Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

's Nachts veel drinken (borstvoeding)

+14
Pineco
Laurientje
Liadan
Aimee
_Lana_
Slakje
PiP
Caroow
Blue flower
Amber-
Printje
Sanne
Vixen
Linda
18 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

's Nachts veel drinken (borstvoeding) Empty 's Nachts veel drinken (borstvoeding)

Bericht  Linda za 29 jun 2013 - 20:20

Mijn zoon komt nog steeds iedere 2 uur voor een voeding 's nachts. Ik ben echt doodop.
Wie z'n baby dronk ook lange tijd nog zovaak 's nachts?

Ik twijfelde of het gewenning was of niet. Maar ik heb nu toch het idee dat hij het echt nodig heeft. Vrijdag waren we bij het cb en hij groeit precies goed. Hij zit op het middelste lijntje en dat volgt hij perfect.
Zonder nachtvoeding zou hij dat misschien niet doen.

Maar hoe ga ik dit volhouden?
Bij dochter kon ik nog met haar mee een dutje doen, maar dat gaat nu niet meer. Mijn dochter slaapt namelijk niet meer overdag. Om 06.00 uur begint dus mijn dag al.

Liggend voeden lukt niet. Mijn zoon heeft reflux en als ik liggend voed dan spuugt hij heel veel.
Hij slaapt naast me in de co-sleeper, ik hoef dus niet m'n bed uit om hem te halen.

Over 5 weken ga ik weer aan het werk. Ik zie er zo tegenop.. M'n concentratie is echt bagger, gewoon van de moeheid.

Ik laat nu overdag wel eens m'n moeder of schoonmoeder komen. Die gaan dan even met dochter spelen zodat ik een dutje kan doen. Maar ook dat is eigenlijk niet voldoende.
's Ochtends als de dag begint dan kan ik wel janken, zo moe ben ik. Sad 

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

's Nachts veel drinken (borstvoeding) Empty Re: 's Nachts veel drinken (borstvoeding)

Bericht  Vixen za 29 jun 2013 - 20:25

Hoe laat ga je naar bed? Het is misschien niet zo heel leuk, maar ga rond 20.00u lekker slapen, dan heb je alweer een paar uur te pakken, misschien kun je op die manier je slaapgebrek een beetje bijtrekken.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

's Nachts veel drinken (borstvoeding) Empty Re: 's Nachts veel drinken (borstvoeding)

Bericht  Sanne za 29 jun 2013 - 20:43

Helaas, ik heb geen succesverhaal voor je, maar dat wist je al. Mijn dochter dronk tegen de tijd dat ik weer ging werken nog om de 3 uur 's nachts, vanaf mijn tweede werkdag was het maximaal om de twee uur. Dat heeft heel kan geduurd en sinds kort drinkt ze nog maar twee keer 's nachts.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

's Nachts veel drinken (borstvoeding) Empty Re: 's Nachts veel drinken (borstvoeding)

Bericht  Printje za 29 jun 2013 - 20:45

En s'nachts man en fles laten geven. Als je toch bijna moet werken moet hij toch wennen aan een fles toch. Een dan slaap jij misschien ook meer.

Hier ook vaak nog rotnachten. Ik ben er zo klaar mee maar helaas mijn apen niet. .....
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

's Nachts veel drinken (borstvoeding) Empty Re: 's Nachts veel drinken (borstvoeding)

Bericht  Vixen za 29 jun 2013 - 20:58

Printje schreef:En s'nachts man en fles laten geven.  Als je toch bijna moet werken moet hij toch wennen aan een fles toch.  Een dan slaap jij misschien ook meer.  

Hier ook vaak nog rotnachten. Ik ben er zo klaar mee maar helaas mijn apen niet. .....

 als je zou willen stoppen met borstvoeding zou dat een goede oplossing zijn...
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

's Nachts veel drinken (borstvoeding) Empty Re: 's Nachts veel drinken (borstvoeding)

Bericht  Amber- za 29 jun 2013 - 21:02

Vixen schreef:
Printje schreef:En s'nachts man en fles laten geven.  Als je toch bijna moet werken moet hij toch wennen aan een fles toch.  Een dan slaap jij misschien ook meer.  

Hier ook vaak nog rotnachten. Ik ben er zo klaar mee maar helaas mijn apen niet. .....

 als je zou willen stoppen met borstvoeding zou dat een goede oplossing zijn...

Ze hoeft dan natuurlijk niet te stoppen met borstvoeding, kan kolven. Maar denk ook dat dat misschien te proberen is. Dat bijvoorbeeld 1 voeding 's nachts per fles gegeven word.
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

's Nachts veel drinken (borstvoeding) Empty Re: 's Nachts veel drinken (borstvoeding)

Bericht  Blue flower za 29 jun 2013 - 21:19

Geen ervarinen of tips maar wel even een:hug: lijkt me echt verschrikkelijk om zo lang niet goed te slapen 's nachts...
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

's Nachts veel drinken (borstvoeding) Empty Re: 's Nachts veel drinken (borstvoeding)

Bericht  Caroow za 29 jun 2013 - 21:29

R heeft ook best lang nog zo vaak gedronken. Een week voordat ik ging werken sliep hij ineens door. Ik ging vaak om 20 uur al naar bed.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

's Nachts veel drinken (borstvoeding) Empty Re: 's Nachts veel drinken (borstvoeding)

Bericht  PiP za 29 jun 2013 - 21:40

Ik zou dan denk ik nu of over 1 a 2 weken je man `s nachts een fles gaan laten geven met afgekolfde melk. Ook om aan de fles te gaan laten wennen voor als je moet gaan werken

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

's Nachts veel drinken (borstvoeding) Empty Re: 's Nachts veel drinken (borstvoeding)

Bericht  Slakje za 29 jun 2013 - 22:40

Ik zou denk ik ook 1 of 2 voedingen afkolven en die door je man laten geven.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

's Nachts veel drinken (borstvoeding) Empty Re: 's Nachts veel drinken (borstvoeding)

Bericht  Linda za 29 jun 2013 - 22:45

Ik ga 's avonds inderdaad wel te laat naar bed. Van de week probeerde ik het. Zoon sliep om 19.00 en toen ben ik ook gaan slapen. Om 21.00 uur kwam hij weer voor een voeding. En toen was ik dus klaar wakker. Het lukte me niet om weer in slaap te vallen, na enen sliep ik pas weer. Maar ik ga het inderdaad nog maar een keer proberen.
Ik vind het eigenlijk ook heel fijn om 's avonds even een moment voor mezelf te hebben. Misschien moet ik maar gewoon accepteren dat dat er (even?) niet in zit.

's Nachts een fles geven werkt niet. Zoon valt aan een fles na 20 cc al in slaap en drinkt dan niks meer, ook met een grote speen. Vervolgens meldt hij zich dan na 3kwartier alweer. En ik moet ook kolven als man de fles geeft. Van kolven word ik helemaal klaar wakker. Niet kolven kan ook niet, inderdaad ivm productie, maar ook omdat ik dan echt met plofborsten zit.

Ik heb nu net 2 uur geslapen, echt heerlijk.

Sanne, ik ken jouw verhaal inderdaad.. Jij werkt ook nog eens veel. Hoe hield je dat vol?

Caroow, ja m'n man zegt ook dat ik niet zo ver vooruit moet kijken. En dat de wereld er over 5 weken misschien anders uit ziet. Ik weet zelf bijna zeker dat dat niet zo is. Het verbaasd me niks als hij dit nog minstens een half jaar blijft doen...

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

's Nachts veel drinken (borstvoeding) Empty Re: 's Nachts veel drinken (borstvoeding)

Bericht  Vixen za 29 jun 2013 - 23:04

In vijf weken kan natuurlijk een heleboel gebeuren. Onze jongste ging van vier naar één nachtvoeding binnen een paar dagen bijvoorbeeld. Wil je zoontje niet clusteren, of doet hij dat al? Dat je 'm 's avonds bij je houdt aan de borst zodat hij steeds kleine beetjes kan drinken. Misschien dat hij dan iets langer kan slapen als hij vol zit, kun jij ook een korte ruk maken.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

's Nachts veel drinken (borstvoeding) Empty Re: 's Nachts veel drinken (borstvoeding)

Bericht  Gast za 29 jun 2013 - 23:20

Is je productie echt direct minder/weg als je 's nachts niet kolft en voedt? Mijn moeder heeft mij ook zelf gevoed, maar voedde eigenlijk nooit 's nachts (ik sliep direct door, helaas heeft dochter deze genen niet geërfd Wink) en ze had gewoon voldoende productie voor 9 maand bv. Dan zou je man 's nachts een flesje kunnen geven en jij dus slapen.

Krijgt je zoontje ook een speentje? Misschien is het meer zuigbehoefte en kan een speentje daar ook aan voldoen? En eventjes laten huilen dan, misschien valt hij vanzelf weer in slaap (oei.... gevaarlijke opmerking, maar dit heeft hier erg geholpen).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

's Nachts veel drinken (borstvoeding) Empty Re: 's Nachts veel drinken (borstvoeding)

Bericht  _Lana_ za 29 jun 2013 - 23:34

Maar wat maakt het uit voor de productie als ze 1 voeding overslaat dan?
Want dat komt toch op hetzelfde neer als hij er zelf een keer 5 uur tussen laat?

Heel vervelend lijkt me dit. Is hij ook niet te troosten, zonder te drinken? Zodat je het 'patroon' een beetje kan doorbreken?

Succes!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

's Nachts veel drinken (borstvoeding) Empty Re: 's Nachts veel drinken (borstvoeding)

Bericht  Aimee za 29 jun 2013 - 23:40

Dit is waarschijnlijk niet wat je wilt horen, maar Luuk heeft zo'n 6 maanden lang ook 's nachts maar 2 uur tussen de voeding gelaten. Hier was het uiteindelijk waarschijnlijk geen dorst, maar steeds wakker worden door omhoog komende melk (reflux) en dat willen wegdrinken. Helaas geen oplossing voor gevonden, na 6 maanden werd het vanzelf steeds een beetje beter. Het is retezwaar, succes hug 
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

's Nachts veel drinken (borstvoeding) Empty Re: 's Nachts veel drinken (borstvoeding)

Bericht  Gast za 29 jun 2013 - 23:42

_Lana_ schreef:Maar wat maakt het uit voor de productie als ze 1 voeding overslaat dan?
Want dat komt toch op hetzelfde neer als hij er zelf een keer 5 uur tussen laat?

Heel vervelend lijkt me dit. Is hij ook niet te troosten, zonder te drinken? Zodat je het 'patroon' een beetje kan doorbreken?

Succes!

Ja, dat bedoel ik ook. Als je een kind hebt wat nu al wel door zou slapen, dan is je productie toch ook niet gelijk minder? En dan bijvoorbeeld 's avonds kolven en 's nachts een flesje geven. Dan hou je de boel toch mooi in evenwicht, of is dit te simpel gedacht van mij?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

's Nachts veel drinken (borstvoeding) Empty Re: 's Nachts veel drinken (borstvoeding)

Bericht  Liadan zo 30 jun 2013 - 0:02

Mijn zoon dronk tot hij 10 maanden was vaak zeker 5 keer 's nachts. Op tijd naar bed gaan hielp wel wat, ik had niet zoveel last van vermoeidheid. Maar ik kon liggend voeden en dutte dan tijdens het voeden door. Heel vervelend dat dat bij jou niet kan want dat zou veel schelen denk ik. 
Ik hoop dat jouw zoon snel wat minder gaat drinken 's nachts en jij weer wat meer rust kan pakken hug .

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

's Nachts veel drinken (borstvoeding) Empty Re: 's Nachts veel drinken (borstvoeding)

Bericht  Vixen zo 30 jun 2013 - 0:14

Ik denk dat je het beter in de momenten om de bv heen moet zoeken, dan in de bv zelf, zeker met reflux-kindje. Dus op tijd naar bed, in het weekend overdag slapen, dat soort dingen.

Als je voedingen over gaat slaan heb je aan de ene kant het risico van het afnemen van de productie, maar aan de andere kant de stuwing en de nóg grotere melkstroom als je na 5u gaat voeden. Lijkt me voor een reflux kindje niet fijn
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

's Nachts veel drinken (borstvoeding) Empty Re: 's Nachts veel drinken (borstvoeding)

Bericht  Printje zo 30 jun 2013 - 0:16

Jeetje vijf voedingen in een nacht... 

En Sanne nu nog steeds twee voedingen in de nacht? Dat je dat volhoudt.


Ik vind het echt knap dat jullie nit denken en nu is het klaar en dan maar een fles. Dat zou na twee nachten mijn oplossing al zijn geweest. Knap dat julie het ondanks zoveel voedingen s nachts toch volhouden.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

's Nachts veel drinken (borstvoeding) Empty Re: 's Nachts veel drinken (borstvoeding)

Bericht  Linda zo 30 jun 2013 - 0:17

Bedankt voor al jullie reacties.

Lana en Robin, een baby wat 5 uur tussen de voeding laat heeft de op die manier geregeld. Als hij merkt dat de productie minder wordt, dan gaat hij ook weer meer drinken.
Mijn productie is niet al te best (waarschijnlijk door m'n menstruatie die terug is). Niet kolven zorgt ervoor dat de productie nog minder wordt. En dat is niet de bedoeling. Daarnaast krijg ik ook stuwing als er zoveel tijd tussen zit. Als zoon aan zo'n gestuwde borst drinkt, dan heeft hij helemaal veel last van reflux door de grote hoeveelheid melk.

Robin, haha laten huilen is geen gevaarlijke opmerking hoor. Zoon moet sowieso huilen, want ik lig in zo'n diepe slaap dat ik hem echt pas laat hoor. Helaas valt hij echt niet in slaap.

Aimee, ja dat zou hier ook best zo kunnen zijn. Hoewel ik wel het idee heb dat z'n medicatie wel goed werkt.

Vixen, clusteren heeft hij in het begin gedaan. Maar door z'n reflux gaat hij anders heel veel spugen. En daardoor wordt hij alleen maar nog onrustiger. Een lastig cirkeltje.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

's Nachts veel drinken (borstvoeding) Empty Re: 's Nachts veel drinken (borstvoeding)

Bericht  Linda zo 30 jun 2013 - 0:18

Maar printje, jij hebt toch ook gebroken nachten? Een fles lost dus niet altijd iets op...

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

's Nachts veel drinken (borstvoeding) Empty Re: 's Nachts veel drinken (borstvoeding)

Bericht  Printje zo 30 jun 2013 - 0:20

Linda schreef:Maar printje, jij hebt toch ook gebroken nachten? Een fles lost dus niet altijd iets op...

Klopt maar dat komt doordat madame alle kanten op draait en zich zelfs met een slaapzak die ik vastmaak het voor elkaar krijgt om d'r hele bed door te sjouwen. Ik leg haar goed, fiep erin en hopen dat ze stil is. En dan is R weer wakker...dus het is helaas niet alleen N die onze nachtrust blijft verstoren.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

's Nachts veel drinken (borstvoeding) Empty Re: 's Nachts veel drinken (borstvoeding)

Bericht  Vixen zo 30 jun 2013 - 0:28

Printje schreef:Jeetje vijf voedingen in een nacht... 

En Sanne nu nog steeds twee voedingen in de nacht? Dat je dat volhoudt.


Ik vind het echt knap dat jullie nit denken en nu is het klaar en dan maar een fles. Dat zou na twee nachten mijn oplossing al zijn geweest. Knap dat julie het ondanks zoveel voedingen s nachts toch volhouden.

 Een fles is niet altijd de oplossing hoor. Onze oudste heeft tot een jaar of twee altijd nog nachtvoedingen gehad. Zeker één, soms twee of meer. Wat dat betreft doet de jongste het op borstvoeding een stuk beter. Die slaapt nu 9 van de 10 keer de nacht door (21.30-6.30) zonder wakker te worden.

Verder is het maar net hoe je je instelt. Jij bent vooral gericht op hoe vervelend het is om wakker te worden, ik ben lange tijd gericht geweest op dat het fijn was als ik langer dan twee/drie uur achter elkaar kon slapen. Ik vond het dan ook niet erg om een nachtvoeding (of vier) te moeten geven, puur omdat ik erop ingesteld was. Ik heb ook bewust de wekker weg gedaan, zo wist ik niet eens hoe laat het is als ze wakker werd voor een voeding. Dat was voor mij een manier om het vol te houden en dat beviel me prima. Ik denk dat het een stuk vermoeiender was geweest als ik iedere keer opnieuw aan het balen was dat ze wéér wakker werd.

En nu weet ik wel dat ik geluk heb dat de nachtvoedingen maar een korte periode heel intensief waren en ik al heel snel liggend kon voeden. Mij lijkt de situatie van Linda super zwaar, maar ik denk dat de borstvoeding an sich niet het probleem is. Waarschijnlijk zal hij dit door zijn reflux ook met flesvoeding gaan doen. Heel vaak kleine beetjes drinken is gewoon het fijnste voor reflux-kindjes. Ik denk dat je beter de voorwaarden eromheen kunt verbeteren.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

's Nachts veel drinken (borstvoeding) Empty Re: 's Nachts veel drinken (borstvoeding)

Bericht  Printje zo 30 jun 2013 - 0:31

Wij hebben snachts, de eerste twee mnd daargelaten, nooit geen nachtvoedingen meer gegeven. Ze krijgt nu soms wat water maar een voeding heb ik bij beiden nooit gegeven.

Ik kan er inmiddels echt niet meer op een positieve manier naar kijken, aan twee uur slaap heb ik geen fluit meer, nu is het vakantie dus heb ik meer rust maar ik vind die nachtelijk dingen vreselijk vooral in combi met de laatste schoolweken. Maar goed nu vakantie en gaan we hopelijk weer doorslapen met zijn allen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

's Nachts veel drinken (borstvoeding) Empty Re: 's Nachts veel drinken (borstvoeding)

Bericht  Laurientje zo 30 jun 2013 - 0:32

Printje schreef:Jeetje vijf voedingen in een nacht... 

En Sanne nu nog steeds twee voedingen in de nacht? Dat je dat volhoudt.


Ik vind het echt knap dat jullie nit denken en nu is het klaar en dan maar een fles. Dat zou na twee nachten mijn oplossing al zijn geweest. Knap dat julie het ondanks zoveel voedingen s nachts toch volhouden.

Ik was het met 12 maanden ook zat en heb toen ervoor gekozen om geen borstvoeding meer te geven in de nacht, ze kreeg ook geen ander drinken meer maar gewoon een knuffel, speentje en legde haar weer terug.
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

's Nachts veel drinken (borstvoeding) Empty Re: 's Nachts veel drinken (borstvoeding)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum