Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat zou jij nu anders doen...

+12
M@niek
Happydobby
Lejow
Annemie
Linda
NoMercy
Thunder
Luce
*Lookie*
Twellie
Fearie
Caroow
16 plaatsers

Ga naar beneden

Wat zou jij nu anders doen... Empty Wat zou jij nu anders doen...

Bericht  Gast za 22 jun 2013 - 6:46

Wat zou je nu anders doen als je nog een kind zou krijgen of liever anders gedaan hebben?


Je zwangerschap:

Je bevalling:
Je kraamweek:


De eerste weken met je kind:
Werken met een kind:
Voeden en slapen van je kind:
Sociale contacten en je kind:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij nu anders doen... Empty Re: Wat zou jij nu anders doen...

Bericht  Caroow za 22 jun 2013 - 7:00


Je zwangerschap: Eerder aangeven dat veel tillen ed. pijn doet. En eerder medicijnen tegen misselijkheid vragen.
Je bevalling: Niet meer proberen normaal te bevallen, maar gelijk een keizersnee.
Je kraamweek: Het grootste gedeelte waren we in het ziekenhuis. Hier werd hartstikke goed voor ons gezorgd en het was heel gezellig. Ik zou alleen wat meer foto's maken.


De eerste weken met je kind: Ik zou het precies hetzelfde doen.
Werken met een kind: Ik ben pas net een maandje weer begonnen, en tot nu toe is het zoals ik het wil.
Voeden en slapen van je kind: Ook hetzelfde. Lekker naast mij in onze slaapkamer, lekker vaak bij ons op bed en natuurlijk weer borstvoeding.
Sociale contacten en je kind: Ik moet eigenlijk nu al wat meer sociale dingen gaan doen, maar ik vindt het gewoon te fijn om heerlijk met mijn mannetje (en vriend) thuis te zijn. Ik weet niet of ik dat wel anders moet doen.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij nu anders doen... Empty Re: Wat zou jij nu anders doen...

Bericht  Fearie za 22 jun 2013 - 7:19

Robin_ schreef:Wat zou je nu anders doen als je nog een kind zou krijgen of liever anders gedaan hebben?


Je zwangerschap: Ik wou graag een zwangerschapsfotoshoot, maar vond het te duur. Nu vind ik het jammer dat ik het niet gedaan heb. Bij een 2e gebeurt het dus wel.

Je bevalling: Niets anders eigenlijk, behalve hopelijk de hele bevalling thuis doen.
Je kraamweek: Wat rustiger aan doen smile


De eerste weken met je kind: Niets, ik heb volop genoten.
Werken met een kind: Ik zou graag minder werken, ik werk nu 32 uur. Zou graag naar 28 uur gaan, maar dat moet ook financieel haalbaar.
Voeden en slapen van je kind: Ik zou weer bv geven en ook zou de kleine waarschijnlijk weer op zijn/haar eigen kamer slapen.
Sociale contacten en je kind: Ik probeer zoveel mogelijk contact te onderhouden met mijn vriendinnen, en dan zonder kind. Dat is voor ons allen fijn, tot nu toe gaat het me goed af en hoop dat met een 2e erbij ook te kunnen.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij nu anders doen... Empty Re: Wat zou jij nu anders doen...

Bericht  Twellie za 22 jun 2013 - 7:21

Je zwangerschap: Meer genieten dan tijdens mijn één-na-laatste zwangerschap. Ik sta er nu veel relaxter in trouwens.

Je bevalling: Geen natuurlijk bevalling meer proberen bij een kind dat zwaarder is dan drie kilo.
Je kraamweek: Heel erg duidelijk aangeven bij de kraamverzorgster dat ik geen bezoek onaangekondigd op de kamer wil. Beide keren hebben de kraamverzorgsters mensen binnen gelaten op mijn slaapkamer terwijl ik nog lag te slapen. Dus dat ik wakker werd van het gepraat van de visite. Ik heb nu bij de intake aangegeven dat als dat nog een keer gebeurt, ik de kraamverzorgster weg stuur.


De eerste weken met je kind: Waren beide keren genieten.
Werken met een kind: Nog flexibeler gaan werken waardoor ouderschap en werk nog beter te combineren zijn.
Voeden en slapen van je kind: Ben van plan het net zo te doen bij de derde, maar eens kijken of dat net zo uitpakt als bij de andere twee. Dit kan natuurlijk ook een heel ander kindje zijn.
Sociale contacten en je kind: Ben niet iemand die heel erg lang alleen maar bezig kan zijn met de kinderen. Vrij vlot na de bevalling ben ik bijvoorbeeld beide keren weer uit eten geweest met vriendinnen. Denk dat ik dat deze keer ook weer nodig zal hebben.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij nu anders doen... Empty Re: Wat zou jij nu anders doen...

Bericht  *Lookie* za 22 jun 2013 - 7:25

Robin_ schreef:Wat zou je nu anders doen als je nog een kind zou krijgen of liever anders gedaan hebben?


Je zwangerschap: medicijnen tegen misselijkheid vragen. verder niets anders

Je bevalling: niets aan de de bevalling op zich (al hoop ik dat de volgende geen keizersnede hoeft te zijn maar het kon nu niet anders), wel zou ik graag sneller en vaker bij mijn kind zijn, of hem gewoon bij me op de kamer hebben als dat enigszins kan
Je kraamweek: zie bovenstaand, ik wil mijn kind dan vaker zien dan bij de eerste het geval was
De eerste weken met je kind: niets
Werken met een kind: als ik weer werk vind, wil ik parttime werken, ook al er een tweede komt
Voeden en slapen van je kind: niets
Sociale contacten en je kind: niets
Twellie, dat vind ik echt heel raar, dat de kraamverzorgster visite naar boven laat gaan als jij nog slaapt.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij nu anders doen... Empty Re: Wat zou jij nu anders doen...

Bericht  Twellie za 22 jun 2013 - 8:01

Ja he? Bij de eerste kraamverzorgster vond ik het al raar maar bij mijn tweede dochter heb ik zelfs expliciet aangegeven dat ik dat niet wilde. En nog laat ze mensen gewoon doorlopen naar boven. Was verder een fijne kraamverzorgster hoor, maar dat vond ik echt een minpunt.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij nu anders doen... Empty Re: Wat zou jij nu anders doen...

Bericht  Luce za 22 jun 2013 - 8:03

Gewoon meer naar mijn gevoel luisteren en me niet zoveel aantrekken van de mening van een ander. Mijn kind, mijn leven.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij nu anders doen... Empty Re: Wat zou jij nu anders doen...

Bericht  Gast za 22 jun 2013 - 8:03

Maar ook wel een beetje raar van de visite dat die dan jouw wakker maakten? Ik zou dan weer weglopen als ik zou zien als je nog zou slapen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij nu anders doen... Empty Re: Wat zou jij nu anders doen...

Bericht  Gast za 22 jun 2013 - 8:10

Je zwangerschap: Hopelijk lig ik tijdens een volgende zwangerschap minder in het ziekenhuis

Je bevalling: Ik ben erg tevreden met hoe mijn bevalling is gegaan, volgende keer zou ik veel hetzelfde willen, met als verschil dat ik er dan bewust voor zou kiezen en bij mijn eerste bevalling alles maar op me af heb laten komen.
Je kraamweek: Ik zou minder bezoek willen in de kraamweek, alleen opa's/oma's en broers/zussen ipv iedereen die maar wilde


De eerste weken met je kind: Ik zou haar vanaf het begin meer dragen, en haar bij iedere kik aanleggen. Dat laatste heb ik nu niet gedaan. Ik leerde van mijn kraamhulp dat als er minder dan twee uur tussen zou zitten het waarschijnlijk geen honger was, maar zuigbehoefte, dan kon ik haar beter mijn pink geven. Ik weet nu dat die info niet klopt en ik een evt. tweede baby gerust zo vaak aan kan leggen als ik wil.
Werken met een kind: Pas als het kind naar school gaat
Voeden en slapen van je kind: Vaker voeden, zoals hierboven, slapen zou ik hetzelfde doen. Bij ons in bed, en in de draagdoek, hoewel ik een volgende kindje wel vanaf het begin meer wil dragen. Scheelt dat ik nu ook al meteen weet hóe dat moet.
Sociale contacten en je kind: Hetzelfde als nu.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij nu anders doen... Empty Re: Wat zou jij nu anders doen...

Bericht  Thunder za 22 jun 2013 - 8:14

Eigenlijk zou ik niks willen veranderen.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij nu anders doen... Empty Re: Wat zou jij nu anders doen...

Bericht  NoMercy za 22 jun 2013 - 8:22

Je zwangerschap: Ik had toch wel een zwangerschaps fotoshoot willen doen!

Je bevalling: Mijzelf eerst verdiepen in ervaringen van andere mbt tot een ziekenhuis, en eerder aan de bel trekken als er iets is.
Je kraamweek: Niets. Ik vond de kraamweek heerlijk smile


De eerste weken met je kind: Niet veel anders dan hoe ik het gedaan heb, wellicht zou ik wel willen 'dragen', toen was ik daar niet zo in thuis.
Werken met een kind: Hetzelfde als nu, zoveel mogelijk bij mijn kind zijn
Voeden en slapen van je kind: Ik zou niets anders doen, alles liep op rolletjes.
Sociale contacten en je kind: Ik zou eerder verhuizen, zodat wij in een socialere en leukere buurt zouden wonen vanaf het begin (zoals we nu wel doen)
NoMercy
NoMercy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 229
Punten : 224
Registratiedatum : 01-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij nu anders doen... Empty Re: Wat zou jij nu anders doen...

Bericht  Linda za 22 jun 2013 - 8:32

Rataplan schreef:Eigenlijk zou ik niks willen veranderen.

Nee, ik ook niet.

Bij de eerste geen zwangerschapsfotoshoot gedaan en dat vond Ik achteraf jammer. De laatste keer dus wel gedaan.

Van de laatste zwangerschap sowieso veel bewuster kunnen genieten.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij nu anders doen... Empty Re: Wat zou jij nu anders doen...

Bericht  Annemie za 22 jun 2013 - 8:57

Robin_ schreef:Wat zou je nu anders doen als je nog een kind zou krijgen of liever anders gedaan hebben?


Je zwangerschap: meer genieten en dat doe ik nu ook
Je bevalling: Natuurlijke bevalling en snel weernaar huis.
Je kraamweek: Niks, die was heel fijn.


De eerste weken met je kind: Meer genieten.
Werken met een kind: Niets
Voeden en slapen van je kind: Proberen door te zetten met bv.
Sociale contacten en je kind:. niks
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij nu anders doen... Empty Re: Wat zou jij nu anders doen...

Bericht  Lejow za 22 jun 2013 - 9:40

Je zwangerschap: Een buikenshoot doen, meer foto's maken van mijn buik enz

Je bevalling: Niets. Ondanks de angst heb ik het niet als traumatisch ofzo ervaren
Je kraamweek: Alles. De volgende keer zou ik graag de kans krijgen om überhaupt kraamvrouw te zijn en daar dan ook dubbel en dwars gebruik van maken.


De eerste weken met je kind: Die zou ik graag thuis doorbrengen ipv ziekenhuis
Werken met een kind: Niks
Voeden en slapen van je kind: niks
Sociale contacten en je kind: niks
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij nu anders doen... Empty Re: Wat zou jij nu anders doen...

Bericht  Happydobby za 22 jun 2013 - 9:42

Je zwangerschap: Hetzelfde als bij de eerste.

Je bevalling:Niet meer natuurlijk proberen maar direct een geplande keizersnee
Je kraamweek:Meer rust nemen, samen slapen, familie die te lang blijft wegsturen, bij mijn zoon niet gedaan en ik was steeds moe


De eerste weken met je kind:Meer dragen
Werken met een kind:Hetzelfde
Voeden en slapen van je kind:Hopelijk gaat het slapen net als bij zoon en de bv ga ik nu vanuit dat ddat wel goed komt.
Sociale contacten en je kind:Hetzelfde

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij nu anders doen... Empty Re: Wat zou jij nu anders doen...

Bericht  M@niek za 22 jun 2013 - 9:42

Eigenlijk niks. Het enige puntje is borstvoeding.mhad toch graag willen kolven.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij nu anders doen... Empty Re: Wat zou jij nu anders doen...

Bericht  Fiebje za 22 jun 2013 - 10:12

Robin_ schreef:Wat zou je nu anders doen als je nog een kind zou krijgen of liever anders gedaan hebben?


Je zwangerschap:
meer naar mijn lichaam luisteren. Fotoshoot laten maken. 

Je bevalling: 
Ik heb een prima bevalling gehad. Alleen mag de volgende keer de placenta zelf eruit komen. 
Je kraamweek:
Hoop dat ik mij bij een volgende fitter voel. 

De eerste weken met je kind:
geen. Ging allemaal goed. 

Werken met een kind:
als het kan wat langer verlof nemen vakantiedagen toevoegen. 

Voeden en slapen van je kind:
kindje langer bij ons op de kamer laten slapen. 

Sociale contacten en je kind:
geen

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij nu anders doen... Empty Re: Wat zou jij nu anders doen...

Bericht  Printje za 22 jun 2013 - 11:17

Helemaal niets, alles wt ik doe en deed past gewoon bij hoe ik en wij zijn. Ik heb nergens spijt van en zou alles weer hetzelfde doen. Gewoon op de eigen kamer, flesvoeding, visite mag gewoon komen etc etc.

Ik zou niet zolang verlof hoeven telt dat ook:lol:
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij nu anders doen... Empty Re: Wat zou jij nu anders doen...

Bericht  Parel za 22 jun 2013 - 12:41

Fiebje schreef:
Robin_ schreef:Wat zou je nu anders doen als je nog een kind zou krijgen of liever anders gedaan hebben?


Je zwangerschap:
Ik zou wel graag een vroege geslachtsbepaling laten doen, en een fotoshoot met L.

Je bevalling: 
Ik wil het de volgende keer graag gefilmd hebben of op zijn minst foto's op het moment dat de baby eruit komt, alleen mijn vriend denkt daar anders over haha

Verder wil ik gelijk pijnstilling, en een infuus waar ik mee mag lopen.

Je kraamweek:
Rust en regelmaat. Niet al te veel bezoek.

De eerste weken met je kind:
Zijn voor ons als gezin. Ik geef sowieso de volgende keer een kraamfeest.
Ook zou ik best een draagdoek willen tzt, puur voor de eerste maanden.
En ik neem denk ik dr. brown flessen en geef probiotica vanaf dag 1.

Werken met een kind:
Liever wat langer verlof, dus vakantie erachteraan. En voor de rest wil ik max 24 uur werken.

Voeden en slapen van je kind:
Een wieg ipv de wagenbak, en de baby bij ons in bed indien nodig.
Wel weer 100% flesvoeding.

Sociale contacten en je kind:
Ik kan alleen maar hopen dat een volgend kindje beter slaapt op vreemde plekken en we dus gewoon normaal verder kunnen leven.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij nu anders doen... Empty Re: Wat zou jij nu anders doen...

Bericht  M-G za 22 jun 2013 - 13:31

Wat zou je nu anders doen als je nog een kind zou krijgen of liever anders gedaan hebben?


Je zwangerschap: veel meer proberen te genieten en misschien een fotoshoot laten maken. 

Je bevalling: eerder toegeven dat ik behoorlijk veel pijn heb en mij niet schamen als ik dan uiteindelijk toch pijnstilling krijg. De pijnstilling is er niet voor niets denk ik dan maar (zolang het maar geen ruggenprik is)
Je kraamweek: aangeven wat ik wel en niet prettig vind en ook zeggen als ik vind dat zij iets verkeerd doet (zo liet ze mijn zoon rustig op het aankleedkussen liggen om zijn kleding te pakken, ok hij was net geboren en kon nog niet rollen, maar volgens mij mag je dat nooit doen als kraamzorg) Waarschijnlijk zou ik ook vragen om een ouder iemand met iets meer ervaring en geen jonge meid meer.


De eerste weken met je kind: iets zekerder zijn van mijzelf dat ik het best wel kan. 
Werken met een kind: ik zou bij een volgen kindje (mocht dat ons gegund zijn) graag iets minder willen werken. (ik werk nu door omstandigheden 40 uur, het werk valt mij niet zwaar maar ik zou graag meer tijd met mijn zoontje door willen brengen).
Voeden en slapen van je kind: niets op aan te merken. Hij krijgt KV dat gaat prima en hij sliep al heel snel de nacht door dus daar mag ik niet over klagen. 
Sociale contacten en je kind: ook daar heb ik niets over te klagen. Ik ga nog regelmatig met mijn vrienden om en doe ook leuke dingen voor mijzelf. Als ik iets minder zou werken dan zou ik daar misschien iets meer tijd aan kunnen besteden maar over het algemeen mag ik niet klagen.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij nu anders doen... Empty Re: Wat zou jij nu anders doen...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum