Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor de kapsters onder ons: wat zijn fijne shampoo merken?

+5
Gigi_
Lovely
sonly
Toet
Emma_
9 plaatsers

Ga naar beneden

Voor de kapsters onder ons: wat zijn fijne shampoo merken? Empty Voor de kapsters onder ons: wat zijn fijne shampoo merken?

Bericht  Emma_ vr 9 sep 2011 - 23:23

Ik heb de ideale shampoo voor mij nog niet gevonden. Ik heb erg fijn haar en het ligt dus al snel plat op mijn hoofd. Daarnaast krijg ik ontzettend snel klitten in mijn haar als ik het was en ik heb dus ook altijd een conditioner of een haarmasker nodig om het enigzins uit te kunnen kammen (en dan nog doet het pijn Sad ) Ik ga ongeveer om de 7 weken naar de kapper en krijg dan een kleurspoeling door mijn gehele haar en ik laat highlights zetten. Mijn haar komt tot op mijn schouders.

Ik gebruik nu een shampoo van de kapper: so material en dan degene voor gekleurd haar en daarnaast gebruik ik een serum van sexy hair frizz eliminator. Ik ben hier niet tevreden over. Vooral niet over de shampoo: als ik mijn haar heb gewassen is het enorm stug en onhandelbaar. Het serum werkt op zich wel goed. De kapsalon waar ik kom verkoopt deze merken en zij raden mij dus steeds producten uit deze lijn aan, maar ik merk gewoon dat dit niet voor mij werkt.

Ik heb al vele shampoo merken (en conditioners en haarmaskers) geprobeerd maar ik ben nergens echt tevreden over. Wat zouden jullie mij aan kunnen raden?

Emma_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 381
Punten : 412
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de kapsters onder ons: wat zijn fijne shampoo merken? Empty Re: Voor de kapsters onder ons: wat zijn fijne shampoo merken?

Bericht  Toet za 10 sep 2011 - 0:08

Je moet conditioner iig niet boven op je hoofd doen, alleen wat achterin en in de punten. Dit maakt het haar heel zacht en als je het bovenop gebruikt, gaat het dus nog platter liggen.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de kapsters onder ons: wat zijn fijne shampoo merken? Empty Re: Voor de kapsters onder ons: wat zijn fijne shampoo merken?

Bericht  sonly za 10 sep 2011 - 0:29

Ben geen kapster, maar misschien een keer shampoo zonder SLS kopen (even googelen welke merken je moet hebben) (Sodium lauryl sulfate of iets in die richting staat er dan op de shampoo als het er wel in zit)
Ik heb het zelf nog nooit gebruikt, maar het schijnt dat SLS je haar juist beschadigd..
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de kapsters onder ons: wat zijn fijne shampoo merken? Empty Re: Voor de kapsters onder ons: wat zijn fijne shampoo merken?

Bericht  Gast za 10 sep 2011 - 1:45

Heb je Syoss & Wella al geprobeerd? Die flessen van €4.50-€5.00. Ik gebruik sinds kort Wella (de Repair variant) en ik vind het echt een goed merk!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de kapsters onder ons: wat zijn fijne shampoo merken? Empty Re: Voor de kapsters onder ons: wat zijn fijne shampoo merken?

Bericht  Lovely za 10 sep 2011 - 3:15

Ik ben fan van John Frieda en de L'oreal professionals lijn!
Lovely
Lovely
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 197
Punten : 209
Registratiedatum : 10-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de kapsters onder ons: wat zijn fijne shampoo merken? Empty Re: Voor de kapsters onder ons: wat zijn fijne shampoo merken?

Bericht  Gigi_ za 10 sep 2011 - 4:25

John Frieda, en dan ook een conditioner erbij.
De groene variant werkt erg goed!


Edit: O, ik ben geen kapster hoor Embarassed


Laatst aangepast door Gigi_ op za 10 sep 2011 - 6:21; in totaal 1 keer bewerkt
Gigi_
Gigi_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 447
Punten : 505
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de kapsters onder ons: wat zijn fijne shampoo merken? Empty Re: Voor de kapsters onder ons: wat zijn fijne shampoo merken?

Bericht  Gast za 10 sep 2011 - 6:20

Ik zou je adviseren eens langs te gaan bij een kapperswinkel, daar staan alle merken op een rij en kunnen ze jouw haartype meteen beoordelen en de juiste shampoo erbij zoeken.

De merken die ik hier voorbij zien komen worden in de supermarkt en de drogist verkocht, maar dit zijn natuurlijk geen shampoo's die je bij de kapper koopt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de kapsters onder ons: wat zijn fijne shampoo merken? Empty Re: Voor de kapsters onder ons: wat zijn fijne shampoo merken?

Bericht  Emma_ za 10 sep 2011 - 6:28

John Frieda, Wella en Syoss heb ik ook allemaal al eens geprobeerd. Ook nivea, herbal essence en l'oreal elvive heb ik al eens geprobeerd. Ik ben dus echt op zoek naar een shampoo die niet in de supermarkt of drogist verkocht wordt omdat ik hier al vele merken van geprobeerd heb (ook allemaal voor langere tijd) en hier dus niet tevreden over ben. Maar iedereen toch bedankt voor het meedenken!

Birgit: ik kan inderdaad eens in een kapperswinkel gaan kijken of ze me daar verder kunnen helpen. Bedankt voor je tip!

Emma_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 381
Punten : 412
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de kapsters onder ons: wat zijn fijne shampoo merken? Empty Re: Voor de kapsters onder ons: wat zijn fijne shampoo merken?

Bericht  Gast za 10 sep 2011 - 8:45

Ik heb de thickening shampoo en conditioner van Biosilk. Ik ben geen kapster, maar vind dit een fijne shampoo en conditioner.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de kapsters onder ons: wat zijn fijne shampoo merken? Empty Re: Voor de kapsters onder ons: wat zijn fijne shampoo merken?

Bericht  TukTuk za 10 sep 2011 - 8:58

Ik heb vorig jaar bij de kapper KMS gekocht, en beviel erg goed! Helaas wel erg prijzig.. 20 euro voor een shampoo en 22 euro voor de conditioner.. Heb er wel 3 a 4 maanden mee kunnen doen.. Maar toch!

Voor de kapsters onder ons: wat zijn fijne shampoo merken? 11899310144
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de kapsters onder ons: wat zijn fijne shampoo merken? Empty Re: Voor de kapsters onder ons: wat zijn fijne shampoo merken?

Bericht  Gebruikersnaam za 10 sep 2011 - 9:09

AngelNyn schreef:Ik heb vorig jaar bij de kapper KMS gekocht, en beviel erg goed! Helaas wel erg prijzig.. 20 euro voor een shampoo en 22 euro voor de conditioner.. Heb er wel 3 a 4 maanden mee kunnen doen.. Maar toch!

Voor de kapsters onder ons: wat zijn fijne shampoo merken? 11899310144

Zelf werk ik ook met KMS, de shampoo die AngelNyN laat zien hier is erg prettig als je wat droger haar hebt, en is niet zwaarmakend!
Dus als je verzorging wilt en je volume wilt behouden zou deze erg prettig zijn..
Eventueel wat conditioner in je punten (deze kan je ook van de volume lijn pakken, of een conditioner in een spray vorm (=absoluut NIET zwaar makend, wel verzorgend).

Verder is het lastig te beoordelen welke producten prettig zijn voor je haar.. per persoon is dit toch verschillend en heeft ook met smaak te maken! (en ik heb je haar natuurlijk niet gezien :P)

Even wat goede kappersmerken/producten op een rijtje;
-Kms dus
Moisture shampoo + Add volume conditioner
-Chi
-Sebastian
-Biosilk serum om pluis weg te werken en je haar soepel te maken (ieniemienie druppeltje!!! KAN vet zijn als je teveel gebruikt.. en dan word het weer zwaar)

Als je vragen hebt hoor ik t wel Wink
Gebruikersnaam
Gebruikersnaam
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 216
Punten : 236
Registratiedatum : 30-11-10
Woonplaats : Het noorden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de kapsters onder ons: wat zijn fijne shampoo merken? Empty Re: Voor de kapsters onder ons: wat zijn fijne shampoo merken?

Bericht  Gast za 10 sep 2011 - 22:48

Ik ga ook altijd bij de kapperswinkel mijn shampoo en conditioner halen. Ik probeer regelmatig wat anders, maar ben toch het meest tevreden over de producten van Chi. Het serum gebruik ik al een hele tijd, ook bij andere merken shampoo. Nu heb ik de paarse Chi (voor volume) en de volgende keer wil ik de groene (voor krullen) gaan proberen.
Ook prijzig, maar ik vind het wel fijn spul en je doet er idd heel lang mee, omdat je er minder van nodig hebt dan de shampoo van bv Nivea.
Voor de kapsters onder ons: wat zijn fijne shampoo merken? Z

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de kapsters onder ons: wat zijn fijne shampoo merken? Empty Re: Voor de kapsters onder ons: wat zijn fijne shampoo merken?

Bericht  loura za 10 sep 2011 - 23:13

Ik vind Aveda heel lekker spul.. Het ruikt heerlijk, het is op natuurbasis en je haar word je er niet droog of vet van maar juist luchtig. Ook vind ik matrix een fijn merk. En de producten van loreal vind ik ook fijn.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de kapsters onder ons: wat zijn fijne shampoo merken? Empty Re: Voor de kapsters onder ons: wat zijn fijne shampoo merken?

Bericht  Jilke za 10 sep 2011 - 23:54

Ik gebruik Kerastase van de kapper, een niet heel groot flesje en kost 20 euro. Is voor de erg gevoelige hoofdhuid omdat mijn hoofd altijd zo erg jeukt dat ik het kapot krab. Waardoor door al het krabben het weer erg snel vet wordt.

Werkt goed het spul, en je doet er ook wel een maand of 2/3 mee. Als ik het gebruik was ik het altijd met de hoeveelheid van een grote erwt, en dan spoel ik het uit en was ik het nog eens. Omdat het de eerste keer amper uit te smeren is en het niet schuimt, gek genoeg schuimt het de 2e keer wel.

Resultaat, mijn haar is niet meer vet en geen kapot hoofd meer Wink
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de kapsters onder ons: wat zijn fijne shampoo merken? Empty Re: Voor de kapsters onder ons: wat zijn fijne shampoo merken?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum