Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

slaapzak instoppen, gevaarlijk?

+12
Luce
PiP
Parel
Tania
Surya
Artemis
Manderijn
PapillonRose
Supertalentje
Muppetje
SarahKey
Sun88
16 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

slaapzak instoppen, gevaarlijk? - Pagina 2 Empty Re: slaapzak instoppen, gevaarlijk?

Bericht  Susan vr 7 jun 2013 - 10:48

Volgens mij mag je volgens de richtlijnen een kind niet zelf op de buik te slapen leggen, maar mag je het wel zo laten als een kind eenmaal zelf kan draaien. Maar goed, ik snap wel dat een kinderdagverblijf dat zo doet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

slaapzak instoppen, gevaarlijk? - Pagina 2 Empty Re: slaapzak instoppen, gevaarlijk?

Bericht  Parel vr 7 jun 2013 - 10:52

Natuurlijk horen ze het te weten, het is ook levensgevaarlijk en zeker met andermans kinderen hoor je die risico's niet te nemen. Ik kom zelf uit de kinderopvang, en als het al gebeurde bij ons dan werd het inderdaad elke keer gevraagd of het nog nodig was en moesten de ouders een verklaring tekenen.

Er is een tijd geweest dat je werkelijk met elke opleiding in het kinderdagverblijf kon gaan werken, die mensen hebben heus wel eens bijscholing gehad waar dat hopelijk aan de orde is, en de kwaliteitseisen zijn tegenwoordig erg streng (gelukkig!!!) maar toch slipt er af en toe een onwetende stagiaire of leidster doorheen.

Ik vind het inderdaad erg kwalijk dat een leidster zoiets aanraadt. Dat je het als ouder zelf doet moet je zelf weten, maar in een 'voorbeeldfunctie' hoor je nooit dat soort risicovolle tips te geven.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

slaapzak instoppen, gevaarlijk? - Pagina 2 Empty Re: slaapzak instoppen, gevaarlijk?

Bericht  Snoopy vr 7 jun 2013 - 13:12

Tania schreef:
Parel schreef:Kdv leidsters weten dat soort dingen ook niet hoor Wink
Sommige vinden het irritant dat kindjes niet zo vast slapen en leggen de kindjes dus vast in bed met de slaapzak of bakeren nog in als ze allang kunnen rollen. Vandaag wederom gemerkt dat degene zonder kinderen af en toe toch wel een stuk ervaring missen. Natuurlijk zijn er ook hele bekwame leidsters tussen hoor, maar dit vind ik gewoonweg gevaarlijk.

Maar ook al zijn ze geen moeder, dan horen ze dat toch te weten. Dat soort dingen leer je toch wel in je opleiding hoop ik?

Eh nee. Ik ben leidster (inval) maar heb in mijn opleiding eigenlijk niks geleerd over kinderverzorging en heb zelf geen kinderen. Maar omdat ik een hbo opleiding in de sociale sector heb gedaan mag ik in de kinderopvang werken. Veel heb ik dus in de praktijk geleerd!
Echter hoort een leidster wel bekwaam te zijn in haar eigen kennis en kunnen. Ik zal nooit een kindje inbakeren of de slaapzak instoppen tenzij ik specifieke instructies heb gehad. Bij twijfel check ik iets bij een zeer ervaren leidster. Ik zal ook zeker niet zomaar een advies aan een ouder geven aks ik niet zeker ben van mijn zaak en kan onderbouwen.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

slaapzak instoppen, gevaarlijk? - Pagina 2 Empty Re: slaapzak instoppen, gevaarlijk?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum