Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik heb JEUK! tips om het weg te krijgen?

+3
Ploen
Lotus
Guus
7 plaatsers

Ga naar beneden

Ik heb JEUK! tips om het weg te krijgen? Empty Ik heb JEUK! tips om het weg te krijgen?

Bericht  Guus di 25 jan 2011 - 2:23

Beetje genant misschien maar ben er klaar mee en wil het weg!

Ik heb sinds drie weken weer uitslag onder (in?) mijn oksels, heb ik wel vaker meestal gaat het met een paar dagen vanzelf weer weg zolang ik het goed droog hou en VSM crempje erop smeer. Maar nu wordt het steeds erger!

Ik gebruik al een deo zonder alluminium (die all natural van nivea en die gebruik ik alleen als ik weg moet) en ik smeer drie keer per dag met die creme die normaal heel goed helpt maar ik wordt er gek van! Ik heb nu zowel links als rechts rode deels open plekken (heb gister mijn mooie lange nagels afgeknipt omdat ik er wakker van werd dat ik mijzelf aan het krabben was) en het trekt nu door omhoog op mijn arm en naar beneden naar mijn borsten... :'(

Ik wordt zoooooooo gek van de jeuk! dat ik er niet stil van kan zitten en af en toe aan niks anders kan denken!

iemand tips? of is het tijd om naar de dokter te stappen?

Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb JEUK! tips om het weg te krijgen? Empty Re: Ik heb JEUK! tips om het weg te krijgen?

Bericht  Lotus di 25 jan 2011 - 2:37

Ik zou even langs de huisarts gaan als ik jou was. Dit klinkt toch niet helemaal gezond.
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Ik heb JEUK! tips om het weg te krijgen? Empty Re: Ik heb JEUK! tips om het weg te krijgen?

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 2:39

Naar de dokter. Zeker omdat het een terugkerend probleem is....
Zelfs al helpt een creme-pje tijdelijk, dan wil je nog weten wat het is en een meer structurele oplossing, toch?

Gast
Gast

Bericht  Ploen di 25 jan 2011 - 2:40

Mijn vriend heeft dat ook een tijd gehad onder zijn oksels. Hij gebruikt nu ook alleen maar roller-deo geen spuit-deo. Ik weet dat hij toen ook zalf heeft gekregen, duurde wel een tijdje voordat het weg was.
Ploen
Ploen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 293
Punten : 336
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  May di 25 jan 2011 - 2:41

Inderdaad naar de dokter. En voor nu kijken of koelen wat helpt. Jeuk hebben is zoiets vervelends en kan je helemaal gek maken. Sterkte!
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Guus di 25 jan 2011 - 2:57

pfff ok... vind alleen naar de dokter gaan met zoiets zo stom haha

maar op dit moment doe ik het graag, koelen doe ik idd... gister al een half uur met een washandje met ijsblokjes ertegenaan gezeten Embarassed

ik dacht iemand heeft hier vast een briljante tip! (ik gebruik idd een rol-on deo...)
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 2:58

Er bestaat speciaal talkpoeder met Methol, dat verzacht wel heel erg de jeuk....

Gast
Gast

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 3:00

Ik heb dit ook gehad. Die jeuk is echt verschrikkelijk!
Bij mij kwam het omdat ik allergisch ben voor parfum. Ik kan dus alleen rol deo's gebruiken zonder parfum en alcohol.
Dus misschien even een paar dagen geen deo gebruiken en de boel laten rusten en dan toch even langs de dokter.

Gast
Gast

Bericht  minoessepoes di 25 jan 2011 - 3:03

Dolores schreef:Er bestaat speciaal talkpoeder met Methol, dat verzacht wel heel erg de jeuk....

Voor allergische reacties heb ik daar een crème van in huis, werkt tijdelijk maar is wel heel fijn. Misschien zoiets even in huis halen om het voor nu even te verzachten!Ik heb JEUK! tips om het weg te krijgen? 000002741_MENTHO_10_MENTHOL_CREME
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 3:03

Ja, M, dat zocht ik....Was al aan het googlen, maar ik kwam er niet op!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 3:04

Zeker naar de dokter gaan, dan ben je er misschien wel zo vanaf! Het is ook een lastige plek, omdat je er vaak gaat zweten, zeker als je er een creme opsmeert lijkt me dat niet handig (al zal die creme wel goed zijn hoor). I hear you, ik heb zelf vaak last van eczeem in de zomer. Vreselijk die jeuk!

Gast
Gast

Bericht  Guus di 25 jan 2011 - 3:13

ok die creme ga ik zo even halen, is zeker het proberen waard haha. Zal morgen even de dokter bellen!

ja, ik laat die creme ook intrekken voordat ik een trui aandoe (brrrrr bibber bibber) van zweten wordt het erger maar van helemaal droog zijn ook! aarrggg KILLING!

Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Bericht  Guus wo 26 jan 2011 - 3:41

update:

had gister die creme gehaald en verlichtte wel iets, dus dank voor de tip!

Net bij de huisarts vandaan en het enige wat ze kan verzinnen is dat ik nog een reactie heb gehad op het alluminium wat in de deo zit (aangezien ik die huid omdat hij gevoelig is altijd al met zwitsal was) dus heb ook maar gelijk een deo gekocht waar helemaal niks inzit waar ik een ractie op kan krijgen...

nu moet ik even bikkelen in een mouwloos truitje thuis en heb speciale creme, hoop dat het snel weg is!

thnx voor het meedenken smile
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 3:53

De zus van m'n vriendin is laborante en zegt dat Zwitsal helemaal niet zo huidvriendelijk hoeft te zijn, hoor. Althans: er zitten best wat stoffen in waar je op kunt reageren, ga alleen al maar na hoe geparfumeerd het is (maar wel lekker).
Voor de rest scheelt het ook hoe het zit met het scheren van je oksels en het spuiten/smeren van deo. Mijn vriendin scheert haar oksels iedere dag; dan vind ik het persoonlijk niet zo vreemd dat ze vreselijke uitslag krijgt, want je beschadigt die huid dan continu. Verder is zeep ook niet goed voor je huid.
(Ik heb een tijdje eczeem gehad en toen heeft m'n dokter mij uitgelegd, dat mijn huid door douchen, kou etcetera) sneller beschadigde dan dat het zich weer herstelde. Zeep gebruiken is lang niet altijd nodig.)

Gast
Gast

Bericht  Guus wo 26 jan 2011 - 3:59

Ja ik gebruik de zeepvrije zwitsal voor een 'gevoelig' huidje en echt al twee jaar nu, dus daar kan het niet zo ineens van komen... Maar thnx voor de tip smile hoop dat mn zalfje goed gaat helpen en dat het zichzelf weer oplost... *nu weer verder met mn mantra: je hebt geen jeuk, je hebt geen jeuk, je hebt geen jeuk*
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 4:36

Nou, ik bedoelde ook niet zozeer dat het van de Zwitsal komt hoor, alleen meer dat die zus van m'n vriendin zei, dat het helemaal niet zo huidneutraal is. Mede ook door het parfum.
Ik hoop dat je snel van je jeuk af bent!

Gast
Gast

Bericht  Mariposa do 27 jan 2011 - 10:43

Ik zou toch langs de dokter gaan, misschien is t wel een schimmelinfectie? Dit schijnt wel vaker voor te komen onder de oksels en zorgt ook voor uitslag en jeuk.
Mariposa
Mariposa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 266
Punten : 288
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  CCC do 27 jan 2011 - 11:02

Misschien heb je wel last van contacteczeem/ allergische reactie.... Ik heb dit een keer eerder gehad en werd er niet vrolijk van het zat nl. in mijn gezicht... Ik heb toen anti allergische tabletjes tegen de jeuk gekregen en een zalfje... Na een weekje was het weg...

En idd mentholpoeder/ creme helpt ook tijdelijk wel... Sterkte ermee!

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Guus do 27 jan 2011 - 22:58

hai meiden,

was idd langs de huisarts geweest en heb een steroieden zalf gekregen... hemels! heb nu echt uren bijna geen jeuk meer smile moet binnen een week weg zijn, maar ziet er goed uit!

thx voor de tips!
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: