slaapzak
+5
Thunder
Smaragdje
Printje
Nana
peach
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
slaapzak
Welke maat slaapzak moet ik nemen? me dochtertje is nu 61 cm lang.
Maat 60 of 70? wie weet dat?
peach- Prater
- Aantal berichten : 524
Punten : 828
Registratiedatum : 04-01-11
Re: slaapzak
70 cm
Dat is de lengte van de slaapzak, als je die van 70 cm neemt dan kan ze er nog een tijdje mee doen. Even opletten dat het gat voor het hoofd niet te ruim is.
Dat is de lengte van de slaapzak, als je die van 70 cm neemt dan kan ze er nog een tijdje mee doen. Even opletten dat het gat voor het hoofd niet te ruim is.
Laatst aangepast door Nana op di 22 nov 2011 - 2:55; in totaal 1 keer bewerkt
Nana- Prater
- Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10
als ze 61 cm is gaat een slaapzak van 60 cm uiteraard niet meer goed passen....
Ik koop ze sowieso altijd wat groter, kun je er ook langer mee doen al moet je dan wel goed letten op de armsgaten, dat die niet te wijd zijn.
Ik koop ze sowieso altijd wat groter, kun je er ook langer mee doen al moet je dan wel goed letten op de armsgaten, dat die niet te wijd zijn.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
peach schreef:Welke maat slaapzak moet ik nemen? me dochtertje is nu 61 cm lang.
70 cm. De maat moet langer zijn als dat jouw kindje is.
Laatst aangepast door Smaragdje op di 22 nov 2011 - 2:56; in totaal 1 keer bewerkt
Smaragdje- Ratel
- Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10
peach schreef:Welke maat slaapzak moet ik nemen? me dochtertje is nu 61 cm lang.
ik denk dat maat 60 of 70 het aantal cm's is. Zou zelf dus voor een 70 gaan.
Staat er ook een kleding maat bij vermeld? (62-68 o.i.d. dan zou ik daar naar kijken)
Gast- Gast
thnxs. Ik ga is kijken in de stad.ik zag bij de prenatal dat het 60, 70 cm is en bij de hema 62-68 enz
peach- Prater
- Aantal berichten : 524
Punten : 828
Registratiedatum : 04-01-11
Je kan ook die van de hema nemen 60-80 cm, daar kunnen ze wat langer in en ze zijn verder ook fijn.
Gast- Gast
dat is dus de fout waar iedereen intrapt. Een slaapzak van 60 cm is gemeten van schouder tot tenen. Dus als je kind 61 cm is zou een slaapzak van 60 cm gewoon moeten passen.Printje schreef:als ze 61 cm is gaat een slaapzak van 60 cm uiteraard niet meer goed passen....
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
bedoel je van die witte met soort blokjespatroon? Die zijn idd fijnSnoepy87 schreef:Je kan ook die van de hema nemen 60-80 cm, daar kunnen ze wat langer in en ze zijn verder ook fijn.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
a heeft een slaapzak van 90 cm (van ter stal) en hij is zelf 80 cm past goed en hij kan er nog in groeien.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Rataplan schreef:dat is dus de fout waar iedereen intrapt. Een slaapzak van 60 cm is gemeten van schouder tot tenen. Dus als je kind 61 cm is zou een slaapzak van 60 cm gewoon moeten passen.Printje schreef:als ze 61 cm is gaat een slaapzak van 60 cm uiteraard niet meer goed passen....
Volgens mij had je dat ook al een keer eerder gezegd in een soort gelijk topic en dat heb ik dus onthouden met het kopen van de winterslaapzak.
Maar nu het probleem, mijn zoon slaapt nu in een slaapzak van 70 cm en is 68 cm lang. Volgens jouw redenering zou hij die dus nog goed moeten passenn, maar ik vind het toch echt aan de krappe kant.
OT: Het ligt er denk ik gewoon aan hoe de slaapzak uitvalt. Ik zou zelf voor een grotere maat gaan, mits je kindje er niet in verzuipt.
Mijn schoonouders hebben een slaapzak liggen van 90 of 100 cm en de armsgaten zijn evenlang als die van de 70 cm...
_Mashimaro_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 491
Punten : 636
Registratiedatum : 17-11-10
Rataplan schreef:dat is dus de fout waar iedereen intrapt. Een slaapzak van 60 cm is gemeten van schouder tot tenen. Dus als je kind 61 cm is zou een slaapzak van 60 cm gewoon moeten passen.Printje schreef:als ze 61 cm is gaat een slaapzak van 60 cm uiteraard niet meer goed passen....
Volgens mij had je dat ook al een keer eerder gezegd in een soort gelijk topic en dat heb ik dus onthouden met het kopen van de winterslaapzak.
Maar nu het probleem, mijn zoon slaapt nu in een slaapzak van 70 cm en is 68 cm lang. Volgens jouw redenering zou hij die dus nog goed moeten passenn, maar ik vind het toch echt aan de krappe kant.
OT: Het ligt er denk ik gewoon aan hoe de slaapzak uitvalt. Ik zou zelf voor een grotere maat gaan, mits je kindje er niet in verzuipt.
Mijn schoonouders hebben een slaapzak liggen van 90 of 100 cm en de armsgaten zijn evenlang als die van de 70 cm...
_Mashimaro_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 491
Punten : 636
Registratiedatum : 17-11-10
@ Rataplan, dat klopt niet helemaal hoor. Hier paste hij zijn 60 cm slaapzak niet meer toen hij bijna 60 cm was en bij zijn 70 cm moest hij naar een volgende toen hij bijna 70 cm was.
Smaragdje- Ratel
- Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10
Je kunt het altijd een 60 of 70 proberen en dan kun je hem altijd terug brengen welke niet past, ik vind die van Hema wat dat betreft fijner dan van Prenatal, want daar zijn de armsgaten niet zo groot en het gat voor het hoofd ook niet.
Mijn zoontje heeft maat 80 aan kleding, maar een slaapzakje maat 90 is veeeeels te groot, hij heeft nu een slaapzak van de Hema 86-104 en die past perfect.
Mijn zoontje heeft maat 80 aan kleding, maar een slaapzakje maat 90 is veeeeels te groot, hij heeft nu een slaapzak van de Hema 86-104 en die past perfect.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: