Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

katten dilemma

+6
Willem
Mint
Beachgirl
Isolt
Minx
sokpop
10 plaatsers

Ga naar beneden

katten dilemma Empty katten dilemma

Bericht  sokpop wo 31 jul 2013 - 3:32

Sinds ongeveer 10 weken ben ik mijn kat kwijt. Ik woon op 1 hoog en hij is 's nachts van het balkon gesprongen/gevallen en sindsdien heb ik hem niet weer gezien. Hij ging altijd gewoon naar buiten en zou dus in principe ook de voordeur terug moeten kunnen vinden. Ik heb hem gelijk op amivedi gezet, posters in de buurt opgehangen en elke avond zelf gezocht in de buurt de eerste 2 weken. Maar niet terug gevonden dus. Hij is ook gechipt dus als hij ergens gevonden wordt en hij komt bij een dierenarts of het asiel dan bellen ze mij.

Zo dit was de inleiding nu het dilemma Wink . Ik vind het ontzettend stil in huis en mis 'gezelschap' om mij heen. Ik was eigenlijk nog helemaal niet zo bezig met een nieuwe kat maar nu heeft mijn nichtje een nestje met kittens. Deze mogen over een week of 8 naar een nieuw adres. 
Nu denk ik er dus over om een of twee kittens van haar in huis te nemen.
Maar nu vraag ik me af of dit niet te snel js. Ik zou het namelijk echt heel naar vinden als ik een nieuwe kat in huis heb en dat dan mijn oude kat weer opduikt.

Wat vinden jullie? Wat zouden jullie doen?
sokpop
sokpop
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 145
Punten : 151
Registratiedatum : 31-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

katten dilemma Empty Re: katten dilemma

Bericht  Minx wo 31 jul 2013 - 3:37

Ik zou het denk ik wel doen. Je kat zou tegen die tijd 18 weken weg zijn hoe groot is de kans dat je hem dan nog terug ziet. Lijkt me wel moeilijk trouwens als je kat zo ineens weg is.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

katten dilemma Empty Re: katten dilemma

Bericht  Gast wo 31 jul 2013 - 3:43

Ik zou dat niet kunnen/willen zo snel nog, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Mijn kater is 3 maanden geleden overleden; en hoeveel ik het enorm stil vind in huis, kan ik het nog niet aan om een nieuwe te krijgen, het voelt als een soort verraad voor de oude, om het zo te zeggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

katten dilemma Empty Re: katten dilemma

Bericht  Isolt wo 31 jul 2013 - 3:45

De kans is nog redelijk aanwezig dat een kat na 18 weken nog terug komt. Ik ken genoeg verhalen van katten die een half jaar of langer zijn weggeweest. Dus bedenk je wel wat je doet als ook deze kat weer terug komt.
Isolt
Isolt
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 110
Punten : 114
Registratiedatum : 14-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

katten dilemma Empty Re: katten dilemma

Bericht  Beachgirl wo 31 jul 2013 - 4:30

Isolt schreef:De kans is nog redelijk aanwezig dat een kat na 18 weken nog terug komt. Ik ken genoeg verhalen van katten die een half jaar of langer zijn weggeweest. Dus bedenk je wel wat je doet als ook deze kat weer terug komt.

 +1
De kat van mijn buurvrouw was na 3 maanden weer terecht! Waarschijnlijk bij iemand in de auto gesprongen en een dorp verderop teruggevonden.

Ik zou het dus (nog) niet doen.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

katten dilemma Empty Re: katten dilemma

Bericht  Mint wo 31 jul 2013 - 22:49

Ik zou het ook nog niet doen en als ik jou was, zou ik toch even naar het asiel bellen of niet jouw kat daar toevallig zit.
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

katten dilemma Empty Re: katten dilemma

Bericht  Willem wo 31 jul 2013 - 23:18

Mijn vriend werd vorige week gebeld dat er een kat gevonden was waarvan hij volgens de chip eigenaar was. Het beestje is twee jaar vermist geweest. De mensen die de kat gevonden hebben wilden het beest graag adopteren. Mijn vriend is akkoord gegaan. Ook omdat het beest nooit goed overweg kon met de andere kater in huis. Welke keus je ook maakt, er is altijd een kans dat kat in kwestie weer opduikt.
Willem
Willem
Prater
Prater

Aantal berichten : 655
Punten : 690
Registratiedatum : 03-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

katten dilemma Empty Re: katten dilemma

Bericht  Jerry do 1 aug 2013 - 9:57

Willem schreef:Mijn vriend werd vorige week gebeld dat er een kat gevonden was waarvan hij volgens de chip eigenaar was. Het beestje is twee jaar vermist geweest. De mensen die de kat gevonden hebben wilden het beest graag adopteren. Mijn vriend is akkoord gegaan. Ook omdat het beest nooit goed overweg kon met de andere kater in huis. Welke keus je ook maakt, er is altijd een kans dat kat in kwestie weer opduikt.

Dat was hij dan toch ook?

Ik zou wel een kitten in huis nemen, maar geen twee. Stel dat je kat dan toch nog weer thuis komt, dan heb je er ineens drie :O 

Katten werken niet met gevoelens als verdriet en jaloersheid, dus als hij terugkomt en er loopt een kitten rond, zal hij hooguit reageren als 'er is een vreemde kat op mijn territorium' en dan moet je het zo aanpakken als dat je zou doen als je een katje neemt bij een kat die je al hebt (gebeurt vaak zat, veel info over te vinden op internet).
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

katten dilemma Empty Re: katten dilemma

Bericht  Maple do 1 aug 2013 - 10:04

Ik zou geen kitten in huis nemen, niet eentje en ook niet twee. Stel dat je kat weer gevonden wordt en die komt bij jou terug, ik ben dan altijd bang dat het beestje zich enorm aan de kant geschoven voelt als blijkt dat er een andere kat op zijn territorium rondloopt. Dan zou ik eerder tot volgend voorjaar wachten.
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

katten dilemma Empty Re: katten dilemma

Bericht  Jerry wo 7 aug 2013 - 8:01

Maple schreef:... ik ben dan altijd bang dat het beestje zich enorm aan de kant geschoven voelt....

Katten kennen geen mensenemoties...

Is je kat inmiddels terug en/of heb je al een besluit genomen?
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

katten dilemma Empty Re: katten dilemma

Bericht  koalabeer wo 7 aug 2013 - 8:27

Kan je weg gelopen kat over weg met andere katten? Als dat zo is zal het geen grote problemen op leveren als je maar even de tijd neemt om ze goed aan elkaar te koppelen.
Het is heel vervelend dat je kat is weg gelopen sommige komen na jaren weer terug, andere nooit meer das nooit te voorspellen
koalabeer
koalabeer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 16
Punten : 18
Registratiedatum : 07-08-13

Terug naar boven Ga naar beneden

katten dilemma Empty Re: katten dilemma

Bericht  Jeanette wo 7 aug 2013 - 8:30

Ze kunnen inderdaad nog na een lange tijd op duiken, maar dat is niet altijd zo. Ik had dit ook mee gemaakt en heb na 2,5 maand een nieuwe kat uit het asiel gehaald. Andere kat is ook nooit meer terug gekomen, dus denk dat er iets met hem is gebeurd.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

katten dilemma Empty Re: katten dilemma

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum