Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

's Nachts veel drinken (borstvoeding)

+14
Pineco
Laurientje
Liadan
Aimee
_Lana_
Slakje
PiP
Caroow
Blue flower
Amber-
Printje
Sanne
Vixen
Linda
18 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

's Nachts veel drinken (borstvoeding) - Pagina 2 Empty Re: 's Nachts veel drinken (borstvoeding)

Bericht  Printje zo 30 jun 2013 - 0:35

Hier zit het hem er ook echt in dat madame gewoon niet stil blijft liggen maar of probeert te gaan zitten en dan omvalt of alle kanten indraait. Ik leg haar slaapzak vast maar ze winkelt net zolang tot ze hem los heeft. Ze geeft in ieder geval niet op haha.

Ik geef daarom ook echt niet zomaar nog meer voeding. Ze kan prima zonder en wordt dus wakker doordat ze weer gedraaid ligt oid.

Ik wilde eigenlijk allang die speen weg hebben maar dat is hierdoor nog niet gelukt helaas.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

's Nachts veel drinken (borstvoeding) - Pagina 2 Empty Re: 's Nachts veel drinken (borstvoeding)

Bericht  Pineco zo 30 jun 2013 - 0:37

De jongste dronk hier rond die leeftijd ook nog een keer of 3 à 4 per nacht. Dat heeft best lang geduurd en ik had net als jij het idee dat ze het ook echt wel nodig had. 's Nachts dronk ze veel beter dan overdag. Voordeel was wel dat ik gewoon liggend kon voeden, wat de nachten toch minder vermoeiend maakt.

Inmiddels komt ze nog steeds iedere nacht voor 1 à 2 voedingen, de laatste week zelfs weer vaker. Volgens mij krijgt ze nu tandjes, maar ze is echt op geen andere manier te troosten. Wat Laurientje zegt, gewoon niet meer voeden, dat werkt hier dus echt niet. Dan zijn we 's nachts uren met haar in de weer en dat is het me echt niet waard. We hebben zelfs geprobeerd om haar een nacht samen met mijn man in een kamer aan de andere kant van het huis te laten slapen, zodat ik er gewoon niet was en ze dus ook niet om voeding kon vragen, maar ze bleef ontroostbaar. Dat gaat zo tegen mijn gevoel in, dat ik me er maar bij heb neergelegd. Ik hoop wel dat ze binnen niet al te lange tijd gaat doorslapen, want zeker nu ik zwanger ben, ben ik doodop...

Sterkte in ieder geval!
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

's Nachts veel drinken (borstvoeding) - Pagina 2 Empty Re: 's Nachts veel drinken (borstvoeding)

Bericht  Vixen zo 30 jun 2013 - 0:37

Maar maakt het heel erg uit of je voor een voeding of voor iets anders wakker wordt? Het handige van een voeding vind ik dat mijn kinderen daardoor altijd heel snel weer in slaap vielen. Ze hadden het misschien niet echt meer nodig, maar als ze het niet kregen, duurde het in slaap vallen weer een stuk langer dan dat ze wat konden drinken.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

's Nachts veel drinken (borstvoeding) - Pagina 2 Empty Re: 's Nachts veel drinken (borstvoeding)

Bericht  CCC zo 30 jun 2013 - 0:38

N. heeft ook de eerste 6maanden ook 's nachts om de 2 a 2.5 uur bij mij gedronken, leuk is anders en het is inderdaad slopend. In jou geval is het nog zwaarder omdat je 2 kindjes hebt en helemaal niet kunt bijtanken. Ik heb de laatste voeding door fv vervangen, dan kon ik kolven en eerder naar bed. Misschien kan je man een fles gekolfde voeding geven, zodat jij wat langer kunt doorslapen?

Edit: vind ook wel dat je goed op jezelf moet letten (algemeen gezien, je moet jezelf niet voorbij lopen), je hebt het best zwaar gehad de afgelopen periode zoals ik in verschillende topics heb gelezen. Denk aan jezelf en niet alles moet ten koste gaan van jezelf.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

's Nachts veel drinken (borstvoeding) - Pagina 2 Empty Re: 's Nachts veel drinken (borstvoeding)

Bericht  Gast zo 30 jun 2013 - 0:46

Dochter dronk tot ze ongeveer een jaar was ook zo vaak. Vervelend dat liggend voeden niet lukt ivm zijn reflux, dat zou denk ik heel veel schelen. Ik hoefde nauwelijks wakker te worden voor een voeding. Sinds een jaar is is het 's nachts drinken heel veel minder geworden, ongeveer één keer tussen 22:00 en het moment dat de zon op komt. Vanaf dat moment gaat ze wat onrustiger slapen. Geen tips, bij mij hielp voor 'acceptatie', hoe meer ik me er tegen verzette, hoe meer energie het me kostte. Vanaf het moment dat ik accepteerde dat het nou eenmaal zo was en vast wel (ooit) over zou gaan, kost het me stukken minder energie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

's Nachts veel drinken (borstvoeding) - Pagina 2 Empty Re: 's Nachts veel drinken (borstvoeding)

Bericht  Pineco zo 30 jun 2013 - 0:47

Vixen schreef:Maar maakt het heel erg uit of je voor een voeding of voor iets anders wakker wordt? Het handige van een voeding vind ik dat mijn kinderen daardoor altijd heel snel weer in slaap vielen. Ze hadden het misschien niet echt meer nodig, maar als ze het niet kregen, duurde het in slaap vallen weer een stuk langer dan dat ze wat konden drinken.

Ik heb ook liever dat ze voor een voeding wakker wordt dan voor iets anders, dan is ze tenminste makkelijk en snel te troosten smile
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

's Nachts veel drinken (borstvoeding) - Pagina 2 Empty Re: 's Nachts veel drinken (borstvoeding)

Bericht  Vixen zo 30 jun 2013 - 0:53

Linda: ken je biological nurturing? Misschien is dat wat voor jullie. Deze houding schijnt voor reflux-kindjes best prettig te zijn en op die manier kun jij wat verder soezen.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

's Nachts veel drinken (borstvoeding) - Pagina 2 Empty Re: 's Nachts veel drinken (borstvoeding)

Bericht  Teddyaapje zo 30 jun 2013 - 1:30

Vixen schreef:Linda: ken je biological nurturing? Misschien is dat wat voor jullie. Deze houding schijnt voor reflux-kindjes best prettig te zijn en op die manier kun jij wat verder soezen.

Daar zat ik idd ook aan te denken.

Ik snap dat het zwaar is Linda, het slaaptekort is het gene waar ik me het meeste druk om maak wat betreft de komst van de baby. T. slaapt overdag ook niet meer dus dan bijtanken zal er hier ook niet inzitten. 
Met 'moeilijke' momenten/ slaapperiodes met T. hielp het bij mij ook heel goed om het te accepteren, wat Tiramisu ook aangeeft. Probeer je gedachten om te buigen van 'wat vervelend dat hij nu alweer wakker is' naar 'wat fijn dat ik zojuist 2u heb kunnen slapen, nu weer lekker genieten van zijn aanwezigheid'.  Dit zal niet 1,2,3 lukken (en met momenten ook echt niet gaan) maar door er positiever in te staan spaar je ook al heel veel energie.

Hopelijk gaat er de komende 5w weken veel veranderen en slaapt hij langer zodra je weer aan't werk moet. hug
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

's Nachts veel drinken (borstvoeding) - Pagina 2 Empty Re: 's Nachts veel drinken (borstvoeding)

Bericht  koNijntje zo 30 jun 2013 - 1:54

Aan de tips die al genoemd zijn heb ik niets toe te voegen,
maar ik wil je wel een knuffel geven, wat moet dat zwaar zijn
en wat heb ik (weer) een mazzel met mijn zoontje(s)!
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

's Nachts veel drinken (borstvoeding) - Pagina 2 Empty Re: 's Nachts veel drinken (borstvoeding)

Bericht  Linda zo 30 jun 2013 - 2:01

Vixen schreef:Linda: ken je biological nurturing? Misschien is dat wat voor jullie. Deze houding schijnt voor reflux-kindjes best prettig te zijn en op die manier kun jij wat verder soezen.

Nee, dat ken ik niet. Ik ga eens googlen.


Jullie hebben ook gelijk wat betreft acceptatie. Ik weet nog van toen met dochter dat ik er rond 9 a 10 maanden volledig doorheen zat. Toen heb ik het ook beter leren accepteren en dat werkte inderdaad beter.
Maar soms is dat zo moeilijk, dan blijf ik teveel in m'n eigen misère hangen.

Bij m'n dochter merkte ik vaak niet hoeveel voedingen ik had gegeven, omdat ik dus lekker bleef liggen. De klok is ook al jaren uit onze slaapkamer verbannen.
Maar nu moet ik helemaal overeind komen en goed gaan zitten, dus dan ben ik klaar wakker.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

's Nachts veel drinken (borstvoeding) - Pagina 2 Empty Re: 's Nachts veel drinken (borstvoeding)

Bericht  Darius zo 30 jun 2013 - 2:58

Linda schreef:
Vixen schreef:Linda: ken je biological nurturing? Misschien is dat wat voor jullie. Deze houding schijnt voor reflux-kindjes best prettig te zijn en op die manier kun jij wat verder soezen.

Nee, dat ken ik niet. Ik ga eens googlen.


Jullie hebben ook gelijk wat betreft acceptatie. Ik weet nog van toen met dochter dat ik er rond 9 a 10 maanden volledig doorheen zat. Toen heb ik het ook beter leren accepteren en dat werkte inderdaad beter.
Maar soms is dat zo moeilijk, dan blijf ik teveel in m'n eigen misère hangen.

Bij m'n dochter merkte ik vaak niet hoeveel voedingen ik had gegeven, omdat ik dus lekker bleef liggen. De klok is ook al jaren uit onze slaapkamer verbannen.
Maar nu moet ik helemaal overeind komen en goed gaan zitten, dus dan ben ik klaar wakker.

En dat laatste is volgens mij ook een probleem. Ik vond nachtvoedingen juist fijn. Door borstvoeding kreeg ik een shot oxytocine en daar kon ik heel lekker van verder slapen!

En, sorry alvast, maar ik weet dat jij de fles prefereert boven borstvoeding Printje. Maar het heeft echt geen zin om Linda proberen te overtuigen om flesvoeding te gaan geven. Ik denk dat Linda meer zit te wachten op tips en op een dikke knuffel.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

's Nachts veel drinken (borstvoeding) - Pagina 2 Empty Re: 's Nachts veel drinken (borstvoeding)

Bericht  Printje zo 30 jun 2013 - 7:45

Dames ik zeg toch nergens een flesje flesvoeding?????! Ik zeg een flesje.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

's Nachts veel drinken (borstvoeding) - Pagina 2 Empty Re: 's Nachts veel drinken (borstvoeding)

Bericht  Sanne zo 30 jun 2013 - 7:55

Linda, ik heb vanaf het begin 's nachts liggend kunnen voeden. De eerste maanden waren wel zwaar, omdat ik bang was in slaap te vallen en ik mijn dochter iedere keer terug legde in de co-sleeper. Vanaf een maand of 4 lag ze steeds vaker bij ons in bed. Mijn vriend werd ook vaak wakker van haar en vond dat ik haar niet steeds terug moest brengen naar haar eigen bed. Zo is ze uiteindelijk bij ons in bed beland.

De eerste 'nachtvoeding' drinkt ze nu rond 23:00 uur, de tweede rond 02:00-03:00 uur. Ik leg haar dan zelf om 06:00 uur weer aan als de wekker gaat. Ze heeft tot ruim een jaar om de twee uur gedronken 's nachts (tot een maand of 10 zelfs nog vaker). Ik heb er juist aan toegegeven, omdat ik 36 uur werk per week. Ik moet er niet aan denken dat ik haar de voeding weiger (heb ik wel geprobeerd namelijk) en dat ze dan een hele tijd blijft huilen en vervolgens klaarwakker is. Dat kost mij veel meer energie dan haar aan de borst leggen en verder slapen. Inmiddels kost het echt bijna geen moeite meer, ze slaapt bij ons in bed en drinkt gewoon even.

Ik kan me echt voorstellen dat het bij jou zwaar is, zeker omdat je zoon zittend moet worden gevoed. Wie weet gaat het langzaamaan beter en kun je tegen de tijd dat je weer gaat werken wat meer slapen. Wie weet heeft hij tegen die tijd wel een voeding laten vallen en kun je voor het slapen gaan even kolven en geeft je man de eerste nachtvoeding (al betwijfel ik of dat helpt, mijn dochter heeft 's nachts liever de borst+mama dan een fles). In ieder geval een hele dikke knuffel! Hopelijk gaat je zoon gauw minder drinken.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

's Nachts veel drinken (borstvoeding) - Pagina 2 Empty Re: 's Nachts veel drinken (borstvoeding)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum