Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen?

+9
Sterre
Fortissimo
Bolleke
Paper Crown
Lady Starstruck
Moira
Printje
Charles
Marin
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen? Empty 'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen?

Bericht  Marin wo 19 jun 2013 - 3:45

Ik weet niet goed hoe ik het anders moet omschrijven, maar ik heb hier zo vaak last van. Ik ben zo vaak gewoon echt zo moe, dat m'n lichaam niet wil (dat ten eerste), maar ook dat ik echt het gevoel heb dat m'n hersenen niet aan staan. Dat ze echt sluimeren, dat er gewoon niets uit mijn hersenen voort komt. In het Engels noemen ze dat zo mooi 'A clouded brain'. Ik zie dan echt maar half scherp, alsof scherp kijken al te veel moeite kost. Dan tuur ik maar beetje glazig in de verte. Zeker in combinatie met werken is het niet fijn. Ik krijg zo echt niets constructiefs gedaan, het sukkelt maar voort dan. Ik voel de pijn in m'n hoofd alsof m'n hersenen overuren maken zeg maar, soms lijkt het haast alsof het echt warm is in m'n hoofd (maar dat kan ook maar gewoon een interpretatie van mezelf zijn). Ik neem genoeg pauze, ook echt even bij het computerscherm weg, dus even een wasje opvouwen, even frisse neus halen op het balkon, zodat ik even afleiding heb, maar het gevoel blijft. Soms probeer ik ook echt even geen prikkels te krijgen, dus even geen computer, geen tijdschriftje lezen in de pauze, maar echt even niets, en dat helpt wel even, maar niet voor lang.
Herkent iemand dat? Alsof er een soort doffe waas over je functioneren heen hangt? Iemand tips?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen? Empty Re: 'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen?

Bericht  Gast wo 19 jun 2013 - 3:53

Bij mij helpt Ritalin Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen? Empty Re: 'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen?

Bericht  Charles wo 19 jun 2013 - 3:54

KimRosenberg85 schreef:Bij mij helpt Ritalin Embarassed

Hahahahahaah! +1
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen? Empty Re: 'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen?

Bericht  Marin wo 19 jun 2013 - 3:57

Hahaha ja crap wat heb ik nou aan jullie, ladies smile
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen? Empty Re: 'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen?

Bericht  Marin wo 19 jun 2013 - 4:00

Maar dat gevoel herkennen jullie dus wel?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen? Empty Re: 'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen?

Bericht  Charles wo 19 jun 2013 - 4:03

Ik neem 't niet meer. Ja Marin, dat ken ik maar al te goed. Net alsof ik niet meer goed bij m'n hoofd ben tegenwoordig. Ik heb het wel erger als ik thuis ben/werk.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen? Empty Re: 'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen?

Bericht  Printje wo 19 jun 2013 - 4:25

Hier hetzelfde, soms denk ik wel eens heb ik soms ´iets´ ofzo zo dom kan ik doen. Maar ik ben ook zo ontzettend moe, heb het zo druk dat het allemaal niet meer zo werkt als het hoort lijkt wel.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen? Empty Re: 'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen?

Bericht  Marin wo 19 jun 2013 - 4:29

Ja ik kan m'n vinger er niet echt op leggen (is dat correct Nederlands?) wat het nou precies is. Sommige dagen ben ik heel helder, en dus ook vliegensvlug met alles, en sommige dagen hangt er echt een soort waas over m'n hersenen heen, waardoor alles versloomt.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen? Empty Re: 'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen?

Bericht  Printje wo 19 jun 2013 - 4:32

Marin schreef:Ja ik kan m'n vinger er niet echt op leggen (is dat correct Nederlands?) wat het nou precies is. Sommige dagen ben ik heel helder, en dus ook vliegensvlug met alles, en sommige dagen hangt er echt een soort waas over m'n hersenen heen, waardoor alles versloomt.

Dit heb ik dus precies hetzelfde, geen idee wat het dan is. Misschien toch iets met hormonen, vermoeidheid etc. Maar soms kom ik niet eens meer op een gewoon normaal woord, of hoe je het schrijft ofzo. Zal goed zijn als ik vakantie heb hahaha hopelijk komen mijn hersenen dan terug want nu ben ik soms echt een mega doos..
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen? Empty Re: 'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen?

Bericht  Moira wo 19 jun 2013 - 4:48

Marin schreef:Ja ik kan m'n vinger er niet echt op leggen (is dat correct Nederlands?) wat het nou precies is. Sommige dagen ben ik heel helder, en dus ook vliegensvlug met alles, en sommige dagen hangt er echt een soort waas over m'n hersenen heen, waardoor alles versloomt.

Herkenbaar! Ook geen idee waar dit aan ligt. Vind het wel vervelend. Ik stop tegenwoordig dan ook maar gewoon met wat ik aan het doen ben en ga op een ander tijdstip (vaak andere dag) weer verder.
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen? Empty Re: 'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen?

Bericht  Printje wo 19 jun 2013 - 4:50

Toch fijn dat het wel herkent wordt, voel me meteen een stukje minder dozig haha
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen? Empty Re: 'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen?

Bericht  Lady Starstruck wo 19 jun 2013 - 4:57

Ben je dan ook wattig ofzo in je hoofd? Dat heb ik heel vaak namelijk Mad
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen? Empty Re: 'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen?

Bericht  Marin wo 19 jun 2013 - 4:58

Haha wattig, dat kan ook een benaming zijn. Lastig hè, om iets van een gevoel te omschrijven. Ik heb soms echt het idee alsof het kookt daarboven Laughing
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen? Empty Re: 'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen?

Bericht  Gast wo 19 jun 2013 - 5:05

Het zou ook goed kunnen dat het komt omdat je thuis werkt. Misschien een idee om een vaste dagplanning te maken? Wat mij ook helpt is hardlopen, dan ben ik stukken helderder. En je zou eens kunnen denken aan een andere werkplek dan thuis. Misschien een klein, goedkoop kantoor huren bij een paar anderen, zodat je jezelf vaste werkuren kunt opleggen en daarna de deur kan dichttrekken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen? Empty Re: 'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen?

Bericht  Lady Starstruck wo 19 jun 2013 - 5:21

Marin schreef:Haha wattig, dat kan ook een benaming zijn. Lastig hè, om iets van een gevoel te omschrijven. Ik heb soms echt het idee alsof het kookt daarboven Laughing

Haha ja een beetje wazig ofzo. Ik herken je omschrijving in ieder geval. Alleen lastig uit te leggen inderdaad.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen? Empty Re: 'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen?

Bericht  Marin wo 19 jun 2013 - 6:15

KimRosenberg85 schreef:Het zou ook goed kunnen dat het komt omdat je thuis werkt. Misschien een idee om een vaste dagplanning te maken? Wat mij ook helpt is hardlopen, dan ben ik stukken helderder. En je zou eens kunnen denken aan een andere werkplek dan thuis. Misschien een klein, goedkoop kantoor huren bij een paar anderen, zodat je jezelf vaste werkuren kunt opleggen en daarna de deur kan dichttrekken?

Ja dat zou t wel erger kunnen maken, dat thuiswerken. Ik probeer wel elke dag t zelfde schema te volgen, voor zover mogelijk met twee banen. Iig zo veel mogelijk structuur en ook momentjes buiten.
Een kantoortje ergens huren heeft niet zoveel nut, deze baan heb ik nog maar tot 1 sept.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen? Empty Re: 'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen?

Bericht  Paper Crown wo 19 jun 2013 - 6:20

Heb ik ook wel eens, vroeger deed ik dan even een hazedutje! Hielp perfect. 
Nu tel ik de uren af tot een uur of 20:00 tot Juliantje slaapt haha. En dat helpt niet.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen? Empty Re: 'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen?

Bericht  Marin wo 19 jun 2013 - 6:22

Haha aww heb je ooit nog wel rust nu PC?

Powernaps werken niet bij mij, gezien het meestal 2 uur duurt voordat ik überhaupt in slaap val ;-)
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen? Empty Re: 'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen?

Bericht  Bolleke wo 19 jun 2013 - 21:00

Ik herken het ook. Als ik werk onder druk, dus morgen of overmorgen iets moet inleveren dan werk ik op mijn best en staan mijn hersenen ook "aan". Als ik weken van te voren begin staan mijn hersenen ook uit, ik kan dan niet eens fatsoenlijk typen, maak veel fouten etc. Echt heel vervelend. Bij mij helpt het om iets anders te doen, en dan later weer verder gaan.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen? Empty Re: 'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen?

Bericht  Fortissimo wo 19 jun 2013 - 21:05

Daar loop ik sinds februari elke dag mee. Bij mij werd het overspannen genoemd ;)Kop zit vol, en neemt niks op maar komt ook niks uit. Maar goed, toen speelden wel meer dingen mee natuurlijk. Wat ik nu doe, als het echt erg wordt, is rust nemen. Slapen, slapen, slapen. Anders ben ik niet eens vertrouwd in een auto, zo wazig en suf ben ik dan.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen? Empty Re: 'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen?

Bericht  Sterre wo 19 jun 2013 - 22:38

Heel herkenbaar! Concerta hielp, maar dat slik ik ook niet meer. Het erge is dat ik dan juist alleen maar meer nutteloze prikkels opzoek, omdat het ook een soort verveling is. maar dingen die ik echt moet doen (zoals werken) lukken dus niet. Heel frustrerend!

Als iemand een niet-chemische oplossing heeft, graag.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen? Empty Re: 'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen?

Bericht  Marin wo 19 jun 2013 - 22:43

Forti, hoe neem je die rust dan? Heb je daar tips voor?
Ik heb gisteravond lekker chill tv gekeken met m'n vriend op de bank, maar de helft van de tijd zit ik maar beetje te staren, ik kijk niet eens! En relatief op tijd naar bed gegaan (11 uur) en lag om 2 uur nog klaar wakker. Zo irritant. Doodmoe, maar dan toch geen slaap kunnen vatten.

Sterre, vervelend! Ik denk dat je tegenwoordig ook heel snel te veel prikkels kunt krijgen waardoor je snel afgeleid bent. Wat doe jij op zo'n dag dat het echt niet lukt? Ik kan onmogelijk stoppen met werken, zelfs al werk ik thuis, ik heb toch deadlines die ik moet halen. Niemand zal het zien als ik even een dutje ga doen, maar uiteindelijk merken ze het wel natuurlijk, dus dat kan eigenlijk ook echt niet (en zoals ik al zei werkt een dutje doen bij mij toch niet gezien ik toch uren wakker lig voordat ik slaap vat). Ik probeer nu in de zomer steeds vaker lekker buiten te lunchen, dat is wel lekker! Misschien kan jij dat op jouw werk ook doen?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen? Empty Re: 'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen?

Bericht  Sterre wo 19 jun 2013 - 22:52

Ik werk één dag in de week thuis, en op die dag heb ik er de meeste moeite mee. Als ik echt dingen af moet hebben dan lukt het nog wel, maar anders dus niet. Het beste helpt me nog om lijstjes te maken en dingen af te strepen, of een planning met daarop ook momenten dat ik mag douchen of naar buiten mag naar de supermarkt, haha heel triest laughcry

Als ik geen druk heb, geef ik er maar een beetje aan toe. Ik krijg mijn werk over het algemeen goed af in de dagen dat ik wel op kantoor zit. Maar toch geeft het een heel onbevredigend gevoel en voel ik me aan het eind van zo'n dag echt nutteloos.

Ik denk ook dat er teveel prikkels zijn, en dan zoek ik ze dus ook nog op. Als ik echt mijn hoofd leeg wil maken moet ik dus even sporten of een boek gaan lezen. Daar heb ik alleen vaak de rust niet voor. Stom!

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen? Empty Re: 'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen?

Bericht  Marin wo 19 jun 2013 - 23:24

Sterre schreef:Ik werk één dag in de week thuis, en op die dag heb ik er de meeste moeite mee. Als ik echt dingen af moet hebben dan lukt het nog wel, maar anders dus niet. Het beste helpt me nog om lijstjes te maken en dingen af te strepen, of een planning met daarop ook momenten dat ik mag douchen of naar buiten mag naar de supermarkt, haha heel triest laughcry

Hahaha dat doe ik ook! En als ik dan per ongeluk toch iets vergeten ben er bij te schrijven, dan doe ik het alsnog als ik het al gedaan heb, omdat het zo heerlijk voelt om dingen weg te strepen nerd
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen? Empty Re: 'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen?

Bericht  Sure do 20 jun 2013 - 2:27

Herkenbaar Marin. Zo'n dag dat je het gevoel hebt dat je 's ochtends niet echt wakker bent geworden en nog half in slaap verkeerd. Wat bij mij soms helpt is frisse lucht in combinatie met beweging. Dus bijvoorbeeld een eindje hardlopen. Kost wel wat tijd maar daarna ben je wel productiever. Soms helpt er ook gewoon niks en dan probeer ik het maar te accepteren onder het mom 'morgen weer een dag'. Anders word je er nog chagrijnig van ook.
Sure
Sure
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 78
Punten : 76
Registratiedatum : 14-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen? Empty Re: 'Hersenen staan niet aan'. Tips om ze aan te krijgen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum