Asociale mensen
+17
Surya
Arwyn
Paper Crown
Ragazza
Julia
ellibre
Pineco
Phileine
Middleme
Lady Starstruck
Exogenesis
Caribbeanlover
Minx
Lejow
Nyx
Toet
Barbabella
21 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Asociale mensen
Ik werk op een klantenservice en wat er toch allemaal tegen me gezegd en geschreeuwd wordt... In sommige
gevallen snap ik dat klanten zich opwinden, maar dan nog hoef je niet te gaan schelden natuurlijk. Maar zoals net
, ik moest een id controle uitvoeren en dat kon niet omdat de klant zelf niet aan de telefoon was, gaat het echt
te ver. Ik word helemaal verrot gescholden end. Soms zit ik dan gewoon te trillen van de adrenaline.
Maken jullie dit ook wel eens mee? Of zal het echt te maken hebben met de afstand die er is, omdat het gaat
om telefonisch contact?
gevallen snap ik dat klanten zich opwinden, maar dan nog hoef je niet te gaan schelden natuurlijk. Maar zoals net
, ik moest een id controle uitvoeren en dat kon niet omdat de klant zelf niet aan de telefoon was, gaat het echt
te ver. Ik word helemaal verrot gescholden end. Soms zit ik dan gewoon te trillen van de adrenaline.
Maken jullie dit ook wel eens mee? Of zal het echt te maken hebben met de afstand die er is, omdat het gaat
om telefonisch contact?
Julia- Prater
- Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10
Re: Asociale mensen
Ik doe ook telefonisch werk en kan me echt opvreten hoe mensen soms reageren. Ik krijg vaak vanalles over me heen en kan er goed tegen maar uitgescholden worden voor kutwijf en zo hard en lang schreeuwen zodat ik geen kans krijg om iets terug te zeggen, en dan ook gewoon nog ophangen daar kan ik echt niet tegen. Snap niet dat sommige mensen zo onbeleefd kunnen zijn terwijl ik mensen soms juist probeer te helpen.
Barbabella- Prater
- Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10
Mijn vriend heeft bij zijn vorige baan in het klantcontactcentre van de gemeente A'dam gezeten, hij is inmiddels 50x dood en heeft 300 enge ziektes...
Laatst aangepast door Lennox op vr 21 jun 2013 - 22:40; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Bah wat vervelend is dat zeg! Ik denk dat het inderdaad grotendeels te maken heeft met de afstand die ertussen zit, het is lekker makkelijk als je niet weten tegen wie je praat.
Ik werk al jaren in de horeca en heb ook met veel asociale klanten te maken maar gelukkig niet echt met uitschelden enzo, meer met domme/dronken acties. Ik heb trouwens altijd gewoon bij mij in het dorp in de horeca gewerkt, waar ik de meeste klanten ken maar nu sinds kort werk ik hier in de stad bij een strandtent en ik zie nu pas voor het eerst hoe erg dronken onbekende mannen zijn. Ik heb daar nu 3 keer gewerkt en echt al de meest rare, seksueel getinte opmerkingen naar m'n hoofd gehad.
Ik heb op mijn andere werk één keer heel erge ruzie met een klant gehad (vrouw uit m'n dorp) ik was zo boos, ik stond helemaal te trillen. Toen heb ik mijn baas erbij geroepen voor het uit de hand zou lopen. Die heeft de boel een beetje gesust. Toen na 10 minuten bleek dat ik gelijk had (het ging over een verkeerde bestelling die toch goed bleek te zijn, wist ik natuurlijk al lang maar maak dat een dronken vrouw maar eens wijs) werd ik weer zo boos, ik zag ze kijken en lachen (ze hadden ook goed door dat ik toch gelijk had) maar ze heeft nooit haar excuses gemaakt, als ik haar nu zie kan ik haar nog steeds wel iets aan doen, stom wijf.
Ik werk al jaren in de horeca en heb ook met veel asociale klanten te maken maar gelukkig niet echt met uitschelden enzo, meer met domme/dronken acties. Ik heb trouwens altijd gewoon bij mij in het dorp in de horeca gewerkt, waar ik de meeste klanten ken maar nu sinds kort werk ik hier in de stad bij een strandtent en ik zie nu pas voor het eerst hoe erg dronken onbekende mannen zijn. Ik heb daar nu 3 keer gewerkt en echt al de meest rare, seksueel getinte opmerkingen naar m'n hoofd gehad.
Ik heb op mijn andere werk één keer heel erge ruzie met een klant gehad (vrouw uit m'n dorp) ik was zo boos, ik stond helemaal te trillen. Toen heb ik mijn baas erbij geroepen voor het uit de hand zou lopen. Die heeft de boel een beetje gesust. Toen na 10 minuten bleek dat ik gelijk had (het ging over een verkeerde bestelling die toch goed bleek te zijn, wist ik natuurlijk al lang maar maak dat een dronken vrouw maar eens wijs) werd ik weer zo boos, ik zag ze kijken en lachen (ze hadden ook goed door dat ik toch gelijk had) maar ze heeft nooit haar excuses gemaakt, als ik haar nu zie kan ik haar nog steeds wel iets aan doen, stom wijf.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Haha, ik word gewoon al weer boos terwijl ik het zit te typen.
Hoe zit dat bij jou, Julia, kan je dit soort dingen wel goed van je afzetten? Het scheelt denk ik wel dat het écht niet persoonlijk op jou is bedoeld natuurlijk. Toch gek, dat ik er bij die ene vrouw zoveel last van heb terwijl ik op mijn stage/werk in de jeugdzorg dagelijks uitgescholden word.. Maar daar weet je ook dat de kinderen het uit onmacht doen/het niet persoonlijk op jou bedoelen/je diep van binnen toch echt wel dankbaar zijn.
Hoe zit dat bij jou, Julia, kan je dit soort dingen wel goed van je afzetten? Het scheelt denk ik wel dat het écht niet persoonlijk op jou is bedoeld natuurlijk. Toch gek, dat ik er bij die ene vrouw zoveel last van heb terwijl ik op mijn stage/werk in de jeugdzorg dagelijks uitgescholden word.. Maar daar weet je ook dat de kinderen het uit onmacht doen/het niet persoonlijk op jou bedoelen/je diep van binnen toch echt wel dankbaar zijn.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Ik heb ook een klantenservice gewerkt maar wij hoefde het gelukkig niet te pikken als we uitgescholden werden. Over het algemeen kreeg ik de mensen wel rustig en kon ik ze helpen. En ik kon het meestal echt wel begrijpen dat die mensen zwaar over de zeik waren. Daarentegen heb ik ook weleens asociale collega's meegemaakt hoor. Ik ben een tijdje mentor geweest en 1 ding zal me altijd bij blijven wat die collega tegen een klant zei. Ik heb het gemeld bij mijn meerdere en ze kon gelijk haar spullen pakken... Sommige mensen zijn ook totaal niet geschikt om op de klantenservice te werken. Aso's heb je overal maar ik merk dat als je vriendelijk blijft, de persoon uit laat razen, meeveert/ begrip toont en oogcontact blijft maken (mits dat mogelijk is) de persoon altijd wel afkoelt en je dan een normaal gesprek kunt voeren.
Gast- Gast
Ik vind boze mensen geweldig. Er zit namelijk altijd iets achter. Ik weet niet wat het is, maar ik probeer boze mensen altijd minder boos te krijgen. Ik word toch niet betaald om mij mijn huid vol te laten schelden? Op het moment dat ik iemand scheldend aan de telefoon tref, dan ga ik achteruit zitten en heb ik tot ze minder boos zijn even een relaxmomentje.
Er was ooit een man die heel erg boos was en van mening was dat hij mijn salaris betaalde en daarom recht had om mij mijn huid vol te schelden en toen zei ik heel dom; Maar dan mag u er wel iets bij doen hoor. Hij begon te lachen en toen hebben we eindelijk het probleem kunnen oplossen.
Er was ooit een man die heel erg boos was en van mening was dat hij mijn salaris betaalde en daarom recht had om mij mijn huid vol te schelden en toen zei ik heel dom; Maar dan mag u er wel iets bij doen hoor. Hij begon te lachen en toen hebben we eindelijk het probleem kunnen oplossen.
Nyx- Kletskop
- Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13
Jep, helaas ook bij ons op het werk.
Bedreigd worden door ouders, ouders die je uitschelden. Enig hoor..
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Tja bekend fenomeen, gebeurt mij elke dag.
Ik werk op een debiteurenadministratie van een energieleverancier, wij gaan over de afsluitprocessen van gas,elektra en water. Als mensen geen regeling krijgen of uitstel worden ze helemaal gek, schreeuwen, uitschelden etc etc. Het erge is, ik ben er gewoon aan gewend nu
Ik werk op een debiteurenadministratie van een energieleverancier, wij gaan over de afsluitprocessen van gas,elektra en water. Als mensen geen regeling krijgen of uitstel worden ze helemaal gek, schreeuwen, uitschelden etc etc. Het erge is, ik ben er gewoon aan gewend nu
Roos'- Fluisteraar
- Aantal berichten : 111
Punten : 109
Registratiedatum : 20-01-13
@Toet, het ligt een beetje aan mijn bui hoe ik er mee omga eigenlijk. Als ik in een goede bui ben, doe ik echt mijn uiterste best om het uit te leggen, verschillende keren. Maar zoals vanochtend als ik moe ben en in een bui ben, dat er echt wel ergere dingen zijn als dit, dan heb ik wat minder geduld.
Deze klant bv werd gewoon heel kwaad dat ik hem niet verder kon helpen, heb hem uitgelegd dat wij gewoon echt de contactpersoon moeten hebben gesproken vanwege een wettelijke verplichting. Daar valt verder niets meer aan uit te leggen. Ik heb de klant 1 x gevraagd om op een normale toon terug te praten, kl bleef schreeuwen. Toen heb ik opgehangen.
Ik kan me trouwens goed voorstellen dat je op je werk/stage minder boos werd. Je weet dan toch beter wat er schuil gaat achter het gedrag.
Deze klant bv werd gewoon heel kwaad dat ik hem niet verder kon helpen, heb hem uitgelegd dat wij gewoon echt de contactpersoon moeten hebben gesproken vanwege een wettelijke verplichting. Daar valt verder niets meer aan uit te leggen. Ik heb de klant 1 x gevraagd om op een normale toon terug te praten, kl bleef schreeuwen. Toen heb ik opgehangen.
Ik kan me trouwens goed voorstellen dat je op je werk/stage minder boos werd. Je weet dan toch beter wat er schuil gaat achter het gedrag.
Julia- Prater
Hahaha nyx geweldige opmerking.
Ik had vorige week iemand die vond dat ik maar iemand uit de agenda moest halen zodat hij op dat tijdstip een afspraak kon krijgen. Dat heb ik natuurlijk geweigerd zei die ook nog nou dan bel je de baas toch dat die het regelt. Nou nee. Heb uiteindelijk maar een opmerking gemaakt in de agenda van mijn collega of hij hem even kon bellen. Mensen denken echt dat ze recht hebben op een vast tijdstip ofzo.
Ik had vorige week iemand die vond dat ik maar iemand uit de agenda moest halen zodat hij op dat tijdstip een afspraak kon krijgen. Dat heb ik natuurlijk geweigerd zei die ook nog nou dan bel je de baas toch dat die het regelt. Nou nee. Heb uiteindelijk maar een opmerking gemaakt in de agenda van mijn collega of hij hem even kon bellen. Mensen denken echt dat ze recht hebben op een vast tijdstip ofzo.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Lejow schreef:Jep, helaas ook bij ons op het werk.
Da's niet oke hoor, daar had ik een melding van gedaan. Wat doe jij in die gevallen?
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Caribbeanlover schreef:Lejow schreef:Jep, helaas ook bij ons op het werk.
Da's niet oke hoor, daar had ik een melding van gedaan. Wat doe jij in die gevallen?
Wordt er ook gedaan. Er zijn periodes dat de wijkagent praktisch wekelijks op de stoep staat.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Ik ben in Almere ook een paar keer flink gekleineerd door ouders. Via de telefoon welteverstaan, want kennelijk ontbrak het ze aan de ballen om dit met mij persoonlijk uit te spreken. Maar man, daar word je zo onzeker van...
Ik bescherm mezelf door te denken: ze projecteren hun eigen onzekerheid op mij.
Ik bescherm mezelf door te denken: ze projecteren hun eigen onzekerheid op mij.
Exogenesis- Kletskop
- Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12
Ik heb ook bij een klantenservice gewerkt en heb regelmatig te maken gehad met onbeleefde klanten of mensen die geïrriteerd waren etc. Toch heeft nooit iemand mij uitgescholden of beledigd of iets van dien aard. Het is ook maar net hoe je zelf met mensen omgaat. Je kunt ze kalmeren en samen proberen te zoeken naar een oplossing, of juist opfokken. Als ik collega's van me wel eens hoorde... die hadden volgens mij niet eens door dat ze met hun woorden, de klant juist bozer maakte en ja, dan explodeert het. Bij ons was het toen ook heel duidelijk: de ene helft van mijn collega's maakte nooit mee uitgescholden te worden, de andere helft juist regelmatig.
Gast- Gast
Nou, maar soms exploderen ze al voordat je zelf een woord kunt uitspreken... Althans, dat is mijn ervaring met ouders.
Exogenesis- Kletskop
- Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12
Ja ik kan daar ook lastig mee omgaan. Boze mensen willen vaak gehoord worden. Maar ik sta ook vaak te koken en dan moet je nog vaak lief blijven glimlachen ook.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Idd. Soms kan je er gewoon niets aan doen.
Julia- Prater
Dat gaat niet altijd op Kim, soms blijf je zelf rustig en dan nóg gaat de klant tekeer...
Asociaal vind ik hetook als mensen je niet serieus nemen: bij mijn bijbaantje in de campingwinekl vroegen klanten (meest mannen) naar een mannelijke collega 'want ze hebben een technische vraag'. En dat terwijl ik 8 vd 10 keer de vraag zelf de vraag ook wel kon beantwoorden..
Of een keer in een computerwinkel stelde ik de jongen die in de winkel stond een vraag en mijn vader kreeg antwoord... Stond met mn mond vol tanden anders had ik er wel wat van gezegd.
Asociaal vind ik hetook als mensen je niet serieus nemen: bij mijn bijbaantje in de campingwinekl vroegen klanten (meest mannen) naar een mannelijke collega 'want ze hebben een technische vraag'. En dat terwijl ik 8 vd 10 keer de vraag zelf de vraag ook wel kon beantwoorden..
Of een keer in een computerwinkel stelde ik de jongen die in de winkel stond een vraag en mijn vader kreeg antwoord... Stond met mn mond vol tanden anders had ik er wel wat van gezegd.
Middleme- Kletskop
- Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10
Dat vind ik ook irritant inderdaad. Ik wilde advies, omdat ik een nieuwe mobiel uit mocht kiezen, jaren geleden, dus ik naar de T-mobile winkel. Die jongen zei: 'hier staan de mobiele telefoons die je wel zullen aanspreken, kijk: deze is roze en deze heeft zelfs een spiegeltje, zodat je je make-up kan bijwerken'.
Ik wist gelukkig héél veel over mobiele telefoons in die tijd, ook alle technische specificaties en heb hem op een zeer arrogante manier tot op de details vertelt welke van deze specificaties ik belangrijk vond. Ik heb nooit eerder iemand zo verbaasd zien kijken, haha
Ik wist gelukkig héél veel over mobiele telefoons in die tijd, ook alle technische specificaties en heb hem op een zeer arrogante manier tot op de details vertelt welke van deze specificaties ik belangrijk vond. Ik heb nooit eerder iemand zo verbaasd zien kijken, haha
Gast- Gast
Het is maar hoe je ermee omgaat. Ik zei dan op heel rustige toon: mevrouw ... (achternaam) totdat ze stil werd en dan zei ik zoiets als 'ik wil u heel graag helpen, wilt u me alsjeblieft de kans geven om dit samen met u op te lossen?' Het gaat echt om de tóón waarop je de dingen zegt, je moet het menen, zodra je denkt: 'o, de zoveelste lastige klant', dan ben je al niet meer in staat iemand goed te helpen.Middleme schreef:Dat gaat niet altijd op Kim, soms blijf je zelf rustig en dan nóg gaat de klant tekeer...
Gast- Gast
Ik ben het eens met Kim.
Je kunt van de adrenaline gaan trillen op je stoel of gewoon achterover buigen en denken, we komen ooit tot een gesprek. Het is je eigen insteek die het gesprek maakt.
Ik belde laatst met een medewerker van een energiemaatschappij en zij zat er duidelijk doorheen. Dus ik vroeg haar ook, na de zoveelste sneer, of ze toe was aan vakantie. Nou, de woorden die ik over me heen kreeg.... We kwamen op een gegeven moment wel tot de kern, door mijn eigen drive om het gesprek goed af te sluiten (dus aardig en vriendelijk blijven, terwijl ik haar wel door de telefoon wilde/kon trekken) en toen ze wilde afsluiten met "Dan wens ik u nog een goede dag", zei ze: "Ik ben zwanger en na deze drie uur aan werk heb ik zwangerschapsverlof" Ik heb haar een goede zwangerschapsverlof gewenst en zei haar dat ik het fijn vond dat ze ondanks de hormonen mijn probleem nog zo goed had opgelost. We hebben lachend de verbinding verbroken.
Maar blijft een feit dat jezelf nogal aardig wat positieve kracht moet hebben om een telefoongesprek altijd voor 100% positief af te sluiten.
Je kunt van de adrenaline gaan trillen op je stoel of gewoon achterover buigen en denken, we komen ooit tot een gesprek. Het is je eigen insteek die het gesprek maakt.
Ik belde laatst met een medewerker van een energiemaatschappij en zij zat er duidelijk doorheen. Dus ik vroeg haar ook, na de zoveelste sneer, of ze toe was aan vakantie. Nou, de woorden die ik over me heen kreeg.... We kwamen op een gegeven moment wel tot de kern, door mijn eigen drive om het gesprek goed af te sluiten (dus aardig en vriendelijk blijven, terwijl ik haar wel door de telefoon wilde/kon trekken) en toen ze wilde afsluiten met "Dan wens ik u nog een goede dag", zei ze: "Ik ben zwanger en na deze drie uur aan werk heb ik zwangerschapsverlof" Ik heb haar een goede zwangerschapsverlof gewenst en zei haar dat ik het fijn vond dat ze ondanks de hormonen mijn probleem nog zo goed had opgelost. We hebben lachend de verbinding verbroken.
Maar blijft een feit dat jezelf nogal aardig wat positieve kracht moet hebben om een telefoongesprek altijd voor 100% positief af te sluiten.
Nyx- Kletskop
Dan nog zijn er mensen die niet netjes kunnen blijven. Ik tref wel eens mensen die gewoon niet horen wat je zegt en alleen maar tieren. Vorige week had ik eem boze man aan de lijn en zijn vrouw was op de achtergrond zich er mee aan het bemoeien en schreeuwen. Kon ze geen van beide meer verstaan. Ik wilde ze dolgraag helpen maar daar moet je wel een kans voor krijgen.KimRosenberg85 schreef:Het is maar hoe je ermee omgaat. Ik zei dan op heel rustige toon: mevrouw ... (achternaam) totdat ze stil werd en dan zei ik zoiets als 'ik wil u heel graag helpen, wilt u me alsjeblieft de kans geven om dit samen met u op te lossen?' Het gaat echt om de tóón waarop je de dingen zegt, je moet het menen, zodra je denkt: 'o, de zoveelste lastige klant', dan ben je al niet meer in staat iemand goed te helpen.Middleme schreef:Dat gaat niet altijd op Kim, soms blijf je zelf rustig en dan nóg gaat de klant tekeer...
Barbabella- Prater
- Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10
En dan nóg heb je altijd mensen met wie geen land te bezeilen is. En ja, dan blijf ik zelf rustig en wil ik ze écht graag helpen.KimRosenberg85 schreef:Het is maar hoe je ermee omgaat. Ik zei dan op heel rustige toon: mevrouw ... (achternaam) totdat ze stil werd en dan zei ik zoiets als 'ik wil u heel graag helpen, wilt u me alsjeblieft de kans geven om dit samen met u op te lossen?' Het gaat echt om de tóón waarop je de dingen zegt, je moet het menen, zodra je denkt: 'o, de zoveelste lastige klant', dan ben je al niet meer in staat iemand goed te helpen.Middleme schreef:Dat gaat niet altijd op Kim, soms blijf je zelf rustig en dan nóg gaat de klant tekeer...
Middleme- Kletskop
- Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10
Ik ben nu vijf jaar callcentermedewerker en ik heb nog nooit een klant getroffen waar geen land mee te bezeilen was. Zo wel, dan had ik net een dag waar niemand iets mee kon.
Nyx- Kletskop
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Goede mensen, slechte mensen?
» sommige mensen....
» BBQ voor 11 mensen
» Nog muzikale mensen ?
» Nieuwsgierige mensen
» sommige mensen....