Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer de dokter zegt: 'leer er maar mee leven'....

+28
Ella
nillis
teletascha
Silke
ekjir@M
Annie24
Susan
Lady4
loesje
kwak
Coco
Highway
Pien
meisjesmama
Printje
Tiara
Luce
PapillonRose
Sun88
Slakje
Bluestar
red rose
Charles
Catwoman79
Amber-
Manderijn
Tania
MissBitchy
32 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wanneer de dokter zegt: 'leer er maar mee leven'.... Empty Wanneer de dokter zegt: 'leer er maar mee leven'....

Bericht  MissBitchy zo 30 jun 2013 - 7:09

.... wat doe je dan??

Mijn zoontje van 5 weken heeft last van reflux.
*hij spuugt z'n flessen met grote kracht uit
*hij heeft daarnaast onwijs last van opkomend maagzuur
*z'n fles spuugt ie netjes weer uit, maar het maagzuur slikt ie weer in, waardoor hij er dus 2x last van heeft
*hij is daardoor ontroostbaar van de pijn, hij blijft maar huilen, niets is goed, ook vasthouden niet
*hij slaapt overdag helemaal NIET, of hooguit 5 min. om vervolgens weer krijsend van de pijn wakker te worden
*'s nachts sliep hij wel redelijk (0.00u tot 4.00u, 5.00u tot 8.00u), maar dat is sinds deze week ook over en slaapt hij hooguit 2 uur achter elkaar

Wat hebben we al gedaan:
*Nutricia Omneo (op aanraden van het CB) Ga nu overleggen of ik niet beter Nutricia A.R.1 kan gaan geven...
*indikken met Johannesbroodpitmeel
*hoofdeind van z'n bedje omhoog
*minimaal een half uur na z'n voeding rechtop houden
*voeding in kleine beetjes (30cc per keer) aanbieden
*meerdere keren tussendoor laten boeren
*laten huilen (Tegen mijn principes in hoor! maar je probeert uiteindelijk alles. Maar hij huilt echt van de pijn, dus dat was eens maar nóóit meer!)

Pfff, we zijn uitgeput en ten einde raad...
Al bij de huisarts geweest, maar het was niet ernstig genoeg dus geen medicijnen o.i.d. en we moeten er maar mee leren leven...
Wat moeten we nu?! Nogmaals heen en een doorverwijzing eisen? Of ons er inderdaad maar bij neerleggen confused
MissBitchy
MissBitchy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 164
Punten : 210
Registratiedatum : 01-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer de dokter zegt: 'leer er maar mee leven'.... Empty Re: Wanneer de dokter zegt: 'leer er maar mee leven'....

Bericht  Tania zo 30 jun 2013 - 7:11

Terug gaan naar de huisarts en erop staan dat hij je kindje verder onderzoekt of je doorstuurt naar de kinderarts.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer de dokter zegt: 'leer er maar mee leven'.... Empty Re: Wanneer de dokter zegt: 'leer er maar mee leven'....

Bericht  Manderijn zo 30 jun 2013 - 7:12

Als je ziet dat je kind er onder lijd zou ik zeker ergens een second opinion aanvragen.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer de dokter zegt: 'leer er maar mee leven'.... Empty Re: Wanneer de dokter zegt: 'leer er maar mee leven'....

Bericht  Amber- zo 30 jun 2013 - 7:12

Tania schreef:Terug gaan naar de huisarts en erop staan dat hij je kindje verder onderzoekt of je doorstuurt naar de kinderarts.

Volledig +1!!!!
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer de dokter zegt: 'leer er maar mee leven'.... Empty Re: Wanneer de dokter zegt: 'leer er maar mee leven'....

Bericht  Gast zo 30 jun 2013 - 7:13

Ik zou naar een natuurgenezer en/of osteopaat en/of homeopaat gaan.

Als dit je niet aanspreekt, dan zou ik inderdaad terug gaan naar de huisarts en nogmaals vragen om een doorverwijzing naar de kinderarts.

Wat moeilijk en zwaar voor jullie, sterkte hug. Zijn er mensen die het af en toe even van je kunnen overnemen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer de dokter zegt: 'leer er maar mee leven'.... Empty Re: Wanneer de dokter zegt: 'leer er maar mee leven'....

Bericht  Catwoman79 zo 30 jun 2013 - 7:14

Ik zou me niet op deze manier laten weg sturen.
Als je huisarts je niet serieus genoeg neemt zou ik in dit geval wel een verwijzing vragen naar de kinderarts.
Of naar een andere huisarts gaan
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het noorden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer de dokter zegt: 'leer er maar mee leven'.... Empty Re: Wanneer de dokter zegt: 'leer er maar mee leven'....

Bericht  Charles zo 30 jun 2013 - 7:15

Ik zou doorvragen bij de dokter hoe hij tot een dergelijk standpunt komt.

Heeft hij veel kindjes van nabij begeleid met dit probleem? En wat was toen de behandeling? En wat waren de resultaten? En wat is de reden dat hij bij jullie tot een dergelijke uitspraak komt? Hoe vind hij dat jullie als ouders erin staan? Enz

Ik bedoel niet dat je aanvallend moet gaan vragen, nee juist niet. Sta open voor zijn 'inzicht' en neem het in je op. Misschien geeft hij wel antwoorden die bij nader inzien kunnen kloppen of waar jullie iets aan hebben.

Kan hij dat niet en krijgen jullie het gevoel dat hij niet voldoende kunde heeft op dit vlak zou ik naar een andere arts gaan voor een second opinion.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer de dokter zegt: 'leer er maar mee leven'.... Empty Re: Wanneer de dokter zegt: 'leer er maar mee leven'....

Bericht  red rose zo 30 jun 2013 - 7:16

Ik zou zeker naar een kinderarts willen, dit lijkt mij niet iets waar je mee moet leren leven.
red rose
red rose
Prater
Prater

Aantal berichten : 536
Punten : 587
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer de dokter zegt: 'leer er maar mee leven'.... Empty Re: Wanneer de dokter zegt: 'leer er maar mee leven'....

Bericht  Bluestar zo 30 jun 2013 - 7:19

Ik zou er absoluut op staan dat ik naar een kinderarts doorverwezen word! 
Sterkte er mee, snap dat jullie uitgeput zijn, klinkt pittig!
Bluestar
Bluestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer de dokter zegt: 'leer er maar mee leven'.... Empty Re: Wanneer de dokter zegt: 'leer er maar mee leven'....

Bericht  Slakje zo 30 jun 2013 - 7:20

Naar de kinderarts. Ik ben met de reflux van Louise bij 2 huisdokters geweest en wat zij van tips/medicatie gaven hielp niet, ben toen met haar naar de kinderarts geweest.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer de dokter zegt: 'leer er maar mee leven'.... Empty Re: Wanneer de dokter zegt: 'leer er maar mee leven'....

Bericht  Sun88 zo 30 jun 2013 - 7:21

Terug naar de huisarts, ik heb dit ook gehad, kind dat zichtbaar pijn leed, en de huisarts die zei dat alle kindjes huilen en het met 3mnd wel beter zou gaan. Nou niet dus. Gewoon terug gaan zo snel mogelijk, maak desnoods een lijstje hoeveel hij huilt en slaapt, dan zou hij vast zien dat dit wel ernstig genoeg is om er niets mee te doen. echt heel veel sterkte, hopelijk gaat het snel beter.
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer de dokter zegt: 'leer er maar mee leven'.... Empty Re: Wanneer de dokter zegt: 'leer er maar mee leven'....

Bericht  PapillonRose zo 30 jun 2013 - 7:22

Ik zou een seconden opinion vragen als je bij de huisarts niet verder komt. Maar eerst bij je huisarts staan op een doorverwijzing. En misschien ondertussen zelf al dingen ondernemen zoals naar een osteopaat gaan (heeft hier veel geholpen, alleen was dat voor iets anders) of iets als een homeopaat.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer de dokter zegt: 'leer er maar mee leven'.... Empty Re: Wanneer de dokter zegt: 'leer er maar mee leven'....

Bericht  Luce zo 30 jun 2013 - 7:23

Terug naar de huisarts en eisen dat je doorverwezen wordt naar de kinderarts. Doet hij het niet? Dan naar een andere huisarts. Doet hij dat ook niet? Dan bellen naar een kinderarts. 

Oftewel: het er niet bij laten zitten.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer de dokter zegt: 'leer er maar mee leven'.... Empty Re: Wanneer de dokter zegt: 'leer er maar mee leven'....

Bericht  Tiara zo 30 jun 2013 - 7:32

Luce schreef:Terug naar de huisarts en eisen dat je doorverwezen wordt naar de kinderarts. Doet hij het niet? Dan naar een andere huisarts. Doet hij dat ook niet? Dan bellen naar een kinderarts. 

Oftewel: het er niet bij laten zitten.

 +1 zeker werk van maken!
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer de dokter zegt: 'leer er maar mee leven'.... Empty Re: Wanneer de dokter zegt: 'leer er maar mee leven'....

Bericht  Printje zo 30 jun 2013 - 7:41

Verwijzing naar d kinderarts vragen idd. Die alternatieve dingen zou ik pas daarna doen als er zeker geen medische aanwijzing is,
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer de dokter zegt: 'leer er maar mee leven'.... Empty Re: Wanneer de dokter zegt: 'leer er maar mee leven'....

Bericht  Gast zo 30 jun 2013 - 7:43

Hier deed nutrilon ar wonderen.we hadden net medicijnen gekregen van de kinderarts. ( na maanden omkloten met de voeding) daar heeft hij uiteindelijk maar 1 zakje ban gehad omdat die voeding heel goed hielp. Het spugen was over.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer de dokter zegt: 'leer er maar mee leven'.... Empty Re: Wanneer de dokter zegt: 'leer er maar mee leven'....

Bericht  meisjesmama zo 30 jun 2013 - 7:44

Een doorverwijzing regelen naar de kinderarts! En dit door de dokter laten regelen zodat je zo snel mogelijk terecht kan.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer de dokter zegt: 'leer er maar mee leven'.... Empty Re: Wanneer de dokter zegt: 'leer er maar mee leven'....

Bericht  Pien zo 30 jun 2013 - 7:45

Dan zou mijn huisarts de pot op kunnen! Met zoiets valt niet te leven.... Ik zou dan of als het 's avonds weer een keer mis is naar de hap gaan, of een second opinion aanvragen bij een andere huisarts.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer de dokter zegt: 'leer er maar mee leven'.... Empty Re: Wanneer de dokter zegt: 'leer er maar mee leven'....

Bericht  Highway zo 30 jun 2013 - 7:45

Terug, evt second opinion of kinderarts. s had dit ook (afgezien van het flessen uitspugen) en sinds we nexium gebruiken is het een heel ander meisje. Slaapt goed en heeft zichtbaar minder last.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer de dokter zegt: 'leer er maar mee leven'.... Empty Re: Wanneer de dokter zegt: 'leer er maar mee leven'....

Bericht  MissBitchy zo 30 jun 2013 - 7:54

Dank je wel voor jullie reacties!

Ik ga morgen bellen voor een afspraak. Ga in ieder geval dit lijstje van mijn OP meenemen en inderdaad een goede tip om z'n slaaptijden (das makkelijk, gewoon niet Cry ) te noteren enzo.
Heb al gevraagd of m'n vriend meegaat, zodat ik me niet weer laat afschepen.

Tuurlijk snap ik dat een baby in het begin zwaar kan zijn en dat je gebroken nachten hebt, maar dit is echt niet leuk meer. En gebroken nachten oké, dan denk je: ik doe de nachtvoedingen wel (m'n vriend moet gewoon werken dus laat hem maar lekker z'n rust pakken) en slaap overdag wel bij tijdens zijn slaapjes, maarja dat wordt 'm dus ook niet want het is bijna non-stop krijsen.

We hebben opzich wel familie/vrienden die het over kunnen nemen, maar ik vind dat heel moeilijk om te vragen en helaas hebben ze het zelf nog niet aangeboden laughcry
MissBitchy
MissBitchy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 164
Punten : 210
Registratiedatum : 01-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer de dokter zegt: 'leer er maar mee leven'.... Empty Re: Wanneer de dokter zegt: 'leer er maar mee leven'....

Bericht  Coco zo 30 jun 2013 - 7:56

Ik zou ook een doorverwijzing eisen voor een kinderarts en op zoek gaan naar een andere huisarts...ik vind een uitspraak als "leer er maar mee leven" nou niet echt getuigen van een kundig (huis) arts.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer de dokter zegt: 'leer er maar mee leven'.... Empty Re: Wanneer de dokter zegt: 'leer er maar mee leven'....

Bericht  kwak zo 30 jun 2013 - 8:02

Wat erg dat de ha dat zegt!
Je merkt echt of je kindje huilt om te huilen even raar gezegd of door de pijn!
J heeft ook een reflux en huilde ook hele erg veel van de pijn en dat merk je echt wel.

Morgen vroeg direct bellen en een afspraak willen de zelfde dag en zo snel mogelijk.
Kun je evt zelf niet vragen naar medicijnen? J heeft ranitidine gehad en had hier heel veel baat bij.
Ik hoop echt dat je medicatie of iod kan krijgen.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer de dokter zegt: 'leer er maar mee leven'.... Empty Re: Wanneer de dokter zegt: 'leer er maar mee leven'....

Bericht  Highway zo 30 jun 2013 - 8:19

MissBitchy schreef:Dank je wel voor jullie reacties!

Ik ga morgen bellen voor een afspraak. Ga in ieder geval dit lijstje van mijn OP meenemen en inderdaad een goede tip om z'n slaaptijden (das makkelijk, gewoon niet Cry ) te noteren enzo.
Heb al gevraagd of m'n vriend meegaat, zodat ik me niet weer laat afschepen.

Tuurlijk snap ik dat een baby in het begin zwaar kan zijn en dat je gebroken nachten hebt, maar dit is echt niet leuk meer. En gebroken nachten oké, dan denk je: ik doe de nachtvoedingen wel (m'n vriend moet gewoon werken dus laat hem maar lekker z'n rust pakken) en slaap overdag wel bij tijdens zijn slaapjes, maarja dat wordt 'm dus ook niet want het is bijna non-stop krijsen.

We hebben opzich wel familie/vrienden die het over kunnen nemen, maar ik vind dat heel moeilijk om te vragen en helaas hebben ze het zelf nog niet aangeboden laughcry
Vraag ands om 10 dagen nexium op proef, bij s merkten we bij dag 3 al verschil! Goed zo dat je je man meeneemt, als je kindje pijn heeft moeter gewoon iets aan gedaan worden.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer de dokter zegt: 'leer er maar mee leven'.... Empty Re: Wanneer de dokter zegt: 'leer er maar mee leven'....

Bericht  loesje zo 30 jun 2013 - 8:20

Ik zou zeker naar een kinderarts willen, dit lijkt mij niet iets waar je mee moet leren leven.

Mijn dochter heeft ook reflux en heeft er nexium voor gekregen en is daardoor veranderd in een voorbeeldig kind dat niet snel huilt.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer de dokter zegt: 'leer er maar mee leven'.... Empty Re: Wanneer de dokter zegt: 'leer er maar mee leven'....

Bericht  Lady4 zo 30 jun 2013 - 9:28

Ik zou de huisarts links laten liggen en zelf naar de poli Kindergeneeskunde bellen. Leg je situatie uit en dik het wat mij betreft een beetje aan. Het zou me niks verbazen wanneer je een afspraak van ze krijgt. Laconieke huisarts heb je zeg, bah.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer de dokter zegt: 'leer er maar mee leven'.... Empty Re: Wanneer de dokter zegt: 'leer er maar mee leven'....

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum