Dit zijn nog eens fijne temperaturen!
+35
Sarah1985
Derpy
_Summer
VeryCherry
Parisienne
sabje
M@niek
mii_joyce
Laurientje
Jasmine
Ella
Blair
silly-one
Printje
Ragazza
SuzieQ
Luce
Arwyn
Burn
Antibes
Marin
Hannah_
Razz
Exogenesis
Eris
Kamperseboekenwurm
Winegum
Paper Crown
Sissi
Moira
xxjojootjexx
Chocoholic
Pommes
Nyx
Caribbeanlover
39 plaatsers
Pagina 4 van 4
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Dit zijn nog eens fijne temperaturen!
Ik vind onweer en regen ook zo gezellig als ik in bed lig.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb voor woensdagsmiddag een waterfestijn gepland staan voor m'n groep 1/2/3! Wij moeten dan namelijk altijd tot 14:15 uur naar school.
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Leuk Azi, maar wat laat voor een woensdag? Werk jij op een islamitische school? Dat zijn de scholen hier in de buurt die woensdagen zolang naar school gaan.
Printje- Lady Post-a-lot
Printje schreef:Leuk Azi, maar wat laat voor een woensdag? Werk jij op een islamitische school? Dat zijn de scholen hier in de buurt die woensdagen zolang naar school gaan.
Nee, ik werk op een Stephen Covey school en we hebben we de hele week een continurooster van 8:30 tot 14:15 uur, voor alle groepen.
Vanaf volgend schooljaar wel de woensdagsmiddag om 12:15 uur uit.
Aziraphale- Ratel
Heb eens nagezocht wat dat ongeveer inhoudt en klinkt wel goed.
Wat vind jij zelf het grootste voordeel van dit type onderwijs/ En hoe geef je dit vorm bij kleuters?
Wat vind jij zelf het grootste voordeel van dit type onderwijs/ En hoe geef je dit vorm bij kleuters?
Printje- Lady Post-a-lot
Die onderwijsvorm ken ik niet Azi.
Wat houdt het precies in?
Wat houdt het precies in?
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Kort gezegd is het het nastreven van 7 gewoontes, bedacht door Stephen Covey uit Amerika. Het gaat erom dat je dat beter leert communiceren, betere keuzes kunt maken en effectief en succesvol/gelukkig kunt worden. Het klinkt erg Amerikaans maar wij hebben een nuchtere, Hollandse versie ervoor
De gewoontes in kindertaal zijn:
1) Jij bent de baas over je eigen leven (alleen jij kunt dingen veranderen, je kunt keuzes maken, etc.)
2) Maak een plan
3) Eerst werken, dan spelen (belangrijke zaken eerst)
4) iedereen heeft talenten (denk win-win)
5) Eerst begrijpen, dan begrepen worden (luister naar een ander met je ogen, oren en je hart)
6) Samen is beter (synergie)
7) Balans voelt het best (goed voor jezelf zorgen, lichamelijk en geestelijk)
Ik heb een soort stripboek met verhalen die passen bij de gewoontes en allerlei diertjes die een bepaalde kwaliteit hebben. Het klinkt nu misschien een beetje zweverig maar het is echt heel leuk en herkenbaar. Ik merk ook echt dat de kinderen er iets aan hebben en heel oplossingsgericht kunnen denken.
Verder zijn we een innovatieve school en werken we met ipads (op dit moment alleen nog als extra materiaal, als leerspel, nog niet qua lesmethodes), we hebben kleine instructieruimtes en een groot leerplein waar de kinderen zelfstandig werken. We hebben halfjaarlijkse doelen die de kinderen zouden moeten behalen en alle kinderen hebben een persoonlijk leerdoel waar ze aan werken. Verder voeren we vanaf groep 3 elke maand een coachingsgesprek met onze leerlingen van zo'n 10 minuten per kind, individueel. Hierin bespreken we hoe het kind zich voelt in de groep, wat moeilijk is en wat goed gaat, eventuele probleempjes en of het leerdoel gelukt is van de vorige maand. Daarna bedenken we een nieuw leerdoel, soms ook een leerdoel voor thuis (leren schaatsen, kamer opruimen, etc.).
De gewoontes in kindertaal zijn:
1) Jij bent de baas over je eigen leven (alleen jij kunt dingen veranderen, je kunt keuzes maken, etc.)
2) Maak een plan
3) Eerst werken, dan spelen (belangrijke zaken eerst)
4) iedereen heeft talenten (denk win-win)
5) Eerst begrijpen, dan begrepen worden (luister naar een ander met je ogen, oren en je hart)
6) Samen is beter (synergie)
7) Balans voelt het best (goed voor jezelf zorgen, lichamelijk en geestelijk)
Ik heb een soort stripboek met verhalen die passen bij de gewoontes en allerlei diertjes die een bepaalde kwaliteit hebben. Het klinkt nu misschien een beetje zweverig maar het is echt heel leuk en herkenbaar. Ik merk ook echt dat de kinderen er iets aan hebben en heel oplossingsgericht kunnen denken.
Verder zijn we een innovatieve school en werken we met ipads (op dit moment alleen nog als extra materiaal, als leerspel, nog niet qua lesmethodes), we hebben kleine instructieruimtes en een groot leerplein waar de kinderen zelfstandig werken. We hebben halfjaarlijkse doelen die de kinderen zouden moeten behalen en alle kinderen hebben een persoonlijk leerdoel waar ze aan werken. Verder voeren we vanaf groep 3 elke maand een coachingsgesprek met onze leerlingen van zo'n 10 minuten per kind, individueel. Hierin bespreken we hoe het kind zich voelt in de groep, wat moeilijk is en wat goed gaat, eventuele probleempjes en of het leerdoel gelukt is van de vorige maand. Daarna bedenken we een nieuw leerdoel, soms ook een leerdoel voor thuis (leren schaatsen, kamer opruimen, etc.).
Aziraphale- Ratel
Klinkt leuk azi, mag je bij jullie ook dagen meekijken;) ben wel benieuwd naar vooral dat leerplein enzo.
Maar hoe zit het met bijv. waar hechten jullie meer waarde aan, een eindproduct f het proces. Is het niet erg prestatiegericht, op leerniveau enzo.
Maar hoe zit het met bijv. waar hechten jullie meer waarde aan, een eindproduct f het proces. Is het niet erg prestatiegericht, op leerniveau enzo.
Printje- Lady Post-a-lot
We hechten niet meer waarde aan het eindproduct, juist meer aan het proces. We werken heel erg met onderwijs op maat. Ik heb echt heel veel verschillende differentiatiegroepen binnen mijn onderbouwgroep. Ik heb momenteel 38 kinderen in groep 0/1/2/3. Met 40 is de unit pas vol. Ik heb ook ondersteuning van een o.a. en volgend schooljaar werken mijn collega en ik twee ochtenden tegelijk in de unit zodat we nog meer instructies kunnen geven, tegelijkertijd.
We willen kinderen natuurlijk graag vooruit helpen, maar als je van een Cito D V naar een D IV gaat is dat natuurlijk ook vooruitgang. Niet dat we alleen maar waarde hechten aan Cito hoor, juist niet
Verder werken we volgens MI en hebben de kleuters 4x per week ateliers (arbeid naar keuze maar dan in de vorm van opdrachtenkaarten met werk dat past binnen het thema én binnen de intelligentie waar ze dan voor kiezen). Al die opdrachten bedenken we zelf, wel met behulp van internet natuurlijk
We willen kinderen natuurlijk graag vooruit helpen, maar als je van een Cito D V naar een D IV gaat is dat natuurlijk ook vooruitgang. Niet dat we alleen maar waarde hechten aan Cito hoor, juist niet
Verder werken we volgens MI en hebben de kleuters 4x per week ateliers (arbeid naar keuze maar dan in de vorm van opdrachtenkaarten met werk dat past binnen het thema én binnen de intelligentie waar ze dan voor kiezen). Al die opdrachten bedenken we zelf, wel met behulp van internet natuurlijk
Aziraphale- Ratel
Het klinkt wel een beetje Jenaplanachtig allemaal. Dat werkt ook vaak met ateliers of een vorm van zeg maar.
En nog een type onderwijs waar ik ff niet op kom maar dat gaat ook met units en dat kinderen soms zelf mogen kiezen waarbij ze aansluiten.
Ik vind dat prestatiegerichte zo vreselijk, wij houden dat zoveel mogelijk tegen. Er is zoveel meer en dat lees ik bij jullie type onderwijs ook terug.
Zijn er veel scholen die via dit systeem werken?
En nog een type onderwijs waar ik ff niet op kom maar dat gaat ook met units en dat kinderen soms zelf mogen kiezen waarbij ze aansluiten.
Ik vind dat prestatiegerichte zo vreselijk, wij houden dat zoveel mogelijk tegen. Er is zoveel meer en dat lees ik bij jullie type onderwijs ook terug.
Zijn er veel scholen die via dit systeem werken?
Printje- Lady Post-a-lot
Er zijn wel meer scholen maar nog niet heel veel. Het heeft ook niet echt een duidelijke naam. Inderdaad werken jn units maar zo heet het systeem niet haha. Ons concept hebben we zelf neergezet en mogen opstarten, dit is een nieuwe woonwijk. Ik bof echt dat ik hier aan mag meewerken, ik ben dol op innovatief onderwijs. Ik heb zelf trouwens ook mijn Jenaplandiploma van de NJPV.
Aziraphale- Ratel
Het klinkt ook echt wel erg interessant allemaal. Ben benieuwd naar de voor- nadelen vooral tov het Jenaplanonderwijs en wat het meer/ minder biedt etc.
Ik heb idd ook mijn diploma via het NJPV.
Maarre mogen er wel eens mensen bij jullie komen kijken anar de manier van werken?
Ik heb idd ook mijn diploma via het NJPV.
Maarre mogen er wel eens mensen bij jullie komen kijken anar de manier van werken?
Printje- Lady Post-a-lot
Printje, ja dat mag! We hebben heel vaak visite in de school
Aziraphale- Ratel
Aziraphale schreef:Printje, ja dat mag! We hebben heel vaak visite in de school
Lijkt me echt super. Ik stuur je even een pm
Printje- Lady Post-a-lot
Printje schreef:Aziraphale schreef:Printje, ja dat mag! We hebben heel vaak visite in de school
Ik ook!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Lejow schreef:Printje schreef:Aziraphale schreef:Printje, ja dat mag! We hebben heel vaak visite in de school
Ik ook!
Juffenmeeting!
Aziraphale- Ratel
He niet mijn topic vervuilen he haha. Het gaat allang niet meer over het weer begrijp ik.....................jammer!
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Nou inderdaad! Foei dames!
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Pff, ik zat net even te zonnen op mijn balkon, maar langer dan een half uurtje hield ik het toch niet uit. Hier is het volgens weer.nl nu 29 graden, en dat zal nog omhoog gaan naar 32.
Chocoholic- Prater
- Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11
Ik had me ook verheugd op een dagje lekker warm weer, maar ik vind dit niet echt lekker. Wat een warmte! In mijn kleine achtertuin is het altijd al gemiddeld 10 graden warmer, dus niet uit te houden!
Davinia- Prater
- Aantal berichten : 622
Punten : 680
Registratiedatum : 13-08-11
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» ford ka, zijn dat fijne auto,s ??
» Voor de kapsters onder ons: wat zijn fijne shampoo merken?
» n.a.v. Zijn jullie wel eens opgelicht?
» n.a.v.: zijn jullie wel eens op de radio geweest?
» HEMA strings, zijn die wel eens in de aanbieding?
» Voor de kapsters onder ons: wat zijn fijne shampoo merken?
» n.a.v. Zijn jullie wel eens opgelicht?
» n.a.v.: zijn jullie wel eens op de radio geweest?
» HEMA strings, zijn die wel eens in de aanbieding?
Pagina 4 van 4
Permissies van dit forum: