Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Opmerking die blijft 'hangen'

+16
Marsy28
Knof
xxjojootjexx
Isis
Sterre
Happinaz
Carmen_
JustMeDaan
Mint
Siamsa
Printje
Sea of Trees
Bisq
kwak
Susan
MissBlunt
20 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Opmerking die blijft 'hangen' - Pagina 2 Empty Re: Opmerking die blijft 'hangen'

Bericht  Gast wo 19 jun 2013 - 11:08

Het was al duidelijk hoor Kim dat je sensatiebelust bent ingesteld in dit topic ipv oprecht mee willen denken. De aanname dat het een vriendschap was, is ook vrij typerend voor jouw forumpersoonlijkheid. Heb jij alleen contact met vrienden? Ik niet. Daarnaast hoef ik alleen maar mensen in mijn leven contact mee te hebben, waarbij ik het gevoel heb dat het een waardevolle toevoeging is, in de breedste zin van het woord. Ik hoef geen contact om het contact. Ik vroeg niet of je iets zinnigs wilde zeggen. Sterker nog: wat mij betreft had je net zo goed je mond mogen houden.

Volgens mij was jij het Bisq die vroeg of ik het ook met anderen/vrienden had besproken. Ja, dat heb ik gedaan en ze worden allemaal boos en/of zijn verbijsterd dat iemand dat z'n bek uit krijgt, om het maar even samen te vatten. Het is gewoon vervelend dat ik weet dat het niet waar is, maar dat m'n gevoel achterblijft. Hoe zweverig dat ook mag klinken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opmerking die blijft 'hangen' - Pagina 2 Empty Re: Opmerking die blijft 'hangen'

Bericht  Gast wo 19 jun 2013 - 11:13

Mint schreef:Een vriend van mij heeft ooit gezegd dat ik zijn leven heb verpest, terwijl hij dit echt niet kan menen. Ondanks dat ik weet waarom hij het zei, zit die opmerking me echt dwars.  Ik wil dat hij het terug neemt,  maar ik zie hem helaas niet meer en mijn nummer is geblokkeerd.  
Ik kan me dus goed voorstellen dat een bepaalde opmerking je zo dwars zit dat je diegene niet meer wilt zien.

Sorry als ik nu heel raar zit te quoten, maar ik snap er niets van... Wat naar dat je nooit de kans hebt gehad je hier tegen te verweren, terwijl je daar misschien wel behoefte aan hebt (gehad). Misschien helpt het voor jou om je af te vragen of het nog iets toevoegt voor jou als hij het terug zou nemen. Dat was namelijk mijn overweging in het al dan niet gaan verbreken van het contact. Ik concludeerde dat het niets meer zou uitmaken als diegene het terug zou nemen, omdat ik me nooit meer prettig zou voelen in aanwezigheid van die persoon. Ik snap wel dat dit heel oneerlijk voelt voor jou, want in jouw geval heb je geen mogelijkheid tot contact maken. Ik kan nu wel zeggen dat je het moet proberen te rationaliseren, maar als het zo makkelijk was had ik dit topic niet geopend.Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opmerking die blijft 'hangen' - Pagina 2 Empty Re: Opmerking die blijft 'hangen'

Bericht  Gast wo 19 jun 2013 - 11:16

kwak schreef:ik heb het zelf ook gehad. heeft me een flinke deuk in mijn zelfvertrouwen daardoor en durf mensen niet goed aan te kijken daardoor. Als ik haar ooit nog tegen kom krijgt ze nog steeds echt een mep.
die opmerking zit niet meer op de voorgrond, maar minstens 1x per maand denk ik er nog aan. die opmerking is nu al zn 8 jaar geleden.

helaas geen tips voor je. succes want het is best k*t

Ik heb wel een ongevraagde tip voor jou als je diegene echt een mep wil geven als je haar tegenkomt. Niet doen. De kans dat je je daarna nog rotter voelt lijkt me minstens zo groot, maar dat is misschien puur persoonlijk. Ik ben helemaal niet van het vechten, want vind het een teken van zwakte/onmacht en hoe conservatief het ook klinkt; al zeker niet heel vrouwelijk. Wel echt verdrietig om te lezen dat je er nog zo mee zit en het nog regelmatig door je gedachten gaat. Dat lijkt me frustrerend voor jezelf, want je kunt er niets mee. Weet niet zo goed wat ik erop kan zeggen, behalve sterkte...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opmerking die blijft 'hangen' - Pagina 2 Empty Re: Opmerking die blijft 'hangen'

Bericht  Mint wo 19 jun 2013 - 11:24

Bedankt guat. Het is alleen zo rot omdat ik echt alles voor hem over had en hem altijd heb gesteund.  daardoor kwam die opmerking echt hard aan.  Ik weet ook niet of het helpt als hij zijn excuses ervoor aanbiedt, maar ik zou zo graag aan zijn verstand willen brengen dat hij me echt heeft gekwetst door wet te zeggen.  Maarja,  het leven gaat door en er zijn ergere dingen. . ( schrale troost)
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opmerking die blijft 'hangen' - Pagina 2 Empty Re: Opmerking die blijft 'hangen'

Bericht  Gast wo 19 jun 2013 - 13:19

KimRosenberg85 schreef:Hoe kan een ander nou weten waar jouw zwakke plek zit? Ik ben zelf wel vergevingsgezind. Zoiets kan me wel raken, maar als ik merk dat iemand niet de intentie heeft gehad mij zo te kwetsen, dan vergeef en vergeet ik het al snel. Niet iedereen kan aanvoelen wat je wel en niet kan hebben en daarbij: ik wil niet dat mensen voor mij op hun tenen gaan lopen, ik ben wel wat gewend, ben geen teer poppetje.

Wat weet jij het toch vaak uit z'n verband te rukken; best knap eigenlijk. Op je tenen lopen of je respectvol gedragen vind ik een groot verschil. Dit was ronduit onfatsoenlijk en ongepast om te zeggen. Verder wil ik je verzoeken te stoppen met hier te reageren. Het voegt voor mij niets toe; je staat te ver bij me vandaan in je poging me te raken met een rel door balletjes op te gooien (in de hoop dat je me kwetst). Conclusie: wat je zegt is ruis.

Als je zonodig moet ventileren hoe vergevingsgezind, groots qua hart en weetikveel allemaal bent, kun je dat beter in je eigen geopende topic doen. Daar zijn jij en ik beiden meer bij gebaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opmerking die blijft 'hangen' - Pagina 2 Empty Re: Opmerking die blijft 'hangen'

Bericht  Carmen_ wo 19 jun 2013 - 19:19

Ik kan natuurlijk gaan roepen dat je 'erboven' moet staan en dat het soms lulliger uit mensen hun strot komt dan de bedoeling is maar dat maakt de opmerking natuurlijk niet minder.
Oprecht denk ik dat het wel slijt. Iemand raakt je zwakke plek en dan is het heel moeilijk om het kleiner te maken omdat het voor jou al een groot ding is. Ik denk dat het tijd nodig heeft en dat het goed is om dit eens met iemand te bespreken die jou echt goed kent zodat diegene het kan ontkrachten of toelichten.

Carmen_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 312
Punten : 323
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Opmerking die blijft 'hangen' - Pagina 2 Empty Re: Opmerking die blijft 'hangen'

Bericht  Happinaz wo 19 jun 2013 - 20:06

Wat vervelend Guat.
Ik ben ook wel eens tot diep op het bot beledigd, (Voor Kim: het was een directe aanval op mijn kinderen), en ik heb dat contact ook direct stop gezet. Dát voelde goed, maar de opmerking zit nog steeds elke week in mijn hoofd. Het laat niet los.

Ik kan je wel zeggen; het slijt. Het wordt minder. Tijd heelt de wonden, maar niet álle.
Relativeren helpt mij wel en ik probeer vooral te kijken naar alle positieve opmerkingen en hoe trots ik ben op dingen van mezelf en in mijn leven.
De persoon die deze ontzettende nare opmerking plaatste heeft blijkbaar wél echte issues.

Sterkte ermee!
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opmerking die blijft 'hangen' - Pagina 2 Empty Re: Opmerking die blijft 'hangen'

Bericht  Sterre wo 19 jun 2013 - 20:55

Wat naar dat je iets heel kwetsends naar je hoofd geslingerd hebt gekregen, uit zo te horen onverwachte hoek. Ik kan me goed voorstellen dat het aan je blijft knagen, ondanks dat je niet over je heen hebt laten lopen.

Wat mij soms helpt is om te bedenken dat personen met een negatieve inslag of verwrongen perceptie op de wereld elke dag met zichzelf zitten opgescheept, en dat jij er in dit geval fijn afstand van kunt nemen. Lijkt me oprecht heel vervelend als je zo negatief bent, sneu.

Ik weet niet of je bovenstaande kunt toepassen op jouw situatie? En denk jezelf niet de grond in, nergens voor nodig!

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opmerking die blijft 'hangen' - Pagina 2 Empty Re: Opmerking die blijft 'hangen'

Bericht  Happinaz wo 19 jun 2013 - 21:07

Sterre schreef:Wat naar dat je iets heel kwetsends naar je hoofd geslingerd hebt gekregen, uit zo te horen onverwachte hoek. Ik kan me goed voorstellen dat het aan je blijft knagen, ondanks dat je niet over je heen hebt laten lopen.

Wat mij soms helpt is om te bedenken dat personen met een negatieve inslag of verwrongen perceptie op de wereld elke dag met zichzelf zitten opgescheept, en dat jij er in dit geval fijn afstand van kunt nemen. Lijkt me oprecht heel vervelend als je zo negatief bent, sneu.

Ik weet niet of je bovenstaande kunt toepassen op jouw situatie? En denk jezelf niet de grond in, voor nodig!

Mooi gezegd! Daar kan ik ook wel wat van leren of meenemen. Dank!
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opmerking die blijft 'hangen' - Pagina 2 Empty Re: Opmerking die blijft 'hangen'

Bericht  Gast wo 19 jun 2013 - 21:10

Heel erg bedankt voor de reacties. Reageer straks even uitgebreid!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opmerking die blijft 'hangen' - Pagina 2 Empty Re: Opmerking die blijft 'hangen'

Bericht  kwak wo 19 jun 2013 - 21:19

Guattari schreef:
kwak schreef:ik heb het zelf ook gehad. heeft me een flinke deuk in mijn zelfvertrouwen daardoor en durf mensen niet goed aan te kijken daardoor. Als ik haar ooit nog tegen kom krijgt ze nog steeds echt een mep.
die opmerking zit niet meer op de voorgrond, maar minstens 1x per maand denk ik er nog aan. die opmerking is nu al zn 8 jaar geleden.

helaas geen tips voor je. succes want het is best k*t

Ik heb wel een ongevraagde tip voor jou als je diegene echt een mep wil geven als je haar tegenkomt. Niet doen. De kans dat je je daarna nog rotter voelt lijkt me minstens zo groot, maar dat is misschien puur persoonlijk. Ik ben helemaal niet van het vechten, want vind het een teken van zwakte/onmacht en hoe conservatief het ook klinkt; al zeker niet heel vrouwelijk. Wel echt verdrietig om te lezen dat je er nog zo mee zit en het nog regelmatig door je gedachten gaat. Dat lijkt me frustrerend voor jezelf, want je kunt er niets mee. Weet niet zo goed wat ik erop kan zeggen, behalve sterkte...


Thanks! Ik ben haar de afgelopen 8 jaar ook niet tegen gekomen, gelukkig. Ik weet dat de kraamhulp is en bij welke organisatie en dat is wel een reden dat ik 2x hun organisatie niet heb gekozen omdat ik haar voor geen goud aan mijn bed wil hebben staan. Ik beval liever alleen dan met haar er bij.
ik ben ook niet van het vechten, ben ook helemaal niet haatdragend maar zij is echt de enige die van me een mep kan krijgen omdat haar opmerking zoveel impact op mijn studie en leven heeft gehad.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Opmerking die blijft 'hangen' - Pagina 2 Empty Re: Opmerking die blijft 'hangen'

Bericht  Isis wo 19 jun 2013 - 21:51

Ik weet natuurlijk niet waar het over gaat maar soms is een opmerking zo pijnlijk omdat het een vrees van jezelf bevestigd of is het iets waar je zelf overhoop mee ligt. 
Soms is het ook gewoon projectie van de ander, of onwetendheid.
Wat mij soms helpt, is het gedrag proberen te plaatsen/analyseren in combinatie met mezelf afvragen of er iets van waarheid inzit, dus of ik er iets van kan leren. Is het gewoon onwetendheid, onbeschoftheid of projectie, dan vervaagt die opmerking na een paar dagen wel.
Isis
Isis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 338
Punten : 363
Registratiedatum : 25-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opmerking die blijft 'hangen' - Pagina 2 Empty Re: Opmerking die blijft 'hangen'

Bericht  xxjojootjexx wo 19 jun 2013 - 22:19

Vervelende opmerkingen probeer ik ook te "omdenken"

Dat het meestal op de ander zijn/haar onzekerheid slaat en niet op mij.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opmerking die blijft 'hangen' - Pagina 2 Empty Re: Opmerking die blijft 'hangen'

Bericht  Knof wo 19 jun 2013 - 23:33

Naar hè zo'n opmerking die nog weken lang door je hoofd kan spoken. Ik heb hier ook veel last van sinds een paar weken. Wij hebben een heel hectische tijd achter de rug (kindje gekregen, verhuizing, baanverlies) en we hebben daardoor gewoon minder tijd/behoefte gehad om af te spreken met mensen om ons heen. Iedereen begreep dit en is heel erg meelevend, op een persoon na. Die heeft een opmerking gemaakt die mij zo ontzettend heeft gekwetst. Ik weet niet of het ooit nog goed kan komen... Ik ben er nu nog steeds boos over.

Geen tips, alleen inderdaad denken dat dit meer over die persoon zegt dan over jezelf...
Knof
Knof
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 217
Punten : 219
Registratiedatum : 09-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Opmerking die blijft 'hangen' - Pagina 2 Empty Re: Opmerking die blijft 'hangen'

Bericht  Marsy28 wo 19 jun 2013 - 23:40

Vorig jaar om deze tijd zat ik er volledig doorheen. Toen ben ik de persoon geweest die iemand zodanig heeft gekwetst dat ze even geen contact met me wilde. Eigenlijk was het iets onzinnigs en ook a-b-s-o-l-u-u-t niet zo bedoeld, het kwam er alleen lullig uit omdat ik me zo vreselijk rot voelde. We waren in de kroeg het EK aan het kijken en ik heb een vriendinnetje die heel mooi is maar zich ook zo gedraagt. Dus beetje teveel makeup, net een te kort rokje aan en vreselijk flirterig. Nu is ze al 15 jaar mijn beste vriendin dus ben wel wat gewend. Maar die avond kon ik het gewoon niet zo goed hebben. Ik wilde liever in bed met de dekels over mijn hoofd liggen. En ging ze de hele tijd voetbal termen roepen, waarmee ze de aandacht van mannen trok (natuurlijk) maar geen idee had wat ze nou eigenlijk zei (ze haat voetbal en weet er ook niks van). En toen voor de zoveelste keer ze 'buitenspel' papegaaide en uiteindelijk zelfs riep dat Robben erin moest (want dat had een jongen naast haar ook gezegd dus dat kwam wel intelligent over), zei ik, schijnbaar, heel kattig en heel luid: "oh ja, M? Voor wie moet Robben er dan in?"
Was echt niet zo bedoeld maar ik kreeg de koude schouder. Ben toen naar huis gegaan en kreeg sms dat ze me voorlopig niet wilde zien, ik had haar zo voor lul gezet (was ook zo trouwens). 

Ik heb echt maanden mijn best moeten doen, wat best moeilijk was, want ik was ook zo met mezelf bezig en nu lachen we er gelukkig om. Dus ja, ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die zoiets hebben van: 'nu is het genoeg' of 'nu heb je met echt gekwetst'. Kunnen kleine dingen zijn en bijvoorbeeld de druppel, iets persoonlijk of echt iets groots, dat maakt niet uit. Het gaat om JOUW gevoel. En hoewel ik het niet zo bedoeld had, was zij wel echt gekwetst en dat vond ik vreselijk, dat IK dat veroorzaakt had. 

Moraal? Dat het niet uitmaakt wat het onderwerp was of is, de TO is gekwetst en heeft het volste recht haar grens aan te geven.
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

Opmerking die blijft 'hangen' - Pagina 2 Empty Re: Opmerking die blijft 'hangen'

Bericht  Sterre wo 19 jun 2013 - 23:43

Wat rot Knof, baanverlies van jou of van J? Ik hoop dat jullie snel weer in rustiger vaarwater komen en kunnen genieten in jullie nieuwe huis.

En zonde van die persoon die geen inlevingsvermogen heeft!

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opmerking die blijft 'hangen' - Pagina 2 Empty Re: Opmerking die blijft 'hangen'

Bericht  Susan wo 19 jun 2013 - 23:50

Marsy28, ik kan me voorstellen dat je vriendin boos was, maar heel eerlijk gezegd kan ik me jouw irritatie ook wel een beetje voorstellen, en daarmee ook jouw misschien niet zo heel aardige opmerking. Niet omdat ze mooi is, maar omdat ik het ook heel irritant vind als vrouwen op die manier proberen de aandacht van mannen te krijgen, zeker als ze dat aanhoudend doen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opmerking die blijft 'hangen' - Pagina 2 Empty Re: Opmerking die blijft 'hangen'

Bericht  Manderijn wo 19 jun 2013 - 23:53

Kim, het heeft er toch helemaal niks mee te maken of je vergevingsgezind bent of niet? Ik heb iemand in mijn familie die ooit het recht had om zich mijn schoonzusje te noemen. Tot de dag dat ze me recht voor mijn raap vertelde dat ik mijn kinderen heb voor de heb, en dat ik ze eigenlijk niet verdien. Nou geloof me, die zin spookt me wel al 2 jaar iedere week door het hoofd. Maakt echt geen kloot uit of je vergevingsgezind bent of niet. Ik heb dus ook alle contact met haar verbroken, en ik heb haar dan ook nog geen dag gemist. Soms is het beter om iemand niet te kennen.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Opmerking die blijft 'hangen' - Pagina 2 Empty Re: Opmerking die blijft 'hangen'

Bericht  Marsy28 do 20 jun 2013 - 0:00

Is ook zo hoor Susan. Maar eerlijk is eerlijk, zo ís ze gewoon. Ik ken haar ook niet anders. Ik heb met haar samengewoond en wij waren echt compleet uitersten maar als we 1 op 1 waren, dan deed ze niet zo. Alleen in kroegen. En hoe vaak ik haar er ook op aangesproken heb, uiteindelijk was het makkelijker en beter haar te accepteren hoe ze is. Dus dat ik haar zo te kakken zette in de kroeg (mijn opmerkingen maakte een paar aan het lachen en die lachten haar dus uit, dankzij mij), had ik gewoon niet moeten doen. Het was mijn zwakte en ik heb er oprecht spijt van. En omdat ik al niet zulk leuk gezelschap was natuurlijk en zij echt haar best deed mij op te vrolijken steeds en ik haar stank voor dank gaf, was dit een beetje een druppel die de emmer deed overlopen idee.
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

Opmerking die blijft 'hangen' - Pagina 2 Empty Re: Opmerking die blijft 'hangen'

Bericht  Knof do 20 jun 2013 - 0:21

@ Sterre; baanverlies van mij. Slechte branche hè.. Gelukkig iets helemaal nieuws gevonden per september maar jee wat heeft me dat een stress gekost (kon dat net niet hebben terwijl we midden in verhuizing zaten en M. nog zo klein was).
Knof
Knof
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 217
Punten : 219
Registratiedatum : 09-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Opmerking die blijft 'hangen' - Pagina 2 Empty Re: Opmerking die blijft 'hangen'

Bericht  Gast do 20 jun 2013 - 0:50

Mint schreef:Bedankt guat. Het is alleen zo rot omdat ik echt alles voor hem over had en hem altijd heb gesteund.  daardoor kwam die opmerking echt hard aan.  Ik weet ook niet of het helpt als hij zijn excuses ervoor aanbiedt, maar ik zou zo graag aan zijn verstand willen brengen dat hij me echt heeft gekwetst door wet te zeggen.  Maarja,  het leven gaat door en er zijn ergere dingen. . ( schrale troost)

**** --> ik gooi er ff wat sterretjes tussen, want dit quoten is echt onoverzichtelijk...

Ik denk dat hij wel weet dat hij je heeft gekwetst, want zodra hij zelf minder emotioneel geladen/boos was, weet hij ook dat het niet netjes is zulke uitspraken te doen naar een vriendin die hem altijd heeft gesteund. Het is alleen heel vervelend voor jou dat hij de deur heeft gesloten en het er niet op lijkt dat hij jou dit nog laat weten. Er zijn altijd ergere dingen, maar dat betekent niet dat iets je niet kan raken. Het is nooit leuk als een band die close was op zo'n manier eindigt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opmerking die blijft 'hangen' - Pagina 2 Empty Re: Opmerking die blijft 'hangen'

Bericht  Susan do 20 jun 2013 - 0:58

Guattari, als je op het allerlaatste icoontje klikt boven het tekstveld (dus een soort blaadje met regeltjes erop) dan kun je weer gewoon op de oude manier quoten, dat scheelt misschien een hoop ergernis.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opmerking die blijft 'hangen' - Pagina 2 Empty Re: Opmerking die blijft 'hangen'

Bericht  Gast do 20 jun 2013 - 1:04

Carmen_: Heb het wel besproken met een aantal mensen die heel dichtbij me staan en ze werden allemaal boos en waren blij dat ik het contact heb verbroken, omdat zulke invloeden niet goed voor me zijn. Ik weet zelf dat het zelfs als grapje ongepast was om te zeggen, omdat het een opmerking betrof die je sowieso niet/nooit ongevraagd naar iemand maakt en daar ook nog op door blijft gaan. Het is wat ik meeneem de komende tijd, vrees ik. Andere mensen kunnen dan vaak zeggen wat ze willen; het gaat er uiteindelijk om dat ik het zelf ook zo voel en op dat punt ben ik nog niet.

Happinaz: Wat enorm rot voor je dat je er zo veel last van hebt tot op de dag van vandaag, dat je een nare opmerking hebt gekregen. Dit klinkt echt een stuk heftiger dan bij mij, omdat het wel in m'n gedachten sluimert maar ik nog wel de hoop heb dat dit op de achtergrond zal verdwijnen na een tijdje. Is het puur de opmerking geweest waar je nu nog last van hebt of heeft het doorgewerkt op je en ben je daardoor geheel aan jezelf gaan twijfelen? Ik word er boos van als ik dit lees, want je hebt er echt last van en dat kost je nu negatieve energie. Sterkte!

Sterre: Het gekke is dat dit niet gaat om een negatief ingesteld persoon, maar wel om iemand die er een vrij uitgesproken gedachtegoed op na kan houden en daarin niet snel wijkt of het bijstelt. De opmerking an sich die zogenaamd grappig was bedoeld heeft ervoor gezorgd dat ik me nooit meer relaxt zou voelen in de aanwezigheid van die persoon. Dan maakt het dus niet meer uit of het grappig was bedoeld of niet. In de context waarin hij het zei; een ontbrekende, want het ging over iets heel anders, maakt dat ik het ook maar moeilijk kan geloven dat het echt een grapje was. Het gehele plaatje (timing, opmerking an sich, vol blijven houden dat het zo is en nog ff verder erop doorgaan, band die ik met diegene had en het feit dat duidelijk was dat dit m'n zwakke plek is), zijn teveel aspecten nog in het contact te willen investeren. Ik denk achteraf gezien wel dat het met een bijbedoeling was. Niet om me te kwetsen (bewust), maar wel om me te laten twijfelen aan mezelf en dat vind ik sowieso heel laag.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opmerking die blijft 'hangen' - Pagina 2 Empty Re: Opmerking die blijft 'hangen'

Bericht  Gast do 20 jun 2013 - 1:04

Susan schreef:Guattari, als je op het allerlaatste icoontje klikt boven het tekstveld (dus een soort blaadje met regeltjes erop) dan kun je weer gewoon op de oude manier quoten, dat scheelt misschien een hoop ergernis.

Oh fijn, thanks!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opmerking die blijft 'hangen' - Pagina 2 Empty Re: Opmerking die blijft 'hangen'

Bericht  Minx do 20 jun 2013 - 1:06

@guattari wat een vervelende situatie zeg. Ik kan het me voorstellen. Sommige opmerkingen komen zo hard binnen dat je er gewoon klaar mee bent. Zwakke plek of niet. En vind het juist helemaal niet zweverig klinken over dat stukje gevoel en verstand. We zijn in onze huidige maatschappij veel te veel met verstand bezig en te weinig met gevoel met alle gevolgen van dien. Dus laat dat gevoel gewoon toe anders komt het er op een andere manier wel uit.

@marsy ik geloof dat ik die opmerking ook gemaakt zou hebben. Heeft er mee te maken dat je op zo'n manier echt geen positieve aandacht van mannen krijgt. Ik erger me er al bont en blauw aan en de meeste mannen nog meer. Die zijn op het gebied van voetbal zo fanatiek dat het beter is gewoon je mond te houden en na de wedstrijd wat dingen te vragen als je het niet helemaal snapt.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opmerking die blijft 'hangen' - Pagina 2 Empty Re: Opmerking die blijft 'hangen'

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum