Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Opmerking die blijft 'hangen'

+16
Marsy28
Knof
xxjojootjexx
Isis
Sterre
Happinaz
Carmen_
JustMeDaan
Mint
Siamsa
Printje
Sea of Trees
Bisq
kwak
Susan
MissBlunt
20 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Opmerking die blijft 'hangen' - Pagina 3 Empty Re: Opmerking die blijft 'hangen'

Bericht  Susan do 20 jun 2013 - 1:09

Misschien was het inderdaad wel een grapje, dat zou kunnen, maar dan nog heb je het recht om er niet zomaar overheen te stappen, sommige 'grapjes' kunnen nou eenmaal niet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opmerking die blijft 'hangen' - Pagina 3 Empty Re: Opmerking die blijft 'hangen'

Bericht  Gast do 20 jun 2013 - 1:10

Isis schreef:Ik weet natuurlijk niet waar het over gaat maar soms is een opmerking zo pijnlijk omdat het een vrees van jezelf bevestigd of is het iets waar je zelf overhoop mee ligt. 
Soms is het ook gewoon projectie van de ander, of onwetendheid.
Wat mij soms helpt, is het gedrag proberen te plaatsen/analyseren in combinatie met mezelf afvragen of er iets van waarheid inzit, dus of ik er iets van kan leren. Is het gewoon onwetendheid, onbeschoftheid of projectie, dan vervaagt die opmerking na een paar dagen wel.

Dit was geen onwetendheid. Een week ervoor was er ook al tussen neus en lippen door een minder lullige opmerking geplaatst en toen gooide ik het voor mezelf nog op onhandige woordkeuze. Diegene wist toen overigens ook al dat het mijn zwakke plek betreft, maar het raakte me niet zo erg dat ik het noodzakelijk vond er boos over te worden of andere actie te ondernemen. Plaatsen/analyseren is vaak ook aannames doen om iets te kunnen zeggen over de situatie en ik wil dat vermijden. Ik ken serieus niemand die zoiets zonder schaamte zou zeggen namelijk en ook nog het wegwuift nadien als grapje, toen eenmaal duidelijk werd dat ik het echt niet prettig vond. Als ik deze persoon graag in m'n leven had willen houden, had ik zelf denk ik wel meer moeite gedaan om hierover in gesprek te gaan, zodat ik het kon plaatsen. Die behoefte had ik niet meer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opmerking die blijft 'hangen' - Pagina 3 Empty Re: Opmerking die blijft 'hangen'

Bericht  Gast do 20 jun 2013 - 1:13

xxjojootjexx schreef:Vervelende opmerkingen probeer ik ook te "omdenken"

Dat het meestal op de ander zijn/haar onzekerheid slaat en niet op mij.

Oh, omdenken heb ik wel van gehoord idd. Niet echt in verdiept, maar wel fijn dat het voor jou werkt!

Knof: Jeetje, wat een grote veranderingen in een keer. Dat op zich is al ingrijpend. Verhuizen en baanverlies zijn twee grote gebeurtenissen en helemaal met een kleintje erbij en alle verantwoordelijkheden die daarbij komen kijken. Heeft diegene iets kwetsends gezegd omdat hij/zij zich in de steek gelaten voelde en dus onterecht vond dat het om hem/haar ging ipv dat jullie erg veel energie moesten steken in allerlei grote veranderingen? Wel super dat je een nieuwe baan hebt gevonden! Gefeliciteerd en ik hoop dat je het heel erg naar je zin zult hebben vanaf september.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opmerking die blijft 'hangen' - Pagina 3 Empty Re: Opmerking die blijft 'hangen'

Bericht  Gast do 20 jun 2013 - 1:20

Marsy28: zo zie je idd maar dat opmerkingen bij iedereen anders kunnen vallen. Op basis van je eerste post, zag ik zelf niet zo het kwetsende aspect. Maar in je post erna gaf je aan dat ze je al een tijd probeerde op te vrolijken en dat je haar toen voor haar out of the blue een sneer gaf. Tsja, dan is het vaak een optelsommetje, denk ik. Van jouw probleem heb je dan (onbewust) haar probleem gemaakt. Gelukkig is het weer goed tussen jullie.

Manderijn: Ik moest 2x lezen om er zeker van te zijn dat ik het goed las. Mijn God... ik kan echt niet bevatten dat iemand dat zegt. Stijlloos.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opmerking die blijft 'hangen' - Pagina 3 Empty Re: Opmerking die blijft 'hangen'

Bericht  Gast do 20 jun 2013 - 1:22

Minx: thnx voor je reactie. Heb ook vaak het idee dat gevoel ondergewaardeerd wordt t.o.v. ratio.

Susan: Klopt. Als grapje was het ook ongepast en dan was het iig verre van mijn humor geweest.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opmerking die blijft 'hangen' - Pagina 3 Empty Re: Opmerking die blijft 'hangen'

Bericht  Knof do 20 jun 2013 - 2:12

Guattari schreef:

Knof: Jeetje, wat een grote veranderingen in een keer. Dat op zich is al ingrijpend. Verhuizen en baanverlies zijn twee grote gebeurtenissen en helemaal met een kleintje erbij en alle verantwoordelijkheden die daarbij komen kijken. Heeft diegene iets kwetsends gezegd omdat hij/zij zich in de steek gelaten voelde en dus onterecht vond dat het om hem/haar ging ipv dat jullie erg veel energie moesten steken in allerlei grote veranderingen? Wel super dat je een nieuwe baan hebt gevonden! Gefeliciteerd en ik hoop dat je het heel erg naar je zin zult hebben vanaf september.

Zoiets inderdaad... Juist in misschien wel de heftigste/drukste tijd van ons leven vind diegene dat we geen moeite doen. Moeilijk en pijnlijk! Dankjewel, ik hoop het ook! Komt vast goed.
Knof
Knof
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 217
Punten : 219
Registratiedatum : 09-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Opmerking die blijft 'hangen' - Pagina 3 Empty Re: Opmerking die blijft 'hangen'

Bericht  Sterre do 20 jun 2013 - 2:21

Guattari: Dan is het gewoon heel erg laag zeg, wat jammer dat er dan op zo'n wijze gecommuniceerd wordt. Als diegene je iets duidelijk had willen maken dan kan dat ook opbouwend worden gebracht in plaats van kwetsend.  Ik hoop dat je het een beetje van je af kunt zetten. Heb je diegene wel nog kunnen laten weten dat het je kwetst en waarom?

Knof: Wat een klote timing inderdaad, maar heel fijn dat je in september iets nieuws hebt! Dan kun je je ook tot die tijd wat rustiger op je gezinnetje richten zonder dat je het gevoel hebt eigenlijk te moeten solliciteren.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opmerking die blijft 'hangen' - Pagina 3 Empty Re: Opmerking die blijft 'hangen'

Bericht  Ilovethe90s do 20 jun 2013 - 2:21

Ik ben ook zo iemand waarbij opmerkingen wel een tijdje blijven hangen voordat het scherpe randje er vanaf is. Bij mij helpt het om er dan met iemand over te praten, dan ben ik het kwijt en denk ik er nog wel aan maar ben niet meer zo boos als ik in 1e instantie was.
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Opmerking die blijft 'hangen' - Pagina 3 Empty Re: Opmerking die blijft 'hangen'

Bericht  Gast do 20 jun 2013 - 3:34

Sterre: het diende geen enkel doel, dus daarom vind ik het ook zo laag. Ik denk dat jij wel redelijk weet hoe ik ben en dat ik in het dagelijks leven niet zomaar iemand op geheel onnatuurlijke wijze laat weten dat het einde contact is en het feit dat ik niet eens meer de moeite wilde nemen om het waarom te willen weten, zegt wel genoeg vermoed ik. Ik probeer iemand te zijn die in gesprek gaat, maar dit was echt meteen klaar.

Ilovethe90s: ik heb er ook idd over gepraat, maar het is helaas niet altijd dat het meteen helend werkt. Het lastige is gewoon dat er zo weinig over te zeggen valt, omdat het onwaar was.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opmerking die blijft 'hangen' - Pagina 3 Empty Re: Opmerking die blijft 'hangen'

Bericht  Ilovethe90s do 20 jun 2013 - 3:46

Guattari schreef:
Ilovethe90s: ik heb er ook idd over gepraat, maar het is helaas niet altijd dat het meteen helend werkt. Het lastige is gewoon dat er zo weinig over te zeggen valt, omdat het onwaar was.
Je hebt helemaal gelijk hoor!
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Opmerking die blijft 'hangen' - Pagina 3 Empty Re: Opmerking die blijft 'hangen'

Bericht  Merai do 20 jun 2013 - 5:07

Ik kreeg een aantal maanden geleden ook een opmerking waar ik last van had, ik bleef er echt over nadenken. Voor mij werkte het om die persoon er de keer daarna dat ik hem zag op aan te spreken. Ik had het helemaal verkeerd opgevat en hij heeft het goed uit kunnen leggen. Toen was het de wereld uit. Maar in jouw geval, als het zo heftig is dat je het contact ervoor verbreekt, is dat dan geen optie waarschijnlijk. Mij zou het kunnen helpen om de opmerking te toetsen bij mensen die me goed kennen en dichtbij me staan. Kijken of zij het (deels) herkennen en hoe het op anderen overkomt.
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Opmerking die blijft 'hangen' - Pagina 3 Empty Re: Opmerking die blijft 'hangen'

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum