Tips eczeem
+3
Susan
Parel
Muus
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Tips eczeem
Mijn zoon (6 mnd) zit sinds vorige week helemaal onder de eczeem.
Ik ben maandag al naar de huisarts met hem geweest omdat hij er erg veel last van heeft en in plots helemaal onder zat.
We hebben hormoonzalf gekregen en het advies om geen zwitsal ed meer te gebruiken.
Ik heb nu alles van Zarqa aangeschaft en probeer hem goed vettig te houden met een vaselinecetomacrogol.
Heeft iemand nog tips wat ik nog meer zou kunnen doen? Hij trekt zijn oren er bijna vanaf (daar lijkt de eczeem wel minder te worden) en slaapt heel erg slecht 's nachts.
Ik ben maandag al naar de huisarts met hem geweest omdat hij er erg veel last van heeft en in plots helemaal onder zat.
We hebben hormoonzalf gekregen en het advies om geen zwitsal ed meer te gebruiken.
Ik heb nu alles van Zarqa aangeschaft en probeer hem goed vettig te houden met een vaselinecetomacrogol.
Heeft iemand nog tips wat ik nog meer zou kunnen doen? Hij trekt zijn oren er bijna vanaf (daar lijkt de eczeem wel minder te worden) en slaapt heel erg slecht 's nachts.
Muus- Prater
- Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10
Re: Tips eczeem
De cetamatogol werkte hier niet of nauwelijks.
Van de dermatoloog kregen we de tip om te kijken naar cetaphil, verkrijgbaar oa bij bol.com. Dat is een emulsie voor de atopische eczeem gevoelige huid en bij ons werkt hij als een tiet.
Van de dermatoloog kregen we de tip om te kijken naar cetaphil, verkrijgbaar oa bij bol.com. Dat is een emulsie voor de atopische eczeem gevoelige huid en bij ons werkt hij als een tiet.
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Ik vind zelf La Roche-Posay fijner dan Zarqa.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Ah hier kan ik wat mee! Jammer dat ik dan al een hele nieuwe lijn heb aangeschaft. Dit weekend toch maar eens verder kijken.
Muus- Prater
- Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10
Hier ook Zarqa, al vanaf dag 1 en hier werkt het goed. Voor het vet houden ook dat vaseline spul en voor heftige eczeemplekken een hormoonzalf fase 3, want fase 1 en 2 werkten niet meer voldoende.
Het gaat hier met pieken en dalen. Er zijn momenten dat hij eczeem vrij is, maar ook dat hij behoorlijk onder zit en we 100x roepen dat hij niet mag krabben (gelukkig is hij nu wat ouder, dus luistert hij daarnaar) Maar over het algemeen valt het wel mee bij 'm.
Het gaat hier met pieken en dalen. Er zijn momenten dat hij eczeem vrij is, maar ook dat hij behoorlijk onder zit en we 100x roepen dat hij niet mag krabben (gelukkig is hij nu wat ouder, dus luistert hij daarnaar) Maar over het algemeen valt het wel mee bij 'm.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Hier werkt het het beste om kort die hormoonzalf te smeren in combinatie met die speciale vaseline ('s avonds hormoonzalf en overdag vaseline geloof ik) en het daarna een tijdje helemaal met rust te laten.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Hier hetzelfde als Filoria. Ik gebruik ook nog pro biotica van orthica door de melk. En ben gestopt met wasmiddel met parfum, overgegaan op neutral wasmiddel. Het is nu redelijk, maar bij benauwd zweterig weer heeft ie er meer last van.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Hier werd het erger door alleen vaseline. Dat ging broeien.
Heb haar toen heel dun ingesmeerd met cetomacrogol creme, toen was het snel weg.
Van de cetomacrogol zalf werd het erger.
Heb haar toen heel dun ingesmeerd met cetomacrogol creme, toen was het snel weg.
Van de cetomacrogol zalf werd het erger.
Purpleflower- Prater
- Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: