wat anders met speklappen?
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
wat anders met speklappen?
ik heb hier speklappen liggen die vanavond op moeten alleen wil ik eigenlijk wat anders dan ze zo bij de aardappels... Kun je ze ook klein snijden en dan door pasta of iets doen? Of een andere variatie? Vertel....
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Re: wat anders met speklappen?
duckie schreef:ik heb hier speklappen liggen die vanavond op moeten alleen wil ik eigenlijk wat anders dan ze zo bij de aardappels... Kun je ze ook klein snijden en dan door pasta of iets doen? Of een andere variatie? Vertel....
Witte rijst koken, speklappen in kleine reepjes snijden en bakken in de helft van een (zie foto) Kokki Djawa mix. Speklappen op laag vuur zetten of van het vuur halen. Daarna gehakt rullen in de andere helft van de Kokkie mix, spekstukjes er weer bij in, pakket nasigroente (of whatever you like) erbij en eventueel nog een enorme scheut ketjap!
Klaar is nasi!
Je hebt deze zakjes ook in babi ketjap, rendang, roedjak, sambal etc.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik heb wel eens een speklap in stukjes geknipt (snijden kan ook natuurlijk) en toen geroerbakt met groente en daarover toen een groot ommelet gemaakt met paprika, spinazie, champignons etc.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Ik heb wel eens babipangang(zo'n pakje van conimex) gehad met speklappen ipv het vlees wat je er normaal voor gebruikt...
kajaka88- Prater
- Aantal berichten : 706
Punten : 735
Registratiedatum : 20-12-10
Je hebt ook van die braadstomen zakken waar je speklapjes in kunt doen. Dus lekkere groenten en het vlees met de saus in de zak, braadstomen en je hebt een lekkere maaltijd!
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Wat zou jij nu anders doen...
» Ik zie er anders uit dan normaal!
» Wat zou jij nu anders doen?
» Tweede zwangerschap anders
» Wat anders bij een volgend kindje
» Ik zie er anders uit dan normaal!
» Wat zou jij nu anders doen?
» Tweede zwangerschap anders
» Wat anders bij een volgend kindje
Pagina 1 van 1