Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waarheen met een camper?

+6
Fred
Punk'd
Atelier Madame
TukTuk
Sam
Suusie
10 plaatsers

Ga naar beneden

Waarheen met een camper?   Empty Waarheen met een camper?

Bericht  Suusie wo 12 jun 2013 - 6:50

Deze zomer hebben we de beschikking over een (best wel luxe) camper…
Nu dus de vraag waar gaan we heen?!? Zelf zat ik te denken aan Engeland (veel regen?)
of misschien de richting van Scandinavië op (redelijk duur in levensonderhoud. Toch?).
Nu stelde een collega de kust van Frankrijk af rijden voor. Maar ik weet niet veel van Frankrijk en ‘iets’ in me vindt Frankrijk niet leuk/te burgerlijk. Terwijl ik er mij er eigenlijk nooit echt in verdiept heb. Haha
Wie kan mij helpen met dit luxeprobleem?
Suusie
Suusie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 192
Punten : 202
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarheen met een camper?   Empty Re: Waarheen met een camper?

Bericht  Sam wo 12 jun 2013 - 6:52

Italië, of idd Scandinavië.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarheen met een camper?   Empty Re: Waarheen met een camper?

Bericht  TukTuk wo 12 jun 2013 - 6:53

Ik zou lekker door Duitsland gaan touren of richting Italië. Als je verder weg geen probleem vindt is Tsjechië ook wel leuk misschien om heen te gaan.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarheen met een camper?   Empty Re: Waarheen met een camper?

Bericht  Suusie wo 12 jun 2013 - 7:10

Mijn reisgenoot is geen fan van Italië, jammer genoeg.
West en zuid Duitslang hebben we afgelopen jaren redelijk door gecrost . Maar DE tip voor  plekken die je niet mag missen zijn welkom. Van Tsjechië werd ik een aantal jaar geleden echt niet blij (maar dat kan ook aan de mensen met wie ik er was liggen:silent:).
Suusie
Suusie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 192
Punten : 202
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarheen met een camper?   Empty Re: Waarheen met een camper?

Bericht  Atelier Madame wo 12 jun 2013 - 7:11

De kust van Kroatië? Die is echt prachtig smile  bijvoorbeeld via Oostenrijk em Slovenië mooie stukjes pakken. Je zou naar Corsica kunnen gaan, dat schijnt ook prachtig te zijn.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarheen met een camper?   Empty Re: Waarheen met een camper?

Bericht  Suusie wo 12 jun 2013 - 7:21

Duitsland, Oostenrijk, Slovenië, Kroatië en een klein stukje Bosnië hebben we afgelopen zomer gedaan…
Corsica vind ik een goede, maar dan is de overtocht met een camper weer zo ontzettend duur. Of kijk ik verkeerd?


Edit: Ik lijk nu erg verwend en veeleisend…Embarassed Maar het is meer dat we nu de kans hebben om met een camper op pad te gaan en we dus minder afhankelijk van campings en het weer zijn, en de kans hebben om iets nieuws te ontdekken.
Suusie
Suusie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 192
Punten : 202
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarheen met een camper?   Empty Re: Waarheen met een camper?

Bericht  Punk'd wo 12 jun 2013 - 7:27

Ik zou gewoon lekker naar Frankrijk gaan. En al is het burgelijk, lekker boeiend.

Het weer is er vaak lekker, je kunt er goed eten, lekker wijntjes drinken. En volgens mij is het landschap ook redelijk afwisselend. Het noorden is totaal anders dan het zuiden. Keuze genoeg!

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarheen met een camper?   Empty Re: Waarheen met een camper?

Bericht  Fred wo 12 jun 2013 - 7:49

Eerst door Engeland en dan naar Ierland is ook een optie. Verdiep je eerst wel in de hoogtepunten van Ierland (wat mij betreft een van de mooiste landen van Europa, qua cultuur, natuur en bevolking (met name het westen van Ierland) en met name op hoe op sommige plekken touringcars rijden (Dit rijden bijv. bij de Ring of Kerry allemaal dezelfde kant op en je wilt ze op de vrij smalle weggetjes niet tegen komen), maar het uitzicht is prachtig op die kustroute!
Fred
Fred
Prater
Prater

Aantal berichten : 671
Punten : 673
Registratiedatum : 29-11-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarheen met een camper?   Empty Re: Waarheen met een camper?

Bericht  Gast wo 12 jun 2013 - 8:13

Noorwegen :cheering:
Ik heb als kind (met ouders natuurlijk) zo'n 15 zomervakanties in Noorwegen doorgebracht met camper en me nooit verveeld! Nu woon ik er :)Het is hier duur (ik kan je wel een idee geven van het prijsniveau als je dat wilt), maar mijn ouders nemen altijd veel eten mee uit Nederland en je mag overal gratis overnachten (wildkamperen). Als je naar een land wil waar je 3 keer per week uit eten kan, moet je hier niet zijn. Als je het niet erg vindt om zelf te koken en van natuur houdt, dan is Noorwegen zeker een aanrader!

En... ik heb dit jaar al vaker in korte broek gelopen dan de mensen die ik ken in NL 8)Mooi weer garantie heb je niet, maar met een camper ben je flexibel en met een beetje geluk is het een paar honderd km verderop wel mooi weer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waarheen met een camper?   Empty Re: Waarheen met een camper?

Bericht  Katrien wo 12 jun 2013 - 20:08

Wat Punk'd zegt; Frankrijk is zo'n afwisselend land, ik vind het een heel mooi land. Je kunt natuurlijk zorgen dat je niet naar de heel toeristische plekken gaat.

Ik ben nog nooit in Scandinavië geweest, maar het lijkt me er super, alleen de kans op mooi weer is volgens mij een stukje kleiner dan in Frankrijk (hoewel je daar ook geen garantie hebt). Misschien dat ik zelf juist wel naar Scandinavië zou gaan als ik een camper tot mijn beschikking had.
Katrien
Katrien
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 542
Registratiedatum : 14-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarheen met een camper?   Empty Re: Waarheen met een camper?

Bericht  Ella wo 12 jun 2013 - 20:12

Wat in mij opkomt is Noorwegen. Daar hoor ik zoveel leuke verhalen over en volgens mij is dat ideaal met een camper.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarheen met een camper?   Empty Re: Waarheen met een camper?

Bericht  Bliksem wo 12 jun 2013 - 22:04

Leuk dat je een camper tot je beschikking hebt deze zomer! Wij hebben een camper en gaan eigenlijk overal wel heen. Corsica is erg mooi! Maar houd rekening met slecht begaanbare wegen voor een camper. Zo hebben wij ons heel erg verkeken op de Cap Corse. Ontzettend mooi, maar veel overhangende rotsen, smalle wegen en veel kronkels in de weg. Overtocht moet je inderdaad wel 'vroeg' bij zijn. Wij hebben voor nu (Sardinië) al een jaar geleden geboekt omdat het zo ontzettend veel scheelt. Ben bang dat het nu behoorlijk prijzig is, denk aan 600 euro voor een retour. 

Frankrijk, de westkust is ontzettend leuk te doen met de camper. Wel erg druk met campers, maar vaak pal aan het strand en veel gezelligheid. 

Italie is ook erg leuk. Al raad ik het stuk tussen Venetië en *naam kwijt* verder naar beneden aan de oostkust niet aan. Erg saai, geen mooie kust. Binnenland is daarentegen wel een aanrader. 

Sardinië is ook een aanrader. Prachtig landschap, mooie plekken voor overnachtingen, heerlijk eiland. I love you

Tip: koop een boekje, wel Duits, voor prachtige, vaak nog niet door de toerist ontdekte plekjes. 
Het heet 'Mit den wohnmobil nach (gekozen land)'

Let trouwens wel op: je mag in sommige landen niet wild kamperen. Soms is het gedoogd, mag je niet kamperen, maar wel parkeren(lees dit als in geen stoeltjes voor je camper plaatsen), heb je toestemming van landeigenaar nodig etc.. Even goed uitzoeken per plekje. 

Succes Very Happy
Bliksem
Bliksem
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 20
Punten : 24
Registratiedatum : 28-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarheen met een camper?   Empty Re: Waarheen met een camper?

Bericht  Ragazza zo 16 jun 2013 - 19:36

Ik zou zelf kiezen voor Oostenrijk en Slovenie. En als je het weer niet mee hebt zou je door kunnen rijden naar Istrië, is ook prachtig en te doen met een camper.
Ook Frankrijk is prachtig hoor.. IK zou zelf niet naar de kust gaan, maar bijv. naar de Jura of meer naar het zuiden naar de Ardeche of de Cevennen. Prachtig!

Ik heb gehoord dat een overtocht met de boot naar Corsica behoorlijk prijzig is, maar toch moet Corsica prachtig zijn.
Ragazza
Ragazza
Prater
Prater

Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarheen met een camper?   Empty Re: Waarheen met een camper?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum