Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zakken in loon. Daarna nog gemotiveerd om je werk te doen?

+2
Minx
Coco
6 plaatsers

Ga naar beneden

Zakken in loon. Daarna nog gemotiveerd om je werk te doen? Empty Zakken in loon. Daarna nog gemotiveerd om je werk te doen?

Bericht  Coco do 21 jun 2012 - 8:41

Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Het gaat in dit geval om een heel flink verschil, ongeveer de helft van wat er nu verdiend wordt, maar nog wel voldoende om van rond te komen. Toch kan ik mij voorstellen dat wanneer je zover gedaald bent je motivatie wat verloren raakt.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zakken in loon. Daarna nog gemotiveerd om je werk te doen? Empty Re: Zakken in loon. Daarna nog gemotiveerd om je werk te doen?

Bericht  Gast do 21 jun 2012 - 8:43

Ik zou zeker mijn motivatie kwijt raken, vooral omdat ik dan niet het idee heb dat ik gewaardeerd word.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zakken in loon. Daarna nog gemotiveerd om je werk te doen? Empty Re: Zakken in loon. Daarna nog gemotiveerd om je werk te doen?

Bericht  Coco do 21 jun 2012 - 8:59

Oh sorry, het gaat dan wel om een andere functie met een meer 9-5 mentaliteit en geen weekenden zoals nu. Dus niet binnen dezelfde functie.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zakken in loon. Daarna nog gemotiveerd om je werk te doen? Empty Re: Zakken in loon. Daarna nog gemotiveerd om je werk te doen?

Bericht  Gast do 21 jun 2012 - 9:00

Nois schreef:Oh sorry, het gaat dan wel om een andere functie met een meer 9-5 mentaliteit en geen weekenden zoals nu. Dus niet binnen dezelfde functie.

O, het gaat om een hele andere functie, ik dacht binnen dezelfde functie. Maar, dan zou ik kijken of ik de baan wel echt leuk zou vinden in de verhouding met wat je gaat verdienen, want dan zou ik mezelf wel kunnen motiveren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zakken in loon. Daarna nog gemotiveerd om je werk te doen? Empty Re: Zakken in loon. Daarna nog gemotiveerd om je werk te doen?

Bericht  Minx do 21 jun 2012 - 12:06

Ik merk dat dat mij heel erg tegen staat. Ik zit nu in die situatie en dan doen ik nog eens werk wat ik leuk vind en voor geleerd heb maar ik verdien er veel minder dan dat ik met mijn bijbaantje doe. Daarbij krijg ik nog eens betaald per patient. Erg leuk maar soms heb ik gaten van een uur in mijn agenda en dan krijg ik dus niets uit betaald terwijl ik er wel een uur ben.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zakken in loon. Daarna nog gemotiveerd om je werk te doen? Empty Re: Zakken in loon. Daarna nog gemotiveerd om je werk te doen?

Bericht  Linda do 21 jun 2012 - 19:01

Nois schreef:Oh sorry, het gaat dan wel om een andere functie met een meer 9-5 mentaliteit en geen weekenden zoals nu. Dus niet binnen dezelfde functie.

Ik denk dat het dan ook erg belangrijk is om te kijken in hoeverre je het fijn vindt om nu niet meer zoveel uren te draaien.
Ik heb gemerkt dat minder werken, minder inkomsten, maar meer tijd met m'n dochter me meer waard is dan een flink salaris.

Als je dit niet belangrijk vindt dan zou m'n motivatie wel flink zakken door zoveel minder te verdienen. Tenzij de functie echt 1000 keer leuker is. Maar dan nog.. Het is wel heel veel geld.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zakken in loon. Daarna nog gemotiveerd om je werk te doen? Empty Re: Zakken in loon. Daarna nog gemotiveerd om je werk te doen?

Bericht  Gast vr 22 jun 2012 - 0:04

Ik denk dat het er ook aan ligt of je zelf die keuze hebt gemaakt of dat je meer gedwongen werd door het bedrijf. Als ik de keuze zelf bewust gemaakt heb, zou ik het niet erg vinden. Als het bedrijf heeft gekozen, zou ik mij wel minder waardig voelen en misschien zelfs overwegen om een andere baan te zoeken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zakken in loon. Daarna nog gemotiveerd om je werk te doen? Empty Re: Zakken in loon. Daarna nog gemotiveerd om je werk te doen?

Bericht  Jeanette vr 22 jun 2012 - 0:13

Peachy schreef:Ik denk dat het er ook aan ligt of je zelf die keuze hebt gemaakt of dat je meer gedwongen werd door het bedrijf. Als ik de keuze zelf bewust gemaakt heb, zou ik het niet erg vinden. Als het bedrijf heeft gekozen, zou ik mij wel minder waardig voelen en misschien zelfs overwegen om een andere baan te zoeken.

+1
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zakken in loon. Daarna nog gemotiveerd om je werk te doen? Empty Re: Zakken in loon. Daarna nog gemotiveerd om je werk te doen?

Bericht  Rovine vr 22 jun 2012 - 0:31

Minder. Van mijn vorige baan dan die daarvoor ben ik een paar tientjes achteruit gegaan maar netto scheelde dat ongeveer 200 euro (minder goede secundaire arbeidsvoorwaarden). Dat heeft me toch altijd een beetje dwars gezeten. Het was wel mijn eigen keuze, maar het zat toch niet helemaal lekker. Daardoor liep ik soms niet dat stapje harder zoals ik nu doe.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zakken in loon. Daarna nog gemotiveerd om je werk te doen? Empty Re: Zakken in loon. Daarna nog gemotiveerd om je werk te doen?

Bericht  Coco vr 22 jun 2012 - 0:46

Daar was ik al bang voor, vooral omdat het niet maar om een paar honderd gaat. Maar hij is vanmorgen juist gevraagd om een functie hoger te gaan wat het dilemma nog groter maakt. laughcry
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zakken in loon. Daarna nog gemotiveerd om je werk te doen? Empty Re: Zakken in loon. Daarna nog gemotiveerd om je werk te doen?

Bericht  Bay vr 22 jun 2012 - 2:40

Op de duur wel. Ik zat met hetzelfde dillema en aangezien mijn reiskosten ook maar voor 1/3 werden vergoed er vanaf gezien. Ik zou dan onder het minimumloon terrecht komen.Cry
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zakken in loon. Daarna nog gemotiveerd om je werk te doen? Empty Re: Zakken in loon. Daarna nog gemotiveerd om je werk te doen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum