Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vreemdgaan / makkelijk met relatie(s) omgaan

+9
Luce
Nyx
Artemis
Razz
ellibre
Carmen_
Paper Crown
Shopaholic
Susan
13 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Vreemdgaan / makkelijk met relatie(s) omgaan - Pagina 2 Empty Re: Vreemdgaan / makkelijk met relatie(s) omgaan

Bericht  Artemis do 6 jun 2013 - 9:48

Pippa schreef:Maar, hoe heb je dat opgelost, om het zo te zeggen? Ineens zag je het rationeel voor je, kon je er open over zijn? En schaamde je je toen enorm, of dat niet?

Opgelost? Ik heb ruim een jaar iets met die ander gehad, waarvan de laatste periode ook fysiek. Ik heb er over gepraat met vriendinnen en hier, bewust, zodat ik wat tegengas kreeg en niet helemaal meegesleurd zou worden door hormonen. En met mijn man, die besloten heeft, hoorde ik achteraf, om het uit te zitten, want hij wilde niet uit elkaar. En ik ook niet, dus ik ben hem eeuwig dankbaar dat hij dat gedaan heeft. Ik schaam me wel ja, als je dat zo wilt noemen, dat ik mijn relatie op het spel heb gezet, want zelfs al mocht ik met een ander naar bed, die hele verliefdheid ging te ver. En mijn eigen man is veel leuker, zie ik nu gelukkig weer. Dat ik dat toen niet zag vind ik wel erg. En ik zag het écht niet.

En verder is daar een heel naar einde aan gekomen, aan die ander, en dat slijt nog elke dag, dat is nu ruim een jaar geleden gestopt en nog is het niet helemaal over. Want het zat en zit wel diep.
Ik snap niet hoe dat zo uit de hand heeft kunnen lopen, ben ook een tijd heel boos geweest op die man, en dan miste ik hem weer, en dan was ik weer boos op mezelf en dat wisselde elkaar in rap tempo af. Ik kan er nu gewoon over praten met mijn man, hij snapt mij, ik snap hem, hij heeft mij vergeven, en we hebben ervan geleerd.
En dan deed ik het nog niet eens stiekem, dus ik vind je wel wat kort door de bocht als het over vreemdgaan gaat. Ik had het zelf achteraf ook liever overgeslagen, en 5 jaar geleden zou ik het anders aangepakt hebben, 3 jaar geleden ook, over een jaar waarschijnlijk ook, maar dit kwam net in en periode dat ik toch al niet sterk in mijn schoenen stond, minder sterk als normaal. Het was een combinatie van factoren, en dan was mijn relatie vooraf zelfs nog gewoon goed!
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemdgaan / makkelijk met relatie(s) omgaan - Pagina 2 Empty Re: Vreemdgaan / makkelijk met relatie(s) omgaan

Bericht  ellibre do 6 jun 2013 - 9:49

Minneke schreef:Ik denk dat iedere zonder jarenlange sleur, slapeloze maanden door kinderen en daardoor chagrijnige partners, weinig verleiding in de omgeving hebbende persoon makkelijk praten heeft.


Het is zo heerlijk makkelijk om zwart wit te denken, goed en fout. Mensen te veroordelen.
Ik zie dat in dit topic eigenlijk niemand doen..
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemdgaan / makkelijk met relatie(s) omgaan - Pagina 2 Empty Re: Vreemdgaan / makkelijk met relatie(s) omgaan

Bericht  Gast do 6 jun 2013 - 9:50

Ik wil juist niet vooroordelen Minneke, daarom vraag ik het in dit topic.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemdgaan / makkelijk met relatie(s) omgaan - Pagina 2 Empty Re: Vreemdgaan / makkelijk met relatie(s) omgaan

Bericht  Sam do 6 jun 2013 - 9:50

Ik zeg nooit dat het me nooit zal gebeuren.
Ik weet gewoon niet in wat voor situaties wij nog ooit terecht zullen komen. Al hoop ik natuurlijk dat het nooit gebeurt.
Vreemdgaan op gevoel zou ik overigens wel 100x erger vinden dan een keer zoenen/seksen.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemdgaan / makkelijk met relatie(s) omgaan - Pagina 2 Empty Re: Vreemdgaan / makkelijk met relatie(s) omgaan

Bericht  Gast do 6 jun 2013 - 9:51

ellibre schreef:
Minneke schreef:Ik denk dat iedere zonder jarenlange sleur, slapeloze maanden door kinderen en daardoor chagrijnige partners, weinig verleiding in de omgeving hebbende persoon makkelijk praten heeft.


Het is zo heerlijk makkelijk om zwart wit te denken, goed en fout. Mensen te veroordelen.
Ik zie dat in dit topic eigenlijk niemand doen..

Ik doel meer op mensen die zeggen dat ze het nooit zouden doen en het niet kunnen begrijpen dat anderen het wel doen. In dit topic is het idd erg mild, in het biechttopic bijvoorbeeld gaat het er doorgaans veel harder aan toe.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemdgaan / makkelijk met relatie(s) omgaan - Pagina 2 Empty Re: Vreemdgaan / makkelijk met relatie(s) omgaan

Bericht  Artemis do 6 jun 2013 - 9:53

Ik vind de hele op vrij veroordelend hoor. Geeft niet, maar het is niet zo dat het een open houding is tav vreemdgaan.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemdgaan / makkelijk met relatie(s) omgaan - Pagina 2 Empty Re: Vreemdgaan / makkelijk met relatie(s) omgaan

Bericht  Sam do 6 jun 2013 - 9:55

Af en toe lijkt het me eigenlijk best wel wat om een vrijere relatie te hebben.
Klinkt dat stom?
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemdgaan / makkelijk met relatie(s) omgaan - Pagina 2 Empty Re: Vreemdgaan / makkelijk met relatie(s) omgaan

Bericht  Gast do 6 jun 2013 - 9:56

Sam schreef:Af en toe lijkt het me eigenlijk best wel wat om een vrijere relatie te hebben.
Klinkt dat stom?

Nee hoor.


Laatst aangepast door Minneke op do 6 jun 2013 - 10:09; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemdgaan / makkelijk met relatie(s) omgaan - Pagina 2 Empty Re: Vreemdgaan / makkelijk met relatie(s) omgaan

Bericht  Artemis do 6 jun 2013 - 9:57

Minneke schreef:
Sam schreef:Af en toe lijkt het me eigenlijk best wel wat om een vrijere relatie te hebben.
Klinkt dat stom?

Nee hoor, lijkt mij ook heerlijk Wink
Nee, hoor, zo'n relatie hebben wij in principe ook, maar daarna begon het gedonder wel. Ik vraag me oprecht af of ik seks kan hebben zonder hoteldebotel verliefd te worden.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemdgaan / makkelijk met relatie(s) omgaan - Pagina 2 Empty Re: Vreemdgaan / makkelijk met relatie(s) omgaan

Bericht  Sam do 6 jun 2013 - 9:59

Daar ben ik ook bang voor. Dat er 'gedonder' van komt.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemdgaan / makkelijk met relatie(s) omgaan - Pagina 2 Empty Re: Vreemdgaan / makkelijk met relatie(s) omgaan

Bericht  Luce do 6 jun 2013 - 10:00

Ik heb gezegd dat ik het gevoelsmatig moeilijk kan begrijpen, maar dat meen ik ook echt. Theoretisch is het anders, alle beredeneringen snap ik best. Maar ik heb het al eens mee gemaakt en ook gevoeld hoeveel pijn het kan doen als partner. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je dat je eigen partner aan kan doen. Het gevoel waarvan ik weet dat mijn partner dat zou hebben, wens ik gewoon niemand toe. Dat is wat mij tegen zou houden. En ja, ik ben tijdens mijn relatie verliefd geweest op een ander. Maar dat is wel wat me tegen hield. Ik snap best dat er mensen zijn die zich erin mee laten slepen. Theoretisch snap ik het allemaal wel. Gevoel is bij mij alleen een heel ander ding.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemdgaan / makkelijk met relatie(s) omgaan - Pagina 2 Empty Re: Vreemdgaan / makkelijk met relatie(s) omgaan

Bericht  Luce do 6 jun 2013 - 10:01

Artemis schreef:
Minneke schreef:
Sam schreef:Af en toe lijkt het me eigenlijk best wel wat om een vrijere relatie te hebben.
Klinkt dat stom?

Nee hoor, lijkt mij ook heerlijk Wink
Nee, hoor, zo'n relatie hebben wij in principe ook, maar daarna begon het gedonder wel. Ik vraag me oprecht af of ik seks kan hebben zonder hoteldebotel verliefd te worden.

Dat lijkt mij dus ook heel moeilijk. Er moet toch een soort van klik zijn wil je met iemand in bed belanden toch? Ik zou bang zijn dat ik meer zou gaan voelen. Mezelf kennende gebeurt dat ongetwijfeld..
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemdgaan / makkelijk met relatie(s) omgaan - Pagina 2 Empty Re: Vreemdgaan / makkelijk met relatie(s) omgaan

Bericht  ellibre do 6 jun 2013 - 10:01

Daar heb je wel gelijk in, Minneke. Yes


Laatst aangepast door ellibre op do 6 jun 2013 - 10:12; in totaal 1 keer bewerkt
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemdgaan / makkelijk met relatie(s) omgaan - Pagina 2 Empty Re: Vreemdgaan / makkelijk met relatie(s) omgaan

Bericht  Gast do 6 jun 2013 - 10:04

Artemis schreef:Ik vind de hele op vrij veroordelend hoor. Geeft niet, maar het is niet zo dat het een open houding is tav vreemdgaan.

Zo is het niet bedoeld in ieder geval. Ik heb nooit in de situatie gezeten en heb geen idee hoe dat is, ik hoor alleen verhalen om me heen, en daardoor ken ik het alleen van 1 kant wat het misschien veroordelend over doet komen, dan sorry.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemdgaan / makkelijk met relatie(s) omgaan - Pagina 2 Empty Re: Vreemdgaan / makkelijk met relatie(s) omgaan

Bericht  Gast do 6 jun 2013 - 10:06

ellibre schreef:Daar heb je wel gelijk in, Minneke. Ben jij zelf in een dergelijke situatie terecht gekomen, omdat je dit nu zo omschrijft? Of vind je dat een ongepaste vraag?

Zwaaaaar ongepast Wink

Nee hoor.


Laatst aangepast door Minneke op do 6 jun 2013 - 10:08; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemdgaan / makkelijk met relatie(s) omgaan - Pagina 2 Empty Re: Vreemdgaan / makkelijk met relatie(s) omgaan

Bericht  ellibre do 6 jun 2013 - 10:06

Ik zie de OP eerder als dat Pippa moeite heeft om zich in die situatie te verplaatsen, de overwegingen of het gebrek eraan te begrijpen. Niet direct als oordelend.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemdgaan / makkelijk met relatie(s) omgaan - Pagina 2 Empty Re: Vreemdgaan / makkelijk met relatie(s) omgaan

Bericht  Gast do 6 jun 2013 - 10:07

Maar, heb je er iets mee gedaan, of ben je gaan kijken waar dat gevoel vandaan kwam en heb je erover gepraat? Of, wil je het liever niet vertellen? Dat kan ook.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemdgaan / makkelijk met relatie(s) omgaan - Pagina 2 Empty Re: Vreemdgaan / makkelijk met relatie(s) omgaan

Bericht  Artemis do 6 jun 2013 - 10:07

Luce schreef:
Artemis schreef:
Minneke schreef:
Sam schreef:Af en toe lijkt het me eigenlijk best wel wat om een vrijere relatie te hebben.
Klinkt dat stom?

Nee hoor, lijkt mij ook heerlijk Wink
Nee, hoor, zo'n relatie hebben wij in principe ook, maar daarna begon het gedonder wel. Ik vraag me oprecht af of ik seks kan hebben zonder hoteldebotel verliefd te worden.

Dat lijkt mij dus ook heel moeilijk. Er moet toch een soort van klik zijn wil je met iemand in bed belanden toch? Ik zou bang zijn dat ik meer zou gaan voelen. Mezelf kennende gebeurt dat ongetwijfeld..

Ik heb geen idee of ik dat kan, ik heb wel een tijdje een beetje gescharreld met een man waar ik dat niet mee had, maar dat bleef bij zoenen, maar verliefd zou ik daar niet op worden en ik zou best seks met hem gehad kunnen hebben, er was duidelijk een klik. Dat is er niet van gekomen omdat hij inmiddels in scheiding lag overigens en daar wilde ik me dan weer niet in mengen laughcry


Ik vermoed dat ik het kan, ik betwijfel ten zeerste of ik een monogaam gebeuren lang volhoud, maar ik ga het op dit moment niet uit proberen.
Er zit wel een verschil in soort klik, ik kan een klik hebben met iemand en een flinke spanning voelen als ie in de buurt is, en hem ook nog aardig vinden, maar niet meer dan dat. Maar of dat zo blijft ná de seks weet ik niet. Bij de meneer waarbij het misging was het al mis voordat we elkaar ook maar langer dan 2 minuten gesproken hadden, laat staan elkaar aangeraakt. Daar viel niet zoveel tegen te beginnen voor mijn gevoel.



Laatst aangepast door Artemis op do 6 jun 2013 - 10:10; in totaal 1 keer bewerkt
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemdgaan / makkelijk met relatie(s) omgaan - Pagina 2 Empty Re: Vreemdgaan / makkelijk met relatie(s) omgaan

Bericht  Gast do 6 jun 2013 - 10:09

Hoezo zou je niet monogaam kunnen zijn? Is het dan voor aandacht, lust, mis je iets, of is het gewoon echt een extra? Ik kan me daar namelijk echt niks bij voorstellen, dat je het met iemand anders doet, of zou willen doen...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemdgaan / makkelijk met relatie(s) omgaan - Pagina 2 Empty Re: Vreemdgaan / makkelijk met relatie(s) omgaan

Bericht  ellibre do 6 jun 2013 - 10:10


Wat vinden jullie overigens moeilijker: het afhouden van verliefde gevoelens voor een tweede persoon in een open relatie, of je partner de ruimte geven om zijn seksleven een open invulling te geven? Ik zou nu, gevoelsmatig, namelijk met het tweede meer moeite hebben. Ik zou er erg onzeker door worden. Ik zou niet willen weten wat hij met een ander doet, maar me tegelijkertijd afvragen hoe dat voor hem is in vergelijking met onze seks.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemdgaan / makkelijk met relatie(s) omgaan - Pagina 2 Empty Re: Vreemdgaan / makkelijk met relatie(s) omgaan

Bericht  Luce do 6 jun 2013 - 10:11

Pippa schreef:Hoezo zou je niet monogaam kunnen zijn? Is het dan voor aandacht, lust, mis je iets, of is het gewoon echt een extra? Ik kan me daar namelijk echt niks bij voorstellen, dat je het met iemand anders doet, of zou willen doen...

Ik kan het me ergens wel voorstellen. Kijk, een fantasie ofzo. Maar écht sex hebben met een ander zou ik niet kunnen. Zou ik niet eens willen ook. En het idee dat mijn man met een ander in bed ligt maakt me gewoon echt misselijk.

Oké, een open relatie is niks voor mij Wink
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemdgaan / makkelijk met relatie(s) omgaan - Pagina 2 Empty Re: Vreemdgaan / makkelijk met relatie(s) omgaan

Bericht  Artemis do 6 jun 2013 - 10:13

Pippa schreef:Hoezo zou je niet monogaam kunnen zijn? Is het dan voor aandacht, lust, mis je iets, of is het gewoon echt een extra? Ik kan me daar namelijk echt niks bij voorstellen, dat je het met iemand anders doet, of zou willen doen...
Tja, alles bij elkaar denk ik. Ik mis niet iets in mijn relatie als het gaat om seks, maar ik vind de spanning van iemand versieren/versierd worden, van een nieuw iemand gewoon heel erg lekker. Ik ben vrij onrustig en snel verveeld op veel gebieden, dus ook op dit gebied. Zelfs als het thuis leuk is, en dat is het.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemdgaan / makkelijk met relatie(s) omgaan - Pagina 2 Empty Re: Vreemdgaan / makkelijk met relatie(s) omgaan

Bericht  Gast do 6 jun 2013 - 10:14

O maar fantasie oid kan ik me nog wel voorstellen, maar het daadwerkelijk doen? Ik ben echt een braverik daarin. Bepaalde dingen had ik, tot mijn vriend, sowieso nog nooit gedaan omdat ik het niet durfde. Ik kan me dus echt niet voorstellen dat ik het me een ander zou doen laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemdgaan / makkelijk met relatie(s) omgaan - Pagina 2 Empty Re: Vreemdgaan / makkelijk met relatie(s) omgaan

Bericht  Gast do 6 jun 2013 - 10:14

Artemis, dat lijkt me wel lastig, die onrust, ook al heb je het leuk samen. Jullie hadden daar wel afspraken over, toch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemdgaan / makkelijk met relatie(s) omgaan - Pagina 2 Empty Re: Vreemdgaan / makkelijk met relatie(s) omgaan

Bericht  Luce do 6 jun 2013 - 10:15

Artemis schreef:
Pippa schreef:Hoezo zou je niet monogaam kunnen zijn? Is het dan voor aandacht, lust, mis je iets, of is het gewoon echt een extra? Ik kan me daar namelijk echt niks bij voorstellen, dat je het met iemand anders doet, of zou willen doen...
Tja, alles bij elkaar denk ik. Ik mis niet iets in mijn relatie als het gaat om seks, maar ik vind de spanning van iemand versieren/versierd worden, van een nieuw iemand gewoon heel erg lekker. Ik ben vrij onrustig en snel verveeld op veel gebieden, dus ook op dit gebied. Zelfs als het thuis leuk is, en dat is het.

Ja, die spanning. Ik heb ook wel vlagen dat ik denk: oh dat zou wel leuk zijn, die spanning. Maar écht met een ander naar bed.. Ik ben ook te braaf denk ik.

Hoe voelde dat dan toen je het met die man deed? Vond je dat niet raar even? (echte interesse)
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemdgaan / makkelijk met relatie(s) omgaan - Pagina 2 Empty Re: Vreemdgaan / makkelijk met relatie(s) omgaan

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum