanneer naar de dokter?
» Wat je denkt, maar niet zegt!