Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Clean, Fit & Healthy topic

+58
Punk'd
Blixum
minoessepoes
Zora
Flower_L
Robin_
SDL
Davinia
Shopelle
Lady4
xxjojootjexx
Lonely Goatherd
Siem
Siamsa
madam
Pannetoet
patjuhhh
girli
June
Antibes
Lot
Sylvana
SuzieQ
eigenwijs
Charles
Toet
Melis_je
Blond
Roza
Serena
Zonnetje
Tiara
Marin
Reva
woezel
Cheesegirl
Lavendel
Penny Blossom
Kowalski
Sayuri
Nyx
Tiana
Eris
Le Chat Noir
Sea of Trees
Sanne
SoGood
stella.nova
Coccinelle
Tinkebell
Sam
_Lacey_
Reeza
Poubelle
Aziraphale
Minx
Feline
Luce
62 plaatsers

Pagina 5 van 27 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 16 ... 27  Volgende

Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 5 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Poubelle zo 9 jun 2013 - 22:15

Oh ik HOU van edamame!
Kim, kun je die bij de Indische toko kopen of alleen de Japanse?
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 5 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Kowalski zo 9 jun 2013 - 22:18

Ik kan het bericht niet meer terugvinden, maar ik kwam laatst een bericht van foodwatch tegen over de amandelmelk van Alpro. Hier blijkt maar 2% amandel in te zitten en verder veel water, suiker en toevoegingen. Dus ik geloof dat die niet zo heel erg goed is!
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 5 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Gast zo 9 jun 2013 - 22:25

Kowalski schreef:Ik kan het bericht niet meer terugvinden, maar ik kwam laatst een bericht van foodwatch tegen over de amandelmelk van Alpro. Hier blijkt maar 2% amandel in te zitten en verder veel water, suiker en toevoegingen. Dus ik geloof dat die niet zo heel erg goed is!
Nee is niet goed inderdaad. Je kunt het beter zelf maken (is heel makkelijk) of bij de groene winkel kopen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 5 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Gast zo 9 jun 2013 - 22:25

SoGood schreef:En uit ervaring weet ik dat je die bonen niet als sugarsnaps eet. Wink
Oh ja haha, dat weet ik ook uit ervaring Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 5 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Gast zo 9 jun 2013 - 22:27

Poubelle schreef:Oh ik HOU van edamame!
Kim, kun je die bij de Indische toko kopen of alleen de Japanse?
Ik woon dichtbij een grote Aziatische supermarkt, daar hebben ze ze dus, maar ik weet eigenlijk niet hoe het zit met andere / kleinere toko's...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 5 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  minoessepoes zo 9 jun 2013 - 22:32

Ik heb er een tijdje terug gezocht bij een vrij grote toko en kon ze niet vinden helaas, ik vind ze ook heerlijk! En nee niet eten zoals sugersnaps haha
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 5 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Linda zo 9 jun 2013 - 23:01

minoessepoes schreef:
Linda schreef:Minoessepoes, klinkt lekker die smoothie! Als ik je nog een tip mag geven: wissel de sojamelk af met andere dranken. Bijv. haver, rijst, amandel of speltmelk.
Ik ben zelf persoonlijk geen fan van teveel sojamelk voor een jonge vrouw.

Tanx voor de tip! Ik ben inderdaad op zoek geweest naar amandelmelk maar dat kon ik niet vinden bij onze AH (is een hele kleine winkel), ik zal op mijn vrije dag eens langs de natuurvoedingswinkel fietsen om te kijken naar 1 van je tips! Opzicht is het nu een halve liter in de week en dat valt nog mee, ik probeer inderdaad niet meer te drinken. Het is ook niet zo dat ik helemaal niet tegen gewone melk kan, maar ik krijg er eczeem van, dus ik verwerk wel kaas in gerechten (omdat ik dat gewoon te lekker vind), maar probeer verder geen melkproducten binnen te krijgen.

Dat is waar, het is niet heel veel. Maar afwisselen is lekker en gezond.

Zoals iemand al eerder zei kan je de amandelmelk van alpro beter niet nemen, die van de natuurwinkel is wel goed.
Maar haver en rijstemelk hebben ze wel bij de supermarkt. Staat vaak onderin in het schap van de sojamelk, is van het merk vivera. Daar zit geen suiker in.

Ik mag momenteel helemaal geen zuivel (dus ook geen kaas, echt erg!). Ik had laatst bechamelsaus gemaakt voor in de lasagne met havermelk, ging echt goed en smaakte prima!

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 5 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Linda zo 9 jun 2013 - 23:09

Punk'd schreef:
- En iedere week een nieuw soort superfood te proberen (nu bezig met een zakje Goijbessen)

Ben je bekend met chlorella?

Ook heel gezond!

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 5 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Blond zo 9 jun 2013 - 23:29

SoGood schreef:En uit ervaring weet ik dat je die bonen niet als sugarsnaps eet. Wink

Haha idd! Mijn vader ging ze in de sushi tent ook met schil en al eten
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 5 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Gast zo 9 jun 2013 - 23:40

Haha! Jaa edamame is lekkerr! Goed idee om die gewoon zelf te maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 5 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Gast zo 9 jun 2013 - 23:45

Mijn lunch! Zuurdesembroodjes met avocado en pijnboompitten, en een heldere champignonsoep.

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 5 A9800C90-311A-4B9D-ACC7-E9C81A2EB200-1063-000000CA70997CD8_zps4c3a8192

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 5 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Marin zo 9 jun 2013 - 23:48

Edamame is inderdaad ideaal snackfood. Zo lekker omdat je tegelijkertijd ook met je handen bezig bent, dat vind ik altijd zo lekker aan snacken (dat doe ik ook met druiven en kersen). Hier liggen ze ook in kleinere (maar wel Japanse) toko's in de vriezer. Ik bestrooi ze altijd beetje met zout, en dan kan ik m'n handen daarna aflikken, net als chips maar dan gezonder :P (nou ja, zout is ook ongezond, maar wat zout op edamame is al beter dan op chips, zeg maar).
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 5 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Marin zo 9 jun 2013 - 23:51

Kan iemand mij trouwens vertellen waarom zuurdesem toch eigenlijk gezonder is? Ik vind het gewoon heel erg lekker, maar waarom is het eigenlijk beter?

Toen ik nog in Engeland woonde kreeg ik trouwens elke week een bakje met vier soorten noten/bessen/vruchten opgestuurd. Ok, kostte wel veel geld, maar het was zo leuk, elke week kreeg je iets anders en zo heb ik heel veel lekkere gezonde snacks geprobeerd zoals die goji bessen enzo.

Ik werd altijd zo blij als ik zo'n doosje per post kreeg:

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 5 1365008251069
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 5 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Sayuri zo 9 jun 2013 - 23:55

Carrie, ziet er lekker uit! Marin, wat leuk die bakjes, ik zou daar ook blij van worden. Wel duur zeker?

Ik kon hier niks gezonds vinden in de kantine, heb net zo'n pre-made salade op met tomaat, wortel, gekookt eitje, maar ook blokjes goudakaas en reepjes gekookte ham erdoor. Niet mijn beste lunch ooit, maar OK. Ik dacht er nog aan om de kaas en de ham eruit te vissen vanwege het zout en het vet, maar dan werd het te weinig.
Sayuri
Sayuri
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 336
Punten : 347
Registratiedatum : 18-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 5 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  minoessepoes zo 9 jun 2013 - 23:57

Linda schreef:
minoessepoes schreef:
Linda schreef:Minoessepoes, klinkt lekker die smoothie! Als ik je nog een tip mag geven: wissel de sojamelk af met andere dranken. Bijv. haver, rijst, amandel of speltmelk.
Ik ben zelf persoonlijk geen fan van teveel sojamelk voor een jonge vrouw.

Tanx voor de tip! Ik ben inderdaad op zoek geweest naar amandelmelk maar dat kon ik niet vinden bij onze AH (is een hele kleine winkel), ik zal op mijn vrije dag eens langs de natuurvoedingswinkel fietsen om te kijken naar 1 van je tips! Opzicht is het nu een halve liter in de week en dat valt nog mee, ik probeer inderdaad niet meer te drinken. Het is ook niet zo dat ik helemaal niet tegen gewone melk kan, maar ik krijg er eczeem van, dus ik verwerk wel kaas in gerechten (omdat ik dat gewoon te lekker vind), maar probeer verder geen melkproducten binnen te krijgen.

Dat is waar, het is niet heel veel. Maar afwisselen is lekker en gezond.

Zoals iemand al eerder zei kan je de amandelmelk van alpro beter niet nemen, die van de natuurwinkel is wel goed.
Maar haver en rijstemelk hebben ze wel bij de supermarkt. Staat vaak onderin in het schap van de sojamelk, is van het merk vivera. Daar zit geen suiker in.

Ik mag momenteel helemaal geen zuivel (dus ook geen kaas, echt erg!). Ik had laatst bechamelsaus gemaakt voor in de lasagne met havermelk, ging echt goed en smaakte prima!

Ik ga onder in het schap kijken! Bedankt voor de tip. Ik vind het altijd leuk om zo op zoek te gaan naar nieuwe producten en ben benieuwd, ook qua smaak!

Ik heb ook een tijd helemaal geen zuivelproducten op en ik vind dat gewoon heel lastig, omdat ik het inderdaad heel lekker vind (melk/ karnemelk vind ik trouwens ook niet lekker, maar kazen wel). Ik probeer nu een middenweg te vinden door inderdaad wel voor de kaas te kiezen en dan het kleine beetje eczeem voor lief te nemen, het is een beetje kiezen en delen.

Ik vind het echt knap dat jij het zo goed volhoudt, al weet je natuurlijk waar je het voor doet, maar het is een behoorlijke aanpassing zo, echt heel knap!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 5 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 0:01

Marin schreef:Edamame is inderdaad ideaal snackfood. Zo lekker omdat je tegelijkertijd ook met je handen bezig bent, dat vind ik altijd zo lekker aan snacken (dat doe ik ook met druiven en kersen). Hier liggen ze ook in kleinere (maar wel Japanse) toko's in de vriezer. Ik bestrooi ze altijd beetje met zout, en dan kan ik m'n handen daarna aflikken, net als chips maar dan gezonder :P (nou ja, zout is ook ongezond, maar wat zout op edamame is al beter dan op chips, zeg maar).
Wij eten ze hier ook vaak in plaats van chips inderdaad. Als we een filmpje gaan kijken dan zet ik een heel grote schaal op tafel en eten we tot we niet meer kunnen, haha!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 5 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 0:03

Qua zuivel ben ik trouwens gestopt met glazen melk drinken, maar ik drink nog wel 2x per dag zelfgemaakte cappuccino met een klein scheutje volle melk erin. Ik geloof echt dat dit geen kwaad kan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 5 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Penny Blossom ma 10 jun 2013 - 0:07

Ik lees graag mee in dit topic. Ik ben alleen niet iemand die veel berichten plaatst.

Sinds vorige week train ik met een personal trainer. Hiervoor ben ik ook mijn voedingspatroon aan het aanpassen:
- Geen suiker (wel Stevia - de pure vorm zonder dextro huppeldepup)
- Veel groenten en fruit
- Geen 'normaal brood', wel spelt en rijstewafels. Zuurdesem wil ik nog eens gaan proberen
- Geen melk (wel amandel melk of ongezoete sojamelk (de normale wordt afgeraden)
- Noten eten
- geen witte rijst, witte pasta of aardappels, wel zilvervliesrijst en in mindere mate volkoren pasta

Ben nu een week bezig en vanochtend was ik 2 kilo kwijt.
Penny Blossom
Penny Blossom
Prater
Prater

Aantal berichten : 864
Punten : 1034
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 5 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Linda ma 10 jun 2013 - 0:13

KimRosenberg85 schreef:Qua zuivel ben ik trouwens gestopt met glazen melk drinken, maar ik drink nog wel 2x per dag zelfgemaakte cappuccino met een klein scheutje volle melk erin. Ik geloof echt dat dit geen kwaad kan.

Ik geloof ook dat dat geen kwaad kan in die hoeveelheden. Maar flinke glazen melk per dag lijken mij niet gezond, hoewel daar de meningen ook over verdeeld zijn.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 5 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Lavendel ma 10 jun 2013 - 0:15

Leuk topic! Ik doe weer mee.

Ontbijt, lunch en avondeten blijft helemaal goed gaan bij mij. Alleen mag weer iets strenger op de tussendoortjes. Leuk dat er ook wat nieuwe mensen mee komen doen.

SOT vroeg geloof ik voor goede tips.

Dit eet ik vaak:
O: Magere yoghurt/ Kwark, 2 soorten fruit (altijd kiwi + blauwe bessen/aardbeien/pruim/nectarine/druiven), 2 eetlepels muesli (Speltmuesli van Dorset heb ik nu, superlekker) en 1 eetlepel lijnzaad.

T: Banaan/Appel/ Sinaasappel/ Nectarine/ Noten

L: 2x zuurdesembrood/spelt of brabants roggebrood. En als beleg hutenkase/avocado/ rauwe ham/ rookvlees/ gekookt ei met 1 tomaat en een stuk komkommer. Ook maak ik regelmatig een omelet met ui/champignons/ paprika etc. Die doe ik dan in een stukje folie en neem ik mee als beleg.

Ook maak ik regelmatig een salade. Ik heb van die handige vacuumbakjes en neem dan gewoon een hand sla of spinazie met komkommer, tomaat, olijven, rozijnen en noten/pitten en zadenmix en wat ik verder nog in huis heb qua groenten. Of ik maak een couscoussalade met bovenstaande groenten of zo'n 250 gr appie zakje met wokgroenten (alle soorten smaken wel eigenlijk).

A: Ik eet eigenlijk alles wel, maar 2/3e van mijn eten bestaat uit groenten. We eten vaak als basis gewoon aardappels (en ik dan vaak zoete aardappel), zilvervliesrijst, speltpasta, volkorenpita broodjes en kip, rundvlees of een vega schnitzel, allerlei soorten groenten en heel veel verschillende soorten kruiden. Als we bij bloemkool ofzo een sausje maken dan gewoon met een beetje melk, speltbloem en boter.

Je kunt eigenlijk alles wat je normaal gesproken eet een beetje aanpassen zodat het net iets gezonder is. Zoals vanavond eet ik bami. Ik eet dan gewoon heel veel groenten, een gebakken eitje, een klein schepje bami en dan heel veel kruiden. Mijn vriend eet er dan satehsaus bij en kroepoek maar dat sla ik even over. Af en toe eet ik dat wel hoor. Maar doordeweeks probeer ik dat soort extra'tjes over te slaan.

Oja en nog een tip probeer is te beginnen bij je drinken. Dat scheelt zo enorm veel, dus thee zonder suiker en water (met citroensap voor het smaakje, of een paar schijfjes komkommer/sinaasappel/aardbei/ander fruit voor het smaakje.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 5 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Lavendel ma 10 jun 2013 - 0:18

Oja Punk'd, ik ben ook begonnen met de 30 day squat challenge haha. Ik zag op tumblr van die foto's dat je echt binnen een paar weken superveel verschil kan zien dus wil uitproberen of dat echt zo is. Heb netjes een briefje op de deur geplakt die ik kan afstrepen.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 5 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 0:20

Je kan met kleine aanpassingen inderdaad al gezonder gaan eten. Ik let er bijvoorbeeld op dat ik in verhouding veel groenten eet en wat minder koolhydraten (pasta,rijst,aardappelen) bij het avondeten. Een klein schepje is prima, maar ik ga geen grote hoeveelheden aardappelen meer wegwerken 's avonds, daar voel ik me ook niet lekker bij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 5 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Sea of Trees ma 10 jun 2013 - 0:27

Dank je Lavendel smile

Ik heb net gezonde boodschappen gedaan. Bevroren zomerfruit, spinazie, biologische muesli, amandelmelk en rijstewafels onder andere. Zit nu aan een smoothie met spinazie, bevroren zomerfruit, en banaan, super lekker!
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 5 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Cheesegirl ma 10 jun 2013 - 0:28

Ik schrijf niet actief in dit topic mee, maar ik had een vraag en ik denk zomaar dat iemand van hier dat vast wel weet.

In hoeverre is hüttenkäse 'gezond'? En dadels, vallen die ook onder de gezonde vruchten?
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 5 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Linda ma 10 jun 2013 - 0:34

Lekker zomers recept met zoete aardappel.

Zoete aardappel in stukjes snijden en even koken.
(Biologische) hamreepjes bakken met pijnboompitten
Aardappels afgieten en in een pan bakken, blik kikkererwten toevoegen (gedroogde zijn natuurlijk beter). Klein beetje af laten koelen.
(Rucola)sla in een schaal, het aardappel en kikkererwtenmengsel en doorheen husselen en de ham en pijnboompitten erover heen doen.
Garneren met wat verse peterselie.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 5 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 27 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 16 ... 27  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum