Hoe en wanneer leer je een baby eten?
+16
Happydobby
bolus26
Pommes
Printje
Fiwen
M-G
Fearie
Snoes
Aimee
Sanne
Slakje
Limburg85
Supertalentje
loesje
maiadebij
Muus
20 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Hoe en wanneer leer je een baby eten?
Het gaat helemaal tegen mijn gevoel in maar we zijn op advies van het cb begonnen met groente. (voor het doorslapen, en het was achterhaald om met 6 maanden pas te gaan geven en dat gold sowieso niet voor fv; aldus het cb)
Bij ieder hapje (als hij zijn mond al open doet) laat hij het op zijn tong liggen, dan moet hij kokhalzen om vervolgens heel veel over te geven. Echt projectielbraken! Nu zijn we dit al 2 weken aan het doen en ik stop ermee!
Naar mijn idee is hij er duidelijk nog niet aan toe en kunnen we beter een maand wachten.
Of doe ik hier verkeerd aan?
Bij ieder hapje (als hij zijn mond al open doet) laat hij het op zijn tong liggen, dan moet hij kokhalzen om vervolgens heel veel over te geven. Echt projectielbraken! Nu zijn we dit al 2 weken aan het doen en ik stop ermee!
Naar mijn idee is hij er duidelijk nog niet aan toe en kunnen we beter een maand wachten.
Of doe ik hier verkeerd aan?
Muus- Prater
- Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10
Re: Hoe en wanneer leer je een baby eten?
Hoe oud is hij? J was 5,5 maand toen we dmv rapley begonnen met bijvoeden. Ze sliep daar overigens ook niet van door hoor, dat is een advies van je cb die ik dan weer achterhaald vindt. Door rapley kon J zelf aangeven hoever ze toe was aan bijvoeding. Ze heeft zelf de regie en krijgt binnen wat ze zelf in haar mond stopt, kauwt en doorslikt. Niet zo veel dus de eerste tijd ;-)
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Oja, en volg je (moeder-)gevoel die heeft het 9 van de 10 keer bij het juiste eind.
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Ik vind dat ook behoorlijk achterhaald van het cb, ik sta nog altijd met alle liefde op 's nachts al valt het me soms wel zwaar. Zijn stralende lach maakt alles goed.
Mijn zoontje is nu 4,5 maand oud. Rapley heb ik me eigenlijk nooit in verdiept, misschien toch maar eens doen.
Nu maak ik alles vers en pureer het tot snot.
Mijn zoontje is nu 4,5 maand oud. Rapley heb ik me eigenlijk nooit in verdiept, misschien toch maar eens doen.
Nu maak ik alles vers en pureer het tot snot.
Muus- Prater
- Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10
je kindje moet er gewoon aan toe zijn en de ene baby is dat eerder dan de andere baby. Mijn dochtertje is er overduidelijk aan toe want ze snapt hoe het lepeltje werkt en hapt goed.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ging 'm niet laten overgeven iedere keer. Doorslapen doen ze van die minihapjes al helemaal niet, of geef je het snachts? Ik ben met 6 mnd begonnen, brood pas met 8 of 9, dat kreeg ie gewoon niet weg (ook kokhalzen en spugen).
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Wij zijn met 4 maanden fruit begonnen en met 18 weken fruit. Hier snapte hij het ditect, slikt het netjes door en vandaag zelfs een half potje groente op, zelfs te miepen als het te lang duurde.
Maar als hij iedere dag blijft kokhalzen na 2 weken denk ik idd dat hij er nog niet aan toe is.
Maar als hij iedere dag blijft kokhalzen na 2 weken denk ik idd dat hij er nog niet aan toe is.
Limburg85- Ratel
- Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Niet teveel naar het cb luisteren en je eigen gevoel volgen! Als jij denkt/vindt dat hij er nog niet aan toe is, dan is hij er nog niet aan toe. Beter wachten dus
.
.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Als je Rapley wil geven, zou ik wel wachten tot je zoon 6 maanden is en enigszins rechtop kan blijven zitten in een kinderstoel. Anders lijkt het me best gevaarlijk eigenlijk. Ik zou in ieder geval nog even wachten als ik je verhaal zo lees. Misschien over een paar weken nog eens proberen, want nu lijkt het nog wat te vroeg te zijn.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Als hij het echt zo nog niet snapt, zou ik ook gewoon nog even lekker wachten. Gewoon over 2 weken ofzo weer opnieuw proberen.
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Ik zou ook nog even wachten dan.
Mijn zoontje is nu ruim 4 maanden en wij willen wel wachten tot hij 6 maanden oud is om met bijvoeding te starten.
Mijn zoontje is nu ruim 4 maanden en wij willen wel wachten tot hij 6 maanden oud is om met bijvoeding te starten.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Ik zou naar je eigen gevoel luisteren. En als dat zegt nog even wachten, dat maar gewoon doen.
Ik heb gewacht tot D bijna 6 maand was en toen was ie er ook wel aan toe.
Ik heb gewacht tot D bijna 6 maand was en toen was ie er ook wel aan toe.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Dan zou ik inderdaad ook nog even wachten. Het klinkt inderdaad niet alsof je hem er een plezier mee doet. Hier hebben we een paar dagen geleden geprobeerd om wat fruit te geven maar hij moest er nog niets van weten. Hij was toen net 4 maand dus ik wacht nog wel een paar weken. Het is nu tenslotte nog niet nodig.
M-G- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10
Wij hebben gewacht tot 6 maanden ivm allergieën en toen we begonnen was ze er duidelijk nog niet aan toe. We zijn toen na een paar dagen gestopt, hebben 1,5 week gewacht en zijn toen opnieuw begonnen en toen had ze het ineens wel door en ging het goed. Het CB vond het onzin en alles maar ik ben blij dat ik mijn eigen gevoel hierin gevolgd heb.
Dus mijn advies: stoppen en over een tijdje weer eens proberen. Of ze nou 4-4,5-5 of zoals J 6,5 maand zijn als je begint met bijvoeding... Volgens mij maakt het uiteindelijk echt geen verschil, een kind moet er gewoon klaar voor zijn en bij de een is dat eerder dan bij de ander.
Dus mijn advies: stoppen en over een tijdje weer eens proberen. Of ze nou 4-4,5-5 of zoals J 6,5 maand zijn als je begint met bijvoeding... Volgens mij maakt het uiteindelijk echt geen verschil, een kind moet er gewoon klaar voor zijn en bij de een is dat eerder dan bij de ander.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Ik zou mijn kind ook niet iedere keer laten overgeven, zo krijgt hij dadelijk nog een negatieve ervaring met eten en dan ben je verder van huis. Ik zou zoals al vaker gezegd hier, mijn eigen gevoel volgen en dus ff stoppen en na een week of wat nogmaals proberen. Sowieso luister ik al helemaal niet naar het cb en al helemaal niet met van die wazige adviezen.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Hier gestart met bijvoeden toen hij bijna 5 maanden was maar hij begreep er niks van. Heb het anderhalve week geprobeert en toen gestopt want hij waa er toch nog niet aan toe naar mijn idee. Toen weer opnieuw geprobeert met 6 maanden en toen ging het al een stuk beter.
Pommes- Prater
- Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13
We zijn net gestart met groente ,ze is4,5 maand, en ze vind het erg grappig/ interessant . Ik zou gewoon even wachten wat dit klinkt niet fijn voor jullie beiden.
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Bolus,pfff alweer 4.5 mnd?? wat gaat het toch snel.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
loesje schreef:je kindje moet er gewoon aan toe zijn en de ene baby is dat eerder dan de andere baby. Mijn dochtertje is er overduidelijk aan toe want ze snapt hoe het lepeltje werkt en hapt goed.
En vorige week opende je nog een topic dat ze het niet snapte
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Van het CB mogen wij binnenkort al gaan starten met de fruithapjes. Maandag moeten wij naar de kinderarts en ga daar ook eens vragen hoe ze er daar over denken. Vind het al zo vroeg
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
@Ella; je mag starten, je moet niet Ik kon me er bij 4 mnd niks bij voorstellen, mijn kleine baby al vast voedsel. Dus ik heb gewacht, dat heeft voor ons goed uitgepakt. Het is ook niet zo dat ze pas later goed kunnen eten wanneer je later start of dat juist 4 mnd het moment is waarop ze het goed oppakken. Je mist geen kans ofzo door later te beginnen.
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Nee dat weet ik ook wel. Ik denk dat mijn mannetje er wel aan toe is. Het is meer een gevoel.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
wat ik probeer bij Julian is om wat water te geven vanaf een lepeltje, dat gaat eigenlijk wel altijd goed, hij snapt het en doet zijn mondje open maar ik ga nog geen fruit/groente geven.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Wij zijn met 6mnd volgens de rapleymethode bijvoeding gaan geven. We hebben hem gewoon zijn gang laten gaan en t ging vanzelf steeds beter. Met 8 a 9 maanden had hij t goed door en met 10mnd at hij als een volwassene (wel met zn handen ipv bestek)
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Wanneer de dokter zegt: 'leer er maar mee leven'....
» Wanneer met pot mee eten?
» wanneer eten met kinderbestek?
» eigengemaakt eten, wat wanneer?
» Lekkerste eten van je kind/baby
» Wanneer met pot mee eten?
» wanneer eten met kinderbestek?
» eigengemaakt eten, wat wanneer?
» Lekkerste eten van je kind/baby
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: