Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Opmerking die blijft 'hangen'

+16
Marsy28
Knof
xxjojootjexx
Isis
Sterre
Happinaz
Carmen_
JustMeDaan
Mint
Siamsa
Printje
Sea of Trees
Bisq
kwak
Susan
MissBlunt
20 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Opmerking die blijft 'hangen' Empty Opmerking die blijft 'hangen'

Bericht  Gast wo 19 jun 2013 - 5:36

Vorige week werd er een opmerking geplaatst naar me die zo over mijn grens ging, dat ik een aantal uren later het contact heb verbroken met de desbetreffende persoon. Toch is hetgeen er is gezegd nog steeds aanwezig in m'n gedachten. Het blijft 'hangen', waardoor ik me sindsdien heel bewust ben van hoe anderen mij kúnnen zien. Voelt erg onprettig. Wat kan ik doen om het niet te veel m'n humeur te laten beïnvloeden? Vind dit zonde, maar kan het maar moeilijk vergeten...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opmerking die blijft 'hangen' Empty Re: Opmerking die blijft 'hangen'

Bericht  MissBlunt wo 19 jun 2013 - 5:41

Moet het niet gewoon slijten? Dat heb ik in ieder geval wel met dat soort dingen, er moet dan wat tijd overheen gaan. Doe je weinig aan.
MissBlunt
MissBlunt
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 177
Punten : 180
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opmerking die blijft 'hangen' Empty Re: Opmerking die blijft 'hangen'

Bericht  Susan wo 19 jun 2013 - 5:43

Heeft diegene erkend dat hij of zij over jouw grens ging, er iets van teruggenomen, zijn excuses aangeboden? Als dat niet zo is dan kan ik me voorstellen dat het ook meer tijd kost om te slijten, gewoon het gevoel dat iemand écht zo denkt en daar ook achterstaat en dat denkt te kunnen ventileren. Ik weet natuurlijk niet wat er is gezegd, maar ik kan me er wel wat bij voorstellen en dat is gewoon moeilijk, dat leg je ook niet zomaar even naast je neer. Zeker niet als het in jouw ogen niet op een rechtvaardige manier afloopt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opmerking die blijft 'hangen' Empty Re: Opmerking die blijft 'hangen'

Bericht  Gast wo 19 jun 2013 - 5:47

Klinkt heftig, maar ik vind het nogal vaag. Wie zei dan iets, en vooral wat dan? Op deze manier is het moeilijk om er iets over te zeggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opmerking die blijft 'hangen' Empty Re: Opmerking die blijft 'hangen'

Bericht  Gast wo 19 jun 2013 - 6:42

Diegene bood excuses aan onder het mom van dat het grappig was bedoeld. Ik vond het echter zo ongepast om überhaupt de opmerking te moeten plaatsen, dat ik geen meerwaarde meer zag in het contact onderhouden.

Wat er gezegd is vind ik er niet toe doen voor het omgaan met de impact die het nu nog heeft. Daarnaast weet ik rationeel dat het bullshit was en wil ik het risico op een discussie hier vermijden, omdat ik weet dat niet alle forummers zullen begrijpen dat iets ook je zwakke plek kan zijn, als je volgens een 'objectieve blik' niets te klagen hebt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opmerking die blijft 'hangen' Empty Re: Opmerking die blijft 'hangen'

Bericht  kwak wo 19 jun 2013 - 6:56

ik heb het zelf ook gehad. heeft me een flinke deuk in mijn zelfvertrouwen daardoor en durf mensen niet goed aan te kijken daardoor. Als ik haar ooit nog tegen kom krijgt ze nog steeds echt een mep.
die opmerking zit niet meer op de voorgrond, maar minstens 1x per maand denk ik er nog aan. die opmerking is nu al zn 8 jaar geleden.

helaas geen tips voor je. succes want het is best k*t
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Opmerking die blijft 'hangen' Empty Re: Opmerking die blijft 'hangen'

Bericht  Bisq wo 19 jun 2013 - 7:26

Wat vervelend dat een opmerking zo'n impact op je heeft. Het zou zo fijn zijn als sommige mensen eens iets langer na zouden denken voor ze iets zeggen. Heb helaas geen tips voor je, behalve proberen te relativeren maar dat is uiteraard altijd makkelijker gezegd dan gedaan. Heb je de opmerking al met anderen besproken zodat zij je misschien kunnen helpen door bijvoorbeeld hun mening erover te geven? Sterkte ermee.
Bisq
Bisq
Prater
Prater

Aantal berichten : 839
Punten : 915
Registratiedatum : 17-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Opmerking die blijft 'hangen' Empty Re: Opmerking die blijft 'hangen'

Bericht  Gast wo 19 jun 2013 - 7:29

Hoe kan een ander nou weten waar jouw zwakke plek zit? Ik ben zelf wel vergevingsgezind. Zoiets kan me wel raken, maar als ik merk dat iemand niet de intentie heeft gehad mij zo te kwetsen, dan vergeef en vergeet ik het al snel. Niet iedereen kan aanvoelen wat je wel en niet kan hebben en daarbij: ik wil niet dat mensen voor mij op hun tenen gaan lopen, ik ben wel wat gewend, ben geen teer poppetje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opmerking die blijft 'hangen' Empty Re: Opmerking die blijft 'hangen'

Bericht  kwak wo 19 jun 2013 - 7:35

ik denk dat het niks met je zwakke plek te maken heeft. je kan ook iemand tot op het bot beledigen en wat ik denk is dat de TO deze persoon langer kende.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Opmerking die blijft 'hangen' Empty Re: Opmerking die blijft 'hangen'

Bericht  Bisq wo 19 jun 2013 - 7:48

Ik denk dat topic openster niet zomaar op d'r teentjes getrapt is maar dat er een flink gevoelige snaar is geraakt aangezien ze het contact heeft verbroken. Dat doe je, neem ik aan, niet bij de eerste de beste opmerking die je niet aanstaat.
Bisq
Bisq
Prater
Prater

Aantal berichten : 839
Punten : 915
Registratiedatum : 17-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Opmerking die blijft 'hangen' Empty Re: Opmerking die blijft 'hangen'

Bericht  Sea of Trees wo 19 jun 2013 - 8:11

'Een teer poppetje zijn' heeft mijn inziens niets te maken met je erg gekwetst voelen door een opmerking die veel te ver ging. Daar kan niemand over oordelen. 

Guattari, zoiets heeft inderdaad tijd nodig, maar ik kan me wel goed voorstellen dat je er een hele nare nasmaak aan hebt overgehouden.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Opmerking die blijft 'hangen' Empty Re: Opmerking die blijft 'hangen'

Bericht  Gast wo 19 jun 2013 - 9:04

KR: ik ben idd geen teer poppetje, kende deze persoon al langer en diegene was ervan op de hoogte dat het m'n zwakke plek is. Tevreden met dit antwoord of heb ik ergens nog vergeten op je insinuerende reactie in te gaan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opmerking die blijft 'hangen' Empty Re: Opmerking die blijft 'hangen'

Bericht  Gast wo 19 jun 2013 - 9:06

Thnx voor de reacties. Misschien gaat idd wel gewoon op dat tijd alle wonden heelt. Rationeel weet ik dat het niet waar is wat er werd gezegd, maar gevoelsmatig vind ik het moeilijk dat sommige mensen het nodig hebben (?) botte opmerkingen te plaatsen die niets toevoegen aan een gesprek.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opmerking die blijft 'hangen' Empty Re: Opmerking die blijft 'hangen'

Bericht  Gast wo 19 jun 2013 - 9:35

Pfff, ik word nu wel erg benieuwd wat voor een opmerking het dan kan zijn, want ik kan zo niks bedenken wat mij zó erg zou kwetsen, dat ik die persoon nooit meer wil zien. Zeker als die persoon aangeeft dat het ander bedoelt was, dan ik het in eerste instantie opvat. Jammer om op zo'n manier een hele vriendschap te laten stranden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opmerking die blijft 'hangen' Empty Re: Opmerking die blijft 'hangen'

Bericht  Sea of Trees wo 19 jun 2013 - 9:39

Daar kun jij niet over oordelen Kim, en ik ook niet. Her maakt niks uit wat de opmerking was, Guattari voelde zich er blijkbaar zo gekwetst onder dat ze het contact heeft verbroken, ik geloof niet dat ze dat zomaar gedaan heeft.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Opmerking die blijft 'hangen' Empty Re: Opmerking die blijft 'hangen'

Bericht  Sea of Trees wo 19 jun 2013 - 9:40

Ik kan trouwens wel een paar opmerkingen bedenken trouwens.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Opmerking die blijft 'hangen' Empty Re: Opmerking die blijft 'hangen'

Bericht  Printje wo 19 jun 2013 - 9:41

Komt vast Kim omdat jij ook altijd zo aardig bent tegen anderen, jij kijkt daar niet van op.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opmerking die blijft 'hangen' Empty Re: Opmerking die blijft 'hangen'

Bericht  Siamsa wo 19 jun 2013 - 9:56

KimRosenberg85 schreef:Pfff, ik word nu wel erg benieuwd wat voor een opmerking het dan kan zijn, want ik kan zo niks bedenken wat mij zó erg zou kwetsen, dat ik die persoon nooit meer wil zien. Zeker als die persoon aangeeft dat het ander bedoelt was, dan ik het in eerste instantie opvat. Jammer om op zo'n manier een hele vriendschap te laten stranden.

Het gaat hier toch helemaal niet om jou, Kim? Het gaat er niet om dat jij niet kan bedenken wat JOU (ik kan het juiste tekentje niet vinden op mijn Mac, vandaar de hoofdletters) zo erg zou kwetsen dat je het contact met die persoon zou verbreken? Waarom moet je dit nou weer op jezelf gaan betrekken? Het lijkt wel alsof je hier insinueert dat Guatarri zich aanstelt. Blijf gewoon weg uit zulke topics als je het niet kan laten om het met jezelf te gaan vergelijken. Bah.
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Opmerking die blijft 'hangen' Empty Re: Opmerking die blijft 'hangen'

Bericht  Mint wo 19 jun 2013 - 10:06

Een vriend van mij heeft ooit gezegd dat ik zijn leven heb verpest, terwijl hij dit echt niet kan menen. Ondanks dat ik weet waarom hij het zei, zit die opmerking me echt dwars.  Ik wil dat hij het terug neemt,  maar ik zie hem helaas niet meer en mijn nummer is geblokkeerd.  
Ik kan me dus goed voorstellen dat een bepaalde opmerking je zo dwars zit dat je diegene niet meer wilt zien.
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opmerking die blijft 'hangen' Empty Re: Opmerking die blijft 'hangen'

Bericht  Susan wo 19 jun 2013 - 10:29

KimRosenberg85 schreef:Pfff, ik word nu wel erg benieuwd wat voor een opmerking het dan kan zijn, want ik kan zo niks bedenken wat mij zó erg zou kwetsen, dat ik die persoon nooit meer wil zien. Zeker als die persoon aangeeft dat het ander bedoelt was, dan ik het in eerste instantie opvat. Jammer om op zo'n manier een hele vriendschap te laten stranden.

Volgens mij ben jij gewoon nieuwsgierig naar die opmerking.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opmerking die blijft 'hangen' Empty Re: Opmerking die blijft 'hangen'

Bericht  Gast wo 19 jun 2013 - 10:36

Susan schreef:
KimRosenberg85 schreef:Pfff, ik word nu wel erg benieuwd wat voor een opmerking het dan kan zijn, want ik kan zo niks bedenken wat mij zó erg zou kwetsen, dat ik die persoon nooit meer wil zien. Zeker als die persoon aangeeft dat het ander bedoelt was, dan ik het in eerste instantie opvat. Jammer om op zo'n manier een hele vriendschap te laten stranden.

Volgens mij ben jij gewoon nieuwsgierig naar die opmerking.
Die conclusie had ik na haar eerste post im dit topic al getrokken Wink

Guattari, ik denk inderdaad dat zo'n opmerking zoveel mogelijk zal moeten slijten, maar ik kan me zo voorstellen dat als die persoon je met die opmerking je al op je zwakste plek geraakt heeft, die zwakke plek misschien nog net wel even een extra stukje gevoeliger zal blijven...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opmerking die blijft 'hangen' Empty Re: Opmerking die blijft 'hangen'

Bericht  Gast wo 19 jun 2013 - 10:36

Susan schreef:
KimRosenberg85 schreef:Pfff, ik word nu wel erg benieuwd wat voor een opmerking het dan kan zijn, want ik kan zo niks bedenken wat mij zó erg zou kwetsen, dat ik die persoon nooit meer wil zien. Zeker als die persoon aangeeft dat het ander bedoelt was, dan ik het in eerste instantie opvat. Jammer om op zo'n manier een hele vriendschap te laten stranden.

Volgens mij ben jij gewoon nieuwsgierig naar die opmerking.
Ja! Als iemand je een verhaal vertelt over situatie A, waarin gegeven B de hoofdrol speelt, dan wil ik weten wat gegeven B dan is, hoe moet ik anders ooit iets zinnigs zeggen over situatie A?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opmerking die blijft 'hangen' Empty Re: Opmerking die blijft 'hangen'

Bericht  Gast wo 19 jun 2013 - 10:39

Toch grappig dat iedereen zonder extra info een zinvolle reactie kan geven, behalve jij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opmerking die blijft 'hangen' Empty Re: Opmerking die blijft 'hangen'

Bericht  Susan wo 19 jun 2013 - 10:44

Haar vraag is ook niet of je iets zinnigs wil zeggen over die opmerking, haar vraag is niet of haar gekwetste gevoelens terecht zijn en of jij in die situatie ook het contact heeft verbroken, alles wat ze wil weten is hoe ze om moet gaan met nare gevoelens na gekwetst te zijn. Met welke woorden of op welke manier ze gekwetst is kun je er zelf wel bij bedenken. Je kunt ook gewoon aannemen dat het kennelijk iets kwetsends was.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opmerking die blijft 'hangen' Empty Re: Opmerking die blijft 'hangen'

Bericht  JustMeDaan wo 19 jun 2013 - 10:45

Tsja als je geen inlevingsvermogen hebt dan kan je je ook niet inleven zonder precies alle details te weten...

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opmerking die blijft 'hangen' Empty Re: Opmerking die blijft 'hangen'

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum