ford ka, zijn dat fijne auto,s ??
+17
Toet
Beachgirl
Fred
rianne287
shadow
Pannetoet
Kqip
Sweety
Biancos
rojo
waterkers
Zwerver
Lady4
Blond
Carra
BJA
Sjonno
21 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
ford ka, zijn dat fijne auto,s ??
Ik weet natuurlijk hoe ze erui zien maar heb geen tijd om deze week te gaan kijken. Iemand heeft er namekijk eentje te koop en vraag me af, of hij een beetje fijn is enzo.
Dus ervaringen gevraagt.
Dus ervaringen gevraagt.
Gast- Gast
Re: ford ka, zijn dat fijne auto,s ??
Het oude of het nieuwe model?
Zeven jaar geleden alweer, kocht ik mijn Ford Ka. En ik ben nog steeds hemels verliefd. Het is echt mijn grote schat. Tja, en als je zoveel liefde kent voor een auto, dan kan mijn schat al snel niets meer fout doen.
Het nieuwe model ken ik niet. Maar wat ik erover heb gehoord is het een goede auto.
Zeven jaar geleden alweer, kocht ik mijn Ford Ka. En ik ben nog steeds hemels verliefd. Het is echt mijn grote schat. Tja, en als je zoveel liefde kent voor een auto, dan kan mijn schat al snel niets meer fout doen.
Het nieuwe model ken ik niet. Maar wat ik erover heb gehoord is het een goede auto.
Gast- Gast
Ik heb bijna 3 jaar in een ka gereden, heerlijk autootje. Omdat het met de kinderwagen en maxi-cosi allemaal niet handig was ( daar was hij gewoon te klein voor ) heb ik hem ingeruild voor een grotere. Als ik straks geen kinderwagen of buggy meer nodig heb dan wil ik weer een Ka, wel het nieuwe model dan.
Sjonno- Fluisteraar
- Aantal berichten : 468
Punten : 487
Registratiedatum : 19-11-10
Ik heb wel eens gehoord dat dat een van de automodellen is dat het vaakst pech heeft.
Gast- Gast
mozzarella schreef:Ik heb wel eens gehoord dat dat een van de automodellen is dat het vaakst pech heeft.
Dat zou best kunnen. Ik sta eens in de zoveel tijd stil. Hij vreet accu's alsof het zijn leven is. Ik heb inmiddels mijn vijfde accu en een nieuwe dynamo, omdat deze tijdens het rijden doorbrandde. *Ik klop even af*, hij rijdt inmiddels alweer een jaar zonder problemen.
Gast- Gast
Zijn de auto's groot genoeg voor 2 redelijke grote personen zonder kinderen?
Wil willen hem namelijk graag gebruiken ook voor vakanties. Dus een tent enz enz moet wel goed mee kunnen. Achterin hoeft nooit iemand te zitten maar de laadruimte moe goed zijn en voor moet het ruim zijn.
Wil willen hem namelijk graag gebruiken ook voor vakanties. Dus een tent enz enz moet wel goed mee kunnen. Achterin hoeft nooit iemand te zitten maar de laadruimte moe goed zijn en voor moet het ruim zijn.
Gast- Gast
De wegligging van de KA schijnt van het oude model erg goed te zijn en de auto's is vooral erg geliefd bij vrouwen.
Ik heb alleen in het nieuwe model gereden en deze rijdt ook goed. De auto deelt trouwens zijn onderstel met de Fiat Panda en de 500. Ook is de motor van Fiat.
Ik heb trouwens gekozen voor de 500, omdat ik die wel een stuk mooier vond.
Ik heb alleen in het nieuwe model gereden en deze rijdt ook goed. De auto deelt trouwens zijn onderstel met de Fiat Panda en de 500. Ook is de motor van Fiat.
Ik heb trouwens gekozen voor de 500, omdat ik die wel een stuk mooier vond.
BJA- Prater
- Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10
Voorin zit hij goed, maar de kofferbak is echt niet groot hoor. (Van het nieuwe model dan)pleister+ schreef:Zijn de auto's groot genoeg voor 2 redelijke grote personen zonder kinderen?
Maar je hebt dan wel weer de luxe dat je je bagage ook op de achterbank kan leggen.
BJA- Prater
- Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10
ja dat klopt!
voorin moet her ruim zijn want mijn vriend is bijna 2 meter
voorin moet her ruim zijn want mijn vriend is bijna 2 meter
Gast- Gast
Isa schreef:Het oude of het nieuwe model?
+ 1. Ik heb die van mij nu 5 jaar en hij rijdt als een zonnetje. Ik heb trouwens geen accu problemen. Heb een paar weken geleden voor het eerst de accu vervangen.
Edit: Lange mensen kunnen er trouwens prima in. Maar dan moet er niemand achterin zitten.
Carra- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10
Carra schreef:Isa schreef:Het oude of het nieuwe model?
+ 1. Ik heb die van mij nu 5 jaar en hij rijdt als een zonnetje. Ik heb trouwens geen accu problemen. Heb een paar weken geleden voor het eerst de accu vervangen.
Als ik zeg dat er nog maar 60.000 km op te de teller staat in die zeven jaar, dan denk ik dat jij wel weet waar mijn accu probleem vandaan komt. Ik heb tijden gehad dat ik helemaal niet reed in mijn auto. Tja, dat is killing voor de accu, vooral in de winter.
Gast- Gast
Als je er maar geen koopt van voor 2000, daarvan schijnen de onderkanten nogal vaak compleet te verroesten.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Wil eigenlijk een splinternieuwe maar dat is een beetje te duur haha..
Gast- Gast
_Chance schreef:Als je er maar geen koopt van voor 2000, daarvan schijnen de onderkanten nogal vaak compleet te verroesten.
Is dat een bekende kwaal? Wij dachten namelijk dat het dan een schade-auto was. Mijn eerste auto was namelijk een 96'er. En toen hij door de APK moest, kwam hij er niet doorheen, omdat de onderkant zo verroest was dat hij het niet nog langer zou houden. Ik ben terug gegaan naar de garage en ik heb 5000 euro "korting" gehad op mijn huidige auto.
Nieuwe Ka zou ik sowieso niet doen, want dan zou ik gaan kijken naar een andere auto. Ik geloof dat de nieuwe versie de beenruimte beter is, maar mijn Ka heeft volgens mij meer kofferbakruimte.
Hoe dan ook, mijn toenmalige vriend is 2 m. En hij heeft nooit met veel plezier in mijn auto gezeten, omdat hij zijn benen moest omkrullen.
Gast- Gast
Isa schreef:_Chance schreef:Als je er maar geen koopt van voor 2000, daarvan schijnen de onderkanten nogal vaak compleet te verroesten.
Is dat een bekende kwaal? Wij dachten namelijk dat het dan een schade-auto was. Mijn eerste auto was namelijk een 96'er. En toen hij door de APK moest, kwam hij er niet doorheen, omdat de onderkant zo verroest was dat hij het niet nog langer zou houden. Ik ben terug gegaan naar de garage en ik heb 5000 euro "korting" gehad op mijn huidige auto.
Nieuwe Ka zou ik sowieso niet doen, want dan zou ik gaan kijken naar een andere auto. Ik geloof dat de nieuwe versie de beenruimte beter is, maar mijn Ka heeft volgens mij meer kofferbakruimte.
Hoe dan ook, mijn toenmalige vriend is 2 m. En hij heeft nooit met veel plezier in mijn auto gezeten, omdat hij zijn benen moest omkrullen.
Ja, dat is een bekende kwaal. Mijn stagebegeleider had een Ford Ka, die helemaal verroeste aan de onderkant. Zij naar verschillende garages geweest, en ze kreeg overal te horen: Zeker een Ford Ka, of niet?
Blond- Lady Post-a-lot
Wat ik trouwens een leuke en prettige kleine auto vind ik de Diahatzu Sirion, 1 of 2. Lijken heel compact, maar hebben verbazend veel beenruimte.
Blond- Lady Post-a-lot
Dat roesten is een echte Ka-kwaal. Mijn Ka uit '98 is vorig jaar niet door de keuring gekomen omdat de bodemplaat van voor naar achter compleet verroest was.. Het zijn vooral de oudere Ka's die dat probleem hebben geloof ik. De auto is niet heel ruim en veel begage kun je er zeker niet in kwijt. Als je er echt mee op vakantie wilt enzo, zou ik een andere auto kiezen.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10
Ze roesten inderdaad heel erg. Ik heb er een uit 2000 en heb me suf gezocht naar een Ka zonder roest. Goed opletten bij de rubbers onderaan de deuren en bij het sleutelgat van de kofferbak. Mijn vader heeft hem toen meteen behandeld met tectyl, zodat hij bij de wielen niet meer kon gaan roesten. Ik vind een Ka overigens wel echt een vrouwenauto enik vind het een heel stom gezicht als er een man in zit... Of ligt dan aan mij? Als ik een Ka zie rijden met een man erin moet ik altijd lachen.
Ik heb de mijne gekocht omdat ze zo goedkoop zijn, maar inmiddels heb ik dat met alle pech en reparaties al dubbel en dwars terugbetaald... Dus voor mij de volgnde keer een japanner! Ze rijden overigens wel heel fijn, ze trekken lekker op en rijden lekker door (voorheen had ik een corsa, na 2 mnd heb ik die weer verkocht want hij reed voor geen meter, danm is een Ka een heel verschil). De kofferbak is niet groot, ik doe mijn boodschappen in een vouwkratje en die past er net in, maar dan niet in de breedte, dus er kunnen geen 2 vouwkratjes naast elkaar in staan. Mijn accu laat me trouwens ook elke winter in de steek. Daarnaast heb ik al sinds ik hem hebn een probleem met de verwarming. Hij blijft constant stikhete lucht blazen. Hij is al 4 x gerepareerd maar het probleem komt steeds terug. Dus in de winter rijd ik met mijn raampje open en in de zomer probeer ik zo weinig mogelijk te rijden, want dan smelt ik echt.
Conclusie: fijne auto, rijdt heerlijk, goedkoop, vrij zuinig, maar wel lelijk (vind ik dan) en niet zo betrouwbaar.
Ik heb de mijne gekocht omdat ze zo goedkoop zijn, maar inmiddels heb ik dat met alle pech en reparaties al dubbel en dwars terugbetaald... Dus voor mij de volgnde keer een japanner! Ze rijden overigens wel heel fijn, ze trekken lekker op en rijden lekker door (voorheen had ik een corsa, na 2 mnd heb ik die weer verkocht want hij reed voor geen meter, danm is een Ka een heel verschil). De kofferbak is niet groot, ik doe mijn boodschappen in een vouwkratje en die past er net in, maar dan niet in de breedte, dus er kunnen geen 2 vouwkratjes naast elkaar in staan. Mijn accu laat me trouwens ook elke winter in de steek. Daarnaast heb ik al sinds ik hem hebn een probleem met de verwarming. Hij blijft constant stikhete lucht blazen. Hij is al 4 x gerepareerd maar het probleem komt steeds terug. Dus in de winter rijd ik met mijn raampje open en in de zomer probeer ik zo weinig mogelijk te rijden, want dan smelt ik echt.
Conclusie: fijne auto, rijdt heerlijk, goedkoop, vrij zuinig, maar wel lelijk (vind ik dan) en niet zo betrouwbaar.
Gast- Gast
Wat toevallig, ik speur nu al 3 dagen marktplaats af om te kijken naar een leuke ford ka. Ik heb opzich best een ruim budget, maar ik wilde niet meteen zoveel geld neer leggen voor een auto. Nu ik allemaal dit lees hoef ik geen ford ka. Dan betaal je misschien weinig voor aanschaf maar uiteindelijk ben je dus zoveel geld kwijt aan reperatie ed. dat je ook een nieuwere auto kunt kopen.
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Ik heb niet veel last van bijkomende reparatiekosten. Mijn autootje is nu 13 jaar oud, dus natuurlijk is er een stuk uitlaat vervangen, de remmen en nu dus de accu, maar verder is hij zonder problemen de keuring steeds doorgekomen en heb ik er niet veel kosten aan. Ik denk ook dat je gewoon pech of mazzel kunt hebben.
Carra- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10
Ik heb bij de ANWB gewert en ik heb teveel kapotte Ka's voorbij zien komen om er ooit nog een te willen kopen...Ze zijn heel leuk, maar Fordjes zijn sowieso vastlopers. Vaak gaat de distributieriem veel eerder stuk dan de gestelde 100.000 km en dan slaat ie in je motorblok. Kun je een nieuw motorblok gaan kopen....Mijn vader heeft dit o.a 2 keer met een Ford Scorpio gehad.
En jij ook Isa, hou je de distributieriem in de gaten? 60.000 km is nog een stuk onder de 100.000, maar toch zou ik in de gaten houden of ie het nog wel houdt. Het is een dure reparatie, maar een nieuw motorblok is nog veel duurder.
En jij ook Isa, hou je de distributieriem in de gaten? 60.000 km is nog een stuk onder de 100.000, maar toch zou ik in de gaten houden of ie het nog wel houdt. Het is een dure reparatie, maar een nieuw motorblok is nog veel duurder.
Gast- Gast
Een Ka heeft toch geen distributieriem? Hij heeft een distributieketting. Dat is mijn toen tenminste verteld._Leaf_ schreef:Ik heb bij de ANWB gewert en ik heb teveel kapotte Ka's voorbij zien komen om er ooit nog een te willen kopen...Ze zijn heel leuk, maar Fordjes zijn sowieso vastlopers. Vaak gaat de distributieriem veel eerder stuk dan de gestelde 100.000 km en dan slaat ie in je motorblok. Kun je een nieuw motorblok gaan kopen....Mijn vader heeft dit o.a 2 keer met een Ford Scorpio gehad.
Gast- Gast
Tot een bepaald bouwjaar (weet zo niet welke) zit er idd een ketting in.Bobbie schreef:Een Ka heeft toch geen distributieriem? Hij heeft een distributieketting. Dat is mijn toen tenminste verteld._Leaf_ schreef:Ik heb bij de ANWB gewert en ik heb teveel kapotte Ka's voorbij zien komen om er ooit nog een te willen kopen...Ze zijn heel leuk, maar Fordjes zijn sowieso vastlopers. Vaak gaat de distributieriem veel eerder stuk dan de gestelde 100.000 km en dan slaat ie in je motorblok. Kun je een nieuw motorblok gaan kopen....Mijn vader heeft dit o.a 2 keer met een Ford Scorpio gehad.
Gast- Gast
Oh ik wil ook heel graag een ford ka. En dan een paarse! Mijn vriend zegt ook al dat de KA's veel kunnen roesten...
Ben al een beetje aan het kijken voor eentje, maar ik vind het oude model juist mooier als de nieuwe, maar ja als de oude veel roesten, moet ik nog maar eens goed nadenken of ik wel een ka wil...
Ben al een beetje aan het kijken voor eentje, maar ik vind het oude model juist mooier als de nieuwe, maar ja als de oude veel roesten, moet ik nog maar eens goed nadenken of ik wel een ka wil...
waterkers- Fluisteraar
- Aantal berichten : 55
Punten : 96
Registratiedatum : 02-12-10
Ik heb zelf een ford ka uit 2001, hij roest aan alle kanten maar motorisch heb ik nog nooit problemen gehad.
verder een super cool autotje.
verder een super cool autotje.
rojo- Zwijger
- Aantal berichten : 3
Punten : 3
Registratiedatum : 09-01-11
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Dit zijn nog eens fijne temperaturen!
» Voor de kapsters onder ons: wat zijn fijne shampoo merken?
» Ford Ka
» Losse frontjes voor radio Ford Ka?
» Van 2 auto's naar 1 auto
» Voor de kapsters onder ons: wat zijn fijne shampoo merken?
» Ford Ka
» Losse frontjes voor radio Ford Ka?
» Van 2 auto's naar 1 auto
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: