gemotiveerd raken voor studie
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
gemotiveerd raken voor studie
Hoe wordt jij, of hoe blijft jij gemotiveerd voor je studie?
Al mijn motivatie om m'n studie af te ronden liggen ergens begraven onder een grote steen ofzo?
Het lukt me gewoon niet om de focus terug te krijgen en om er weer even voor te gaan!
Ik ben bijna aan de eindstreep. Moet nog een aantal verslagen inleveren en daarna mijn scriptie afronden. Maar op de een of andere manier blokkeer ik gewoon. Een voorbeeld: Vanmiddag had ik 2 uurtjes de tijd, maar hoewel ik weet dat ik achter de computer moet, kies ik er toch voor om wat anders te doen.
Ik weet gewoon dat ik het moet doen, maar ondanks dat doe ik het niet. Het lijkt wel alsof de druk te veel is en ik het daardoor vooruit schuif.
Uiteindelijk lig ik s'avonds in bed en baal ik van mijn studie-ontwijkend-gedrag.
Tips?
Al mijn motivatie om m'n studie af te ronden liggen ergens begraven onder een grote steen ofzo?
Het lukt me gewoon niet om de focus terug te krijgen en om er weer even voor te gaan!
Ik ben bijna aan de eindstreep. Moet nog een aantal verslagen inleveren en daarna mijn scriptie afronden. Maar op de een of andere manier blokkeer ik gewoon. Een voorbeeld: Vanmiddag had ik 2 uurtjes de tijd, maar hoewel ik weet dat ik achter de computer moet, kies ik er toch voor om wat anders te doen.
Ik weet gewoon dat ik het moet doen, maar ondanks dat doe ik het niet. Het lijkt wel alsof de druk te veel is en ik het daardoor vooruit schuif.
Uiteindelijk lig ik s'avonds in bed en baal ik van mijn studie-ontwijkend-gedrag.
Tips?
Ezzer- Fluisteraar
- Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10
Re: gemotiveerd raken voor studie
Misschien kan je een simpele planning maken met afvinkhokje en die ergens in huis hangen.
Mij motiveert het enorm als ik dingen kan afvinken en dat ook visueel zie.
Of als een verslag te groot is maak dan een percentagebalk en elke keer kleur je de balk wat bij zodat je steeds dichter bij de 100% komt.
Verder kan je whatsapp van je telefoon verwijderen of uit een bepaalde groep stappen
Mij motiveert het enorm als ik dingen kan afvinken en dat ook visueel zie.
Of als een verslag te groot is maak dan een percentagebalk en elke keer kleur je de balk wat bij zodat je steeds dichter bij de 100% komt.
Verder kan je whatsapp van je telefoon verwijderen of uit een bepaalde groep stappen
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Ik moet al 1,5 jaar lang mn afstudeerscriptie schrijven en ik kon me er niet voor motiveren. Daarna was ik het contact met de school verloren en durfde ik niet meer zo goed naar mn studiebegeleider. Nu was ik vorige week op school voor het afstuderen van mn vriend en ik voelde me superstom dat hij wel zn diploma heeft en ik niet. Ik kwam in de gang die man tegen en hij was superaardig. Nu ga ik dus met een nieuw onderwerp beginnen en hopelijk komt de motivatie door het zien dat mijn vriend wel is afgestudeerd en omdat ik nu een onderwerp kan kiezen wat ik echt leuk vind.
Iets anders is dat ik het tegen niemand ga vertellen, omdat het vreselijk demotiverend is als iedereen vraagt hoe ver je bent en hoe het gaat als je de hele tijd moet antwoorden dat je nog niet begonnen bent. Dus ik vertel het alleen aan mijn vriend en de rest krijgt het pas te horen als ik afgestudeerd ben.
Iets anders is dat ik het tegen niemand ga vertellen, omdat het vreselijk demotiverend is als iedereen vraagt hoe ver je bent en hoe het gaat als je de hele tijd moet antwoorden dat je nog niet begonnen bent. Dus ik vertel het alleen aan mijn vriend en de rest krijgt het pas te horen als ik afgestudeerd ben.
Gast- Gast
Bedankt Clapperdie, bedankt
Ezzer- Fluisteraar
- Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10
Ik ken dat. Dan is de weerzin/drempel zo groot dat ik wat anders ga doen. Ik verzon ook allemaal trucjes maar mij hielp het niet. Wat je moet doen, is gewoon: doen. Ookal heb je zoveel tegenzin, ben je moe etc etc.. Gewoon voor je pc gaan zitten, je bestand openen, alle social media etc afsluiten en doen. Je mag gerust geen enkele zin hebben, als je maar begint. Of zeg tegen jezelf: ik ga een half uur bezig en als ik dan nog steeds zo'n weerzin voel dan ga ik even stoppen. Waarschijnlijk zit je er dan gewoon al in en ga je toch wel door.
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Soortgelijke onderwerpen
» Laptop voor studie aftrekken van belasting?
» Wat doen jullie voor werk of studie?
» HBO studie gedaan, nu een MBO studie?
» Hoe blijf ik gemotiveerd tijdens het afvallen?!
» Zakken in loon. Daarna nog gemotiveerd om je werk te doen?
» Wat doen jullie voor werk of studie?
» HBO studie gedaan, nu een MBO studie?
» Hoe blijf ik gemotiveerd tijdens het afvallen?!
» Zakken in loon. Daarna nog gemotiveerd om je werk te doen?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: