Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

wie heeft er verstand van temperaturen??

2 plaatsers

Ga naar beneden

wie heeft er verstand van temperaturen?? Empty wie heeft er verstand van temperaturen??

Bericht  majo8782 vr 28 okt 2011 - 2:27

Sinds januari ben ik gestopt met de pil en temperatuur ik om een inzicht te krijgen in mijn cyclus. Al 8 maanden (zwanger worden uitgesteld vanwege verhuizing) is mijn cyclus rond de 29 dagen en heb ik mijn ei rond dag 14/15/16. Dit merk ik duidelijk, doordat mijn temp ineens zakt naar 36.2 en de volgende dag stijgt naar 36.8 waar hij ook blijft tot mijn menstruatie.
Tevens merk ik elke maand erg goed wanneer ik mijn ei heb door flinke pijn in mijn darmen en natuurlijk het bekende cervix slijm.

Nu zitten wij in de 2e ronde, heb ik op dag 17 duidelijk mijn ei gevoeld en de bijbehorende symptomen. Inmiddels zit ik op dag 20 en mijn temp wil maar niet stijgen... Ik vul mijn tempkaart altijd in op babybytes, daar rekent hij voor jou uit wanneer je een eisprong gehad hebt, nu dus niet.

Kan het zijn dat je temp laag blijft terwijl je toch een ei gehad hebt? Of kan het zijn dat ik 8 maanden lang een perfecte cyclus heb gehad en nu ineens geen eisprong meer?

Ik wordt elke ochtend weer sacherijnig wakker als mijn temp weeeeer niet gestegen is Sad
majo8782
majo8782
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 85
Punten : 200
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wie heeft er verstand van temperaturen?? Empty Re: wie heeft er verstand van temperaturen??

Bericht  Creabea_28 vr 28 okt 2011 - 2:42

Hoi Majo,

Ik heb ook met de temperatuurmethode mijn ei opgespoord. Het kan een paar dagen duren voordat je temperatuur stijgt. Ik heb dit ook een keer gehad en toen steeg hij pas 4 dagen na mijn vermoedelijke eisprong. Ik heb het ook weleens gehad dat mijn temperatuur hoog bleef terwijl ik ook ongesteld was (en niet zwanger). Toen zakte hij ook pas een paar dagen later. Er zijn ook heel veel dingen waardoor je temperatuur wordt beïnvloed: kouder weer, dikkere deken, korter geslapen, ziekte, alcohol, andere temperatuurtijd, enz. Probeer je niet teveel zorgen te maken. Probeer anders eens ovulatietesten, dan weet je precies wanneer je eisprong eraan komt en kun je die ook benutten Wink
Hoop dat je hier iets aan hebt, als je nog meer vragen heb, stel ze gerust.
Creabea_28
Creabea_28
Prater
Prater

Aantal berichten : 585
Punten : 616
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wie heeft er verstand van temperaturen?? Empty Re: wie heeft er verstand van temperaturen??

Bericht  majo8782 vr 28 okt 2011 - 3:01

Creabea_28 schreef:Hoi Majo,

Ik heb ook met de temperatuurmethode mijn ei opgespoord. Het kan een paar dagen duren voordat je temperatuur stijgt. Ik heb dit ook een keer gehad en toen steeg hij pas 4 dagen na mijn vermoedelijke eisprong. Ik heb het ook weleens gehad dat mijn temperatuur hoog bleef terwijl ik ook ongesteld was (en niet zwanger). Toen zakte hij ook pas een paar dagen later. Er zijn ook heel veel dingen waardoor je temperatuur wordt beïnvloed: kouder weer, dikkere deken, korter geslapen, ziekte, alcohol, andere temperatuurtijd, enz. Probeer je niet teveel zorgen te maken. Probeer anders eens ovulatietesten, dan weet je precies wanneer je eisprong eraan komt en kun je die ook benutten Wink
Hoop dat je hier iets aan hebt, als je nog meer vragen heb, stel ze gerust.

Hoi creabea, bedankt voor je antwoord! Ben blij te horen dat je temp soms wel een paar dagen kan wachten nadat je ei is geweest. Dit is bij mij in 8 maanden nog nooit gebeurd, maar we zullen zien, hopelijk gaat mijn temp dan morgen (4 dagen na mijn vermoedelijke ei) wel omhoog!
Maar stel dat dat niet zo is, kán het dan zo zijn dat ik ineens geen eisprong heb gehad deze maand? En wanneer wordt je dan ongesteld?
majo8782
majo8782
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 85
Punten : 200
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wie heeft er verstand van temperaturen?? Empty Re: wie heeft er verstand van temperaturen??

Bericht  Creabea_28 vr 28 okt 2011 - 3:54

Hoi majo,

In principe is het zo dat als je ongesteld wordt, dat er ook een eisprong is geweest. Je ongesteldheid komt namelijk op gang als het eitje (dat dan niet bevrucht is) wordt afgevoerd uit je lichaam. Klinkt een beetje cru zo, maar weet even niet hoe ik het anders kan omschrijven. Dus als je ongesteld wordt, weet je dat er wel een eisprong is geweest. Dat is ook de reden dan je ongesteldheid (in principe, er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen) wegblijft als je zwanger bent, want dan is het eitje ingenesteld en hoeft het niet je lichaam uit.

Het kan trouwens ook nog zo zijn dat je je eisprong gevoelt hebt, maar dat het eitje zich toen heeft 'voorbereid' en pas een dag later echt is gesprongen. Dit heb ik een paar keer gehad. Toen had ik een paar dagen een positieve ovulatietest, en werd hij na 3 dagen pas weer negatief.
Ik zou gewoon de dag dat jij je eisprong hebt gevoeld aanhouden (of de dag erna), en daarop uitrekenen wanneer je ongeveer ongesteld wordt.

Succes meid en als je nog vragen hebt, hoor ik het wel. Ben inmiddels (helaas) al een expert geworden, hahaha.
Creabea_28
Creabea_28
Prater
Prater

Aantal berichten : 585
Punten : 616
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wie heeft er verstand van temperaturen?? Empty Re: wie heeft er verstand van temperaturen??

Bericht  majo8782 vr 28 okt 2011 - 4:05

Creabea_28 schreef:Hoi majo,

In principe is het zo dat als je ongesteld wordt, dat er ook een eisprong is geweest. Je ongesteldheid komt namelijk op gang als het eitje (dat dan niet bevrucht is) wordt afgevoerd uit je lichaam. Klinkt een beetje cru zo, maar weet even niet hoe ik het anders kan omschrijven. Dus als je ongesteld wordt, weet je dat er wel een eisprong is geweest. Dat is ook de reden dan je ongesteldheid (in principe, er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen) wegblijft als je zwanger bent, want dan is het eitje ingenesteld en hoeft het niet je lichaam uit.

Het kan trouwens ook nog zo zijn dat je je eisprong gevoelt hebt, maar dat het eitje zich toen heeft 'voorbereid' en pas een dag later echt is gesprongen. Dit heb ik een paar keer gehad. Toen had ik een paar dagen een positieve ovulatietest, en werd hij na 3 dagen pas weer negatief.
Ik zou gewoon de dag dat jij je eisprong hebt gevoeld aanhouden (of de dag erna), en daarop uitrekenen wanneer je ongeveer ongesteld wordt.

Succes meid en als je nog vragen hebt, hoor ik het wel. Ben inmiddels (helaas) al een expert geworden, hahaha.

Ja, ik zie het aan je enorme lijst van rondes in je onderschrift, wat vervelend voor je!!
Bedankt voor je antwoorden en als ik nog vragen heb, dan weet ik wie ik moet hebben ;-)
In ieder geval wens ik je heel veel succes en hoop voor je dat het jou ook eens gegund is!
majo8782
majo8782
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 85
Punten : 200
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wie heeft er verstand van temperaturen?? Empty Re: wie heeft er verstand van temperaturen??

Bericht  Gast vr 28 okt 2011 - 11:04

Ik heb moeten tempen van de gyn voor de zwangerschap van Mas.
Mocht je vragen hebben mag je me pm-en!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wie heeft er verstand van temperaturen?? Empty Re: wie heeft er verstand van temperaturen??

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum