Burn-out, migraine en betablokkers
+16
Exogenesis
Bay
PapillonRose
Elliot
Katrien
Floor
Zonnetje
xxjojootjexx
Sterre
Stuiterbal
Purpleflower
Lady4
CCC
Parel
Carra
Burn
20 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Burn-out, migraine en betablokkers
Nou, vandaag naar de huisarts geweest voor mijn migraine en de uitkomst was toch wat anders dan verwacht.
Na binnenkomst aangegeven dat ik graag een verwijsbrief zou willen naar een neuroloog of iets dergelijks. Ze stelde wat vragen over hoe ik in mijn vel zat en of ik last van stress had. Ik begon met 'nee' maar eindigde met tranen met tuiten en 'ja, toch wel heel erg'. Er kwamen ineens zoveel emoties los over de druk die ik ervaar op mijn werk. De combinatie schuldgevoel (naar mijn gezin, naar mijn werkgever, naar collega's) en perfectionisme in mijn werk zit me blijkbaar meer dwars dan ik zelf heb (durven?) toegeven.
Ze heeft mijn bloeddruk en hartslag gemeten en die waren te hoog. Nog wat meer gepraat over hoe mijn dagelijkse ritme eruit ziet. Uiteindelijk gaf ze aan dat ik ten minste op het randje van een burn-out zit. Dat de migraine daar een gevolg en signaal van is (ik krijg het ook constant op een moment dat ik ontspan na stress en drukte op mijn werk). Vrijdag heb ik een vakantie gepland staan en ze droeg me op nu alles te laten vallen en de komende twee weken te gebruiken om na te denken over manieren om mijn leven/werk minder hectisch te maken.
Daarnaast heeft ze een betablokker (metoprolol) voorgeschreven om mijn hart en bloeddruk rustiger te krijgen en migraine te voorkomen. Na de vakantie gaan we kijken of het nodig is een maatschappelijk werker of psycholoog in te zetten.
Ik heb vandaag contact gehad met mijn werkgever die dit al wel aan zag komen. We gaan samen kijken hoe we het werk op onze afdeling kunnen reguleren. Ik ben namelijk al de derde persoon binnen een jaar die te maken krijgt met (symptomen van) een burn-out. En dat op een afdeling van 6 personen.
Ik heb nu de eerste betablokkers geslikt en ben voornamelijk slaperig en duizelig. Dat zou nog wel even kunnen duren. Is hier iemand bekend met metoprolol?
Na binnenkomst aangegeven dat ik graag een verwijsbrief zou willen naar een neuroloog of iets dergelijks. Ze stelde wat vragen over hoe ik in mijn vel zat en of ik last van stress had. Ik begon met 'nee' maar eindigde met tranen met tuiten en 'ja, toch wel heel erg'. Er kwamen ineens zoveel emoties los over de druk die ik ervaar op mijn werk. De combinatie schuldgevoel (naar mijn gezin, naar mijn werkgever, naar collega's) en perfectionisme in mijn werk zit me blijkbaar meer dwars dan ik zelf heb (durven?) toegeven.
Ze heeft mijn bloeddruk en hartslag gemeten en die waren te hoog. Nog wat meer gepraat over hoe mijn dagelijkse ritme eruit ziet. Uiteindelijk gaf ze aan dat ik ten minste op het randje van een burn-out zit. Dat de migraine daar een gevolg en signaal van is (ik krijg het ook constant op een moment dat ik ontspan na stress en drukte op mijn werk). Vrijdag heb ik een vakantie gepland staan en ze droeg me op nu alles te laten vallen en de komende twee weken te gebruiken om na te denken over manieren om mijn leven/werk minder hectisch te maken.
Daarnaast heeft ze een betablokker (metoprolol) voorgeschreven om mijn hart en bloeddruk rustiger te krijgen en migraine te voorkomen. Na de vakantie gaan we kijken of het nodig is een maatschappelijk werker of psycholoog in te zetten.
Ik heb vandaag contact gehad met mijn werkgever die dit al wel aan zag komen. We gaan samen kijken hoe we het werk op onze afdeling kunnen reguleren. Ik ben namelijk al de derde persoon binnen een jaar die te maken krijgt met (symptomen van) een burn-out. En dat op een afdeling van 6 personen.
Ik heb nu de eerste betablokkers geslikt en ben voornamelijk slaperig en duizelig. Dat zou nog wel even kunnen duren. Is hier iemand bekend met metoprolol?
Gast- Gast
Re: Burn-out, migraine en betablokkers
Ik wilde je alleen even een hele dikke knuffel geven,
Burn- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Ik ben er niet bekend mee, maar jeetje wat goed dat je de stap naar de dokter hebt gezet. En wat fijn dat de dokter verder heeft gekeken dan alleen de migraine.
Hopelijk helpt de vakantie je om wat tot rust te komen.
Hopelijk helpt de vakantie je om wat tot rust te komen.
Carra- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10
Zo daar schrik ik van!
Lieve schat,je hebt maar 1 lijf en 1 gezin, pas op de plaats, hoor!
Sterkte!
Lieve schat,je hebt maar 1 lijf en 1 gezin, pas op de plaats, hoor!
Sterkte!
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Wat heftig Minneke, ik las je verhaal van de week over de migraine aanvallen en vond het echt heftig om te lezen hoeveel pijn je op dat soort momenten ervaart en hoe je lichamelijke toestand dan is. Denk aan jezelf hoor, neem alle rust en tijd voor jezelf nu. Fijn dat je werkgever zo goed reageerde. Sterkte!
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Wat heftig en wat rot voor je Minneke. Wel goed dat je de stap naar de huisarts hebt gezet.
Zoals ik het lees heeft je huisarts op basis van één momentopname je metoprolol voorgeschreven, terwijl je op dat moment ook nog emotioneel en daardoor gestresst was. Klopt dat? Als dat zo is, vind ik dat echt heel raar. Je gaat niet op basis van één gemeten bloeddruk bloeddrukverlagende middelen voorschrijven. Ik zou daar dan ook niet mee akkoord gaan en eerst kijken of je bloeddruk over verschillende metingen te hoog blijft.
Dikke knuffel voor jou!
Zoals ik het lees heeft je huisarts op basis van één momentopname je metoprolol voorgeschreven, terwijl je op dat moment ook nog emotioneel en daardoor gestresst was. Klopt dat? Als dat zo is, vind ik dat echt heel raar. Je gaat niet op basis van één gemeten bloeddruk bloeddrukverlagende middelen voorschrijven. Ik zou daar dan ook niet mee akkoord gaan en eerst kijken of je bloeddruk over verschillende metingen te hoog blijft.
Dikke knuffel voor jou!
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10
Lady4, ze heeft het met name voorgeschreven tegen de migraine. Ze was dit dus al van plan voor ze mijn bloeddruk gemeten had. Voor migraine wordt het vaker voorgeschreven toch? Het voordeel was daarnaast mijn bloeddruk en hartslag stabieler te houden. Ik heb eerder propanolol (toch?) geslikt omdat ik hartkloppingen heb en een snelle hartslag icm te snelle schildklier.
Bedankt voor jullie reacties dames, dat doet me goed. Al voel ik me echt niet zielig of ziek, meer opgelucht dat de bal is gaan rollen.
Bedankt voor jullie reacties dames, dat doet me goed. Al voel ik me echt niet zielig of ziek, meer opgelucht dat de bal is gaan rollen.
Gast- Gast
Ik ben er niet mee bekend dat metoprolol ook gebruikt wordt bij migraine, maar daarom kan dat natuurlijk best zo zijn.
Het is inderdaad fijn dat de bal is gaan rollen en je zo hopelijk erger kan voorkomen. Ook fijn dat je baas er zo goed op gereageerd heeft.
Het is inderdaad fijn dat de bal is gaan rollen en je zo hopelijk erger kan voorkomen. Ook fijn dat je baas er zo goed op gereageerd heeft.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Het staat inderdaad als mogelijkheid in de bijsluiter.
Gast- Gast
Wat heb jij een goede huisarts!! Door vragen helpt echt wel.
Meid neem je tijd voor jezelf.
Misschien helpt het om eens op te schrijven hoe je je voelt?
Meid neem je tijd voor jezelf.
Misschien helpt het om eens op te schrijven hoe je je voelt?
Purpleflower- Prater
- Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11
Minneke goed dat je bent gegaan en zo te lezen werkt je werkgever gelukkig ook mee. Dat zorgt niet nog eens voor een extra stukje schuldgevoel of stress. Ook erg fijn dat hij naar de afdeling en werkdruk wilt kijken.
Jij hebt er nu even niks aan maar het is goed dat je even 2 weken op rust gaat komen.
Heel veel beterschap/sterkte en neem je tijd nu even voor jezelf
Jij hebt er nu even niks aan maar het is goed dat je even 2 weken op rust gaat komen.
Heel veel beterschap/sterkte en neem je tijd nu even voor jezelf
Stuiterbal- Kletskop
- Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11
Ik heb het een tijd geslikt ivm hoge bloeddruk.
Heel veel sterkte!
Heel veel sterkte!
Gast- Gast
Wat schrikken Minneke! Wel fijn dat je meteen serieus bent genomen door je huisarts, en ook door je leidinggevende. Ik hoop dat het ook een klein beetje als een opluchting voelt dat het gezien wordt en dat je nu de ruimte kunt en moet nemen voor jezelf en om de stress de baas te worden.
Sterkte, en vast een fijne vakantie! Hopelijk kun je er wel van genieten en alles wat loslaten.
Sterkte, en vast een fijne vakantie! Hopelijk kun je er wel van genieten en alles wat loslaten.
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Hè, wat rot Minneke! Heel goed dat je naar de huisarts bent gegaan en fijn dat je serieus genomen wordt, ook op je werk. Ik hoop dat je een beetje tot rust kunt komen op vakantie en dat je op je werk oplossingen vindt om de werkdruk te verlagen!
Dikke knuffel!
Dikke knuffel!
Gast- Gast
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Wat vervelend om te lezen! Maar wel goed van je dat je naar de huisarts bent gegaan en dat zij heeft doorgevraagd. Hopelijk kom je in de vakantie genoeg tot rust en doe het anders daarna ook rustig aan!
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Ik heb het medicijn gebruikt als migraine-medicijn. dus niet voor mijn bloeddruk ofzo die was gewoon goed.
Hoe lang ga je het gebruiken?
Hoe lang ga je het gebruiken?
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Denk goed om jezelf en je gezin hoor! Goed dat de huisarts zo doorvroeg, waardoor je nu aan de oorzaak kunt werken. Ik hoop dat alles loslaten in je vakantie lukt, en je je daarna alweer een stuk beter voelt. Sterkte:hug:
Katrien- Prater
- Aantal berichten : 539
Punten : 542
Registratiedatum : 14-11-12
Jeetje Minneke ik lees dit nu pas! Wat vervelend zeg, knuffel voor jou. Denk goed om jezelf hoor.
Ik herken verder wel het een en ander in jouw klachten, ik heb ook al een paar dagen migraine-achtige klachten (had ook laatst al eens een topic geopend omdat ik me niet zo lekker voel). Ik ga morgenochtend dus ook even naar de huisarts, ben erg benieuwd wat ze zegt.
Ik herken verder wel het een en ander in jouw klachten, ik heb ook al een paar dagen migraine-achtige klachten (had ook laatst al eens een topic geopend omdat ik me niet zo lekker voel). Ik ga morgenochtend dus ook even naar de huisarts, ben erg benieuwd wat ze zegt.
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Jeetje, dat is even schrikken! Goed op jezelf gaan passen hoor!
Ik heb ook even metoprolol geslikt vanwege migraine. Ik had geen bijwerkingen, maar het hielp ook niet tegen de migraine Nu ben ik geloof ik ook wel een geval apart, geen enkele medicatie lijkt bij mij aan te slaan, dus ik hoop van harte dat het bij jou wel zal werken!
Ik heb ook even metoprolol geslikt vanwege migraine. Ik had geen bijwerkingen, maar het hielp ook niet tegen de migraine Nu ben ik geloof ik ook wel een geval apart, geen enkele medicatie lijkt bij mij aan te slaan, dus ik hoop van harte dat het bij jou wel zal werken!
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Wat vervelend. Sterkte en rust goed uit tijdens je vakantie!
Bay- Prater
- Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11
Goed dat je actie hebt ondernomen en dat er nu een heleboel loskomt. Sterkte!
Exogenesis- Kletskop
- Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12
Hey Minneke, wat heftig, maar wat fijn dat je huisarts dit (enigszins) tijdig heeft gespot. Het geeft jullie de gelegenheid om erger te voorkomen en gelukkig staat je werkgever er ook positief in. Neem de tijd in je vakantie, het is echt heerlijk om niet aan je werk te denken en niet continu op je (werk)telefoon te kijken.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Oh mop, wat naar. Je bent volgens mij ook veel te druk en stelt erg hoge eisen.
Rustig aandoen! Er zijn goed boeken over burn out en hoe die te voorkomen... Dat is misschien de moeite waard.
En als je wilt kletsen weet je me te vinden, misschien kan ik je ergens mee helpen, en ik zal geen uittarief vragen
Rustig aandoen! Er zijn goed boeken over burn out en hoe die te voorkomen... Dat is misschien de moeite waard.
En als je wilt kletsen weet je me te vinden, misschien kan ik je ergens mee helpen, en ik zal geen uittarief vragen
Artemis- Prater
- Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13
Dikke knuffel!
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2