Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen?

+9
Sterre
Fortissimo
Bolleke
Paper Crown
Lady Starstruck
Moira
Printje
Charles
Marin
13 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen? - Pagina 2 Empty Re: 'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen?

Bericht  Marin do 20 jun 2013 - 2:28

Sure schreef:Herkenbaar Marin. Zo'n dag dat je het gevoel hebt dat je 's ochtends niet echt wakker bent geworden en nog half in slaap verkeerd. Wat bij mij soms helpt is frisse lucht in combinatie met beweging. Dus bijvoorbeeld een eindje hardlopen. Kost wel wat tijd maar daarna ben je wel productiever. Soms helpt er ook gewoon niks en dan probeer ik het maar te accepteren onder het mom 'morgen weer een dag'. Anders word je er nog chagrijnig van ook.

Ja hardlopen doe ik vaak 's ochtends, omdat ik dan daarna nog kan douchen. Het kost toch altijd meer tijd dan je denkt (half uur hardlopen is toch minstens 3 kwartier kwijt in totaal).
Maar gelukkig vandaag weer helemaal helder. Ik kan het ook niet uitleggen, alsof die waas dan verdwenen is. Gek hè.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen? - Pagina 2 Empty Re: 'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen?

Bericht  Katrien do 20 jun 2013 - 2:36

Ik herken dit volledig! In periodes dat ik het druk heb lijken mijn hersenen ook "uit" te staan. Vorig jaar heb ik hierover ruzie met mijn man gehad. Hij vertelde dingen die totaal langs mij heen gingen, waardoor hij op een gegeven moment het gevoel kreeg dat het mij niet interesseerde wat hij te vertellen had. Dat was helemaal niet zo, ik had het druk op mijn werk en druk met andere dingen, waarover ik veel nadacht en piekerde. Hierdoor leek het alsof ik aandachtig luisterde naar wat hij te vertellen had, maar in werkelijkheid zat ik heel ergens anders met mijn hoofd. Ik had het zelf niet eens heel erg door, totdat mijn man dus boos werd omdat ik nooit luisterde. Hij had het gevoel dat hij niet belangrijk genoeg was voor mij, daar ben ik heel erg van geschrokken.

Nu zorg ik ervoor dat ik mijn hoofd leegmaak door af en toe een dag voor mezelf te plannen waarop ik helemaal niks doe, beetje forummen, series kijken en lezen (geen zware kost, gewoon luchtige boeken en series). Ook helpt het mij, wat Kim geloof ik ook al zei, om te gaan sporten, daarna is mijn hoofd ook een stuk leger. Ik let nu ook beter op mezelf en vertel het eerder als ik zit te piekeren of mijn hoofd "vol" zit.

Wat betreft het slecht slapen, dit herken ik ook heel erg goed. Ik zorg er nu voor dat ik 's avonds geen hele actieve dingen meer doe, en ik neem iedere avond een kopje ontspanningsthee. Het klinkt heel simpel, maar toen ik 's avonds koffie of gewone thee dronk had ik er zoveel meer last van dan nu. Ik heb nog periodes dat ik heel slecht slaap, maar dat heb ik maar geaccepteerd, het hoort gewoon bij mij af en toe.
Katrien
Katrien
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 542
Registratiedatum : 14-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen? - Pagina 2 Empty Re: 'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen?

Bericht  Fortissimo do 20 jun 2013 - 2:42

Marin schreef:Forti, hoe neem je die rust dan? Heb je daar tips voor?
Ik heb gisteravond lekker chill tv gekeken met m'n vriend op de bank, maar de helft van de tijd zit ik maar beetje te staren, ik kijk niet eens! En relatief op tijd naar bed gegaan (11 uur) en lag om 2 uur nog klaar wakker. Zo irritant. Doodmoe, maar dan toch geen slaap kunnen vatten.


Sterre, vervelend! Ik denk dat je tegenwoordig ook heel snel te veel prikkels kunt krijgen waardoor je snel afgeleid bent. Wat doe jij op zo'n dag dat het echt niet lukt? Ik kan onmogelijk stoppen met werken, zelfs al werk ik thuis, ik heb toch deadlines die ik moet halen. Niemand zal het zien als ik even een dutje ga doen, maar uiteindelijk merken ze het wel natuurlijk, dus dat kan eigenlijk ook echt niet (en zoals ik al zei werkt een dutje doen bij mij toch niet gezien ik toch uren wakker lig voordat ik slaap vat). Ik probeer nu in de zomer steeds vaker lekker buiten te lunchen, dat is wel lekker! Misschien kan jij dat op jouw werk ook doen?

Omdat ik nu nog stage loop, ga ik die dagen niet heen en blijf ik thuis en doe ik alleen dingen die ik wil. Dat kan soms heel nutteloos voelen en zal je vriend niet altijd blij mee zijn dat als hij thuiskomt, het nog een zooi is. Maar daar trek ik me niks meer van aan Wink
Verder ga ik lekker in huis hangen, tijdschrift erbij, lekker broodje of iets anders. En desnoods wat slapen als ik moe ben (wat ik erg veel ben)
Wat ook nog wel eens kan helpen is je smartphone en/of laptop eerder wegleggen voor het slapen gaan. Ik merk dat als ik daarmee nog in bed lig te klooien, ik er langer over doe om in slaap te vallen.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen? - Pagina 2 Empty Re: 'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen?

Bericht  Marin do 20 jun 2013 - 2:53

Katrien schreef:Ik herken dit volledig! In periodes dat ik het druk heb lijken mijn hersenen ook "uit" te staan. Vorig jaar heb ik hierover ruzie met mijn man gehad. Hij vertelde dingen die totaal langs mij heen gingen, waardoor hij op een gegeven moment het gevoel kreeg dat het mij niet interesseerde wat hij te vertellen had. Dat was helemaal niet zo, ik had het druk op mijn werk en druk met andere dingen, waarover ik veel nadacht en piekerde. Hierdoor leek het alsof ik aandachtig luisterde naar wat hij te vertellen had, maar in werkelijkheid zat ik heel ergens anders met mijn hoofd. Ik had het zelf niet eens heel erg door, totdat mijn man dus boos werd omdat ik nooit luisterde. Hij had het gevoel dat hij niet belangrijk genoeg was voor mij, daar ben ik heel erg van geschrokken.

Ooooh wat herkenbaar dit! Dit is echt ergernis nummer 1 van mijn vriend over mij. Ik leef zo vaak gewoon in m'n eigen bubble en dan hoor ik 'm echt niet! Maar dat is geen onwil, ik sta dan gewoon 'uit' zeg maar, op standby, net als een tv of computer. Gisteren ook bijvoorbeeld dat we tv zitten te kijken, ik zit de helft van de tijd met m'n hoofd gedraaid gewoon naar de boekenkast te staren, ik kíjk niet eens. Maar ik luister wel, neem het wel half in me op, hoor. Vriend vindt dat echt heel irritant, maar ik kan er niets aan doen, ik MOET af en toe even op pauze, anders loop ik over aan informatie. Ik heb altijd zo veel gedachten tegelijk, ik moet die echt even uit zetten voordat ik aandachtig naar iemand kan luisteren. M'n vriend denkt ook steeds meer dat het slechte autorijden van mij daardoor komt. M'n instructeur zei gisteren ook iets heel typerends, dat hij precies kan zien wanneer ik alleen maar glazig kijk, en wanneer ik écht iets zie. En m'n vriend denkt dat ik daardoor onhandig ben, omdat ik gewoon heel erg in m'n eigen bubble leef, en niet snel bewust van m'n omgeving. Ik begin steeds meer te denken dat daar wat in zit.

Ontspanningsthee wil ik wel eens proberen. Is dat kamillethee oid? Ik moet alleen altijd van thee zo veel plassen, dus dan word ik daar 's nachts weer wakker van :PKoffie drinken doe ik alleen overdag, maar ook gematigd (max 2 a 3 kopjes per dag).


Forti, ook goede tips,dank je :)Telefoon probeer ik idd niet meer te gebruiken in bed, heel soms nog even aanbiedingen checken maar ik word idd onrustig van dan nog telefoon gebruiken. Ik mag bijv van mezelf ook echt niet meer forummen in bed, anders kom ik niet tot rust. Om tot rust te komen, moet ik 's avonds vaak in bed lezen. Dat doe ik al van kinds af aan en is de enige manier om m'n hersenen op iets anders te focussen dan m'n eigen gedachten. Daarmee kan ik echt tot rust komen en langzaamaan in slaap vallen. Dan lig ik vaak nog wel een half uur te lezen in bed dus, maar het alternatief is twee uur lang malen en draaien.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen? - Pagina 2 Empty Re: 'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen?

Bericht  Katrien do 20 jun 2013 - 3:03

Dat heb ik ook met tv kijken, ik kijk vaak een hele tijd naar buiten, of nou ja, die kant wijst mijn hoofd op. Ik hoor dan wel wat er op tv is, als ik dat wil, maar ik kan dan ook over vanalles nadenken. Van dat autorijden klinkt nog niet eens zo raar inderdaad, gelukkig heb ik dat zelf niet, autorijden werkt voor mij ontspannend. Ik ben ook zo onhandig en klunzig, misschien komt dat hier wel door. Ik grap ook altijd dat ik de enige vrouw ben die geen twee dingen tegelijk kan, als ik dat probeer valt er altijd iets kapot of loop ik ergen tegenaan.

Ik heb altijd thee van Zonnatura, Ontspanning heet het volgens mij gewoon. Er is ook Goede nachtrust, maar daar ga ik heel veel van dromen.
Katrien
Katrien
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 542
Registratiedatum : 14-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen? - Pagina 2 Empty Re: 'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen?

Bericht  Marin do 20 jun 2013 - 3:06

Katrien schreef:Ik grap ook altijd dat ik de enige vrouw ben die geen twee dingen tegelijk kan, als ik dat probeer valt er altijd iets kapot of loop ik ergen tegenaan.

Hallo. Dat zeg (en doe) ik ook altijd. We zijn toch niet de enige dus! :cheering:
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen? - Pagina 2 Empty Re: 'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen?

Bericht  Katrien do 20 jun 2013 - 3:09

Whaaha! Ik heb mijn gelijke gevonden.
Katrien
Katrien
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 542
Registratiedatum : 14-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen? - Pagina 2 Empty Re: 'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen?

Bericht  Green_Pepper do 20 jun 2013 - 3:24

Marin schreef:
Katrien schreef:Ik grap ook altijd dat ik de enige vrouw ben die geen twee dingen tegelijk kan, als ik dat probeer valt er altijd iets kapot of loop ik ergen tegenaan.

Hallo. Dat zeg (en doe) ik ook altijd. We zijn toch niet de enige dus! :cheering:

Sorry ladies, maar ík zeg dat ook altijd :p

Helaas heb ik geen tips voor je Marin.
Green_Pepper
Green_Pepper
Prater
Prater

Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen? - Pagina 2 Empty Re: 'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen?

Bericht  Marin do 20 jun 2013 - 3:31

Misschien moeten we een multitask clubje beginnen. Dat ieder een taak voor de ander doet, en samen staan we sterk.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen? - Pagina 2 Empty Re: 'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen?

Bericht  Katrien do 20 jun 2013 - 3:34

Marin schreef:Misschien moeten we een multitask clubje beginnen. Dat ieder een taak voor de ander doet, en samen staan we sterk.

Haha, goed idee!
Katrien
Katrien
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 542
Registratiedatum : 14-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen? - Pagina 2 Empty Re: 'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen?

Bericht  Green_Pepper do 20 jun 2013 - 3:37

Klinkt goed smile
Green_Pepper
Green_Pepper
Prater
Prater

Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen? - Pagina 2 Empty Re: 'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen?

Bericht  Lady Starstruck do 20 jun 2013 - 5:30

Green_Pepper schreef:
Marin schreef:
Katrien schreef:Ik grap ook altijd dat ik de enige vrouw ben die geen twee dingen tegelijk kan, als ik dat probeer valt er altijd iets kapot of loop ik ergen tegenaan.

Hallo. Dat zeg (en doe) ik ook altijd. We zijn toch niet de enige dus! :cheering:

Sorry ladies, maar ík zeg dat ook altijd :p

Helaas heb ik geen tips voor je Marin.

herkenbaar dit. Ik ben zo onhandig en als ik 2 dingen ga doen dan raak ik in de war. Zoals smsen en praten bijv. nou dat kan ik echt niet.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen? - Pagina 2 Empty Re: 'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen?

Bericht  SarahKey do 20 jun 2013 - 7:13

Ik ken dit gevoel vooral als ik overdag even geslapen heb. Daarom probeer ik niet meer te gaan slapen ook al ben ik zo moe. Want die dufheid erna is echt niet fijn.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen? - Pagina 2 Empty Re: 'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum