Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe voed jij op?

+7
Annemie
Darius
Liadan
Teddyaapje
Catwoman79
PapillonRose
Rouge
11 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe voed jij op? Empty Hoe voed jij op?

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 21:28

Ben je streng en strak, of ben je wat makkelijker?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voed jij op? Empty Re: Hoe voed jij op?

Bericht  Rouge za 15 okt 2011 - 21:36

Uh...denk beiden: de dingen die niet mogen ben ik wel consequent in,maar ik denk ook wel dat hij bepaalde dingen weer mag die andere kids niet mogen (maargoed iedereen heeft zijn eigen regels en wat hij/zij belangrijk vindt). Soms vind ik mezelf streng voor hem maar dat heeft hij gewoon echt nodig soms (hij is net zo koppig als ik en dat levert nog wel eens strijd op). Soms ben ik wat makkelijker (nu ik zwanger ben en minder energie heb om overal op te letten, maar anders is het echt geen doen)
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voed jij op? Empty Re: Hoe voed jij op?

Bericht  PapillonRose za 15 okt 2011 - 21:37

Voor zover het nu al echt opvoeden is, denk ik dat ik wat makkelijker ben. Ik denk dat ik iemand ben van weinig regels, maar de regels die er zijn daar ben ik dan wel heel streng in. Als het zo goed werkt, dan denk ik dat dit zo zal blijven. Het past in elk geval bij mij, nu alleen even kijken of dat ook blijft werken bij A. Ik vind trouwens ook dat het voor kindjes begrijpelijker is als er niet teveel regels zijn, dan worden ze ook beter onthouden. Hoewel ze nu nog niks echt onthoudt qua regels, de paar dingen waar ze bijvoorbeeld echt niet aan mag komen moet ik haar soms wel 20x op een dag bij weg halen laughcry
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voed jij op? Empty Re: Hoe voed jij op?

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 21:39

Ik denk dat ik makkelijk ben; ik laat veel toe. Maar er zijn bepaalde grenzen, en daar moeten ze niet overheen gaan. Ik ben niet een moeder die er 'bovenop zit'. Dat kan en wil ik ook niet trouwens.

Ik denk dat het goed is als kinderen hun eigen fouten leren maken en problemen zelf op leren te lossen. De vraag is of ik daar over tien jaar nog zo over denk natuurlijk Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voed jij op? Empty Re: Hoe voed jij op?

Bericht  Catwoman79 za 15 okt 2011 - 22:05

Ik ben erg streng en hanteer de regels strak.
Maar dat komt ook omdat mijn zoontje dat echt nodig heeft.
Bij hem is het echt zo van, je geeft hem 1 vinger en hij neemt de hele hand
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het noorden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voed jij op? Empty Re: Hoe voed jij op?

Bericht  Teddyaapje za 15 okt 2011 - 22:12

Catwoman79 schreef:Ik ben erg streng en hanteer de regels strak.
Maar dat komt ook omdat mijn zoontje dat echt nodig heeft.
Bij hem is het echt zo van, je geeft hem 1 vinger en hij neemt de hele hand

Ik denk dat dit hem bij ons ook gaat worden...ons zoontje is nu al heel fel...als hij zijn zin niet krijgt is het hier echt feest!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voed jij op? Empty Re: Hoe voed jij op?

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 22:18

Ik ben een redelijk makkelijke moeder maar ik ben wel consequent en nee blijft nee bij mij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voed jij op? Empty Re: Hoe voed jij op?

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 23:15

Ik zit er echt tussenin. Als ik iets niet wil hou ik dat vol bij hem maar ik veel dingen ben ik ook wel makkelijk

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voed jij op? Empty Re: Hoe voed jij op?

Bericht  Liadan za 15 okt 2011 - 23:21

Ik ben makkelijk, totaal niet streng.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voed jij op? Empty Re: Hoe voed jij op?

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 23:40

Ik ben redelijk makkelijk, ze mag best veel. Tot nu toe hoef ik ook nog niet streng te zijn, met haar voorzichtig sturen als ze iets doet wat niet mag (afleiden bijvoorbeeld), bereik ik veel meer mee dan wanneer ik boos word of het haar ga verbieden. Dan krijgt ze een enorme woede-aanval, gaat schoppen, slaan, op de grond vallen, gooien met spullen en ga zo maar door. Hoe minder ik haar verbied, hoe minder ze aan het uittesten is.

Verder mag ze ook veel 'gevaarlijke' dingen doen, zoals uit een gewoon glas drinken, op de bank spelen, zelf de trap op en af, zelf op stoelen klimmen, zelf met mes en vork eten. Het gaat wel eens mis, maar ze leert er ontzettend van. Ik vind haar voor haar leeftijd heel zelfstandig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voed jij op? Empty Re: Hoe voed jij op?

Bericht  Darius za 15 okt 2011 - 23:43

Rejoy. schreef:Ik ben redelijk makkelijk, ze mag best veel. Tot nu toe hoef ik ook nog niet streng te zijn, met haar voorzichtig sturen als ze iets doet wat niet mag (afleiden bijvoorbeeld), bereik ik veel meer mee dan wanneer ik boos word of het haar ga verbieden. Dan krijgt ze een enorme woede-aanval, gaat schoppen, slaan, op de grond vallen, gooien met spullen en ga zo maar door. Hoe minder ik haar verbied, hoe minder ze aan het uittesten is.

Verder mag ze ook veel 'gevaarlijke' dingen doen, zoals uit een gewoon glas drinken, op de bank spelen, zelf de trap op en af, zelf op stoelen klimmen, zelf met mes en vork eten. Het gaat wel eens mis, maar ze leert er ontzettend van. Ik vind haar voor haar leeftijd heel zelfstandig.

Eens. Maar soms moet ik echt boos worden. Vanmorgen had laurens een poster van de muur gescheurd, toen heb ik hem streng toegesproken, haha. Hij moest sorry zeggen of een kusje geven.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voed jij op? Empty Re: Hoe voed jij op?

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 23:47

Darius schreef:
Rejoy. schreef:Ik ben redelijk makkelijk, ze mag best veel. Tot nu toe hoef ik ook nog niet streng te zijn, met haar voorzichtig sturen als ze iets doet wat niet mag (afleiden bijvoorbeeld), bereik ik veel meer mee dan wanneer ik boos word of het haar ga verbieden. Dan krijgt ze een enorme woede-aanval, gaat schoppen, slaan, op de grond vallen, gooien met spullen en ga zo maar door. Hoe minder ik haar verbied, hoe minder ze aan het uittesten is.

Verder mag ze ook veel 'gevaarlijke' dingen doen, zoals uit een gewoon glas drinken, op de bank spelen, zelf de trap op en af, zelf op stoelen klimmen, zelf met mes en vork eten. Het gaat wel eens mis, maar ze leert er ontzettend van. Ik vind haar voor haar leeftijd heel zelfstandig.

Eens. Maar soms moet ik echt boos worden. Vanmorgen had laurens een poster van de muur gescheurd, toen heb ik hem streng toegesproken, haha. Hij moest sorry zeggen of een kusje geven.

onze dochter is daar nog te jong voor om echt te snappen wat ze gedaan heeft. Als ze iets kapot maakt, dan doe ik altijd heel verbaasd en een beetje verontwaardigd. Ze staat er dan altijd heel beteuterd bij te kijken, ze snapt dan dus wel dat ze iets heeft gedaan waar wat wij niet leuk vinden. Heel vaak komt ze dan uit zichzelf een kusje geven of ons aaien (zonder dat wij daar dus om vragen Laughing ) Ik denk dat wanneer wij boos zouden worden, zij daardoor boos wordt en ze dan datgene waar het om gaat uit het oog verliest.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voed jij op? Empty Re: Hoe voed jij op?

Bericht  Annemie za 15 okt 2011 - 23:57

Ik zou eigenlijk wat strenger moeten zijn, als mijn zoontje zijn zin niet krijgt, begint hij keihard te schreeuwen, dan geef ik hem toch weer aandacht, terwijl ik hem eindelijk zou moeten negeren. En laatst deed mijn zoontje heel irritant, toen werd mijn vriend boos op hem, toen was hij wel meteen stil, maar als ik boos word, begint mijn zoontje te lachen.. dus wat dat betreft neemt hij al een loopje met me...
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voed jij op? Empty Re: Hoe voed jij op?

Bericht  Printje zo 16 okt 2011 - 0:08

Ik ben eigenlijk vrij makkelijk, ben wel consequent met bepaalde regels maar voor de rest vind ik het belangrijk dat hij ook zelfstandig leert zijn en dingen kan uitzoeken. Ik hou alleen niet van flauwekul, nee is nee en ik wil het hem best uitleggen waarom iets mag/niet mag maar ik hou niet van dat gekrijs of wat dan ook als hij in de wagen moet en niet wilt. Geen gezeur gewoon zitten klaar, en wanneer hij dan blijft dreinen negeer ik hem.

Ik vind knuffelen etc etc trouwens heel belangrijk om hem ook mee te geven bij het opvoeden.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voed jij op? Empty Re: Hoe voed jij op?

Bericht  Gast zo 16 okt 2011 - 0:11

Printje schreef:
Ik vind knuffelen etc etc trouwens heel belangrijk om hem ook mee te geven bij het opvoeden.

Helemaal mee eens !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voed jij op? Empty Re: Hoe voed jij op?

Bericht  Gast zo 16 okt 2011 - 0:14

We hebben bepaalde regels waar ze zich aan moet houden: geen gespring op de bank, geen laatjes open maken, dankjewel en alstjeblieft zeggen etcetera. Daarbuiten probeer ik haar zoveel mogelijk keuzevrijheid te geven. De regels die we hebben ben ik dus streng op, daarbuiten mag ze veel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voed jij op? Empty Re: Hoe voed jij op?

Bericht  Printje zo 16 okt 2011 - 0:16

Twellie schreef:We hebben bepaalde regels waar ze zich aan moet houden: geen gespring op de bank, geen laatjes open maken, dankjewel en alstjeblieft zeggen etcetera. Daarbuiten probeer ik haar zoveel mogelijk keuzevrijheid te geven. De regels die we hebben ben ik dus streng op, daarbuiten mag ze veel.

Dat soort regeltjes bedoel ik idd ook. Ik vind respect naar alles wat leeft/in huis staat belangrijk. Je gooit niet met spullen, verveelt de poesjes niet en idd bedanken als je iets krijgt, mensen netjes groeten als je ze tegenkomt etc.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voed jij op? Empty Re: Hoe voed jij op?

Bericht  Catwoman79 zo 16 okt 2011 - 0:31

Ruben is gelukkig wel een heel net mannetje.
Hij groet iedereen, zegt (bijna) altijd dank u als hij iets krijgt.
Sorry zeggen staat hier ook hoog op de agenda.
En hij praat eigenlijk altijd met 2 woorden. (hallo oma, sorry mamma, ja pappa.)
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het noorden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voed jij op? Empty Re: Hoe voed jij op?

Bericht  Parisienne zo 16 okt 2011 - 1:35

N. mag hier ook best vrij veel. Ik probeer zo min mogelijk 'nee' te zeggen, al moet dat af en toe wel gewoon. Op deze manier kan ze zelf dingen ontdekken en zelf dingen leren, waarbij ik haar help door haar veel te vertellen/uit te leggen. N. is niet bepaald een rustig meisje en gaat vaak op onderzoek uit in huis. Zolang er geen gevaar is of ze geen dingen kapot kan maken laat ik haar lekker gaan.

Wel vinden we het belangrijk consequent te zijn, zoals bijvoorbeeld 'nee blijft nee' (bijvoorbeeld als ze een extra koekje/snoepje wil). Ook zullen er een paar regels in huis zijn waar we niet vanaf zullen wijken, bijvoorbeeld niet schreeuwen/stampen (we hebben beneden- en bovenburen), niet op muren/deuren tekenen, niks bewust kapot maken, etc.

Naarmate we echt verder zijn met opvoeden zullen er ongetwijfeld nog dingen bijkomen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voed jij op? Empty Re: Hoe voed jij op?

Bericht  Niene zo 16 okt 2011 - 3:42

Catwoman79 schreef:Ik ben erg streng en hanteer de regels strak.
Maar dat komt ook omdat mijn zoontje dat echt nodig heeft.
Bij hem is het echt zo van, je geeft hem 1 vinger en hij neemt de hele hand

Dit is bij mijn dochtertje ook,merk wel nu ze wat ouder is en dingen beter begrijpt het allemaal een stuk makkelijker gaat,ze weet gewoon tot hoever ze kan gaan en zoekt haar grenzen minder op.
Niene
Niene
Prater
Prater

Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voed jij op? Empty Re: Hoe voed jij op?

Bericht  Flip Fluitketel zo 16 okt 2011 - 3:55

Snoepy87 schreef:Ik ben een redelijk makkelijke moeder maar ik ben wel consequent en nee blijft nee bij mij.
+1
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voed jij op? Empty Re: Hoe voed jij op?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum