Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kiepraam en katten

5 plaatsers

Ga naar beneden

Kiepraam en katten Empty Kiepraam en katten

Bericht  Jilke zo 27 feb 2011 - 3:19

We hebben hier van die kiepramen die naar binnen komen, waardoor je tussen het kozijn en het raam een v vorm krijgt. In de winter geen probleem met de katten, maar voor de zomer zijn we alvast aan het bekijken of er een oplossing voor is. De katten proberen er nameijk langs naar buiten te springen, met als gevolg het risico dat ze vast komen te zitten. Nu kom ik zelf niet zover met een oplossing, want het moet echt tussen die V vorm te plaatsen zijn. Een hor schiet dus niet op, want dan kunnen ze er nog steeds tussen.

Heeft iemand dit thuis en opgelost?
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kiepraam en katten Empty Re: Kiepraam en katten

Bericht  Gast zo 27 feb 2011 - 3:20

Je hebt speciale haken waardoor ze niet zover open kunnen.
Onze katten hebben het gelukkig nooit gedaan, van een oude vriendin van ons wel. Die kat was helemaal in shock!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kiepraam en katten Empty Re: Kiepraam en katten

Bericht  Jilke zo 27 feb 2011 - 3:24

Hmm van haken heb ik nog nooit gehoord, wat voor soort iets moet ik denken?
Ja dat wil je echt niet meemaken, een kat die je zo vind. Ik houd nog liever op een snikhete dag de ramen dicht dan zoiets. Maar als er een oplossing voor is heb ik die dus graag Wink
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kiepraam en katten Empty Re: Kiepraam en katten

Bericht  Gast zo 27 feb 2011 - 3:51

Ik probeer een plaatje te vinden maar ik weet niet precies hoe het heet.

Het is een ijzeren haak met inkepingen zodat je het raam op diverse standen kunt zetten.
Zo kan je raam toch open maar wel op een dusdanige stand dat je katten er niet doorheen kunnen.

*zoekt nog even verder*

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kiepraam en katten Empty Re: Kiepraam en katten

Bericht  Gast zo 27 feb 2011 - 3:56

Wij hadden gewoon een kier stand op die ramen, met een schuifje dat ie niet verder open of dicht kon, had je wel frisse lucht maar niet hele raam open.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kiepraam en katten Empty Re: Kiepraam en katten

Bericht  Jilke zo 27 feb 2011 - 4:02

Ik heb inmiddels gevonden volgens mij wat je bedoeld, maar die moet je vastzetten in het kozijn. Probleem is dus dat het een huurhuis is en we geen gaten in het kozijn (kunststof) mogen maken.
Maar ik hou het idee wel, mocht ik echt geen andere oplossing kunnen bedenken, heeft de huurstichting toch even pech.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kiepraam en katten Empty Re: Kiepraam en katten

Bericht  Gast zo 27 feb 2011 - 4:03

Hmm, mijn schoonzus heeft er volgens mij die je op de knip (waarmee je het raam open en dicht maakt) kunt zetten...

Ik heb ook nog geen platje gevonden :S

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kiepraam en katten Empty Re: Kiepraam en katten

Bericht  Winegum zo 27 feb 2011 - 4:05

Eventueel alleen open zetten als je er zelf constant bij bent? Ik doe die ramen alleen open als ik er bij ben. Ze gaan er nooit in hangen ofzo, maar je zult het net zien dat ze dat doen als wij weg zijn.. Wij hebben gelukkig ook van die kleine raampjes helemaal bovenin het raam, met zo'n hendeltje, als je snapt wat ik bedoel.
Zijn dit de enige ramen die jullie hebben? Ik heb verder niet echt tips wat je ervoor kunt gebruiken.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kiepraam en katten Empty Re: Kiepraam en katten

Bericht  Jilke zo 27 feb 2011 - 4:24

Ja dat zijn de enige ramen die we hebben. Het gaat voornamelijk om boven. Bij ons kunnen ze naar boven toe snachts als we slapen, als we de deur dichthouden breken ze samen de tent af. Terwijl ze nu netjes op een kussen naast het bed gaan slapen. En soms sluipt er eentje naar de vensterbank.

Het is of het raam op kiep, of hem helemaal open, maar dan springen ze gegarandeerd naar beneden haha. En ik vind het niet fijn om snachts het raam helemaal open te hebben.

Het gaat dus ook maar om 1 slaapkamer, de rest kunnen we de deuren dicht houden, en beneden zetten we de deur altijd gewoon open of het klapraampje tegen het plafond.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kiepraam en katten Empty Re: Kiepraam en katten

Bericht  Gast zo 27 feb 2011 - 5:08

Ik heb ook van zulke ramen, maar als die open staan hou ik de deur van die kamer dicht zodat de kat er niet kan komen, want ik vind dat doodeng. Een kennis heeft zo haar kat dood gevonden, hangend tussen het raam. No way dat dat mij overkomt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kiepraam en katten Empty Re: Kiepraam en katten

Bericht  Jerry zo 27 feb 2011 - 9:56

Je kunt ook een kussentje maken wat je tussen het raam hangt (een soort rol, van 'n oude sok ofzo, volstoppen met kussenvulsel o.i.d.) Als je kat dan 'vast' komt te zitten in de 'v' kan ie zich aan het kussentje omhoog klauteren en er dan zelf uitklimmen. Heb ik een keer op tv gezien in 'n programma waarin een kat zichzelf had opgehangen in zo'n raam...
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kiepraam en katten Empty Re: Kiepraam en katten

Bericht  Jilke zo 27 feb 2011 - 18:20

Ja dat is de oplossing als het op de benedeverdieping is, maar het is van 2 hoog Wink Dan valt hij alsnog te pletter...
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kiepraam en katten Empty Re: Kiepraam en katten

Bericht  TukTuk zo 27 feb 2011 - 19:19

Misschien een houten plankje precies op die maat van die V zagen? En dat op een 1 of andere manier vast zetten?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kiepraam en katten Empty Re: Kiepraam en katten

Bericht  Jerry zo 27 feb 2011 - 20:23

AmiAmi schreef:Ja dat is de oplossing als het op de benedeverdieping is, maar het is van 2 hoog Wink Dan valt hij alsnog te pletter...

Niet als hij naar binnen klimt...
'n kat kan toch vanaf een bepaalde leeftijd het gevaar van 'is dit te diep' zien en zal uit instinct niet twee verdiepingen naar beneden duiken...?
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kiepraam en katten Empty Re: Kiepraam en katten

Bericht  TukTuk ma 28 feb 2011 - 3:28

Jerry schreef:
AmiAmi schreef:Ja dat is de oplossing als het op de benedeverdieping is, maar het is van 2 hoog Wink Dan valt hij alsnog te pletter...

Niet als hij naar binnen klimt...
'n kat kan toch vanaf een bepaalde leeftijd het gevaar van 'is dit te diep' zien en zal uit instinct niet twee verdiepingen naar beneden duiken...?

Denk dat dat instinct bij deze kat ontbrak Wink
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kiepraam en katten Empty Re: Kiepraam en katten

Bericht  Rovine ma 28 feb 2011 - 8:10

Je kunt het misschien ook zoeken in de grip voor de kat? Want het gaat fout doordat ze wegzakken en geen houvast hebben.

Wij hebben geen kiepramen, maar gewone, en sluiten de katten op in de logeerkamer. En dan even een uurtje doorluchten. Poes snapt het op zich wel, dus we proberen kater nu te laten wennen aan een tuigje. Dan gaat meneer gewoon aan de ketting als de ramen openstaan. Overigens alleen als we erbij zijn dus.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kiepraam en katten Empty Re: Kiepraam en katten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum