Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Praat jij makkelijk over geld?

+58
Zora
La Senza
Ella
Roxi3
M-G
Knillis
Printje
sawasdee
SDL
Surya
Parel
studiebol
MissBlunt
Ilovethe90s
Exogenesis
Caroow
Arwyn
Lynn_
Palmyra
Mamsie
xxjojootjexx
Esperanza
Razz
Pommes
stella.nova
Rouxxxe
Carmen_
minoessepoes
Bimbam
Cimic
Middleme
Susan
Blair
Marin
Bubbelicious
Blond
June
Ragazza
Rush
Carra
Snirp
Tiara
loura
Nyx
Toet
Coco
Capt'n Zero
Fortissimo
Puggle
Slakje
Parisienne
Sam
Sanne
Snoes
Tania
Artemis
Twellie
rapa nui
62 plaatsers

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 4 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Gast vr 31 mei 2013 - 7:18

Babydoll schreef:
KimRosenberg85 schreef:We hebben het toch gewoon over een bepaald onderwerp? Ik ben niet bewust bezig met hinten, haha, weer zoiets! Ik kan niet anders dan spreken over de situatie waarin ik zit, of moet ik soms gaan liegen? Dat ik zeg: mijn man is magazijnmedewerker en verdient 1650 euro bruto per maand, zelf ben ik kapster en ik verdien parttime 800 euro per maand en dat jullie dan ineens helemaal gelukkig zijn, ofzo?

In een ander topic zei je nog dat je in de horeca werkte.
Wat? De horeca? Nee, welk topic dan? Ben wel benieuwd eigenlijk, denk dat je me door de war haalt met iemand anders.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 4 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Blair vr 31 mei 2013 - 7:19

KimRosenberg85 schreef:
Babydoll schreef:
KimRosenberg85 schreef:We hebben het toch gewoon over een bepaald onderwerp? Ik ben niet bewust bezig met hinten, haha, weer zoiets! Ik kan niet anders dan spreken over de situatie waarin ik zit, of moet ik soms gaan liegen? Dat ik zeg: mijn man is magazijnmedewerker en verdient 1650 euro bruto per maand, zelf ben ik kapster en ik verdien parttime 800 euro per maand en dat jullie dan ineens helemaal gelukkig zijn, ofzo?

In een ander topic zei je nog dat je in de horeca werkte.
Wat? De horeca? Nee, welk topic dan? Ben wel benieuwd eigenlijk, denk dat je me door de war haalt met iemand anders.

Ik meen dat ergens te hebben gelezen, ik geloof in het topic over liegen over sekspartners. Maar goed, ik heb ook over het feit heen gelezen dat dit dus een voorbeeld was, kapper zijn. Excuses.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 4 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Gast vr 31 mei 2013 - 7:43

Eeeh, nee! Ik werk niet in de horeca, ik heb wel eens gezegd dat ik voor mijn werk veel op borrels kom, maar ik breng dan niet de glazen rond, maar ben daar om te netwerken/contacten op te doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 4 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  studiebol vr 31 mei 2013 - 7:58

Met vriendinnen of bekende ben ik er wel open over. Al heb ik het niet met vriendinnen over wat we verdienen ik zou het ook niet weten van mijn vriendinnen.

Maar als ze willen weten wat iets kost wat ik gekocht heb of wat een reis heeft gekocht dan ben ik daar heel makkelijk in en zeg ik het meteen.

Op internet praat ik niet over mijn financieen.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 4 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Parel vr 31 mei 2013 - 8:18

Ik ben een open boek, van mij mag iedereen alles weten.
Ik mik alleen liever niet ons spaarsaldo enzo de ether in, voor de rest met persoonlijk contact zeg ik het wel, als ernaar wordt gevraagd.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 4 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Surya vr 31 mei 2013 - 8:43

Ja hoor, dat boeit me niet. Mensen mogen zelfs mijn loonstroken zien als ze dat interessant vinden. Maar in mijn omgeving is geld ook niet belangrijk.
Surya
Surya
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 282
Punten : 282
Registratiedatum : 29-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 4 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  SDL vr 31 mei 2013 - 8:50

Wat zijn jullie allemaal open. Ik vertel dat echt niet, gaat een ander niets aan wat er hier binnenkomt of uitgaat. Als mensen willen weten wat iets kost, mogen ze het best weten maar ik ga niet aan de grote klok hangen wat ik verdien.
SDL
SDL
Prater
Prater

Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 4 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  sawasdee vr 31 mei 2013 - 9:20

Nee.
Mede omdat mensen vaak uit zichzelf toch al oordelen.
Zo verdien ik modaal. Maar kreeg het wel voor elkaar om op mijn 19de op mezelf te gaan, auto en motorrijbewijs te hebben inclusief voertuigen. Al meerdere reizen had gemaakt etc.
Hier kreeg ik destijds behoorlijk vervelende reacties op.
Dit kon ik omdat ik me vanaf mijn 15de te pletter werkte.

Ik merk dit nu nog wel, met de aanschaf van een nieuwe auto of een verre reis. Mensen proberen dan te vissen naar een verklaring.
Heb me dan ook voorgenomen maar niet meer te proberen hier uitleg over te geven.
Ben immers niemand anders dan mijzelf verantwoording schuldig.

sawasdee
sawasdee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 195
Punten : 482
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 4 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Printje vr 31 mei 2013 - 9:26

Nee, globaal mogen mensen het best weten maar het hier ook totaal niet boeiend eigenlijk. Ik praat met vriendinnen echt nooit over zulke dingen, wel dat alles zo duur is geworden, de maand soms langer is als het salaris maar exacte bedragen boeien mij echt helemaal niets.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 4 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Knillis vr 31 mei 2013 - 9:26

Ja hoor, ik ben daar heel open in. Salaris mogen ze weten, de omzet van mijn man zijn eigen bedrijf, hypotheeklasten etc. Ik maak me daar niet zo druk over als anderen dat weten.
Knillis
Knillis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 434
Punten : 470
Registratiedatum : 03-02-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 4 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Nyx vr 31 mei 2013 - 9:40

Ik vind het gewoon niet belangrijk om een ander te laten weten wat ik wel of niet verdien of waar ik iets wel of niet van heb gekocht. Zo ben ik opgevoed, al worden we daar wel wat opener over. Ik weet bijvoorbeeld pas sinds een jaar wat mijn vader verdiend en wat mijn stiefmoeder binnen brengt, maar ik heb er nog moeite mee om er zelf eerlijk over te zijn. Want zoals mijn vader mij heeft opgevoed, gaat dat alleen mezelf aan.

Toen ik negen jaar geleden mijn spiksplinternieuwe auto uit de garage had gereden en ik meeverhuisde met mijn moeder en haar vriend, vroegen de buren mijn moeder waarom ze geld had uitgegeven aan mijn auto en niet zelf een nieuwere auto hadden gekocht. Mijn moeder heeft eerst even moeten nadenken, voor ze kon antwoorden. Want ze had mijn auto niet betaald, dat had ik zelf gedaan. Het enige wat ze dan ook kon uitbrengen was dat ik gewoon goed geboerd had op mijn leeftijd. Beter dan mijn moeder in ieder geval. Maar hoe komen mensen er eigenlijk op om zoiets te vragen? Ze hadden mij ook gewoon kunnen vragen waarom ik een nieuwe auto had gekocht. Want dan had ik ze gewoon kunnen vertellen waarom. Daar ben ik altijd wel eerlijk over geweest.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 4 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Gast vr 31 mei 2013 - 9:54

Nyx schreef:

Toen ik negen jaar geleden mijn spiksplinternieuwe auto uit de garage had gereden en ik meeverhuisde met mijn moeder en haar vriend, vroegen de buren mijn moeder waarom ze geld had uitgegeven aan mijn auto en niet zelf een nieuwere auto hadden gekocht. Mijn moeder heeft eerst even moeten nadenken, voor ze kon antwoorden. Want ze had mijn auto niet betaald, dat had ik zelf gedaan. Het enige wat ze dan ook kon uitbrengen was dat ik gewoon goed geboerd had op mijn leeftijd. Beter dan mijn moeder in ieder geval. Maar hoe komen mensen er eigenlijk op om zoiets te vragen? Ze hadden mij ook gewoon kunnen vragen waarom ik een nieuwe auto had gekocht. Want dan had ik ze gewoon kunnen vertellen waarom. Daar ben ik altijd wel eerlijk over geweest.
Die gedachtegang snap ik nog wel, al zou ik me er persoonlijk nooit mee bemoeien. Jij woonde destijds nog bij je moeder, dus je leefde deels op haar kosten. Dat jij een auto kon kopen, kwam dus deels doordat je veel vaste lasten niet zelf hoefde te betalen. Of niet?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 4 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  M-G vr 31 mei 2013 - 11:24

Als een vriend(in) of goede bekende daar naar vraagt, geef ik daar gewoon antwoord op. Ook dagelijkse gesprekken over bijvoorbeeld de huur of inkomen heb ik er ook geen moeite mee om te vertellen wat onze huur of wat ons inkomen is. Ik zal niet uit mijzelf erover beginnen maar als het toevallig zo in een gesprek uit komt of iemand vraagt het dan geef ik daar gewoon eerlijk antwoord op. Ik heb er geen moeite mee en vind het niet te privé als iemand vraagt wat ik verdien of wat ik aan huur betaal.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 4 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Gast vr 31 mei 2013 - 12:13

sawasdee schreef:Nee.
Mede omdat mensen vaak uit zichzelf toch al oordelen.
Zo verdien ik modaal. Maar kreeg het wel voor elkaar om op mijn 19de op mezelf te gaan, auto en motorrijbewijs te hebben inclusief voertuigen. Al meerdere reizen had gemaakt etc.
Hier kreeg ik destijds behoorlijk vervelende reacties op.
Dit kon ik omdat ik me vanaf mijn 15de te pletter werkte.

Ik merk dit nu nog wel, met de aanschaf van een nieuwe auto of een verre reis. Mensen proberen dan te vissen naar een verklaring.
Heb me dan ook voorgenomen maar niet meer te proberen hier uitleg over te geven.
Ben immers niemand anders dan mijzelf verantwoording schuldig.

Haha dat is wel herkenbaar ja maar een verklaring daarvoor ligt niet in je salaris maar in je prioriteiten. Ik heb vaan de vraag gekregen waar ik het toch van deed, wéér op reis. Alsof ze je het niet gunnen, jaloers zijn ofzo. Het komt er zo rot uit. Ik heb ze altijd uitgelegd dat ik daar het liefst geld aan uitgeef waar een ander weer geld uitgeeft aan luxe boodschappen, duren kleding, gordijnen laughcry , meubels, kinderen... Ik heb al die dingen niet en hoef ze ook niet. Ga liever op reis en reis dan meestal lekker budget.

Overigens vind ik het dan weer geen probleem te vertellen wat een reis mij gekost heeft maar leg daar dan wel bij uit hoe ik reisde want daar zit vaak mijn besparing in...

Als iemand zou willen weten wat ik aan lasten heb vind ik dat ook niet zo'n ramp om te bespreken. Als ik in een goede bui ben, zou ik het wellicht hier ook nog wel delen. Maar salaris, mwah, daar zie ik de logica niet van in. Ik geloof niet dat er veel mensen interesse hebben in mijn baan :P. Met mijn familie heb ik het er soms wel over als ik weer wat heb kunnen sparen ofzo en ik ben daar blij om, dan deel ik dat meestal wel met mijn moeder.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 4 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Roxi3 vr 31 mei 2013 - 18:29

Ik begin er zelf niet over maar als een goede vriend/vriendin of een familielid iets wil vragen dan ben ik daar best open in. Ik moet eerlijk zeggen dat het niet voorkomt, er heeft mij bijvoorbeeld nog nooit iemand naar mijn salaris gevraagd.

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 4 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Ella vr 31 mei 2013 - 19:33

Ik ben daar dus echt niet open in. Mijn man trouwens ook niet. Ik vind gewoon dat een ander dat niets aangaat wat wij verdienen.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 4 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  La Senza vr 31 mei 2013 - 20:02

Als iemand er naar vraagt ben ik daar wel open in, maar zal er niet uit mezelf over beginnen en ik zou het ook nooit aan anderen vragen.
La Senza
La Senza
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 189
Punten : 187
Registratiedatum : 07-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 4 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Zora vr 31 mei 2013 - 21:30

Jente schreef:Van mij mag iedereen het weten. Sowieso wordt waar ik woon ieder jaar openbaar gemaakt hoeveel iedereen verdiend heeft en hoeveel spaargeld iedereen heeft. Dan heeft het niet zo veel nut om er geheimzinnig over te doen Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 4 394967 En ik vind het ook niet erg als mensen willen weten hoeveel iets gekost heeft, ik geef toch geen absurde bedragen uit.

Echt waar joh? Wat apart! Waarom is dat?
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 4 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Gast vr 31 mei 2013 - 21:36

Haha, dat viel mij ook al op. ben wel benieuwd eigenlijk. Ik zag all gelijk een heel dorpsplein vol mensen voor me en dat dan alle lonen worden opgenoemd - als in: familie van nummer 6: heeft dit jaar 45000 euro bruto verdiend en dan alle mensen juichen en feliciteren enzo, haha! Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 4 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Zora vr 31 mei 2013 - 21:37

KimRosenberg85 schreef:Haha, dat viel mij ook al op. ben wel benieuwd eigenlijk. Ik zag all gelijk een heel dorpsplein vol mensen voor me en dat dan alle lonen worden opgenoemd - als in: familie van nummer 6: heeft dit jaar 45000 euro bruto verdiend en dan alle mensen juichen en feliciteren enzo, haha! Very Happy

Hahaha Very Happy
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 4 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Blair vr 31 mei 2013 - 22:02

Zora schreef:
Jente schreef:Van mij mag iedereen het weten. Sowieso wordt waar ik woon ieder jaar openbaar gemaakt hoeveel iedereen verdiend heeft en hoeveel spaargeld iedereen heeft. Dan heeft het niet zo veel nut om er geheimzinnig over te doen Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 4 394967 En ik vind het ook niet erg als mensen willen weten hoeveel iets gekost heeft, ik geef toch geen absurde bedragen uit.

Echt waar joh? Wat apart! Waarom is dat?

Daar zou ik niet heel blij mee zijn eerlijk gezegd. Inderdaad, waarom gebeurd dat?
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 4 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Paper Crown vr 31 mei 2013 - 22:07

Hmm, vroeger sprak ik daar heel makkelijk over maar tegenwoordig laat ik 't vaak een beetje in t midden. Als je onze kleding, auto, huis en wat we voor Juul allemaal hebben dan weet je dat we 't niet slecht hebben.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 4 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  SuperGrover vr 31 mei 2013 - 22:33

KimRosenberg85 schreef:Haha, dat viel mij ook al op. ben wel benieuwd eigenlijk. Ik zag all gelijk een heel dorpsplein vol mensen voor me en dat dan alle lonen worden opgenoemd - als in: familie van nummer 6: heeft dit jaar 45000 euro bruto verdiend en dan alle mensen juichen en feliciteren enzo, haha! Very Happy
lol!

Ja hoor, iedereen mag wat mij betreft weten wat ik verdien, mijn inkomen, het geld op mijn spaarrekening en al mijn uitgaven. Er is geen hond die het wat interesseert, want de meeste van mijn vriendinnen hebben een vergelijkbaar inkomen. En het geld op mijn spaarrekening is voor iedereen goed te schatten als je weet hoe hoog mijn collegegeld is. Ik spaar enkel daarvoor, dus ja.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 4 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Bacio vr 31 mei 2013 - 22:48

Ik vind het eigenlijk alleen maar nog interessanter als mensen "hinten" dat ze goed verdienen of het laten blijken door veel spullen/luxe dingen te kopen. Dan vraag ik me altijd af wat ze verdienen, terwijl ik dat bij een doorsnee iemand niet hebt. Ik vraag me namelijk af wat bijv Kim bedoelt met "bovengemiddeld", wat vind jij dan gemiddeld en bovengemiddeld?

In mijn omgeving verdien ik normaal, maar een ander kan dat misschien weinig of veel vinden.

Ik ben er vrij open over, het maakt mij niet zoveel uit als men weet wat ik verdien.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 4 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Gast vr 31 mei 2013 - 23:09

Bacio schreef:Ik vind het eigenlijk alleen maar nog interessanter als mensen "hinten" dat ze goed verdienen of het laten blijken door veel spullen/luxe dingen te kopen. Dan vraag ik me altijd af wat ze verdienen, terwijl ik dat bij een doorsnee iemand niet hebt. Ik vraag me namelijk af wat bijv Kim bedoelt met "bovengemiddeld", wat vind jij dan gemiddeld en bovengemiddeld?

In mijn omgeving verdien ik normaal, maar een ander kan dat misschien weinig of veel vinden.

Ik ben er vrij open over, het maakt mij niet zoveel uit als men weet wat ik verdien.

Maar dat je luxe dingen koopt of een dure reis maakt wil toch ook niet altijd zeggen dat je daarmee duidelijk wilt maken hoeveel je wel niet verdiend? Ik verdien in mijn ogen geen kont maar ik maak wel mooie reizen. Vanmorgen werd me nog gevraagd waar ik het van doe. 'Nou, hetzelfde als waar jij het van doet alleen kijk, ik heb geen gordijnen... Mijn prioriteiten liggen anders' haha! Dat het in dit topic aangehaald wordt dat ze bovengemiddeld verdiend vind ik niet vreemd, het topic gaat er tenslotte over. Maar je hebt inderdaad ook wel mensen die constant gaan hinten. Mij boeit het echt niet, ik vraag het me nooit af en zal het ook nooit aan iemand vragen wat die verdiend. Het zegt gewoon te weinig. Iemand die ik ken heeft een postkamerbaantje maar verdiend gemiddeld een dubbel salaris door te pokeren. Zo kan het ook nog...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 4 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum