Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Veel drinken

+2
Monnie
Fiwen
6 plaatsers

Ga naar beneden

Veel drinken Empty Veel drinken

Bericht  Fiwen zo 10 jul 2011 - 7:46

Ik hoop dat een van jullie mij kan helpen, ik maak me een beetje zorgen om J.
Ze is nu ruim 10 maanden en drinkt (naar mijn idee) opvallend veel sinds enkele weken. Ze krijgt nog 2x 200 cc melk (1x als pap en 1x als fles) en tussendoor drinkt ze zeker 3 tot 4 tuitbekers van 200 cc water/thee leeg (ze drinkt ze in max 10 minuten leeg). En ze lijkt dan nog dorst te hebben, ze wordt boos als het op is of als ik de beker wegpak en zo gauw ik zelf een beker drinken pak wil ze daar ook nog van. In totaal drinkt ze dus zeker een liter, vaak zelfs meer. Ze plast ook veel (op zich logisch als je zo veel drinkt), zeker 4 dikke zware luiers per dag.
Mijn vader heeft ernstig suikerziekte en bij hem begon het ook met veel drinken en plassen dus ik begin me een beetje zorgen te maken dat er bij J. ook wat meer speelt.

Drinken jullie kindjes ook zo veel of meer/minder? Ik weet namelijk ook helemaal niet wat 'normaal' is.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Veel drinken Empty Re: Veel drinken

Bericht  Gast zo 10 jul 2011 - 7:52

Als je je zorgen maakt sowieso naar de huisarts gaan. Ik vind ook dat ze best veel drinkt en ik vind het zorgelijk klinken als deze hoeveelheid de laatste tijd opvallen veel meer is geworden. 1200cc voor zo'n kleintje en dan nog dorst hebben zou ik ook zorgelijk vinden.

Y heeft nog 3 tot 4 flessen van 180 cc en drinkt daarnaast zo'n 100cc ander vocht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Veel drinken Empty Re: Veel drinken

Bericht  Monnie zo 10 jul 2011 - 7:54

N. drinkt ook 2 keer 200cc melk (pap). Daarnaast vaak 2 bekers sap, ongeveer 400cc gok ik.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Veel drinken Empty Re: Veel drinken

Bericht  mauwmauw zo 10 jul 2011 - 7:55

V word woensdag 9 maanden,maar drinkt veel minder,soms denk weleens te weinig maar ik krijg er niet meer in,dus zal hij geen dorst hebben.hij krijgt 2x200melk waar van 1 keer pap en 1 fles van 160(150+5)daar maak ik de ene keer pap van,dan gaat het op en andere keer een fles dan blijft er nog weleens wat staan.en dan een flesje van 100ml diksap.

als je je zorgen maakt zal ik morgen het cb of ha bellen en de situatie uitleggen en dat jij je zorgen maakt.misschien kunnen ze het controleren o.i.d.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Veel drinken Empty Re: Veel drinken

Bericht  Gast zo 10 jul 2011 - 9:03

Toen Thije een maand of zes was heeft hij een tijdje bijna twee liter per dag gedronken. Toen maakte ik me ook zorgen om suikerziekte. Ik heb toen plaszakjes gehaald bij de apotheek (kan gewoon zonder recept ofzo) en heb wat ochtendurine meegenomen naar de huisarts. Die houdt er dan zo'n stripje in en dan heb je binnen de minuut de uitslag.

Hier was gelukkig niks aan de hand trouwens. Maar het is dus heel makkelijk te checken!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Veel drinken Empty Re: Veel drinken

Bericht  Gast zo 10 jul 2011 - 21:02

Als je je zorgen maakt en het in de fmailie voorkomt zou ik het voor alle zekerheid laten checken.

Toen H. nog zo jong was dronk ze lang niet zoveel.
Nu inmiddels wel en zit ze zo rond de 400cc melk en 680cc sap/water = 1080cc
Soms nog wat meer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Veel drinken Empty Re: Veel drinken

Bericht  Fiwen zo 10 jul 2011 - 21:48

Bedankt voor jullie reacties. Het is dus inderdaad best wel veel wat ze drinkt.
Ik ga woensdagmiddag toch maar een afspraak maken bij de huisarts. Ik vertrouw het gewoon niet helemaal en ik ga weer 2 weken op stage en daarna gaan we op 2 weken op vakantie dus eer we terug zijn is het al weer een maand verder en dat vind ik te lang.

Edit: net de assistente van de huisarts aan de telefoon gehad en ze gaat het overleggen en moet straks even terug bellen. Zij vond het ook opvallend en inderdaad veel en ze had het al over bloedonderzoek :shock:
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Veel drinken Empty Re: Veel drinken

Bericht  Pussycat zo 10 jul 2011 - 22:43

Nou ja alleen maar goed dat ze het zo serieus nemen fiwen. Met kleintjes kan je maar beter teveel dan te weinig actie ondernemen.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Veel drinken Empty Re: Veel drinken

Bericht  Lavendel zo 10 jul 2011 - 22:45

Veel drinken kan geloof ik ook duiden op nierproblemen. Goed dat je er naar laat kijken, ik hoop dat er niks aan de hand is!
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Veel drinken Empty Re: Veel drinken

Bericht  Fiwen zo 10 jul 2011 - 22:55

Pussycat schreef:Nou ja alleen maar goed dat ze het zo serieus nemen fiwen. Met kleintjes kan je maar beter teveel dan te weinig actie ondernemen.

Ja vind ik ook hoor, maar vind het gewoon een eng/naar idee dat ze misschien bloed gaan prikken bij haar. Vind dat zo zielig, ze is nog zo klein... Maargoed, als het moet dan moet het maar blij wordt ik er niet van.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Veel drinken Empty Re: Veel drinken

Bericht  Gast zo 10 jul 2011 - 23:06

Over dat bloedprikken zou ik me geen zorgen maken. Dat is minder pijnlijk dan de prikken die ze bij het cb krijgen, die zijn veel gemener. Mijn zoontje moest een tijdje geleden dat ook doen maar hij keek erna en hoefde niet te huilen.

Hopelijk is er niks aan de hand.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Veel drinken Empty Re: Veel drinken

Bericht  Gast zo 10 jul 2011 - 23:11

Snoepy87 schreef:Over dat bloedprikken zou ik me geen zorgen maken. Dat is minder pijnlijk dan de prikken die ze bij het cb krijgen, die zijn veel gemener. Mijn zoontje moest een tijdje geleden dat ook doen maar hij keek erna en hoefde niet te huilen.

Hopelijk is er niks aan de hand.

+1.
H. had alleen maar oof voor de pleister die ze alvast gekregen had :P

Hier werd toen trouwens een vingerprik gedaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Veel drinken Empty Re: Veel drinken

Bericht  Fiwen zo 10 jul 2011 - 23:13

Gelukkig, dat stelt me weer enigszins gerust. Misschien is het ook wel helemaal niet nodig hoor, eerst maar eens afwachten wat de huisarts te zeggen heeft voordat ik me al helemaal druk ga zitten maken hahah daar ben ik erg goed in als het om J. gaat :P
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Veel drinken Empty Re: Veel drinken

Bericht  loesje zo 10 jul 2011 - 23:37

wat krijgt ze te drinken in de tuitbeker? Want dat kan ook schelen dat ze het te lekker vind of zo.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Veel drinken Empty Re: Veel drinken

Bericht  Fiwen zo 10 jul 2011 - 23:47

loesje schreef:wat krijgt ze te drinken in de tuitbeker? Want dat kan ook schelen dat ze het te lekker vind of zo.

Water of slappe thee, thee vind ze duidelijk het lekkerste maar het gaat alletwee in no time leeg. Ze heeft ondertussen al weer een vol bord pap en 1,5 tuitbeker op vanaf half 8 vanmorgen en tussendoor heeft ze ook nog 1,5 uur geslapen.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Veel drinken Empty Re: Veel drinken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum