Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Katten op het balkon

5 plaatsers

Ga naar beneden

Katten op het balkon Empty Katten op het balkon

Bericht  Gast ma 6 mei 2013 - 7:45

Wie heeft er katten in een appartement/flat en laat ze naar buiten op het balkon? Hebben jullie aanpassingen gemaakt op het balkon, en zo ja, hoe dan? Ik ben heel benieuwd naar foto's!

Onze katten, met name onze jongste lijkt toch wel héél graag naar buiten te willen, maar ik woon vier hoog en ben als de dood dat ze op de reling wil balanceren en naar beneden kukelt. Het liefst zou ik het hele balkon afschermen, maar ik vind dat verschrikkelijk eruit zien, als je een avondje op je balkon zit heb je het idee in een kippenhok te zitten Embarassed
Maar ik zou het ook wel weer fijn vinden om zomaar alle deuren en ramen open te zetten zonder dat ik m'n katten kwijt ben. Dilemma, dilemma...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Katten op het balkon Empty Re: Katten op het balkon

Bericht  Arwyn ma 6 mei 2013 - 7:49

Onze buren hebben katten op 2 hoog.
Nou zijn die beesten bijna nooit binnen omdat de buurman het er niet zo op heeft, maar als ze binnen zijn en de deur staat open, gaan ze ook op het balkon. Ze zijn er nog nooit afgedonderd, maar gaan dan wel altijd op ons balkon (en de kussens op het bankje verpesten met ik wil niet weten wat ze allemaal doen) en als onze deur open staat, gaan ze ook ons huis in..

Weet niet hoe het zit met jullie balkon, maar als die ook grenst aan die van de buren, zou ik daar in ieder geval een goede afscheiding maken.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Katten op het balkon Empty Re: Katten op het balkon

Bericht  Gast ma 6 mei 2013 - 7:56

Dat waren we idd sowieso van plan, anders kunnen we ze dadelijk 20 huizen verderop ophalen Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Katten op het balkon Empty Re: Katten op het balkon

Bericht  Minx ma 6 mei 2013 - 8:01

Bij mijn ex hadden we een rieten afzetting, omhoog springen deden ze niet. Want dat konden ze niet inschatten pas als er iets hoogs stond klommen ze op de reling als wij niet opletten.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Katten op het balkon Empty Re: Katten op het balkon

Bericht  Gast ma 6 mei 2013 - 8:03

De jongste is trouwens al een buiten geweest, ongemerkt. We hebben de raamopening afgeschermd met gaas, zodat hij wel open kan. Alleen in dat gaas hebben we wel uitsparingen gelaten zodat het hendel van het raam erdoor past, zegmaar. Blijkbaar is die uitsparing groot genoeg voor een kat (lees: gat van 7 bij 7 cm ofzo), en daar kwam m'n vriend pas achter toen de jongste luid miauwend alweer op weg naar binnen was Laughing

We twijfelen sowieso. We willen geen gevangenisgevoel hebben. Ook hebben we nu veel vogeltjes af en aan vliegen op het balkon, als we het balkon afschermen of de katten alleen al op het balkon laten, dan laten die zich ook natuurlijk nooit meer zien. We hebben aan een kattenren gedacht, maar ook dat vind ik denk ik niet zo geweldig. We neigen er nu naar om het gewoon maar lekker zo te laten en hooguit nog een hordeur in de deuropening te plaatsen, en that's it, dan de katten maar binnen. Maar da's ook weer zo sneu, de jongste is al weken niet meer bij het raam weg te slaan...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Katten op het balkon Empty Re: Katten op het balkon

Bericht  Suus ma 6 mei 2013 - 8:05

Wij wonen drie hoog en onze katten komen graag op het balkon. Ons balkon is verder helemaal los van die van onze buren, dus daar kunnen ze niet komen. We hebben geen aanpassingen gedaan en ze zitten inderdaad wel eens op de rand te balanceren. Maar na ze daar vaak genoeg vanaf gehaald te hebben, gebeurt dat steeds minder. In het begin liet ik ze ook nooit alleen buiten, inmiddels vertrouw ik er wel op dat het goed gaat.
We hebben vorig jaar een keer gehad dat een van de twee ineens beneden zat, die was er dus afgevallen of gesprongen. Ze zat heel zielig omhoog te kijken: hoe kom ik nu weer terug? Er was dus niks aan de hand en mijn man heeft haar gewoon weer opgehaald, is nooit weer gebeurd.

(Moet wel zeggen dat wij aan de achterkant feitelijk twee hoog wonen, de tuin van de onderste buren is verhoogd. Dat is dus nog een flink verschil met vier hoog)
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Katten op het balkon Empty Re: Katten op het balkon

Bericht  Suus ma 6 mei 2013 - 8:06

Zolang onze balkondeur dicht is, blijven de vogeltjes wel komen trouwens Katten op het balkon 561177
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Katten op het balkon Empty Re: Katten op het balkon

Bericht  Rovine ma 6 mei 2013 - 10:57

Ik heb aan één kant een inpandig balkon en dat afgezet met gaas. Eerst een lijst gemaakt van houten latjes, die stevig verankerd in de muur. Daarna met een nietpistool volièregaas aan de binnenkant van het frame geniet. Er waren meerdere stroken nodig, dus die hebben we in elkaar gevlochten met ijzerdraad. Hierna nog een lijst gemaakt aan de binnenkant, zodat het gaas tussen die 2 latjes geklemd zit. Hierdoor hebben we ook maar een paar gaten in de muur hoeven boren.

Ik ben er in elk geval superblij mee. Sowieso zie je het gaas niet zitten op meer dan 2 meter afstand. Als je zelf op het balkon zit kijk je er wel tegenaan. Wat er voor mij ruimschoots tegenop weegt is dat ik nu alles open kan gooien en me nergens zorgen om hoef te maken. Laat die deur zelfs openstaan als ik slaap of niet thuis ben.

Lola hangt regelmatig in het gaas, als de katten een duif zien vergeten ze wel eens op driehoog te zitten. Tevens dus nog een voordeel; op dat balkon hoef ik geen duivenpoep meer te rapen. Mijn katloze buurman overwoog om die reden zelfs dit ook te doen.

Het heeft in totaal ongeveer 30 euro gekost, valt dus ook nog heel erg mee. Kan wel foto's maken als je er iets meer van wil zien. De vogeltjes blijven trouwens gewoon komen hoor. Die zitten mijn katten alleen maar keihard uit te lachen vanachter dat gaas.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Katten op het balkon Empty Re: Katten op het balkon

Bericht  Gast ma 6 mei 2013 - 22:57

Op Zooplus verkopen ze netten om je balkon af te sluiten. Bij de meeste producten staan ook ervaringen van klanten bij, daar neus ik altijd even tussen om te kijken hoe het product bij hun bevalt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Katten op het balkon Empty Re: Katten op het balkon

Bericht  Fortissimo ma 6 mei 2013 - 23:29

Wij wonen op 4 hoog en de kat is eigenlijk alleen buiten op het balkon als wij dat ook zijn. Ik vind het nog wel wat spannend, maar loop er wel gewoon bij weg. Ze heeft nog niet op de rand gesprongen, die is ook vrij hoog.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Katten op het balkon Empty Re: Katten op het balkon

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum