Zindelijk worden...
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Zindelijk worden...
H. plast al bijna 3 dagen op het potje. Ze kan het ook goed aangeven en vanacht was haar luier op een heel klein plasje na, droog. (gisteravond toen ze net in bed lag: Oooh, mama. In de luier geplast)
Maar poepen doet ze gewoon niet.
Gisteren 1 klein keuteltje terwijl ze normaal elke dag goed poept.
Vandaag merkte ik aan alles (snel gaan staan, beetje weglopen van ons, beentjes naar achteren en aanspannen) dat ze moest poepen. Snel op het potje gezet.... Oooh neee. Poep komt niet meer!
Ok, er weer vanaf dan. Nu ging ze net met mijn man even wat boodschapjes halen en moest ze haar luier aan. Dat ding was nog niet dicht of: Ja mama!! Gepoept!!! Goed he??? En klapte in haar handen...
Ja, schat heel knap maar dat moet je juist op je potje doen.
Herkenbaar?
Ik vraag me af of ze het eng vind of dat het is omdat ze eigenlijk nooit zittend poept.
Ze gaat altijd staan als ze moet poepen. Ze heeft ook nog nooit gepoept terwijl we in de auto zitten ofzo.
Maar poepen doet ze gewoon niet.
Gisteren 1 klein keuteltje terwijl ze normaal elke dag goed poept.
Vandaag merkte ik aan alles (snel gaan staan, beetje weglopen van ons, beentjes naar achteren en aanspannen) dat ze moest poepen. Snel op het potje gezet.... Oooh neee. Poep komt niet meer!
Ok, er weer vanaf dan. Nu ging ze net met mijn man even wat boodschapjes halen en moest ze haar luier aan. Dat ding was nog niet dicht of: Ja mama!! Gepoept!!! Goed he??? En klapte in haar handen...
Ja, schat heel knap maar dat moet je juist op je potje doen.
Herkenbaar?
Ik vraag me af of ze het eng vind of dat het is omdat ze eigenlijk nooit zittend poept.
Ze gaat altijd staan als ze moet poepen. Ze heeft ook nog nooit gepoept terwijl we in de auto zitten ofzo.
Gast- Gast
Re: Zindelijk worden...
Heel erg herkenbaar. Op mijn werk zijn er heel veel kindjes die poepen op de wc eerst nog 'eng' vinden. Ik merk wel dat als ouders er een beetje gemakkelijk mee om gaan, dus niet te veel pushen dat het poepje echt op de wc moet dat het dan vanzelf komt dat ze het ook op de wc gaan doen.
moepie- Kletskop
- Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10
Heeft mijn oudste ook gehad. Toen ze zindelijk was, durfde ze ook niet te poepen. Ze gaf altijd aan wanneer ze moest en dam kreeg ze even een luier om, en dan kwam het direct.
Dit hebben we bewust toegelaten omdat ze sowieso al lactulose modig had om er af te komen, dus we wilden er niet te krampachtig mee omgaan.
Na een tijdje ging ze netjes op de wc.
Dit hebben we bewust toegelaten omdat ze sowieso al lactulose modig had om er af te komen, dus we wilden er niet te krampachtig mee omgaan.
Na een tijdje ging ze netjes op de wc.
Gast- Gast
Ik heb hier een tijdje terug ook een topic over geopend (https://yescafe.actieforum.com/t19829-niet-op-de-wc-op-potje-willen-poepen#890428).
Alleen onze dochter was al maanden zindelijk maar durfde niet op het potje of de wc te poepen.
Het heeft heel wat moeite gekost maar inmiddels poept ze op de wc, al houdt ze het meestal nog zolang mogelijk op.
Jouw dochter is nog maar een paar dagen zindelijk, dus ik zou het gewoon laten gaan en haar in een luier laten poepen. De kans is groot dat ze dan over een tijdje vanzelf op de wc gaat poepen.
Alleen onze dochter was al maanden zindelijk maar durfde niet op het potje of de wc te poepen.
Het heeft heel wat moeite gekost maar inmiddels poept ze op de wc, al houdt ze het meestal nog zolang mogelijk op.
Jouw dochter is nog maar een paar dagen zindelijk, dus ik zou het gewoon laten gaan en haar in een luier laten poepen. De kans is groot dat ze dan over een tijdje vanzelf op de wc gaat poepen.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Hier hebben we het zelfde gehad.
M was een hele tijd gewoon plas-zinnelijk. Als ze dan moest poepen vroeg ze om een luier.
Die hebben we ook gewoon altijd gegeven. Op een gegeven moment wilde ze zelf ineens op de wc poepen.
En sindsdien vraagt ze niet meer om een luier en poep ze op de wc.
Ik zou haar gewoon een luier geven als ze moet poepen. Het gaat vanzelf over.
M was een hele tijd gewoon plas-zinnelijk. Als ze dan moest poepen vroeg ze om een luier.
Die hebben we ook gewoon altijd gegeven. Op een gegeven moment wilde ze zelf ineens op de wc poepen.
En sindsdien vraagt ze niet meer om een luier en poep ze op de wc.
Ik zou haar gewoon een luier geven als ze moet poepen. Het gaat vanzelf over.
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Oh, dat doe ik ook wel hoor.
Ik vroeg me gewoon af of het herkenbaar was.
Ik vind het al knap dat ze goed aangeeft dat ze moet plassen. Ok, vanavond toen ze Het Zandkasteel keek ging het wat minder goed
Zelf had ik het voorlopig nog helemaal niet verwacht. Voor het weekend liep ze nog met het potje op haar hoofd en vond ze het potje veel te koud om op te zitten...
Ik vroeg me gewoon af of het herkenbaar was.
Ik vind het al knap dat ze goed aangeeft dat ze moet plassen. Ok, vanavond toen ze Het Zandkasteel keek ging het wat minder goed
Zelf had ik het voorlopig nog helemaal niet verwacht. Voor het weekend liep ze nog met het potje op haar hoofd en vond ze het potje veel te koud om op te zitten...
Gast- Gast
Hier hetzelfde ! Hij is 2 weken gelden begonnen en nu overdag plas zindelijk en net regelmaat de nachtluier ook droog. Poepen lukte hem niet hij snapte het nog niet en voelde het ook niet aankomen.
Maar sinds 2 dagen poept hij op de wc. Hij geeft aan buikpijn te hebben en dat hij moet poepen en rent naar de wc. Dit gebeurt zo'n 5x maar er komt dan niks en de 6e keer een klein keuteltje. Dan is hij ape trots en showt het me ! Vervolgens poept hij de rest ook nog verder in 4 à 5 delen hahahha.
Ik ben super trots dat hij het wel al voelt aankomen en langzaam onder controle gaat krijgen.
Veel kinderen vinden het poepen ook eng en de een is daar sneller mee dan de ander. Zolang ze de luier wil gewoon doen het komt vanzelf wel !
Maar sinds 2 dagen poept hij op de wc. Hij geeft aan buikpijn te hebben en dat hij moet poepen en rent naar de wc. Dit gebeurt zo'n 5x maar er komt dan niks en de 6e keer een klein keuteltje. Dan is hij ape trots en showt het me ! Vervolgens poept hij de rest ook nog verder in 4 à 5 delen hahahha.
Ik ben super trots dat hij het wel al voelt aankomen en langzaam onder controle gaat krijgen.
Veel kinderen vinden het poepen ook eng en de een is daar sneller mee dan de ander. Zolang ze de luier wil gewoon doen het komt vanzelf wel !
Stuiterbal- Kletskop
- Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11
Soortgelijke onderwerpen
» zindelijk worden of zindelijk maken?
» Zindelijk worden
» Zindelijk worden
» Zindelijk worden?
» Zindelijk worden
» Zindelijk worden
» Zindelijk worden