Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Katten streken

+12
Moira
Rush
SoGood
Rovine
M-G
Caramba
Sarah1985
nijntje4
Sorella
Dolphinne
Linnie1985
MADDIE
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Katten streken Empty Katten streken

Bericht  MADDIE zo 16 jun 2013 - 8:37

Ik ben wel benieuwd naar de boevenstreken van de forum katten. Of zijn die van jullie juist heel braaf?
Hier sneaken ze continu naar boven als het even kan. Gaan op alles van mijn dochter liggen en liggen de laatste tijd steeds op wacht of mijn dochter iets te eten zal laten vallen:lol:
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Katten streken Empty Re: Katten streken

Bericht  Linnie1985 zo 16 jun 2013 - 8:42

Even niet opletten en dan lekker aan mijn brood zitten likken Neutral. Pas geleden had de jongste een hele grote kraai te pakken, toen kwam er een andere kat en wilde ze die pakken. Kraai vloog weg en ging zn vriendjes halen werd ze nog achterna gezeten ook. Ze was een keer aan het slapen, in het kippenhok! En ze vind het leuk om onze andere kat te plagen Laughing.
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

Katten streken Empty Re: Katten streken

Bericht  Gast zo 16 jun 2013 - 8:45

De oudste deponeert elke 'prooi' (speelgoedmuisjes, maar ook rondslingerende plasticjes, papiertjes, tissues en noem maar op) in de waterbak. De jongste is gewoon één en al boevenstreek, die is alleen maar niet ondeugend als ze slaapt laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Katten streken Empty Re: Katten streken

Bericht  Linnie1985 zo 16 jun 2013 - 8:49

Ow ja je kan ook hele gesprekken met haar voeren Laughing. En aan het begin ging ze altijd bij je mauwen dat ze bij je de douche in wilde. Deed je de douchedeur open en kwam ze gewoon heel voorzichtig binnen en een enkele keer kwam ze helemaal binnen, dan gaat ze het water oplikken in de douchebak Laughing.
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

Katten streken Empty Re: Katten streken

Bericht  Dolphinne zo 16 jun 2013 - 9:07

Hier ook genoeg kattenstreken met 4 van die boeven.

De jongste, Pebble is net een jaar en die krijgt regelmatig de kolder in zijn kop en racete dan het hele huis door. Het liefst achter een van de andere katten aan.
Dan vliegen ze met zn 2-en door het hele huis en schreeuwen ze soms ook flink naar elkaar. Buiten in de tuin hetzelfde verhaal.
De oudste (Murdock) geeft soms de jongste wel eens flink op zijn kop en neemt hem dan echt in een houdgreep.

's nachts is het opletten als je je omdraait. Hompie gaat meestal met mij mee naar bed en kruipt dan tegen mijn borst/buik aan op het dekbed. Daar ligt ze dan tot de ochtend. Murdock ligt meestal tegen mijn vriend aan of op het voeteneind en Pebble ook op het voeteneind. Puk in een doos op de hocker achter het bed. Een gezellige boel dus 's nachts.
Dat zal ook flink wennen zijn als we gaan verhuizen. Dan mogen ze niet meer in de slaapkamer. In dit huis is te weinig plek om ze eruit te houden.

Pebble probeert ook vaak te bedelen, al weet hij heel goed dat het niet mag. Hij probeert het eerst een keer en gaat dan zogenaamd heel lief op schoot of ernaast op de bank liggen. En al sluipend probeert hij dan alsnog op mijn eten af te gaan. Als ik dan nee zeg doet hij net alsof hij zich ging likken of even anders ging liggen om het dan een minuut later opnieuw te proberen.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Katten streken Empty Re: Katten streken

Bericht  Sorella zo 16 jun 2013 - 9:12

Mijn kat heeft helemaal geen streken. Ze is ook al 14 jaar dus sowieso beweegt ze niet zo veel meer. En ik heb haar van kitten af aan geleerd dat als ik met m'n vingers knip ze iets doet wat niet mag. Dus als ze eens niet komt als ik haar binnenroep ofzo knip ik een keer met mijn vingers en dan komt ze al mauwend aangerend!
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Katten streken Empty Re: Katten streken

Bericht  nijntje4 zo 16 jun 2013 - 9:17

Genoeg maffe dingen met mijn kat

- Ze ligt heel vaak op haar rug aandacht te trekken, maar denk dan maar niet dat je op haar buik moet kriebelen
- Als ze in een speelse bui is dan heeft ze de neiging om pootje te haken als je langsloopt
- Ze bijt de staartjes van speelgoedmuizen af en speelt dan met de staartjes
- Ze heeft een fascinatie voor duiven, die zitten regelmatig in de boom voor het raam hier en die staren dan ook rustig terug Laughing
- Elke avond heeft ze de gekke 5 minuten
- Als mijn moeder langs komt dan gaat ze al achter de tafelpoot zitten omdat ze weet dat ze dan met haar gaat spelen
- Als ze miauwend wakker wordt (naar gedroomd denk ik) dan weet ze niet hoe snel ze naast mij moet gaan liggen I love you
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Katten streken Empty Re: Katten streken

Bericht  MADDIE zo 16 jun 2013 - 9:20

@ sorella wat een brave kat. Heb getracht die van mij op te voeden, maar dat is nier helemaal gelukt .

Die van mij stelen brood, om vervolgens overal kruimels achter te laten en het brood nier eens op te eten.
Prooien dood of levend komen ook mee door her kattenluik.
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Katten streken Empty Re: Katten streken

Bericht  Gast zo 16 jun 2013 - 9:36

Oha, de jongste wil altijd het laatste woord. En als we op haar mopperen, moppert ze met een binnensmonds, vaak zelfs geïrriteerd klinkend 'mwauwaauwaw' terug Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Katten streken Empty Re: Katten streken

Bericht  nijntje4 zo 16 jun 2013 - 9:41

Lennox schreef:Oha, de jongste wil altijd het laatste woord. En als we op haar mopperen, moppert ze met een binnensmonds, vaak zelfs geïrriteerd klinkend 'mwauwaauwaw' terug Laughing

Haha geweldig. Dat doet die van mij ook. Hele verhalen, en antwoord geven ook als je praat.
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Katten streken Empty Re: Katten streken

Bericht  Sarah1985 zo 16 jun 2013 - 9:54

De jongste eet als we niet opletten het eten van de oudste op

Of als we al eten op het aanrecht hebben staan pikt de jongste het eraf en dan gaan ze samen stiekem het opeten.

De jongste is overal bang voor en vooral buiten is die bang. Dat vind die echt niet leuk. Als die het tuigje ziet rent die snel weg

De jongste pikt onze doppen steeds laatst had die op een 1 of andere manier de tandpasta dop te pakken

De oudste is gek op lintjes die bij een bloemen boeket zit. Maar mag daar niet aankomen want vorig jaar is die geopereerd omdat er een lintje vast zat in zijn keel

Ook houden ze beide van stiekem aan de planten eten

De oudste wil niet in een krabpaal krabben nooit gewild ook. En krabt veel liever in onze dure deurmat 

Ze houden ons af en toe snachts wakker met hun gevecht om vervolgens samen arm in arm in slaap te vallen en dan zijn wij wakker
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Katten streken Empty Re: Katten streken

Bericht  Caramba zo 16 jun 2013 - 10:37

Die van ons weet dondersgoed dat hij niet boven mag komen, maar toch doet hij dat wel stiekem. Als ik er achter kom zit hij heel zielig te miauwen, zo van je, je hoort me wel, maar je weet toch niet waar ik zit. Nu weet ik zijn verstop plekjes wel, hij zit of in de kast van mijn vriend, op zijn werkkleren of hij zit achter het gordijn. Als ik hem dan gevonden heb, sprint hij naar beneden.


Wanneer mijn vriend eerder dan mij beneden is, 's ochtends, en mijn vriend geeft hem eten en ik kom 5 minuten later beneden, blijft hij net zolang om mij heen dartelen en miauwen tot ik hem ook nog eens eten geef. Hoezo verwend.


Wanneer mijn vriend aan het werk is en ik ben de dag vrij, dan wil hij niet naar buiten en hoor ik hem ook niet. Maar zodra mijn vriend in de kamer staat, word de kat vervelend, hij wil naar buitem, om vervolgens na 5 minuten weer naar binnen te willen, loopt dan maar te miauwen en na 10 minuten wil hij dan weer naar buiten! Dat gaat dan wel de hele tijd door, maar hij blijft dan maar mooi buiten!


Maar het is wel een lieverd en echt mijn vriendje. Nu ik dit typ ligt hij tegen mij aan te spinnen, terwijl hij hiervoor erg graag naar buiten wilde, maar dat gaat hij zo ook.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Katten streken Empty Re: Katten streken

Bericht  M-G zo 16 jun 2013 - 11:10

Hier sneaken ze regelmatig snel naar boven vooral de jongste (3,5 jaar oude main coon). Vooral als ik mijn zoon op de arm heb omdat ze dan weten dat ik niet zo snel ben.

Als ik ze vervolgens naar beneden wil halen, maakt de jongste daar een spelletje door van zolder naar de eerste verdieping te rennen en weer terug.

Overal op liggen waar ze niet op mogen liggen.

De jongste ruikt gewoon water: als er een kommetje water in de wasbak staat dan springt hij er gelijk in om ermee te smeren. 

De oudste (8 jaar oude huis tuin en keukenkat) mekkert altijd als ik haar naam boos roep, ze luistert wel maar heeft altijd commentaar en zoals iemand hier ook al zei het laatste woord.

De jongste doet nergens iets op totdat ik op sta en dan nog moet ik eerst een paar passen zetten voordat hij luistert. 

Bloemen en planten zijn hier niet veilig, de oudste eet ze het liefst op en de jongste gooit ze de hele kamer door.

Ik heb een lekbak van de wasmachine onder de waterfontein staat anders is de hele woonkamer nat (onze main coon kan niet fatsoenlijk drinken en hengelt er eerst een aantal keren met zijn poten in. Vandaar ook een waterfontein en geen waterbakje want dan is echt alles nat. 

Verder zijn het schatjes smile
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Katten streken Empty Re: Katten streken

Bericht  Rovine zo 16 jun 2013 - 18:06

Ik heb net bolletjes silicagel lopen rapen. Hebben vannacht een zakje opengescheurd. Wist niet dat er zoveel bolletjes in zo'n minizakje paste. En zij om me stuiteren als ik er eentje mispak.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Katten streken Empty Re: Katten streken

Bericht  Gast zo 16 jun 2013 - 20:46

Waarom mogen sommige katten niet naar boven?

Wij hebben 2 katten en ze zijn wel ondeugend maar dingen zoals aan mijn brood likken of bedelen dat tolereer ik niet. Ook mijn katten luisteren naar vingerknipjes, heel erg fijn. En als ze gaan bedelen of mijn eten proberen te pakken (wat eigenlijk nooit gebeurt) zou ik ze daar wel goed voor straffen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Katten streken Empty Re: Katten streken

Bericht  SoGood zo 16 jun 2013 - 20:51

Haar prooien bestaan naast de gewone vissen en vogels uit:

Vleermuizen
Eendenpoot inclusief flipper (van een aangereden eend een paar straten verderop)
Grote eend
Gesluierde goudvis
Grote vis
Kikkers
Konijn
Worstenbrood
12 satetjes
Markreel nog in de verpakking

Hoe ze aan die laatste 3 komt is ons ook een raadsel, waarschijnlijk bij iemand binnen. Verder kruipt ze ook langs het dakraam het huis van de buren binnen en eet ze het eten van de buurpoes beneden in de keuken op.

Oja, en vlees ofzo moet je ook echt niet even op het aanrecht laten staan. Ze is weleens vaker met biefstuk en varkenshaasjes er vandoor gegaan tussen die snelle pootjes van haar. Als ze een prooi of een speeltje heeft sluipt ze heel 'grappig'.

Onze poes is echt het grote tuig van de buurt. Neutral
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Katten streken Empty Re: Katten streken

Bericht  Gast zo 16 jun 2013 - 21:16

Oei oei Sogood! Nooit klachen gehad van de buren? Dat lijkt me het ergste. Hier komen ze ook met kikkers en muizen thuis, ik probeer het ze af te leren maar zonder succes haha. Vind het echt ZO zielig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Katten streken Empty Re: Katten streken

Bericht  SoGood zo 16 jun 2013 - 21:21

Carrie schreef:Oei oei Sogood! Nooit klachen gehad van de buren? Dat lijkt me het ergste. Hier komen ze ook met kikkers en muizen thuis, ik probeer het ze af te leren maar zonder succes haha. Vind het echt ZO zielig.
Ja, de buurvrouw vond het niet echt leuk. Helaas weten we niet waar ze de andere 'boodschappen' heeft gehaald. Ik vind het ook altijd zo zielig maar dat instinct zit er zo ingebakken. Als ik weleens naar dat kopje van haar kijk als ze een vogeltje ziet: Heel haar lichaam gaat bewegen, die oogjes worden groot, het bekje gaat op en neer en het enige waar ze zich op focust is die vogel. Als ze haar prooien nou meteen dood maakte dan was het nog een ander verhaal. Sad
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Katten streken Empty Re: Katten streken

Bericht  Gast zo 16 jun 2013 - 21:29

SoGood schreef:
Carrie schreef:Oei oei Sogood! Nooit klachen gehad van de buren? Dat lijkt me het ergste. Hier komen ze ook met kikkers en muizen thuis, ik probeer het ze af te leren maar zonder succes haha. Vind het echt ZO zielig.
Ja, de buurvrouw vond het niet echt leuk.  Helaas weten we niet waar ze de andere 'boodschappen' heeft gehaald. Ik vind het ook altijd zo zielig maar dat instinct zit er zo ingebakken. Als ik weleens naar dat kopje van haar kijk als ze een vogeltje ziet: Heel haar lichaam gaat bewegen, die oogjes worden groot, het bekje gaat op en neer en het enige waar ze zich op focust is die vogel. Als ze haar prooien nou meteen dood maakte dan was het nog een ander verhaal. Sad

Ah ja dan was het een ander verhaal inderdaad. Maar dat doen ze niet. Nog geen vogels gezien bij ons, maar die komen vast ook nog Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Katten streken Empty Re: Katten streken

Bericht  Rush zo 16 jun 2013 - 21:49

Ik vond vanochtend een trotse poes en een dooie mol.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Katten streken Empty Re: Katten streken

Bericht  MADDIE zo 16 jun 2013 - 22:08

Wat een leuke streken. En ook wat mindere.

@ Rush... iew een mol. Ik vind het altijd zo zielig en vies tegelijk!

@ So good, lastig is dat als anderen er last van hebben. Je kunt een kat ook niet meer binnen houden als ie buiten gewend is.


Mijn katten gingen bij de buren naar binnen boven,, door het slaapkamerraam. Toen hebben we maar een kattenluik genomen.

Daisy heeft een keer een nacht bij de buurman in de garage geslapen. Mijn vriend kwam het voor zijn werk vertellen en ik kon bij de buren aanbellen om een schappelijke tijd Voelde me wel erg lullig moet ik zeggen.Laughing
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Katten streken Empty Re: Katten streken

Bericht  Moira zo 16 jun 2013 - 22:41

Mijn katten kunnen af en toe ook flinke boefjes zijn. Het is hier geen uitzondering als de zooltjes uit de schoenen liggen, de krantenbak overhoop is gehaald en de kranten/folders in stukken zijn gescheurd. Planten zijn hier niet veilig binnen. Wij zijn ook niet veilig als de katten hun gekke 5 minuten hebben 's avonds. Dan crossen ze over de bank heen en het is je eigen probleem als je daarbij in de weg zit.
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Katten streken Empty Re: Katten streken

Bericht  Fortissimo zo 16 jun 2013 - 22:45

Ben benieuwd waar ons terrorpoesje mee thuis komt als ze naar buiten kan!

Onze Guus krabt aan de poten de van houten tafel, in plaats van de krabpaal die er naast staat. Ik krijg het haar niet afgeleerd! Verder sneakt ze, wanneer mogelijk, het balkon op om er vervolgens echt niet vanzelf af te komen. Je moet haar er echt af halen. En verder het onwijze klagen... Ik moet zeggen nu ze laatste paar nachten 's nachts bij ons op de kamer kan komen, dit minder wordt. Heb het vermoeden dat ze ons toch wel erg miste. En helemaal nu, omdat we alleen thuis komen om te slapen.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Katten streken Empty Re: Katten streken

Bericht  Stranger zo 16 jun 2013 - 22:47

Mijn kat klimt overal op en in, om er vervolgens niet meer af te durven. Ik heb hem al eens van het dak van de buren af moeten halen en uit verschillende bomen moeten halen. Soms helpt hem een hele tijd aanmoedigen om hem weer beneden te krijgen, maar niet altijd. Hij leert er ook niet van, hij zit dagelijks binnen op de kast te jammeren dat hij er niet meer af durft.
Stranger
Stranger
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 294
Punten : 296
Registratiedatum : 13-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Katten streken Empty Re: Katten streken

Bericht  Sorella zo 16 jun 2013 - 23:16

MADDIE schreef:@ sorella wat een brave kat. Heb getracht die van mij op te voeden, maar dat is nier helemaal gelukt .

Ik wilde eigenlijk een hond maar ik kreeg een kat. Dus heb ik haar als een hond opgevoed, ze kan ook zitten en pootjes geven enzo laughcry
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Katten streken Empty Re: Katten streken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum