Burn-out
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Burn-out
Hoelang duurt dat en wat moet je doen?
Ik werk nu halve dagen omdat ik amper tot niet slaap. De huisarts had verder geen tips. Ik loop al bij een psych omdat ik veel problemen heb met mijn ouders. Ik denk dus eerder aan stress ipv een burn-out.
Ik werk nu halve dagen omdat ik amper tot niet slaap. De huisarts had verder geen tips. Ik loop al bij een psych omdat ik veel problemen heb met mijn ouders. Ik denk dus eerder aan stress ipv een burn-out.
Carmen_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 312
Punten : 323
Registratiedatum : 27-10-12
Re: Burn-out
Heb geen persoonlijk ervaring, maar sterkte in ieder geval!
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10
Wat vervelend dat je zoveel stress ervaart en mogelijk een burn-out hebt!
Je psycholoog kan denk ik wel aangeven of het 'gewoon' stress is of inderdaad een burn-out of iets dergelijks.
Hoe lang het duurt en wat je kan doen is écht voor iedereen anders! Ik heb er zelf een gehad en 3 collega's van mij ook, allemaal zijn we er op een andere manier mee om gegaan. Van een paar uur per week blijven werken tot een jaar of twee jaar thuis, reintegreren op de eigen werkplek of op een andere werkplek, enzovoorts.
Ik denk dat voor iedereen geldt dat je meer rust moet nemen, kijken waar je de stress ervaart en dat ook aanpakken (op wat voor manier ook, dat ligt er natuurlijk ook aan) en op je grenzen moet letten. Goed voor jezelf blijven zorgen en ontspanning zoeken.
Sterkte!
Je psycholoog kan denk ik wel aangeven of het 'gewoon' stress is of inderdaad een burn-out of iets dergelijks.
Hoe lang het duurt en wat je kan doen is écht voor iedereen anders! Ik heb er zelf een gehad en 3 collega's van mij ook, allemaal zijn we er op een andere manier mee om gegaan. Van een paar uur per week blijven werken tot een jaar of twee jaar thuis, reintegreren op de eigen werkplek of op een andere werkplek, enzovoorts.
Ik denk dat voor iedereen geldt dat je meer rust moet nemen, kijken waar je de stress ervaart en dat ook aanpakken (op wat voor manier ook, dat ligt er natuurlijk ook aan) en op je grenzen moet letten. Goed voor jezelf blijven zorgen en ontspanning zoeken.
Sterkte!
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Bedankt!
Ik weet niet of het echt een burn-out is. Ik slaap heel erg slecht maar ik sliep vroeger prima bij problemen. Ik heb 2 ontzettend leuke banen maar vooral daar heb ik last van angsten en een raar gevoel in mijn hoofd.
Ik heb voornamelijk problemen met mijn vader. Sinds dat gezeik heb ik nu problemen op mijn werk. Ik denk dus gewoon aan stress.
Ik weet niet of het echt een burn-out is. Ik slaap heel erg slecht maar ik sliep vroeger prima bij problemen. Ik heb 2 ontzettend leuke banen maar vooral daar heb ik last van angsten en een raar gevoel in mijn hoofd.
Ik heb voornamelijk problemen met mijn vader. Sinds dat gezeik heb ik nu problemen op mijn werk. Ik denk dus gewoon aan stress.
Laatst aangepast door Carmen_ op wo 31 okt 2012 - 6:40; in totaal 1 keer bewerkt
Carmen_- Fluisteraar
Mijn collega heeft een burn out gehad, twee jaar terug, en die heeft nog altijd de naweeën ervan. Zij kon ook absoluut geen halve dagen werken, zelfs na een uurtje boventallig zagen we haar al instorten van moeheid.
Ik wil de diagnose niet direct in twijfel trekken, maar in mijn ogen betekent een burn out letterlijk 'opgebrand zijn', en dus helemaal nergens toe in staat zijn en nergens energie voor hebben. Het klinkt mij aannemelijker als jij inderdaad last hebt van veel stress en daardoor overspannen bent. Burn out lijkt me de fase daarna. Waarmee ik trouwens niet wil zeggen dat hoe je je nu voelt allemaal maar makkelijk moet zijn Maar bewaak je grenzen.
Misschien zou je Marin kunnen pm-en, zij heeft een burn out gehad.
Ik wil de diagnose niet direct in twijfel trekken, maar in mijn ogen betekent een burn out letterlijk 'opgebrand zijn', en dus helemaal nergens toe in staat zijn en nergens energie voor hebben. Het klinkt mij aannemelijker als jij inderdaad last hebt van veel stress en daardoor overspannen bent. Burn out lijkt me de fase daarna. Waarmee ik trouwens niet wil zeggen dat hoe je je nu voelt allemaal maar makkelijk moet zijn Maar bewaak je grenzen.
Gast- Gast
Een burn out is een reactie op een periode van teveel stress. Stress en burn out zijn echt twee vormen van hetzelfde. Te lang teveel stress en je brandt op. Ik snap niet zo goed dat de huisarts dat niet heeft uitgelegd en ook niet dat je er zelf aan twijfelt. Wat maakt het uit hoe je het noemt?
Gast- Gast
Daarom dit topic. Ik ben niet opgebrand. Ik wil gewoon mijn rust terug. Ik zal Marin even pm-en. DankjeMaple schreef:Mijn collega heeft een burn out gehad, twee jaar terug, en die heeft nog altijd de naweeën ervan. Zij kon ook absoluut geen halve dagen werken, zelfs na een uurtje boventallig zagen we haar al instorten van moeheid.
Carmen_- Fluisteraar
Eucalypta schreef:Een burn out is een reactie op een periode van teveel stress. Stress en burn out zijn echt twee vormen van hetzelfde. Te lang teveel stress en je brandt op. Ik snap niet zo goed dat de huisarts dat niet heeft uitgelegd en ook niet dat je er zelf aan twijfelt. Wat maakt het uit hoe je het noemt?
Maar als ik een weekje stress ervaar op m'n werk kan ik het nog geen burn out noemen. Ik vind stress en ene burn out dus twee verschillenden. Te veel en te lang durende stress kan een burn out veroorzaken, maar stress ís geen burn out.
Gast- Gast
Hoe moet ik dat weten? Ik werk niet in de zorg.Eucalypta schreef:Een burn out is een reactie op een periode van teveel stress. Stress en burn out zijn echt twee vormen van hetzelfde. Te lang teveel stress en je brandt op. Ik snap niet zo goed dat de huisarts dat niet heeft uitgelegd en ook niet dat je er zelf aan twijfelt. Wat maakt het uit hoe je het noemt?
Carmen_- Fluisteraar
Carmen_ schreef:Hoe moet ik dat weten? Ik werk niet in de zorg.Eucalypta schreef:Een burn out is een reactie op een periode van teveel stress. Stress en burn out zijn echt twee vormen van hetzelfde. Te lang teveel stress en je brandt op. Ik snap niet zo goed dat de huisarts dat niet heeft uitgelegd en ook niet dat je er zelf aan twijfelt. Wat maakt het uit hoe je het noemt?
Hoe je dat had moeten weten? Dat had je huisarts moeten vertellen... Maar helaas is dat dus niet gebeurd en dus zou ik het even met je psycholoog overleggen.
Eucalypta, soms is het gewoon fijn als het beestje een naam heeft. Het maakt het makkelijker om uit te leggen aan je omgeving en het geeft voor jezelf ook wel een soort rust ofzo. Ik weet niet precies wat dat is maar voor veel mensen, waaronder mijzelf, is het gewoon fijn als het beestje dus een naam heeft. En nee, het verandert verder weinig aan de situatie en het lost het probleem ook zeker niet op ofzo.
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: