Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer vertelde je jouw omgeving dat je zwanger was?

+15
Printje
M-G
Aagje!
Shopaholic
snoezel
Sophiee
MADDIE
kajaka88
mzcharlotte
Rush
Zonneschijn
Tsjip
Vixen
Silver
Linnepinnie
19 plaatsers

Ga naar beneden

Wanneer vertelde je jouw omgeving dat je zwanger was? Empty Wanneer vertelde je jouw omgeving dat je zwanger was?

Bericht  Linnepinnie vr 14 jun 2013 - 20:47

Hallo allemaal,

Op dit moment ben ik vijf weken zwanger en van tevoren had ik bedacht het pas te gaan vertellen na de eerste echo. Die heb ik op 16 juli a.s.
Maar loop nu toch al tegen een aantal dingetjes aan, waardoor het mij makkelijker lijkt om het eerder te vertellen.

Zo had ik gisteravond een barbecue en werkelijk er was niets wat ik kon eten op stokbrood na. Staat er voor volgende week een wijnproeverij gepland. Ga ik begin juli een hele dag naar een festival. Ik vind het zo vervelend om smoesjes te moeten bedenken. En is het nu één afspraak, maar toevallig is het erg druk komende tijd ;-)
Ga ik vanaf dinsdag meedoen voor Moeders voor Moeders. En ik wil niet dat mensen er of via via achter komen.

Ben benieuwd naar jullie verhalen!

Fijn weekend allemaal!

Groetjes
Linnepinnie
Linnepinnie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 56
Punten : 62
Registratiedatum : 19-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertelde je jouw omgeving dat je zwanger was? Empty Re: Wanneer vertelde je jouw omgeving dat je zwanger was?

Bericht  Silver vr 14 jun 2013 - 20:50

Wij hebben het de ouders schoonouders idd pas verteld na de 1e echo. En sommige vriendinnen wisten het dan al wel eerder. Ook omdat ik me niet stil kon houden.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Wanneer vertelde je jouw omgeving dat je zwanger was? Empty Re: Wanneer vertelde je jouw omgeving dat je zwanger was?

Bericht  Vixen vr 14 jun 2013 - 21:01

Waarom kon je niks eten op de bbq dan? Ik zou niet mee doen met de proeverij, maar naar een festival kun je toch gewoon gaan? Je kunt daar toch ook fris of water drinken ipv alcohol?
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Bericht  Linnepinnie vr 14 jun 2013 - 21:04

Hoi Vixen,

Omdat het een barbecue was met alleen biefstuk en lamsvlees. Allebei bleef het rauw voorbij komen. En er stond sashimi, maar dat is volgens mij ook niet goed.

De proeverij meld ik inderdaad af. Dat gaat gewoonweg niet.

Ik bedoel meer met het festival dat ik eerlijk kan zijn als ik moe ben. Dat ik niet allerlei smoesjes hoef te verzinnen.
Gisteren al afgemeld voor één feestje dat ik moe was en normaal ben ik dat nooit, dus dat verbaast mij mensen. En dan ben ik liever eerlijk :-)
Linnepinnie
Linnepinnie
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Tsjip vr 14 jun 2013 - 21:23

Hier hebben we het met 9 weken verteld aan de ouders. Hartje hadden we gehoord. De rest na de goede echo met ruim 11 weken.

Ik heb er geen problemen mee gehad. Ik was ook enorm moe maar ging dan voor een feestje even op bed liggen. Overdag ook vaak in bed gelegen terwijl mijn schoonvader hier in de tuin aan het werk was. Voor hem was ik boven aan het opruimen. Met koninginnedag heb ik cola gedronken en pas achteraf kwamen viel het kwartje bij mijn vrienden. Het is ook maar net hoe je ermee omgaat denk ik. Ik denk dat als je gaat zeggen dat je zo'n last van je buik hebt en daarom niet drinkt dat het sneller opvalt dan dat je gewoon cola drinkt.

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512

Bericht  Linnepinnie vr 14 jun 2013 - 21:29

Natuurlijk is het hoe je er mee om gaat en drinken doe ik inderdaad gewoon niet zonder het toe te lichten hoor!
Maar het zijn juist de afspraken die je niet ziet zitten. Ik ben nooit van het afzeggen en een wijnproeverij gaat er altijd in. ;-)
Hoe leg je dit dan uit? Er vallen dus heel toevallig ook heel veel afspraken in deze maand en volgende maand.
Linnepinnie
Linnepinnie
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast vr 14 jun 2013 - 21:29

Het maakt ook nogal uit of je normaal gesproken een enorme zuipschuit bent, of niet. Als ik tegenwoordig één keer op een feestje geen alcohol drink, dan krijg ik direct opmerkingen over mijn vermeende zwangerschap Suspect

Gast
Gast

Bericht  Zonneschijn vr 14 jun 2013 - 21:29

Mijn moeder heb ik het dezelfde dag nog verteld, vriendinnen iets later. De rest mocht het weten na ongeveer 11 weken en een goede echo.
Zonneschijn
Zonneschijn
Prater
Prater

Aantal berichten : 830
Punten : 800
Registratiedatum : 29-03-13

Bericht  Rush vr 14 jun 2013 - 21:31

Als je die wijnproeverij wilt ontwijken kan je altijd zeggen dat je aan de antibiotica zit voor iets onschuldigs, blaasontsteking ofzo.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  mzcharlotte vr 14 jun 2013 - 21:42

Bij het testen heb ik het deze keer aan mijn 3 beste vrienden verteld. Na de eerste goede echo (8wk) heb ik het wat meer mensen verteld, maar ook om me te verontschuldigen voor mijn extreme vermoeidheid. Afgelopen week "moest" ik het een collega met wie ik een klantenmeeting vertellen, omdat ik totaal ongeconcentreerd en ontzettend moe was en ik hem dus moest verzoeken om de boel een beetje in de gaten te houden.

Mijn ouders moet ik het nog vertellen. Mijn vader is t/m eind juni weg en dat komt aardig overeen met het einde van het eerste trimester. Over iets minder dan 2 weken heb ik weer een echo, dus als dan alles goed zit dan ga ik het wereldkundig maken.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  kajaka88 vr 14 jun 2013 - 23:48

Met 6 weken hebben we het aan de neef van m'n vriend en z'n vrouw verteld. Wij komen daar erg veel en we moesten het gewoon kwijt. 
Wij hebben 5 juni de eerste echo gehad. Die was goed, hartje klopte. Eigenlijk wilden we daarna het aan onze ouders vertellen. Maar we hebben toch nog even gewacht. 
Gisteren hebben we het uiteindelijk m'n schoonouders verteld. En morgen zijn mijn ouders aan de beurt. Dan heb ik maandag weer een echo. En dan nog eentje rond de 12 weken. Daarna vertellen we het de rest van de familie en vrienden.
kajaka88
kajaka88
Prater
Prater

Aantal berichten : 706
Punten : 735
Registratiedatum : 20-12-10

Bericht  MADDIE vr 14 jun 2013 - 23:52

Ikzelf heb het een paar mensen rond de zes weken verteld. En verder pas na de twaalf weken grens.
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Sophiee vr 14 jun 2013 - 23:58

Mijn zus wist het meteen. Ouders, broers, zussen en beste vrienden/vriendinnen met ongeveer 6 weken. We wilden het ook pas vertellen na de eerste echo. Maar het was allemaal zo nieuw en spannend dat we echt de behoefte hadden het te delen smile. Mensen die verder van ons af staan, hebben we na de eerste echo het nieuws verteld.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Bericht  snoezel za 15 jun 2013 - 1:11

Wij hebben het veel mensen verteld toen we het wisten. Sowieso meteen naar ouders/schoonouders gegaan. Ook mijn liefste vrienden ed verteld. Gewoon omdat ik het met hen wilden delen en tja...als het een miskraam was geworden had ik het OOK met hen willen delen.

Verder heb ik het ook meteen mijn naaste collega's verteld en mijn leidinggevende. Dat was vanuit praktisch oogpunt. Ik was keiberoerd, maar had ook te maken met veel agressie die ik niet meer aan wilde gaan.
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Bericht  Shopaholic za 15 jun 2013 - 2:27

Bij  beiden zwangerschappen wisten mijn ouders het meteen & zusje. De rest pas naar 12-14weken.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Bericht  Aagje! za 15 jun 2013 - 2:53

Moeder, schoonouders, buurvrouw, paar goede vrienden, schoonzusje wisten het meteen. 

De rest wist het met 9 weken
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Bericht  M-G za 15 jun 2013 - 8:14

Mijn ouders, broers en schoonouders wisten het direct na de positieve test. Vrienden en schoonzusjes na de eerste echo van 10 weken en collega's, buren en alle anderen met 12 weken.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Printje za 15 jun 2013 - 8:19

Ik heb het al vrij snel verteld, vond dat nooit geen probleem omdat 1. ik een enorme flapuit ben die toch geen geheimen kan bewaren en 2. stel het is mis weten mensen het uiteindelijk toch ook wel.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Ooh La La! za 15 jun 2013 - 8:27

Ik zit een beetje met hetzelfde.
Positief getest en nu? Vrienden verwachten het al een tijdje van ons en dus krijgen we dé vraag ook vaak als ik een frisje drink (ook al deed ik dat voorheen ook vaker dan alcohol). Ik vind het erg lastig aangezien het "normaal" is om te wachten met vertellen, maar daardoor heb ik het gevoel dat ik afspraken met vrienden moet ontwijken. Ik kan namelijk én niet liegen én geen geheimen bewaren.

Het liefst zou ik m'n ouders het direct willen vertellen maar die wonen niet in de buurt en 'even' langs gaan gaat niet zo makkelijk. Via telefoon vertellen vind ik te onpersoonlijk..

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Bericht  Silke za 15 jun 2013 - 8:41

Pas na 13/14 weken. De eerste keer stopte het hartje met kloppen met 13 weken, dus we hebben er daarna bewust voor gekozen om te wachten tot we die periode voorbij waren.
Silke
Silke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 277
Punten : 273
Registratiedatum : 23-02-13

Bericht  Happydobby za 15 jun 2013 - 10:21

Pas na 12 weken, toen we de termijnecho kregen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Bluestar za 15 jun 2013 - 10:30

Moeder, schoonouders en zus oo de 1e dag na testen.. Een goede vriendin en mijn vader de dag er na.
De rest iets later, na de 1e echo.
Bluestar
Bluestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: