Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Salaris indicatie: Wat in te vullen?

+11
Nyx
Punk'd
Lenthe
GreenGrass
ellibre
Rush
mzcharlotte
Saga
TukTuk
Linda
Marin
15 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Salaris indicatie: Wat in te vullen? - Pagina 2 Empty Re: Salaris indicatie: Wat in te vullen?

Bericht  Punk'd di 11 jun 2013 - 8:59

Ik zou niets invullen. Ik vind echt belachelijk dat dat 'onpersoonlijk' gevraagd wordt . Je weet nog nauwelijks hoe of wat. Volgens mij kan het invullen van zo'n vraag je onderhandelingspositie alleen maar verzwakken. Arbeidsvoorwaarde (inclusief salaris) horen gewoon in een face to face gesprek aan bod te komen.

Of je zet te hoog in en dan willen ze je al niet omdat er meerdere mensen solliciteren met dezelfde achtergrond/kwaliteiten die lager hebben ingezet.

Of je zet te laag in en dan heb je niets meer te onderhandelen.

Toevallig heb ik mij laatst wat zitten verdiepen in 1e/2e/3e gesprekken en het is niet eens standaard dat er in het eerste gesprek naar gevraagd wordt. Er waren zelfs mensen die zeiden 'Oh ben ik al aangenomen dan' Salaris indicatie: Wat in te vullen? - Pagina 2 561177

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Salaris indicatie: Wat in te vullen? - Pagina 2 Empty Re: Salaris indicatie: Wat in te vullen?

Bericht  Nyx di 11 jun 2013 - 9:18

Ik ben het eens met Punk'd. Als je te hoog inzet, kunnen ze je afwijzen omdat je teveel vraagt. Maar vraag je te weinig dan zetten ze daar ook al gelijk hun vraagtekens bij. Ik vind het mooier zoals het vroeger ging. Eerste gesprek waarbij je jezelf kan presenteren, tweede gesprek om looneis te bespreken met de kennis die zij inmiddels ook al hebben opgedaan en derde gesprek om het contract te tekenen.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Salaris indicatie: Wat in te vullen? - Pagina 2 Empty Re: Salaris indicatie: Wat in te vullen?

Bericht  SDL di 11 jun 2013 - 9:22

Ik zou ook niets invullen.
SDL
SDL
Prater
Prater

Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Salaris indicatie: Wat in te vullen? - Pagina 2 Empty Re: Salaris indicatie: Wat in te vullen?

Bericht  Monte di 11 jun 2013 - 9:44

Bij mijn huidige baan moest ik dat ook invullen, heb ik niet gedaan. Ik kwam uit een baan met belachelijk hoog uurloon, maar weinig uren waardoor ik niet veel verdiende totaal. Dus wat ik er ook op had gezet zou vertekenend beeld zijn. En daarbij wat punkd zegt, ik wil het daar in een gesprek over kunnen hebben.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Salaris indicatie: Wat in te vullen? - Pagina 2 Empty Re: Salaris indicatie: Wat in te vullen?

Bericht  Marin di 11 jun 2013 - 10:01

Er staat een sterretje bij van verplicht invullen, dus niets invullen kan niet. Ja, of ik moet 0 doen maar dat vind ik ook echt raar staan.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Salaris indicatie: Wat in te vullen? - Pagina 2 Empty Re: Salaris indicatie: Wat in te vullen?

Bericht  Nyx di 11 jun 2013 - 10:07

Wat je jezelf waard vindt + Wat hier is genoemd : 2 = Invullen?

Wat kun je anders? Dan zit je volgens mij nog rond een 2500 euro en dat vind ik zelfs voor een startersfunctie met jouw leeftijd zeer geloofwaardig.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Salaris indicatie: Wat in te vullen? - Pagina 2 Empty Re: Salaris indicatie: Wat in te vullen?

Bericht  ellibre di 11 jun 2013 - 10:26

Wat wij zelf veel of weinig vinden is niet zo relevant. Het wisselt nu eenmaal enorm per werkgever en vakgebied. Ik begon zelf bijvoorbeeld op exact 2700 bruto, m'n vriend op 3320 of zo. Daarnaast maakt het ook nog een groot verschil of je pensioenpremie daar nog uit betaald moet worden, bij mij ging dat om 330 euro en bij m'n vriend om 65. Zie het echt als een indicatie, een startpunt om verder over te praten: als je niet alle afspraken kent zegt alleen het bruto loon ook niet veel. Marin gaf zelf aan dat voor die functie 2600 euro de standaard is, dan lijkt 2800 euro mij een redelijke indicatie: niet afschrikwekkend hoog, maar ook niet zo laag dat je jezelf in de vingers snijdt.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Salaris indicatie: Wat in te vullen? - Pagina 2 Empty Re: Salaris indicatie: Wat in te vullen?

Bericht  ellibre di 11 jun 2013 - 10:38

Ik vind dit artikel overigens wel treffend: http://www.telegraaf.nl/vrouw/actueel/20210398/___Lager_salaris_vrouwen_eigen_schuld___.html

Ik herken het ook echt binnen mijn eigen omgeving. Ik heb zelfs vriendinnen die begonnen zijn met werken zonder überhaupt te weten wat hun salaris was. Zelf vermijd ik het onderwerp liever ook, maar ik zie wel dat mensen die er over durven te onderhandelen uiteindelijk ook echt meer krijgen als die ruimte bestaat. Ik heb zelf bij mijn huidige aanstelling bijvoorbeeld 1 periodiek extra gekregen.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Salaris indicatie: Wat in te vullen? - Pagina 2 Empty Re: Salaris indicatie: Wat in te vullen?

Bericht  Rovine di 11 jun 2013 - 17:59

Als het zo uiteen zou lopen zou ik ook 0 invullen. Als ze ernaar vragen kun je dan zeggen dat je graag meer over de functie te weten wil komen om tot een realistische indicatie te komen.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Salaris indicatie: Wat in te vullen? - Pagina 2 Empty Re: Salaris indicatie: Wat in te vullen?

Bericht  Jip di 11 jun 2013 - 21:15

Rush schreef:
In combinatie met 'de kat van de buren' kan je dan misschien wel een goed salaris bepalen. Succes!

Very Happy Wat een leuke opmerking die ga ik onthouden!
Verder zou ik wat hoger inzetten als dat je daadwerkelijk wilt. Ik zou het zien als de markt; de marktverkoper zegt 10 euro, de koper zegt 5 en dan wordt het 7,5.
Maar met de huidige situatie met werkloosheid zal ik er niet te ver boven gaan zitten, anders wordt je op voorhand al aan de kant gezet.
Jip
Jip
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 66
Punten : 76
Registratiedatum : 23-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Salaris indicatie: Wat in te vullen? - Pagina 2 Empty Re: Salaris indicatie: Wat in te vullen?

Bericht  Marin do 13 jun 2013 - 6:51

Nog maar even hier laten weten: Die 2600 was niet zo gek gedacht, want diegene zei 2550. Maar ik heb uiteindelijk op 2300 ingezet, omdat diegene wel meer werkervaring had en ouder is. Dus wie weet, ik ben benieuwd!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Salaris indicatie: Wat in te vullen? - Pagina 2 Empty Re: Salaris indicatie: Wat in te vullen?

Bericht  Gast do 13 jun 2013 - 6:52

Maar als je jezelf meer waard vindt, zou ik echt hoger zijn gaan zitten hoor. Het is een indicatie, dus daar is gewoon onderhandeling in mogelijk dan toch? Mijn vriend moet het bij bijna elke sollicitatie invullen en is gewoon stuk boven zijn loon gaan zitten, passend bij de functie. Voor de management functies gewoon flink hoger. Niet geschoten..

Maar ben benieuwd! Is het wel functie die je echt leuk vindt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Salaris indicatie: Wat in te vullen? - Pagina 2 Empty Re: Salaris indicatie: Wat in te vullen?

Bericht  Marin do 13 jun 2013 - 6:55

Ik vind mezelf miljoenen waard, maar ja..

Ik denk dat dit best realistisch is geweest, dus ik denk dat het wel goed is. Het is nog altijd zo'n beetje het dubbele van wat ik nu verdien dus alles is al beter :P En ik zou er tevreden mee zijn smile
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Salaris indicatie: Wat in te vullen? - Pagina 2 Empty Re: Salaris indicatie: Wat in te vullen?

Bericht  Marin do 13 jun 2013 - 6:56

Pippa schreef:
Maar ben benieuwd! Is het wel functie die je echt leuk vindt?

Ja! Very Happy
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Salaris indicatie: Wat in te vullen? - Pagina 2 Empty Re: Salaris indicatie: Wat in te vullen?

Bericht  Monte do 13 jun 2013 - 8:10

Nu ben ik wel heel benieuwd wat voor baan het is. Hopen dat het dit keer iets wordt, zeker als je het ook nog eens een leuke baan vindt. Ben je al op gesprek geweest of was het alleen een sollicitatie?
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Salaris indicatie: Wat in te vullen? - Pagina 2 Empty Re: Salaris indicatie: Wat in te vullen?

Bericht  Marin do 13 jun 2013 - 8:16

Ik PM je wel even Monte smile En nee het was bij het invullen van het formulier (met cv en brief als attachments en dus nog wat vragen beantwoorden), dus nog geen gesprek.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Salaris indicatie: Wat in te vullen? - Pagina 2 Empty Re: Salaris indicatie: Wat in te vullen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum