Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe voed ik hem op?

+19
Nyx
Carmen_
Summerlovin
Moon
Artemis
kwak
Antibes
Green_Pepper
vlinder-2011
Slakje
Punk'd
Bazinga
minoessepoes
Mint
Marsy28
Susan
Marin
KOL
Elliot
23 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Hoe voed ik hem op?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe voed ik hem op?

Bericht  Marin do 20 jun 2013 - 3:30

Carrie schreef:
Wat ook helpt is als ik van te voren vraag 'wil jij zaterdag dweilen en de keuken schoonmaken, dan ga ik -dit en dat- doen'. Dus het op tijd aangeven, en niet verwachten dat hij nú iets gaat opruimen, daar hou ik zelf ook niet van.

Oh ja dat werkt hier ook heel goed! M'n vriend kan ineens heel chagrijnig worden als ik op zaterdagochtend zeg: Kom we gaan opruimen. Dan wordt ie acuut baldadig.
Maar als ik het op donderdag aankondig van joh, eigenlijk moeten we (WE) de keuken even schoonmaken, zaterdagochtend hebben we daar wel tijd voor toch? Doen we dat even na het ontbijt, gaan we daarna lekker de stad in. Dan vindt ie het allang prima. Kan ie aan het idee wennen (alsof het zo'n ramp is), en ik zelf trouwens ook.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voed ik hem op?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe voed ik hem op?

Bericht  Punk'd do 20 jun 2013 - 3:41

Elliot schreef:Punk'd, het is ook niet dat ie het niet kan, of tenminste, hij kan het nu inderdaad niet maar hij kan het heus wel leren. Wat mij het meeste irriteert is dat hij het niet ZIET. Ik moet hem altijd 'opdrachten' geven, omdat hij echt niet doorheeft dat er plukken kattenharen door de kamer zwermen.

Verder ben ik het helemaal met je eens hoor, hij kan het echt wel leren als hij er een beetje zijn best voor zou doen.


Misschien ziet hij het wel maar vindt hij het niet zo boeiend haha. Ik zie ook redelijk vaak stofpluizen in mijn huis maar dan ga ik niet direct opruimen. Dan denk ik bij mezelf 'komt van het weekend wel'. Maar het kan inderdaad zijn dat jullie standaarden wat dat betreft uit elkaar liggen. Mijn vriend en ik vinden het beide al snel 'goed' en vinden vaak ook op hetzelfde moment dat het huis een zooitje is. Dus misschien heb ik dan makkelijker praten.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voed ik hem op?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe voed ik hem op?

Bericht  minoessepoes do 20 jun 2013 - 4:07

Wel grappig dit, ik herken inderdaad ook wel dingen die wij hetzelfde doen.

Zo zeg ik vaak dat we dit weekend even moeten stofzuigen en dweilen, dan hoeft het inderdaad niet accuut en dan komt er vanzelf wel een moment en dan verdelen we het, ik heb een hekel aan stofzuigen, hij heeft een hekel aan dweilen.

Nu heeft hij bijvoorbeeld een berg kleding op een stoel in de slaapkamer liggen, ik heb mijn kleding inmiddels opgeruimd. Als ik tegen hem zeg dat hij nu direct die zooi op moet ruimen dan doet hij het echt niet (en terrecht het is ook zijn huis, dus hij mag ook zelf bepalen of hij rommel wil maken of niet). Maar gister zei ik dat ik voor het weekend graag die kleding weg wil hebben omdat ik mijn vriendinnen het huis ga laten zien en dat begrijpt hij en dan doet hij dat ook gewoon.

Vaak spuit ik de douchewand in met schoonmaakmiddel en de kranen en dan vraag ik of hij die even wil afspoelen als hij onder de douche gaat en na het douchen even het trekkertje erdoor en de kraan afdrogen. Dat is dan voor ons beide zo'n kleine moeite dat het echt geen werk is en we dat alle twee geen probleem vinden. Maar mijn man bedenkt niet uit zichtzelf om even de douche schoon te maken.

Overigens vind ik dat wij, zeker nu in het nieuwe huis, heel weinig tijd kwijt zijn met het huishouden, 2 keer per week stofzuigen, 1 keer per week dweilen en stoffen, een paar wasjes (die zet ik vaak met de startvertraging 's avonds al klaar en dan is de was net klaar als ik uit het werk kom), 1 keer in de week boodschappen doen en de keuken, badkamer en toilet gewoon bijhouden. Maar goed wij hebben ook geen huisdieren en werken beide full-time dus we zijn ook maar weinig thuis.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voed ik hem op?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe voed ik hem op?

Bericht  kwak do 20 jun 2013 - 8:20

Gelukkig is mijn man dus niet de enige.

Het heeft me ruim 2 jaar gekost om het aan het verstand te krijgen dat hij de rest van de tafel ook kon afruimen ipv alleen zijn eigen bord naar het aanrecht te brengen.

Wij hebben vooral heel veel gepraat en ik veel gemopperd maar nu doet hij genoeg in de huishouding als hij thuis is. 

Mijn man dacht soms dat ik niks deed thuis terwijl ik gewoon druk was met de was, boodschappen ect dus ik heb ook wel eens echt niks gedaan in huis zodat hij kon zien wat ik allemaal deed.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voed ik hem op?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe voed ik hem op?

Bericht  Artemis do 20 jun 2013 - 9:07

Eerlijk gezegd vind ik dat je het wel erg goedpraat.
Of hij het nu geleerd heeft of niet, een pan macaroni maken of een was draaien is geen hogere wiskunde en elke normale volwassene kan dat, echt waar.
Klinkt eerder als een kwestie van niet willen dan van niet kunnen, want als iemand het voor elkaar krijgt om een nieuw mobieltje uit te vogelen of een grasmaaier aan te sluiten dan is een wasmachine ook echt geen probleem. 

Ik zou het dus ook zeker niet zelf doen, gewoon een taakverdeling maken en hem daaraan houden, heeft hij hulp nodig, dan kan hij dat vragen, maar een volwassen vent die niet een      recept op een verpakking kan volgen kan ook niet zelfstandig wonen lijkt me.

Iedereen moet dat een keer leren en het klinkt eerder alsof hij het niet zo boeiend vind omdat jij het al doet.

Overigens vind ik het raar om over opvoeden te spreken als je gewoon verwacht dat een partner zijn/haar deel van het gezamenlijke huishouden doet.
Natuurlijk ben je niet overal even goed in, ik strijk bijv nooit, dat doet mijn man, en hij doet zelden de was, maar we kunnen het echt wel allebei, en we hebben het echt beiden niet thuis geleerd.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voed ik hem op?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe voed ik hem op?

Bericht  Artemis do 20 jun 2013 - 9:09

Maar ik ben verder een drama met huishouden, ik ben aan het verhuizen en mijn moeder hielp schoonmaken in het nieuwe huis en sprak daarbij de woorden: in dit huis moet je het wel bijhouden hoor.... Het oude huis was echt vies...
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voed ik hem op?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe voed ik hem op?

Bericht  Elliot do 20 jun 2013 - 9:40

Oh ik geloof zeker wel dat ik het goed praat, maar ik denk serieus wel dat als zijn moeder wat minder achter zijn kont had opgeruimd, dat hij een stuk zelfstandiger zou zijn nu. Maar goed, dat is natuurlijk geen reden om het niet te willen leren.

En ik snap zelf ook wel dat opvoeden niet de juiste term is, zie ook de eerste zin van mijn openingspost Wink
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voed ik hem op?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe voed ik hem op?

Bericht  Moon do 20 jun 2013 - 9:42

Eens met Artemis.
Ik vind het ook meer dan logisch dat ook hij, net als jij zijn aandeel uit zichzelf levert.
Doet hij dit totaal niet zoals ik uit je post op maak dan heb ik geen zin om de begeleider uit te hangen die moet gaan bedenken hoe je iets moet brengen zodat het wel gebeurt.
Moon
Moon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 383
Punten : 445
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voed ik hem op?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe voed ik hem op?

Bericht  Summerlovin do 20 jun 2013 - 9:58

Ik woon nog thuis maar mijn vriend woont op zichzelf. Ik herken veel van wat er hier geschreven wordt. Maar om nou elke week als ik daar kom (ben er elk weekend) te gaan zeuren over zijn huishouden vind ik echt niet leuk. En hij ook niet..  Als we gaan samenwonen moeten er maar duidelijke regels gemaakt worden over wie wat en vooral wanneer doet.
Summerlovin
Summerlovin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1700
Punten : 1803
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Het noorden van Noord-Holland.

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voed ik hem op?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe voed ik hem op?

Bericht  Gast do 20 jun 2013 - 11:36

Wij zijn allebei slecht in het huishouden, we doen alles met de Franse slag en dan nog zo min mogelijk en zijn daar dolgelukkig mee. Gelukkig is hier niemand in huis die ons gaat vertellen hoe het hoort, lijkt me strontvervelend.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voed ik hem op?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe voed ik hem op?

Bericht  Carmen_ do 20 jun 2013 - 19:38

Daarom heb ik al eeuwen een huishoudster. Ik heb nooit een man gehad die het 'vuil' zag en ik zie het zelf ook niet.

Carmen_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 312
Punten : 323
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voed ik hem op?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe voed ik hem op?

Bericht  Elliot do 20 jun 2013 - 22:54

Moon schreef:Eens met Artemis.
Ik vind het ook meer dan logisch dat ook hij, net als jij zijn aandeel uit zichzelf levert.
Doet hij dit totaal niet zoals ik uit je post op maak dan heb ik geen zin om de begeleider uit te hangen die moet gaan bedenken hoe je iets moet brengen zodat het wel gebeurt.

Ik vind dit eigenlijk een beetje een vervelende reactie. Ik geef juist in mijn OP post aan dat hij heus wel wat doet, maar in mijn ogen niet genoeg. En als jij geen zin hebt om de begeleider uit te hangen en mij dus niet wil helpen, dan hoef je toch niet te reageren?
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voed ik hem op?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe voed ik hem op?

Bericht  Gast do 20 jun 2013 - 23:00

Elliot schreef:
Moon schreef:Eens met Artemis.
Ik vind het ook meer dan logisch dat ook hij, net als jij zijn aandeel uit zichzelf levert.
Doet hij dit totaal niet zoals ik uit je post op maak dan heb ik geen zin om de begeleider uit te hangen die moet gaan bedenken hoe je iets moet brengen zodat het wel gebeurt.

Ik vind dit eigenlijk een beetje een vervelende reactie. Ik geef juist in mijn OP post aan dat hij heus wel wat doet, maar in mijn ogen niet genoeg. En als jij geen zin hebt om de begeleider uit te hangen en mij dus niet wil helpen, dan hoef je toch niet te reageren?
Ik geloof niet dat ze bedoelt dat ze geen zin heeft jouw begeleider uit te hangen, ik lees het zo: als zij in jouw schoenen zou staan heeft ze geen zin de begeleider van je vriend uit te hangen. Ergens logisch ook, je woont samen in een gelijkwaardige relatie, dat de één de ander continu achter z'n broek aan moet zitten en van alles bij wil brengen, is geen prettig samen leven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voed ik hem op?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe voed ik hem op?

Bericht  Gast vr 21 jun 2013 - 4:31

Precies. Ik hoor dit soort dingen vaker van vrouwen en ik krijg daar altijd een onbehaaglijk gevoel van. De verhoudingen liggen dan zo ver uit verhouding. Het is in zo'n geval meer een moeder-zoon relatie/ een opvoeder-kind relatie en geen gelijkwaardige relatie tussen twee volwassen geliefden, die beiden hun verantwoordelijkheid kennen. Ik zou daar persoonlijk echt geen zin in hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voed ik hem op?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe voed ik hem op?

Bericht  Marin vr 21 jun 2013 - 4:34

KimRosenberg85 schreef:Precies. Ik hoor dit soort dingen vaker van vrouwen en ik krijg daar altijd een onbehaaglijk gevoel van. De verhoudingen liggen dan zo ver uit verhouding. Het is in zo'n geval meer een moeder-zoon relatie/ een opvoeder-kind relatie en geen gelijkwaardige relatie tussen twee volwassen geliefden, die beiden hun verantwoordelijkheid kennen. Ik zou daar persoonlijk echt geen zin in hebben.

Lijkt mij ook niet helemaal gezond.

Maar wat is jouw oplossing dan, wat stel jij voor dat Elliott kan doen?

Hem commanderen tot opruimen/schoonmaken is vrij bemoederend.
Hem aan de hand nemen met opruimen/schoonmaken is vrij bemoederend.
Het zelf dan maar doen is ook vrij bemoederend.

Wat is het beste alternatief volgens jou dan?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voed ik hem op?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe voed ik hem op?

Bericht  Nyx vr 21 jun 2013 - 4:39

Ik heb ooit samengewoond met iemand die het ook gewoon niet zag, zei hij. Tot ik twee weken niets deed en hij thuiskwam in een puinbak. Wij werkten beiden 40u, hadden samen een huis en huishouden en dan horen we het ook samen te doen. Hij vroeg of ik hem erbij wilde roepen als ik ging schoonmaken en dat heb ik ongeveer vijf weken gedaan en toen kwam ik een keer thuis en stond hij zelf schoon te maken. En schoon dat het was. Hij kon het dus wel. Hij had alleen even een zetje nodig.

Als je het samen niet zo interessant vindt hoe schoon het huis is, lijkt me dat ook geen probleem toch? Het is jullie huis.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voed ik hem op?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe voed ik hem op?

Bericht  Gast vr 21 jun 2013 - 4:40

Allereerst bewust worden van het feit dat jullie inzichten over de huishouding verschillend zijn, niet beter of slechter, maar gewoon anders. Wat hij doet (en hóe hij het doet) is kennelijk niet goed genoeg volgens de inzichten van Eliot, maar dat is een verschil van inzicht en niet persé iets waarin hij (of zij) moet veranderen. Als je niet tevreden bent over de gang van zaken en het irriteert je echt zo erg, dan zijn er twee opties: of je doet het zelf en accepteert dat je meer doet, omdat jouw standaarden over een schoon huis anders liggen, je doet het dus in de eerste plaats voor jezelf, misschien is alleen dit inzicht al voldoende om minder geïrriteerd rond te lopen. De tweede optie is een huishoudster in te schakelen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voed ik hem op?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe voed ik hem op?

Bericht  Marin vr 21 jun 2013 - 4:43

KimRosenberg85 schreef:Allereerst bewust worden van het feit dat jullie inzichten over de huishouding verschillend zijn, niet beter of slechter, maar gewoon anders. Wat hij doet (en hóe hij het doet) is kennelijk niet goed genoeg volgens de inzichten van Eliot, maar dat is een verschil van inzicht en niet persé iets waarin hij (of zij) moet veranderen. Als je niet tevreden bent over de gang van zaken en het irriteert je echt zo erg, dan zijn er twee opties: of je doet het zelf en accepteert dat je meer doet, omdat jouw standaarden over een schoon huis anders liggen, je doet het dus in de eerste plaats voor jezelf, misschien is alleen dit inzicht al voldoende om minder geïrriteerd rond te lopen. De tweede optie is een huishoudster in te schakelen.

Dat van die standaarden zei ik ook al en ben ik helemaal met je eens. Wie bepaalt dat haar standaard dé standaard moet zijn in huis. Maar verder denk ik: Bij beide van deze twee opties komt hij er makkelijk vanaf. Hij mag op zich ook wel iets meer inzet tonen, toch? Het is ook zijn huis? Zoiets doe je gewoon samen, mijns inziens, niet in je eentje.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voed ik hem op?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe voed ik hem op?

Bericht  Gast vr 21 jun 2013 - 4:56

@ Marin

Nee, ik vind dat een nogal negatieve insteek. Je hebt nu eenmaal heel verschillende persoonlijkheden wat dat betreft. Ik voel altijd mee met die mannen. Het lijkt me vreselijk om zo op je kop te krijgen, terwijl je thuis gewoon lekker wilt kunnen ontspannen, zonder steeds nog iets te moeten, omdat je vrouw dat zo graag wilt. Ik denk vaak: relax toch eens een beetje, de wereld gaat niet kapot als je eens een weekje niet stoft. Zeker wanneer man en vrouw beiden fulltime werken (of bijna fulltime), dan denk ik: huur in godsnaam een schoonmaker in, dat bespaart je een hoop gedoe. Als je vrij bent, dan wil je toch ook gewoon tijd voor elkaar hebben?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voed ik hem op?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe voed ik hem op?

Bericht  Marin vr 21 jun 2013 - 5:03

Oh dát ben ik helemaal met je eens. Daarom doen wij ook alles gewoon samen. Ik ben het totaal met je eens dat de wereld echt niet vergaat als hij het op zijn manier doet, en niet op de hare, of wanneer je het eventjes laat liggen. No problemo. Het is maar schoonmaken. Maar jij vind dan dus dat hij maar op z'n luie gat moet zitten, omdat zij het zo nodig vindt dat dat moet gebeuren? Dat hij gewoon maar niets hoeft te doen omdat zij het anders toch wel doet? Dat vind ik dan ook wel weer oneerlijk. Hij moet het gewoon doen. Niet omdat zij het zegt, niet omdat het zo nodig schoon van hemzelf hoeft (want dat ziet ie blijkbaar niet), maar gewoon omdat dat bij volwassenheid en een eigen huis hebben hoort. Dat is niet altijd leuk, je kúnt niet altijd op de bank zitten niks doen, soms moet er gewoon eventjes iets gebeuren wat even minder leuk is zoals een wc schoonmaken. Nou big deal. Ik vind het ook vrij achterlijk als zij dat dan maar in haar eentje gaat doen, omdat hij niet wil/kan. Natuurlijk kan ie dat wel. Dan moet ie dat maar gewoon doen hoor. Alleen zoekt Elliott denk ik een manier om dat SAMEN te doen, zonder dat zij steeds moet zeggen dat ie het moet doen. Misschien is een rooster dus wat, of gewoon op zaterdagochtend samen iets doen, hij het ene vertrek, zij het andere. Maar als hij het dan gedaan heeft, is het ook prima, niet dan gaan miepen van het is niet schoon genoeg.

En niet iedereen kan een schoonmaakster zich permitteren.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voed ik hem op?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe voed ik hem op?

Bericht  Gast vr 21 jun 2013 - 5:12

Wanneer je 2x een fulltime inkomen binnen brengt met je partner, dan heb je daar gewoon wél geld voor. Als je het idee hebt dat je niet 30*4= 120 euro per maand kunt betalen aan een schoonmaker, dan liggen je prioriteiten kennelijk verkeerd. Of je hebt een veel te duur huis gekocht, óf je hebt een stuk of vijf kinderen. Allemaal keuzes. Ik vind dat altijd zo'n bullshit, geen geld. Euuh?! Ja, en dan wél roken en wél allerlei dure abonnementen op je naam of de één of andere dure hobby. Bedenk gewoon wat jij belangrijk vindt, als dit een schoonmaker is, dan is dat een schoonmaker. 

Als de vrouw <20 uur werkt en de man 40 uur of meer, dan vind ik het normaal dat de vrouw het huishouden voor het grootste deel doet. Heb je daar geen zin in? Dan ga je een paar uur per week meer werken, of je zoekt een ander baantje voor enkele uren (post/krant bezorgen) en dan betaal je daar lekker die huishoudster voor. 

Dat slachtoffergedrag vind ik in ieder geval zwaar irritant.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voed ik hem op?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe voed ik hem op?

Bericht  Marin vr 21 jun 2013 - 5:15

Hahahaha wow frustraties much?!

Ik heb daar bijvoorbeeld dus géén geld voor en ik heb twee banen, werk ook lekker veel in het weekend door, en ik doe het huishouden middelmatig tot slecht. Zodra ik een goedbetaalde baan heb, gaat er hier zeker een schoonmaakster komen want het is inderdaad iets wat ik heerlijk zou vinden om uit te besteden, maar ik heb daar met m'n huidige fulltime baan écht geen geld voor hoor.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voed ik hem op?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe voed ik hem op?

Bericht  Gast vr 21 jun 2013 - 5:24

Het bruto minimumloon is 1.469,40 euro, dat is netto zo ongeveer: 1236,99 x 2 - 2474 euro nétto per maand. Nou daar moet het toch wel van lukken confused

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voed ik hem op?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe voed ik hem op?

Bericht  Marin vr 21 jun 2013 - 5:26

Ik verdien dan ook minder dan dat gemiddeld gezien :P

Maar goed, ik wil het verder niet echt op mij betrekken, maar ik kan me voorstellen dat er echt genoeg mensen zijn die een schoonmaakster een best grote uitgave zien, en dat geld liever willen sparen voor andere dingen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voed ik hem op?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe voed ik hem op?

Bericht  Gast vr 21 jun 2013 - 5:29

Ik pleit er ook niet voor dat iedereen maar een huishoudster moet nemen, ik zeg alleen dat als je het wilt en je werkt allebei fulltime, dat het dan gewoon kán. Je kunt ook de kosten nog drukken door twee uur per week te nemen, dan wordt het 2x10= 20 * 4 = 80 euro.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voed ik hem op?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe voed ik hem op?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum