Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mensen pleasen

+5
Susan
Theeleut
Pommes
Tania
Lejow
9 plaatsers

Ga naar beneden

Mensen pleasen Empty Mensen pleasen

Bericht  Lejow di 22 jan 2013 - 1:10

In mijn omgeving heb ik veel mensen in bepaalde beroepsgroepen. Kapsters, fotografen, enz.
Ik vind het altijd erg moeilijk om voor een ander te kiezen, omdat ik dan bang ben dat iemand boos op me wordt of dat ik die ander teleurstel.
Zo knipt mijn nichtje altijd mijn haar, en vind ik het dus erg lastig om het een keer bij iemand anders te laten doen.
Terwijl als ik het op mezelf betrek... Ik vind het leuk als mensen een taart bij mij bestellen, maar kiezen ze voor een ander is het ook best.
En toch, blijft er iets knagen in mijn gedachten op het moment dat ik iemand anders kies.

Hoe zit dat bij jullie? Waar laat jij je keuze vanaf hangen?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen pleasen Empty Re: Mensen pleasen

Bericht  Tania di 22 jan 2013 - 1:13

Ja ik snap je wel ik heb dat zelf ook. Zo wilde ik met mijn zoontje naar een speciale kinderkapper maar dat doe ik dan niet omdat onze kapster een bekende is en ik zelf graag door haar geknipt wordt en dan ben ik bang dat ze het vervelend vindt als ik mijn zoontje door iemand anders laat knippen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen pleasen Empty Re: Mensen pleasen

Bericht  Pommes di 22 jan 2013 - 1:16

Ik heb daar weinig moeite mee. Ik weet als ik voor een ander kies dan heb ik een andere frisse blik en dat vind ik ook erg fijn. Maar ik moet zeggen dat ik ook naar de prijs kijk. Als de ene kapser 20 euro kost en de andere 30 dan zal ik sneller naar die van 20 gaan en eens in de zoveel tijd naar de duurdere. Maar mijn ervaring met kapsters is wel dat als ik meer betaal en naar een betere/duurdere ga dan ga ik wel tevredener weg.
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen pleasen Empty Re: Mensen pleasen

Bericht  Gast di 22 jan 2013 - 1:19

Ik wil altijd heel graag mensen tevreden houden. Maar met het kiezen van een kapster of fotograaf oid heb ik dat weer niet echt. Komt misschien ook omdat ik geen vriendinnen heb die mijn haar knippen oid. maar ik denk dat als het wel zo zou zijn ze het ook niet erg zouden vinden. Met andere dingen heb ik het wel echt enorm, ik wil altijd iedereen tevreden houden en dat lukt niet natuurlijk, dat is echt doodvermoeiend.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen pleasen Empty Re: Mensen pleasen

Bericht  Lejow di 22 jan 2013 - 1:21

Denk dat dat het ook is, andere mensen altijd tevreden willen houden.
En erg bang zijn voor wat ze van me vinden.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen pleasen Empty Re: Mensen pleasen

Bericht  Theeleut di 22 jan 2013 - 1:25

Ik snap je gevoel, zonde! Gewoon lekker je eigen gang gaan. Doe ik ook.
Ik kies vaak juist niet voor bekenden omdat ik ze niet wil lastig vallen haha.
Zo zie je maar weer Wink

Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen pleasen Empty Re: Mensen pleasen

Bericht  Gast di 22 jan 2013 - 2:23

Oja, lastig! Krijg je ook opmerkingen als je voor een ander kiest? Een heel goede vriendin van mij is kapster, en heeft nu ook haar eigen zaak. Zij zit verder weg voor mij, en werkt alleen op afspraak. Als ik in mijn hoofd heb dat ik NU naar de kapper wil, wil ik ook nu, en niet volgende week om 21u s' avonds.

Vroeger werd ze echt een beetje boos dat ik niet naar haar toe kwam. Nu krijg ik er nog steeds wel eens dubbelzinnige opmerkingen over. Heb besloten nooit meer naar haar toe te gaan en lekker bij mijn eigen kapper te blijven. Zo kan er ook geen irritatie tussen ons onstaan als ze mijn haar te kort knipt of een foutje maakt. Want dat vind ik dan nog moeilijker om tegen haar te zeggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen pleasen Empty Re: Mensen pleasen

Bericht  Susan di 22 jan 2013 - 2:27

Dat heb ik eigenlijk niet zo. Ik snap wel dat anderen het wel hebben, maar als ik dan zoiets lees als dat verhaal van die vriendin van Carrie dan wekt dat bij mij alleen irritatie op en net als zij zou dat juist een reden zijn om naar iemand anders te gaan. Je moet je niet verplicht voelen. Meestal vinden die mensen het ook niet leuk als vrienden verwachten dat ze in hun vrije tijd beschikbaar zijn voor een lage prijs of voor niks, alleen omdat ze vrienden zijn. Dan moeten ze andersom ook niet eisen dat vrienden hun keuze op hen afstemmen. Daar ben ik eigenlijk wel makkelijk in.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen pleasen Empty Re: Mensen pleasen

Bericht  Marin di 22 jan 2013 - 2:29

Ik zou in zo'n geval júist voor onbekende mensen kiezen, om dat soort ongelijkheden en irritaties te voorkomen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen pleasen Empty Re: Mensen pleasen

Bericht  Gast di 22 jan 2013 - 2:44

Ik herken het wel. Ik vind het ook lastig om voor iemand anders te kiezen, terwijl ik al jaren bij dezelfde persoon ben. Ik denk dat het bij mij komt, omdat ik mensen tevreden wil houden. Aan de andere kant vind ik het wel erg vermoeiend. Ik probeer tegenwoordig te schipperen en meer voor mezelf te kiezen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen pleasen Empty Re: Mensen pleasen

Bericht  Lejow di 22 jan 2013 - 2:44

Nee Carrie, heb er eigenlijk nog nooit wat over gehoord.
Maar ben in mijn hoofd dan hele scenario's aan het bedenken :nopompom:
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen pleasen Empty Re: Mensen pleasen

Bericht  Lot di 22 jan 2013 - 10:53

Pff, ik heb daar ook last van. Al is mijn tante ook kapster, en ik ben daar nog nooit geweest, ze heeft het ook nog nooit aan mij gevraagd. Het stomme is dat mijn oma zich door haar laat knippen/verven en de eerste paar keer heel ontevreden was maar hier niks van durfde te zeggen. Ik ken het pleasen dan ook niet op dit gebied. Maar nu heb ik bijvoorbeeld het dilemma dat ik met een aantal vriendinnen bij dezelfde sportschool zit, ik vind danslesjes heel leuk, zij niet zo. Dan zeggen ze ga je mee sporten (of ik vraag hen), dan zeg ik ja ik wil graag dat doen, dan zeggen zij, ah nee dat vind ik niet zo leuk, kunnen we niks anders doen? Dan doe ik dat dus. Maar vanaf nu heb ik besloten dat ik ga doen wat IK wil!

Ik vind dat heel lastig. Mijn moeder zit nu ook in zo'n periode dat ze alles doet wat ze zelf wil, ik vind haar soms heel egoistisch, maar aan de andere kant is het denk ik heel bevrijdend om niet altijd anderen te pleasen maar bewust zelf voor dingen te kiezen. Ik probeer nu ook meer voor mezelf te kiezen
Lot
Lot
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 410
Punten : 478
Registratiedatum : 12-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen pleasen Empty Re: Mensen pleasen

Bericht  Gast di 22 jan 2013 - 11:11

Ik ben blij dat ik geen mensen in mijn omgeving heb die iets kunnen doen voor me, om het zo te zeggen. Zo kan ik gewoon mijn eigen keuzes daarin maken zonder verplichting.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen pleasen Empty Re: Mensen pleasen

Bericht  Sea of Trees di 22 jan 2013 - 21:16

Mijn schoonmoeder knipte altijd gratis mijn zoontje zijn haar. Maar ze knipte het echt heel lelijk elke keer.....ik heb er 1 keer iets van gezegd (netjes) en toen was ze volgens mij zwaar beledigd. Vond ik ook heel erg vervelend, want zo durf je in het vervolg niks meer te zeggen. Totdat ik een andere kapper vond en we mijn zoontje gewoon daar laten knippen voor 7,50.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen pleasen Empty Re: Mensen pleasen

Bericht  sanne-84 di 22 jan 2013 - 21:24

Ook hier herkenbaar.
Onze thuiskapster is een goede vriendin van mij. Maar iedere keer als ik mn haren laat knippen dan valt het tegen. Kan ook aan mijn verwachtingen liggen natuurlijk.maar durf niet een keer naar een gewone kapper (met idd een nieuwe blik) te gaan.
Met mn bruidskapsel twijfelde ik ook, maar zei zij dat het goed zat. De fotograaf die er bij was snapte wat ik wilde en beaamde dat, waardoor dat ook wel gedaan werd.

En mbt sporten heb ik dat ook. Als ik liever een keer 'sochtends ging omdat dan een leuke les was, en een vriendin 'savonds wilde gaan, ging ik 'savonds met haar mee.
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen pleasen Empty Re: Mensen pleasen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum