Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vanaf Sydney waarheen met camper

4 plaatsers

Ga naar beneden

Vanaf Sydney waarheen met camper Empty Vanaf Sydney waarheen met camper

Bericht  Mari wo 5 jan 2011 - 2:27

Al een paar maanden speel ik met het idee om samen met mijn partner een maand naar Australië te gaan, ik zou graag langer willen maar vanwege mijn baan is dat niet mogelijk.

Aangezien een goede vriendin van mij in Sydney woont, willen we graag daar starten, en vervolgens met een camper australie te ontdekken.

Maar welke kant op, zeker nu het Noorden overstroomd is, zie ik het niet zitten om naar cairns te rijden, maar hoe zit het met andere routes, is het zuiden ook mooi om te rijden, of juist niet. Ik heb tig websites bekeken maar ik vind het zo ontzettend moeilijk.

Het word waarschijnlijk november dit jaar, of februari volgend jaar, ligt ook aan de prijs, en het weer, want daar kom ik ook niet helemaal uit. whaaa, nu al vakantie stres.

Ik heb gezien dat er wel een topic over is, maar ben er nog niet veel wijzer van geworden. Help!
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf Sydney waarheen met camper Empty Re: Vanaf Sydney waarheen met camper

Bericht  Snoopy wo 5 jan 2011 - 4:08

Je kan beide kanten prima op, hangt meer af naar wat jullie voorkeur heeft.

Richting Cairns: Dan zou ik ivm het weer voor november kiezen, warm is het sowieso en dan heb je nog minder last van heftige regenval. Er is veel te zien onderweg, ik het het in 3 weken en een keer in 2 weken (+1 week verblijf in cairns) gedaan en korter zou ik niet doen. Ook moet je goed plannen wat je wel en niet gaat bekijken. Deze kant op is meer een strand/kust vakantie. Ook kan je op diverse plaatsen mooi duiken/snorkelen (Great Barrier Reef). Aanraders: Port Macquire, Byron Bay (+Cape Byron), Fraser Island, Cairns, Cape Tribulation.

Richting het zuiden: Als je de andere kant op gaat is er ook veel te zien. Je kan via Canberra rijden, door de Snowy Mountains en dan weer richting de kust in Victoria en door naar Melbourne. Afhankelijk wat je daar wilt zien/hoelang je wilt blijven kun je door rijden naar Adelaide, via de bergen. Zit een mooi national park in het puntje van victoria en je kan onderweg een hoop wildlife spotten.

Tip: Kijk eens op deze sites:
http://www.adventuretours.com.au/
http://www.groovygrape.com.au/

Zij doen tours van bijvoorbeeld sydney naar melboure of melbourne naar adelaide. Zo kan je een beetje bekijken wat er onderweg allemaal te zien is!
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf Sydney waarheen met camper Empty Re: Vanaf Sydney waarheen met camper

Bericht  Marsy28 wo 5 jan 2011 - 4:24

Ik zou never nooit niet iets georganiseerds doen! Doe inderdaad lekker de camper!

Ik zou een stukje omhoog gaan tot bijv. brisbane. Ik was gek op Byron bay. Naar het zuiden via Melbourne en de great ocean road en misschien zelfs nog naar Perth. Of dwars door het midden naar Ayers Rock..

Australie is gewoon overal mooi... Als je niet door het overstroomde wil (ik weet niet precies waar dat zit) snap ik, maar kijk even of de whitsundays niet te bereiken zijn want dat is wel echt een hoogtepunt!

Liefs

BTW, mijn avatar is gemaakt bij de great ocean road..
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf Sydney waarheen met camper Empty Re: Vanaf Sydney waarheen met camper

Bericht  Caro wo 5 jan 2011 - 8:25

Ik snap niet dat je met die verstromingen zit. Wil je daar in november 2011 naartoe dan is dat water toch allang weg?

Wij gaan in mei vier weken Australië doen. Specifieke planning hebben we nog niet maar komt vast goed!
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf Sydney waarheen met camper Empty Re: Vanaf Sydney waarheen met camper

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 8:40

Sydney - Perth rijd je niet even hoor! In november is t lente en begint t nat te worden in t noorden. Vergeet niet dat bv sydney - cairns dezelfde afstand is als moskou - parijs. Ligt totaal aan wat je interessant / leuk?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf Sydney waarheen met camper Empty Re: Vanaf Sydney waarheen met camper

Bericht  Snoopy wo 5 jan 2011 - 12:37

Marsy28 schreef:Ik zou never nooit niet iets georganiseerds doen! Doe inderdaad lekker de camper!

Ik zou een stukje omhoog gaan tot bijv. brisbane. Ik was gek op Byron bay. Naar het zuiden via Melbourne en de great ocean road en misschien zelfs nog naar Perth. Of dwars door het midden naar Ayers Rock..

Australie is gewoon overal mooi... Als je niet door het overstroomde wil (ik weet niet precies waar dat zit) snap ik, maar kijk even of de whitsundays niet te bereiken zijn want dat is wel echt een hoogtepunt!

Liefs

BTW, mijn avatar is gemaakt bij de great ocean road..

Nou met iets georganiseerds is niks mis hoor, maar als je met z'n tweeën bent is een camper wel wat leuker. Ik gaf de sites dan ook als inspiratie voor de route.
Via Melbourne naar Perth ga je never nooit niet redden, dan praat je echt over duizenden en duizenden kilometers. Kan je beter bij Adelaide nog even naar Kangaroo Island gaan. Ook zou ik niet aanraden om met de camper 'even' naar Ayers Rock te rijden. Dat zijn duizenden kilometers door de middle of nowhere:S

Whitsundays is wel echt een aanrader, kom je langs op weg naar Cairns.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf Sydney waarheen met camper Empty Re: Vanaf Sydney waarheen met camper

Bericht  Mari wo 5 jan 2011 - 23:36

Oke, dus dat rij je niet even, ik had het wel opgezocht de afstand van sydney naar melbourne en ik dacht appeltje eitje, want het is maar 4000 km, haha.

Pff.. ik denk dat ik me nu toch ga concentreren op sydney - melbourne - adelaide.

Hoeveel geld ben je kwijt aan eten ongeveer. Als je zelf kookt. En benzine is dat daar duur?
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf Sydney waarheen met camper Empty Re: Vanaf Sydney waarheen met camper

Bericht  Marsy28 do 6 jan 2011 - 22:31

Dit is natuurlijk wel al de 3e keer in 2 jaar dat Queensland te maken heeft met overstromingen, vandaar dat ik het benoemde.. zelfs al gaan ze in oktober.

Daarnaast ben ik zelf een half jaar in Australië geweest en ga ik met een Australier dus ik weet er best veel vanaf. Niet dat ik beweer dat jullie anders beweren maar toch even ter info Wink

Ik heb heel Australië gezien en zelfs ik heb het gevoel niet alles gezien te hebben. Wij hebben overigens, met heel veel rustpauzes, de route Melbourne - Perth in 5 dagen gedaan. En ook de great ocean road, Adelaide en de wijngebieden meegenomen. Het is dus best wel te doen.. Niet vergeten bij elk tankstation te tanken!

Ik vond het noorden het minst leuk, het oosten vooral lekker met strand en leuke steden, het zuiden vooral mooi en het westen is echt outback (zuidoost).

Ik zou persoonlijk bedenken wat je echt wilt zien. Bijv. de steden of de outback, Uluru of de whitsundays... En dan zo je route bepalen. Je kunt natuurlijk ook zeggen: we vliegen op Sydney en vliegen terug van Perth.. Of je huurt een camper en je vliegt bepaalde grote stukken (zo'n inland vlucht kost bijna niks).

In elk geval zou ik zo met je mee gaan!


Laatst aangepast door Marsy28 op vr 7 jan 2011 - 5:00; in totaal 2 keer bewerkt
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf Sydney waarheen met camper Empty Re: Vanaf Sydney waarheen met camper

Bericht  Marsy28 do 6 jan 2011 - 22:32

Ik ben er 1,5 jaar geleden geweest. Ik vond het vlees duurder en de rest goedkoper. Benzine is vergelijkbaar met hier en overal verschillend..
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf Sydney waarheen met camper Empty Re: Vanaf Sydney waarheen met camper

Bericht  Mari do 6 jan 2011 - 22:57

Marsy28 schreef:Ik ben er 1,5 jaar geleden geweest. Ik vond het vlees duurder en de rest goedkoper. Benzine is vergelijkbaar met hier en overal verschillend..

We zijn van plan om inderdaad vanaf een andere plaats terug te vliegen, maar starten sowieso in Sydney, en een camper huren. Binnenlandse vluchten ga ik ook naar kijken.

Van het weekend ga ik ff skypen met mijn vriendin die daar woont om ook wat tips aan haar te vragen.... en samen met mijn vriend is een lijst te maken met wat we echt willen zien.

Bedankt voor de tips!
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf Sydney waarheen met camper Empty Re: Vanaf Sydney waarheen met camper

Bericht  Caro vr 7 jan 2011 - 6:52

Vera schreef:Sydney - Perth rijd je niet even hoor! In november is t lente en begint t nat te worden in t noorden. Vergeet niet dat bv sydney - cairns dezelfde afstand is als moskou - parijs. Ligt totaal aan wat je interessant / leuk?

Bedoel je enkele reis of heen en terug van syndey naar cairns? Volgens LP is syndey cairns 2500 km of zoiets?

Sorry: mari was degene die de 4000 km noemde. Maar Melbourne syndey is toch veel minder?
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf Sydney waarheen met camper Empty Re: Vanaf Sydney waarheen met camper

Bericht  Gast vr 7 jan 2011 - 22:08

Marsy ik heb ook in Australië gewoond en mijn Australische vriend is met mij mee naar hier gekomen en zit nu naast me. Hij zegt dat t ieder jaar hetzelfde liedje is in het noorden. Het is nu gewoon iets erger dan normaal. Niks om je zorgen over te maken dus. Je moet gewoon niet in de zomer naar t noorden gaat, net als ieder reisboekje je vertelt. In Sydney hebben ze nooit last van overstromingen.

Wij zijn zelf om al zijn spullen te stallen bij familie vanwege onze verhuizing met een hele oude commodore van Sydney naar Melbourne gereden. Dat duurde een dag (ik denk ongeveer 10 - 12 uur) en dat was tijdens de bosbranden, dus reden we vrij rustig. Is goed te doen dus!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf Sydney waarheen met camper Empty Re: Vanaf Sydney waarheen met camper

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum