Hoe blijf ik gemotiveerd tijdens het afvallen?!
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hoe blijf ik gemotiveerd tijdens het afvallen?!
He meiden,
Ik ben sinds maart sportief aan het afvallen. Sindsdien ben ik 11 kilo afgevallen waar ik natuurlijk heel blij mee ben, maar ik sta al 3 maanden stil. Ik snoep weer iets teveel, eet teveel ongezonde dingen, ik sport wel netjes 2-3 keer in de week, maar toch wil het qua eten niet helemaal meer lukken.
Wie heeft DE tip om weer gemotiveerd te raken?
Ik ben sinds maart sportief aan het afvallen. Sindsdien ben ik 11 kilo afgevallen waar ik natuurlijk heel blij mee ben, maar ik sta al 3 maanden stil. Ik snoep weer iets teveel, eet teveel ongezonde dingen, ik sport wel netjes 2-3 keer in de week, maar toch wil het qua eten niet helemaal meer lukken.
Wie heeft DE tip om weer gemotiveerd te raken?
Puk- Prater
- Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10
Re: Hoe blijf ik gemotiveerd tijdens het afvallen?!
Heb hetzelfde sta/stond ook stil een tijd. Wat mij hopelijk motiveert is dat een vriendin gaat trouwen in april en dan wil ik er echt nog wel wat vanaf hebben.
Heb je zelf een doel misschien?
Gast- Gast
Theedoosje schreef:Heb hetzelfde sta/stond ook stil een tijd. Wat mij hopelijk motiveert is dat een vriendin gaat trouwen in april en dan wil ik er echt nog wel wat vanaf hebben.
Ik heb een heel mooi doel zelfs, zwanger raken in een gezond lichaam! Een mooier doel kan er niet zijn, en toch is het nu ff lastig!
Puk- Prater
Dat is wel een mooi doel ja. Balen dat het je toch ff niet lukt. Heb ook weinig tips verder.
Gast- Gast
Woon je samen? Eet je vaak met vriendinnen?
Misschien is het een idee om elke avond bewust na te denken over een gezonde maaltijd en als je dat niet alleen hoeft te doen, is het natuurlijk nog leuker!
Als ik niet tussendoor wil snoepen, helpt het bij mij enorm om genoeg lekkere, maar gezonde(re) tussendoortjes in huis te hebben en altijd mee te nemen als ik wegga.
Wel knap hoor, dat je er al elf kilo af hebt gekregen. Heel veel respect daarvoor. Wat mij ook motiveert (ik ben helemaal niet op dieet trouwens ) is als mensen zeggen dat ik afgevallen ben. Dat vind ik zo fijn, daar kan ik nou echt een kinder bueno voor laten liggen!
Misschien is het een idee om elke avond bewust na te denken over een gezonde maaltijd en als je dat niet alleen hoeft te doen, is het natuurlijk nog leuker!
Als ik niet tussendoor wil snoepen, helpt het bij mij enorm om genoeg lekkere, maar gezonde(re) tussendoortjes in huis te hebben en altijd mee te nemen als ik wegga.
Wel knap hoor, dat je er al elf kilo af hebt gekregen. Heel veel respect daarvoor. Wat mij ook motiveert (ik ben helemaal niet op dieet trouwens ) is als mensen zeggen dat ik afgevallen ben. Dat vind ik zo fijn, daar kan ik nou echt een kinder bueno voor laten liggen!
Gast- Gast
June schreef:Woon je samen? Eet je vaak met vriendinnen?
Ik woon samen met een slanke kerel, helaas zou ik haast zeggen, whaha! Maar ik probeer idd goed na te denken over het avondeten, soms wel moeilijk!
Het stimuleert mij ook wel om door te gaan als ik complimenten krijg, maar dat is altijd van korte duur! Terwijl ik de laatste tijd heel veel complimenten krijg, ik doe sinds kort BBB(buik,billen, benen) in de sportschool en dat werpt ook echt zijn vruchten af!
Mijn doel is eigenljik om voor het eind van het jaar in totaal 15 kg kwijt te zijn, en dan in 2012 nog eens 15. MAAR WAAROM ZIJN DIE LAATSTE 4 KILO ZO MOEILIJK?
Puk- Prater
Helpt het niet om even twee weken niet echt op te letten en dat gewoon toe te laten. Dat je een soort 'vrij' hebt van je dieet en dat je daarna weer helemaal vol goede moed kunt beginnen?
Gast- Gast
June schreef:Helpt het niet om even twee weken niet echt op te letten en dat gewoon toe te laten. Dat je een soort 'vrij' hebt van je dieet en dat je daarna weer helemaal vol goede moed kunt beginnen?
Ik doe niet echt een dieet, ik ben die 12 kg afgevallen door niet meer te snoepen, regelmatig te eten, gezonde tussendoortjes en veel sporten. En dat sporten houd ik wel vol, maar qua eten gun ik mezelf weer teveel!
Puk- Prater
En wat als je nou 1x in de week jezelf toestaat om te 'zondigen' zodat je daar naar toe kan leven om het zo te zeggen, en de rest van de tijd er gewoon echt voor gaat?
Gast- Gast
Heb je ook echt honger/trek? Of eet je uit gewoonte?
Als het echt trek is kun je dit oplossen door bij elke maaltijd en elk tussendoortje eiwitten te eten, dit zorgt ervoor dat je bloedsuikerspiegel stabiel blijft en je minder snel weer trek krijgt.
Als het echt trek is kun je dit oplossen door bij elke maaltijd en elk tussendoortje eiwitten te eten, dit zorgt ervoor dat je bloedsuikerspiegel stabiel blijft en je minder snel weer trek krijgt.
Ugly Betty- Kletskop
- Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10
Ik kom zelf op een ander forum, met betrekking tot afvallen. En doe daar in groepjes mee met soort van sprintjes.
Ik lees elke dag op dat forum, en dat helpt mij echt om gemotiveerd te blijven. Daarnaast kan je daar elke dag je gewicht in vullen, en heb je een grafiek. De dalende lijn daarin is zo fijn om te zien!
Weet alleen niet of ik de link hier mag neerzetten?
Ik zie hier op het forum ook wel de afvalclubjes, en lees ook af en toe mee, maar daar zie ik veel sneller de animo afzakken.
Verder moet het natuurlijk nog steeds uit jezelf komen.
Ik lees elke dag op dat forum, en dat helpt mij echt om gemotiveerd te blijven. Daarnaast kan je daar elke dag je gewicht in vullen, en heb je een grafiek. De dalende lijn daarin is zo fijn om te zien!
Weet alleen niet of ik de link hier mag neerzetten?
Ik zie hier op het forum ook wel de afvalclubjes, en lees ook af en toe mee, maar daar zie ik veel sneller de animo afzakken.
Verder moet het natuurlijk nog steeds uit jezelf komen.
Gizmo- Prater
- Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10
Thanks voor de tips dames!
Ik heb vanochtend gesport en ff een goed gesprek gehad met mijn coach. We hebben afgesproken om aan het eind van dit jaar 15 kg in totaal kwijt te zijn. Ik moet gaan opschrijven wat ik allemaal eet en dit bespreken we dan over een week, ik denk dat ik hierdoor goed zie wat ik eet en waar mijn valkuilen zitten. Ik hoop dat het werkt!
Ik heb vanochtend gesport en ff een goed gesprek gehad met mijn coach. We hebben afgesproken om aan het eind van dit jaar 15 kg in totaal kwijt te zijn. Ik moet gaan opschrijven wat ik allemaal eet en dit bespreken we dan over een week, ik denk dat ik hierdoor goed zie wat ik eet en waar mijn valkuilen zitten. Ik hoop dat het werkt!
Puk- Prater
Soortgelijke onderwerpen
» Ik blijf maar afvallen
» Afvallen tijdens zwangerschap
» gemotiveerd raken voor studie
» Zakken in loon. Daarna nog gemotiveerd om je werk te doen?
» Ik blijf me verbazen..
» Afvallen tijdens zwangerschap
» gemotiveerd raken voor studie
» Zakken in loon. Daarna nog gemotiveerd om je werk te doen?
» Ik blijf me verbazen..
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: