temperaturen, hoe zit het nou precies?
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
temperaturen, hoe zit het nou precies?
Deze maand ben ik begonnen met temperaturen. Ik had steeds 36.6 of 36.7, nu had ik eergisteren 36.5, gisten 36.3 en vandaag 36.8. Maar mijn ovulatietesten zijn nog negatief. Betekent dit dantoch dat er iets aankomt, of was het misschien toeval?
Iemand een idee?
Iemand een idee?
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10
Re: temperaturen, hoe zit het nou precies?
Je temperatuur maakt een dip op de dag van je eisprong. Dus op basis van deze temperaturen zou ik zeggen dat je eisprong gisteren kan zijn geweest. Alleen het temperatuurverschil tussen voor en na je eisprong is dan nog wel wat klein. Nou kan dat goed hoor, want bij sommige vrouwen doet hij er iets langer over om te stijgen. Gebruik je 1 ovulatietest per dag? Als je die 's ochtends doet, dan kan het zijn dat je je LH-piek hebt gemist en je eisprong dus idd geweest is.
Maar het kan ook dat je gisteren toevallig een wat lagere temperatuur had. Eigenlijk kun je pas na een paar dagen zien of je eisprong is geweest. Je temperatuur moet dan echt duidelijk hoger blijven dan voor je eisprong. Ken je de site www.fertilityfriend.com ? Daarop kun je heel handig je temperatuur bijhouden en de software probeert ook mee te kijken of er een eisprong is geweest en zo ja wanneer.
Maar het kan ook dat je gisteren toevallig een wat lagere temperatuur had. Eigenlijk kun je pas na een paar dagen zien of je eisprong is geweest. Je temperatuur moet dan echt duidelijk hoger blijven dan voor je eisprong. Ken je de site www.fertilityfriend.com ? Daarop kun je heel handig je temperatuur bijhouden en de software probeert ook mee te kijken of er een eisprong is geweest en zo ja wanneer.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
Ja daar heb ik een app van op mijn telefoon, dat hou ik het in bij. De testen doe ik 'smiddags na werk, uur of zes.
Naja, ik hou het maar op toeval, dan zie ik het wel...
Naja, ik hou het maar op toeval, dan zie ik het wel...
Muppetje- Ratel
Hoi Muppetje,
Ik heb dat ook zovaak gehad. Gewoon iets slechter geslapen, te kort te lang er zijn genoeg redenen.
Als je testen nog negatief zijn dan is het gewoon een stijging. Hij zal na vandaag wel weer hard dalen om vervolgens laag te blijven tot je ei!
Ik heb dat ook zovaak gehad. Gewoon iets slechter geslapen, te kort te lang er zijn genoeg redenen.
Als je testen nog negatief zijn dan is het gewoon een stijging. Hij zal na vandaag wel weer hard dalen om vervolgens laag te blijven tot je ei!
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
Het kan toch ook zijn dat de ovulatietesten zo laat op de dag geen goede piek meer aangeven.
Ik heb begrepen dat ze het betrouwbaarst zijn rond 12 uur 's middags (maar ja, dat was voor mij ook niet echt een optie ivm werk).
Ik heb niet vaak een echte positieve test gehad, wel een tweede streepje, maar die stond er wel meer dan een week.
Temperaturen doe je wel standaard elke morgen op hetzelfde tijdstip als je nog in bed ligt?
Ik heb begrepen dat ze het betrouwbaarst zijn rond 12 uur 's middags (maar ja, dat was voor mij ook niet echt een optie ivm werk).
Ik heb niet vaak een echte positieve test gehad, wel een tweede streepje, maar die stond er wel meer dan een week.
Temperaturen doe je wel standaard elke morgen op hetzelfde tijdstip als je nog in bed ligt?
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
blondje1313 schreef:Het kan toch ook zijn dat de ovulatietesten zo laat op de dag geen goede piek meer aangeven.
Ja, dat doe ik elke ochtend rond 6.15, kan n kwartier eerder of later zijn. Blijf gewoon testen, temperaturen en oefenen, dan zien we wel.
Muppetje- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» wie heeft er verstand van temperaturen??
» Ovulatietesten, temperaturen of geduld?
» Hoe doen jullie dat met deze temperaturen?
» Hoe heten die dingen nou precies?
» Ingebakerde baby en deze temperaturen
» Ovulatietesten, temperaturen of geduld?
» Hoe doen jullie dat met deze temperaturen?
» Hoe heten die dingen nou precies?
» Ingebakerde baby en deze temperaturen
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: