Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waar gaat het heen?

+42
Rovine
Paper Crown
Hannah_
Exogenesis
Sadie_
SoGood
stella.nova
Twellie
Isis
Sterre
SarahKey
SuperGrover
Taeda
Bacio
Bliss
Rouxxxe
Ilovethe90s
Knillis
Snoes
Blond
Bolleke
Bazinga
Luce
Sugarfall
Blair
Rush
Parisienne
Ibbeltje
Kowalski
Ella
Aoi
TukTuk
Capt'n Zero
Lady4
Susan
Elliot
Stranger
Tania
Nyx
Pompoen
Punk'd
Toet
46 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Waar gaat het heen? - Pagina 3 Empty Re: Waar gaat het heen?

Bericht  Gast do 13 jun 2013 - 20:48

Is dat een trend ofzo? Ik zie ineens meer mensen weer teruggaan naar een eenvoudige mobiel met alleen smsen en bellen... Ik heb het inmiddels alweer twee jaar en het bevalt me uitstekend! Lekker rustig smile

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Toet do 13 jun 2013 - 22:54

Dat zou ik dus echt niet kunnen en willen.. FOMO!
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  SarahKey do 13 jun 2013 - 23:00

Nee, ik heb dat niet zo. Ik kan alleen smsen en bellen met mijn telefoon en dat vind ik prima.
Ik vind het zo asociaal staan als je met iemand afspreekt en telkens komt die telefoon er weer bij. Bah.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Susan do 13 jun 2013 - 23:07

Ik heb dat dan weer niet, dat ik weer een ouderwetse telefoon wil. Toen mijn vorige telefoon gestolen was heb ik wel een tijdje een ouderwetse gehad en dat vond ik op zich best, maar nu heb ik een tweedehands HTC, een wat ouder model en nu vind ik het ook wel weer fijn dat ik even snel iets op kan zoeken. Ik heb verder heel weinig apps en ook geen Whatsapp, Facebook heb ik er wel op maar daar is mijn telefoon eigenlijk te traag voor, dus dat gebruik ik ook niet. Ik heb op het moment ook gewoon geen geld over voor een nieuwer model.

Maar wat ik niet snap, als je niet meer zoveel gebruik wil maken van je smartphone kun je toch ook gewoon minderen zonder meteen die smartphone weg te doen? Desnoods gooi je er wat apps af.

Het enige voordeel van een oudere telefoon is wel dat de batterij veel langer meegaat.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Sterre do 13 jun 2013 - 23:45

Haha als ik dit lees ga ik bijna twijfelen aan mijn sociale leven! Ik app wel (bijna) dagelijks even, maar dat zijn toch vaak meer praktische dingetjes over afspraken, of soms in de trein een gesprek als ik me verveel. Maar 's avonds heb ik mijn telefoon de helft van de tijd niet bij de hand omdat ik met andere dingen bezig ben, en tijdens mijn werk heb ik er ook weinig tijd voor.

Ik vind mezelf ook al best wel telefoonverslaafd, want ik check toch steeds even FB of mijn mail, maar als ik sommige reacties lees valt dat nog reuze mee smile. Op vakantie vind ik het vaak ook heerlijk om niet bereikbaar te zijn en geen internet te hebben. Dat geeft me echt even rust.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849

Bericht  Kowalski do 13 jun 2013 - 23:47

Sterre schreef:Haha als ik dit lees ga ik bijna twijfelen aan mijn sociale leven! Ik app wel (bijna) dagelijks even, maar dat zijn toch vaak meer praktische dingetjes over afspraken, of soms in de trein een gesprek als ik me verveel. Maar 's avonds heb ik mijn telefoon de helft van de tijd niet bij de hand omdat ik met andere dingen bezig ben, en tijdens mijn werk heb ik er ook weinig tijd voor.

Ik vind mezelf ook al best wel telefoonverslaafd, want ik check toch steeds even FB of mijn mail, maar als ik sommige reacties lees valt dat nog reuze mee smile. Op vakantie vind ik het vaak ook heerlijk om niet bereikbaar te zijn en geen internet te hebben. Dat geeft me echt even rust.
Maar als je alleen een sociaal leven via de telefoon hebt, kan je nog best eenzaam zijn natuurlijk. Niet twijfelen dus!
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Bericht  Isis do 13 jun 2013 - 23:50

Hier heb ik helemaal geen last van. Ik heb een oldschool model en zelfs met dat ding sms of bel ik amper. Ik overweeg soms om mijn Facebookpagina te verwijderen maar ik vind het blijkbaar toch te leuk om anderen te volgen. Langs de andere kant erger ik me aan bepaalde fenomenen (reclame, winacties, het voortdurende spammen met levensbelangrijke spreuken,...). Als ik me te fel begin te ergeren, delete ik het wel. Gewoon niet kijken is weer wat lastiger, mensen verwachten toch dat ik hun berichten lees en gebruiken het soms als 'gsm'. Dus ik ben er nog niet uit.
Isis
Isis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 338
Punten : 363
Registratiedatum : 25-12-10

Bericht  Twellie do 13 jun 2013 - 23:53

JEETJE, wat veel berichten op een dag. Zijn dat dan ook voornamelijk berichten waar je op reageert?

Ik kijk ook wel veel op mijn telefoon en zou twee dagen zonder telefoon ook wel zenuwachtig worden. Maar ik denk dat ik tien berichtjes op een dag stuur / ontvang.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  stella.nova do 13 jun 2013 - 23:53

Ik vind deze trend helemaal niet leuk. Mensen die elke scheet online zetten. Ik heb een vriendin die altijd met haar mobiel zit. Dan vertel je wat en zit ze ondertussen steeds met haar mobiel. Toppunt was met oud en nieuw. We zouden met een groep naar een club gaan, daar aangekomen konden we niet naar binnen. We zijn toen uiteindelijk naar kennissen gegaan en daar gezeten. Daar zat steeds te klagen dat ze er niks aan vond. Ondertussen paar fotos gemaakt, 10 minuten later stonden de fotos online met de tekst: zo leuke avond!!!
Sindsdien ben ik social media beetje zat. Ik heb zelf alleen whatsapp en dat begint mij al tegen te staan. Mensen die willen dat je binnen 10 min antwoorden etc. Vaak als ik vrij ben en een dag voor mijzelf wil doe ik mijn tel uit haha.
stella.nova
stella.nova
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 60
Punten : 82
Registratiedatum : 30-03-13

Bericht  SoGood do 13 jun 2013 - 23:54

Nee, ik heb echt geen zin/tijd meer in al die whatsappjes. Werd er op een gegeven moment echt helemaal gek van! Helemaal van die groepswhatsappjes. Ik heb dan ook alleen maar internet op mijn telefoon via wifi en dat bevalt me prima.
Ik vind het trouwens ook heel vervelend als ik bijvoorbeeld uit eten ben en mijn gezelschap zit even zijn/haar whatsappjes te lezen of te Facebooken. Echt, waarom?!
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Kowalski do 13 jun 2013 - 23:57

Het ligt er natuurlijk wel aan hoe je 'm gebruikt. Ik gebruik mijn telefoon echt veel en zou niet zonder kunnen, maar dat komt omdat ik veel reis, alleen woon zonder vaste telefoon, vaak last-minute dingen af moet spreken. En ik vind het heerlijk om tijdens het reizen of wachten of saaie momenten onzin gesprekken te houden in de groepsapps. Maar als ik met iemand aan het praten ben, wie het ook is, dan zit mijn telefoon in mijn tas en haal ik die er alleen uit als ik een oproep krijg. Dat vind ik gewoon een stukje respect.
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Bericht  SoGood do 13 jun 2013 - 23:58

[quote="stella.nova"]Toppunt was met oud en nieuw. We zouden met een groep naar een club gaan, daar aangekomen konden we niet naar binnen. We zijn toen uiteindelijk naar kennissen gegaan en daar gezeten. Daar zat steeds te klagen dat ze er niks aan vond. Ondertussen paar fotos gemaakt, 10 minuten later stonden de fotos online met de tekst: zo leuke avond!!!
quote]

Oh, dan ben je best wel sneu bezig ja... Very Happy
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Blair vr 14 jun 2013 - 0:58

Susan schreef:Ik heb dat dan weer niet, dat ik weer een ouderwetse telefoon wil. Toen mijn vorige telefoon gestolen was heb ik wel een tijdje een ouderwetse gehad en dat vond ik op zich best, maar nu heb ik een tweedehands HTC, een wat ouder model en nu vind ik het ook wel weer fijn dat ik even snel iets op kan zoeken. Ik heb verder heel weinig apps en ook geen Whatsapp, Facebook heb ik er wel op maar daar is mijn telefoon eigenlijk te traag voor, dus dat gebruik ik ook niet. Ik heb op het moment ook gewoon geen geld over voor een nieuwer model.

Maar wat ik niet snap, als je niet meer zoveel gebruik wil maken van je smartphone kun je toch ook gewoon minderen zonder meteen die smartphone weg te doen? Desnoods gooi je er wat apps af.

Ik kan ook niet meer gewoon onder een quote typen dus dan maar zo. Ik zou dan ook idd geen oldskool telefoon willen, ben al gewend aan touchscreen en alle functies van de smartphone op zich, en het is niet zo dat ik zonder fb en whatsapp niets meer aan mijn smartphone heb, doe er genoeg andere dingen mee die ik op een oud toestel dan weer niet kan.

Ik zit wel te twijfelen of ik een nieuw toestel uit ga kiezen nu ik bijna mag verlengen, mijn iPhone is nog steeds in goede conditie na twee jaar, en als ik al een nieuwe telefoon zou kiezen zou dat ook een weer iPhone zijn, en dat wordt dan weer flink bij betalen. Denk dat ik gewoon verder ga met sim only abonnement, en als deze het over een jaar niet meer doet, dan kan ik alsnog een ander toestel kiezen.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154

Bericht  Bazinga vr 14 jun 2013 - 1:15

Ik mag in augustus verlengen en de verstandige keus zou zijn om over te stappen om SimOnly. Maar dan ben ik wel weer zo verslaafd aan gadgets, dat ik 't ontzettend moeilijk vind om de mogelijkheid om een nieuw toestel te nemen, af te slaan...
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Bericht  Gast vr 14 jun 2013 - 1:24

Ik heb nu twee jaar een Sim only abonnement, toestel gekocht voor 50 euro, doet het nog steeds (echt zo'n robuust geval) en mijn abo kost me maar 12-15 euro per maand, whahaha! Zó chill! Met mijn Blackberry had ik rekeningen van tussen de 40 en 80 euro.

Gast
Gast

Bericht  Sadie_ vr 14 jun 2013 - 1:31

Ik neem me regelmatig voor minder met mijn telefoon bezig te zijn. Dat lukt me dan een dag en daarna vind ik het weer te leuk. Maar stiekem wil ik liever minder bereikbaar zijn, lijkt me heerlijk.
Sadie_
Sadie_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 86
Punten : 86
Registratiedatum : 13-06-13

Bericht  Exogenesis vr 14 jun 2013 - 5:37

Ik heb alleen wifi, dus internet gaat alleen thuis en in bepaalde openbare ruimtes aan. Bij ons op 't werk hebben we geen wifi, omdat we enkele collega's hebben die nogal huiverig zijn voor de straling. Nu was ik vorige week m'n telefoon vergeten mee te nemen van het werk naar huis. Nou, dat vond ik lekker rustig. De volgende dag werd ik dus overladen met what's appjes.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Bericht  Hannah_ vr 14 jun 2013 - 5:54

Ik heb vrienden die echt bij de mobiele eenheid horen. Het lijkt wel of hun telefoon is vastgelijmd aan hun hand. Verschrikkelijk. Zit je net in een serieus, diepgaand gesprek, hoor je bliep. Daarop wordt de telefoon zo snel mogelijk gepakt en vervolgens na 15 minuten weer terug gelegd. Weg is mijn motivatie om het gesprek voort te zetten.

Zelf ben ik redelijk goed bereikbaar. Maar tijdens real life contacten met vrienden of familie staat mijn telefoongebruik op een laag pitje. Alleen als ik gebeld wordt wil ik nog wel eens opnemen. Maar ik word meestal ook alleen maar gebeld wanneer het belangrijk is.
Hannah_
Hannah_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 66
Punten : 72
Registratiedatum : 12-06-13

Bericht  Paper Crown vr 14 jun 2013 - 7:38

Wow! Ik ging even kijken, ik heb deze telefoon sinds maart en.. Ai. Heb 61.467 berichten via Whatsapp gestuurd.

Ik ben hopeloos verslaafd aan mijn telefoon.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Gast vr 14 jun 2013 - 7:58

13.705 berichten verstuurd, sinds ruim een jaar. Edit: haha wat weinig, vergeleken met een aantal hier :P

Gast
Gast

Bericht  Rovine vr 14 jun 2013 - 8:04

Haha, zie ik inderdaad steeds vaker, mensen die op een feestje alleen in een hoekje te zitten facebooken dat het zo gezellig is.

Ik heb het even opgezocht en in een halfjaar 700-nogwat-berichtjes verstuurd. Valt allemaal best mee dus. Ik vind het zonde om constant naar mijn telefoon te staren als ik bij iemand ben. Real-life contact gaat toch boven elke-scheet-online-berichtjes. Daar scroll ik wel weer een keer doorheen als ik alleen ben. Als het belangrijk is bellen ze maar, maar dat gebeurt eigenlijk nooit.
Ben een beetje afgestapt van de verwachting dat ik altijd online moet zijn en alles lees. Wat dat betreft ben ik niemand een verantwoording schuldig, al heeft het lang geduurd voordat ik mezelf daar ook van overtuigd had.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Tiana vr 14 jun 2013 - 8:55

Mijn telefoon heb ik zo'n 6 weken geleden (ongeveer) gereset, en heb 1412 berichten verzonden en 1666 berichten ontvangen.

Ik heb soms wel momenten dat die telefoon zo ongeveer aan mijn handen vast geplakt zit, maar meestal zit ik ermee in mijn hand als ik ergens moet wachten of zo. Ik speel wel Candy Crush op mijn telefoon en Mindfeud. Als ik hoor dat ik een berichtje krijg, kijk ik meestal wel, maar reageer niet altijd meteen. Mijn telefoon staat trouwens bijna altijd op de trilfunctie en het komt vaak genoeg voor dat ik hem niet hoor of dat de telefoon in mijn tas zit. Oh en ik kijk vaak of er iets op tv via de tvgids app, duurt me te lang om overal op teletekst te kijken.

Als ik in bed lig en niet kan slapen, ga ik Facebook checken, Instagram doornemen, het nieuws lezen en op 9GAG kijken.
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3135
Punten : 3238

Bericht  Gast vr 14 jun 2013 - 18:49

Ik ben wel vaak met m'n telefoon bezig. Helemaal nu ik net een nieuwe heb. 
Hiervoor had ik een Blackberry die constant vastliep, dus toen was de lol er wel een beetje af.
Vooral als ik me verveel (als ik moet wachten) check ik fb en whatsapp en ik maak er heel veel foto's mee.
Ik mis hem ook echt als ik hem niet bij me heb, maar ik zou niet terug naar huis rijden omdat ik m'n telefoon vergeten ben.

Gast
Gast

Bericht  rapa nui vr 14 jun 2013 - 23:07

Ik heb nog een ouderwetse prepaid telefoon waarmee ik alleen maar af en toe bel als ik een dagje weg ga. Ik heb hem anders zelfs niet bij, indien dringend dan wel ik bereikbaar op mijn werk, met de vaste telefoon thuis, stuur een mailtje of ik ben niet bereikbaar. Ik vind dit wel heerlijk rustig, heb niet het gevoel dat ik veel mis, heb niet de behoefte om overal en altijd voor iedereen bereikbaar te zijn (maar zou dat bv wel willen zijn voor kinderen/partner die ik nu niet heb). Ik vind dat ik thuis al te vaak en lang achter internet hang. Als ik op een zaterdag in de trein zit vind ik het heerlijk om alleen maar uit het raam te kijken en wat na te denken. Ik zou volgens mij compleet gek worden van al die berichtjes, heb gewoon af en toe rust nodig om bij te komen van erg drukke baan etc. Ik mis nu bv tijdens een vakantie wel een smartphone, het is in een paar jaar tijd zo veranderd dat je nu bijna niet meer zonder kunt. Dus ik zit er wel over na te denken om er een keer 1 aan te schaffen maar zal nog niet deze zomervakantie zijn. Ik vind het nog te duur voor wat het me nu zou opleveren. En ik mis het nu dus niet omdat ik het niet gewend ben, als ik er 1 zou hebben denk ik wel dat ik hem vaak zou gebruiken om even wat na te kijken maar ben een beetje bang dat het te verslavend zou werken voor me.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Bliss vr 14 jun 2013 - 23:26

Paper Crown schreef:Wow! Ik ging even kijken, ik heb deze telefoon sinds maart en.. Ai. Heb 61.467 berichten via Whatsapp gestuurd.

Ik ben hopeloos verslaafd aan mijn telefoon.

:shock:

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: