Oppassen, 'makkelijk' geld verdienen?
+9
SarahKey
Winegum
GreenGrass
Marin
Tania
JD
Melis_je
love
*Troela*
13 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Oppassen, 'makkelijk' geld verdienen?
Ik ga de ziektewet in, ik ben overspannen na alles en moet echt even goed bijkomen. Dat doe ik dus nu ook, ik slaap bijv heel veel.
Nu is het zo dat een vriendin af en toe oppas nodig heeft voor haar dochtertje van 1,5. Het betaalt niet echt goed, maar alle euro's kunnen we nu wel gebruiken, plus ik heb het idee dat ik dan ook nog best wel wat rust kan pakken....
Maar is dat ook zo? Of heb ik een vertekend beeld van op een peuter passen? Het gaat dan om max 5 uurtjes per keer en eventueel een weekend, dan kan ik haar dochter gewoon hier in huis nemen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik haar dochtertje nog niet ontmoet heb (ze is een vriendin van mijn beste vriendin) maar ze schijnt heel lief en zoet te zijn, niet veel werk. Maandag ga ik 5 uurtjes oppassen om te bekijken hoe het bevalt en natuurlijk of het klikt tussen mij en de kleine.
Ik zit nogal in dubio. Aan de ene kant moet ik natuurlijk rustig aan doen, maar wil ik wel iets van regelmaat houden, aan de andere kant kunnen we zeker met de feestdagen die eraan komen en als er iets fout gaat met het aanvragen vd uitkering, wel wat extra geld gebruiken. Rondkomen kunnen we, alleen iets extra's doen, nee.
Wat zouden jullie doen?
Nu is het zo dat een vriendin af en toe oppas nodig heeft voor haar dochtertje van 1,5. Het betaalt niet echt goed, maar alle euro's kunnen we nu wel gebruiken, plus ik heb het idee dat ik dan ook nog best wel wat rust kan pakken....
Maar is dat ook zo? Of heb ik een vertekend beeld van op een peuter passen? Het gaat dan om max 5 uurtjes per keer en eventueel een weekend, dan kan ik haar dochter gewoon hier in huis nemen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik haar dochtertje nog niet ontmoet heb (ze is een vriendin van mijn beste vriendin) maar ze schijnt heel lief en zoet te zijn, niet veel werk. Maandag ga ik 5 uurtjes oppassen om te bekijken hoe het bevalt en natuurlijk of het klikt tussen mij en de kleine.
Ik zit nogal in dubio. Aan de ene kant moet ik natuurlijk rustig aan doen, maar wil ik wel iets van regelmaat houden, aan de andere kant kunnen we zeker met de feestdagen die eraan komen en als er iets fout gaat met het aanvragen vd uitkering, wel wat extra geld gebruiken. Rondkomen kunnen we, alleen iets extra's doen, nee.
Wat zouden jullie doen?
Gast- Gast
Re: Oppassen, 'makkelijk' geld verdienen?
Ik denk dat je het gewoon een keertje uit moet proberen of het voor jou op dit moment haalbaar is. Is het een makkelijk kindje, zal dat al veel schelen. En het is er maar 1. Denk als je 5 uurtjes oppast dat er misschien ook nog wel een slaapje bijzit?
Misschien is het inderdaad ook wel goed om met het oppassen toch in een bepaald ritme te blijven. Je hebt dan toch iets wat je 'moet' doen. Zit zelf in een depressie, en volg groepstherapie en daar stellen we ook doelen om toch bezig te blijven. Meer het idee van, je moet je er toe zetten ( ookal is het iets leuks) je hebt eigenlijk geen zin/puf etc. Maar als je het dan gedaan hebt geeft het wel weer een voldaan gevoel. En op deze manier proberen het negatieve cirkeltje te doorbreken.
Ben benieuwd hoe je het morgen gaat vinden!
Misschien is het inderdaad ook wel goed om met het oppassen toch in een bepaald ritme te blijven. Je hebt dan toch iets wat je 'moet' doen. Zit zelf in een depressie, en volg groepstherapie en daar stellen we ook doelen om toch bezig te blijven. Meer het idee van, je moet je er toe zetten ( ookal is het iets leuks) je hebt eigenlijk geen zin/puf etc. Maar als je het dan gedaan hebt geeft het wel weer een voldaan gevoel. En op deze manier proberen het negatieve cirkeltje te doorbreken.
Ben benieuwd hoe je het morgen gaat vinden!
Laatst aangepast door Mama1985 op do 17 nov 2011 - 7:06; in totaal 1 keer bewerkt
*Troela*- Prater
- Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11
Hoe oud is dat kindje? Want het is vrij intensief/vermoeiend meestal om voor een kind te zorgen, als je het niet gewend bent.
Edit, 1.5 jaar lees ik. Handenbindertje qua leeftijd. Maar als het een lief/rustig kind is, dan moet het wel te doen zijn
Edit, 1.5 jaar lees ik. Handenbindertje qua leeftijd. Maar als het een lief/rustig kind is, dan moet het wel te doen zijn
Laatst aangepast door Pippa op do 17 nov 2011 - 7:08; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Je gaat natuurlijk niet voor niks de ziektewet in, aan de andere kant kan ik me voorstellen dat je wat te doen wilt hebben (en extra geld is nooit verkeerd:) )
Ik zou er wel even goed in de gaten houden met je huidige werk, denk niet dat je werkgever erg blij zou zijn als die er achter komt dat je wel oppast..
Zowieso zou ik gaan kijken of het klikt met het kind, en beslis je om het wel te doen zou ik er wel heel erg voor waken dat je bepaalde dagen aanhoudt en ook nee zegt als er om extra dagen gevraagd wordt, je zit in de ziektewet..
Ik zou er wel even goed in de gaten houden met je huidige werk, denk niet dat je werkgever erg blij zou zijn als die er achter komt dat je wel oppast..
Zowieso zou ik gaan kijken of het klikt met het kind, en beslis je om het wel te doen zou ik er wel heel erg voor waken dat je bepaalde dagen aanhoudt en ook nee zegt als er om extra dagen gevraagd wordt, je zit in de ziektewet..
love- Kletskop
- Aantal berichten : 1571
Punten : 1784
Registratiedatum : 18-11-10
Inderdaad, superleuke leeftijd, maar zeer intensief.Pippa schreef:Edit, 1.5 jaar lees ik. Handenbindertje qua leeftijd.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Ik pas zelf ook regelmatig op,en t is inderdaad makkelijk geld verdienen, al hangt het inderdaad van het kind af.
Let wel op, als je een uitkering krijgt telt je oppaswerk ook als inkomstenbron,en dit hoor je officieel op te geven bij het UWV,waardoor ze je weer korten op je uitkering.
Al kan het UWV dit natuurlijk nooit controleren....
Let wel op, als je een uitkering krijgt telt je oppaswerk ook als inkomstenbron,en dit hoor je officieel op te geven bij het UWV,waardoor ze je weer korten op je uitkering.
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Ik zou het iemand die overspannen is echt niet aan willen doen om op m'n zoontje te passen. Vooral op een 'slechte' dag kan dat echt wel is slopend zijn.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zou vragen of je een dagje mag proefdraaien, zodat je het kindje ook kan leren kennen en weet hoe intensief het is.
Ik pas momenteel op twee jongetjes van 6 en 9 en heb echt geen kind aan ze. Alleen fietsen met hen (plus vriendjes) in de stad is een enorme verantwoordelijkheid, maar verder hoef ik alleen te zorgen dat ze wat lekkers en drinken krijgen uit school en ze af en toe naar zangles brengen. Verder spelen en vermaken ze zichzelf prima, alhoewel ik vandaag ook een spelletje heb gespeeld met de jongste en we hebben even lekker gestoeid. Tot slot kook ik voor het hele gezin. Maar al met al valt het echt hartstikke mee en is het heel erg leuk om te doen. Ik doe dit 3 middagen in de week.
Maar een kindje van 1,5 zal veel intensiever zijn, die heeft veel meer nodig. Aan de andere kant doet ze misschien ook nog een dutje tussendoor, en dan heb jij dus iets van pauze.
Ik pas momenteel op twee jongetjes van 6 en 9 en heb echt geen kind aan ze. Alleen fietsen met hen (plus vriendjes) in de stad is een enorme verantwoordelijkheid, maar verder hoef ik alleen te zorgen dat ze wat lekkers en drinken krijgen uit school en ze af en toe naar zangles brengen. Verder spelen en vermaken ze zichzelf prima, alhoewel ik vandaag ook een spelletje heb gespeeld met de jongste en we hebben even lekker gestoeid. Tot slot kook ik voor het hele gezin. Maar al met al valt het echt hartstikke mee en is het heel erg leuk om te doen. Ik doe dit 3 middagen in de week.
Maar een kindje van 1,5 zal veel intensiever zijn, die heeft veel meer nodig. Aan de andere kant doet ze misschien ook nog een dutje tussendoor, en dan heb jij dus iets van pauze.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Een kind van 1,5 jaar loopt de hele dag om je heen. Je zult er veel mee bezig zijn. Ik zou het eerst een keer proberen en kijken hoe het dan loopt. Denk ook aan jezelf, meid.
Gast- Gast
Oh meis wat rot dat je de ziektewet in 'moet'....
Red je het niet met dit geld wat je daar van krijgt? Oppassen verdiend niet heel goed, maar is wel pittig vind ik. Je hebt een behoorlijke verantwoordelijkheid natuurlijk en moet constant op je hoede zijn. Dat gaat niet als je uitgeblust bent.
Kan je niet een tijdje niks doen en dan rustig gaan kijken naar eenvoudig werk?
( Gebaseerd op je openingspost, rest nog niet gelezen )
Liefs Tea
Red je het niet met dit geld wat je daar van krijgt? Oppassen verdiend niet heel goed, maar is wel pittig vind ik. Je hebt een behoorlijke verantwoordelijkheid natuurlijk en moet constant op je hoede zijn. Dat gaat niet als je uitgeblust bent.
Kan je niet een tijdje niks doen en dan rustig gaan kijken naar eenvoudig werk?
( Gebaseerd op je openingspost, rest nog niet gelezen )
Liefs Tea
Gast- Gast
JaneDoe schreef:Ik pas zelf ook regelmatig op,en t is inderdaad makkelijk geld verdienen, al hangt het inderdaad van het kind af.
Als het zwart is, who cares?
Maar ik vind het gezien Leaf's situatie niet slim. En dat bedoel ik juist goed en als advies.
Gast- Gast
ja k heb het zelf ook gewoon zwart gedaan hoor, terwijl ik in de WW zat. Maar ik weet niet hoe eerlijk mensen zijn in het opgeven van dingen aan het UWV...lijkt mij ook dat ze er niet achter kunnen komen:)
JD- Ratel
Ze zijn hier in de stad erg druk met bijstandsfraude.
Ze posten soms dagen bij iemand voor de deur waarvan ze vermoeden dat deze werkt, of samenwoont zonder sit op te geven enz.
En daar is ook een TV programma over op de zender van deze stad, om andere mensen (die frauderen) aan het denken te zetten.
Ze posten soms dagen bij iemand voor de deur waarvan ze vermoeden dat deze werkt, of samenwoont zonder sit op te geven enz.
En daar is ook een TV programma over op de zender van deze stad, om andere mensen (die frauderen) aan het denken te zetten.
Gast- Gast
op zich goed dat ze het zo streng controleren, want er zijn ook genoeg mensen die er echt op grote schaal misbruik van maken.
en dan bedoel ik dus niet een paar tientjes die je door oppassen verdient:)
Vond sowieso de controle vanuit het UWV ontzettend slecht...en wat worden daar een hoop fouten gemaakt... maar dat even geheel off topic
en dan bedoel ik dus niet een paar tientjes die je door oppassen verdient:)
Vond sowieso de controle vanuit het UWV ontzettend slecht...en wat worden daar een hoop fouten gemaakt... maar dat even geheel off topic
JD- Ratel
Ik ga het maandag idd even voor 5 uurtjes uitproberen. Ik ben nu bijna 2 weken volledig uit de running van werk, slaap alleen maar en doe helemaal niets. Heerlijk!
Trek ik het niet, dan is het eenmalig geweest, dat weet die vriendin ook. Ik vind kindjes heel erg leuk en heb eigenlijk best veel steun gehad aan het knuffelen met baby's van vrienden de afgelopen maanden, ik hoop eigenlijk dat het me dus juist afleiding en een stukje vrolijkheid biedt.
Daarnaast zit er een heel verdrietig verhaal achter dit kindje, ik kan er niet teveel over uitweiden, maar ze heeft geen makkelijk leven. Misschien tegen beter weten in hoop ik dan toch iets te kunnen doen...
Ik ga maandag sowieso even met haar naar de kinderboerderij en eerlijk gezegd, heb ik er best zin in! Ben benieuwd.
Trek ik het niet, dan is het eenmalig geweest, dat weet die vriendin ook. Ik vind kindjes heel erg leuk en heb eigenlijk best veel steun gehad aan het knuffelen met baby's van vrienden de afgelopen maanden, ik hoop eigenlijk dat het me dus juist afleiding en een stukje vrolijkheid biedt.
Daarnaast zit er een heel verdrietig verhaal achter dit kindje, ik kan er niet teveel over uitweiden, maar ze heeft geen makkelijk leven. Misschien tegen beter weten in hoop ik dan toch iets te kunnen doen...
Ik ga maandag sowieso even met haar naar de kinderboerderij en eerlijk gezegd, heb ik er best zin in! Ben benieuwd.
Gast- Gast
Goed dat je het gaat proberen! En zo te lezen ook fijn voor het kindje om iemand te hebben die leuke dingen met haar gaat doen!
En inderdaad, trek je het niet, dan weet je dat meteen, toch?
Veel plezier bij de kinderboerderij"!
En inderdaad, trek je het niet, dan weet je dat meteen, toch?
Veel plezier bij de kinderboerderij"!
JD- Ratel
Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen andere betaald werk zou gaan uitvoeren als ik me bij mijn eerste werkgever had ziek gemeld om wat voor een reden dan ook. Dat is bij jou natuurlijk een heel verdrietige reden, maar ik vind persoonlijk dat zodra je weer de energie hebt om wat te kunnen werken, dit bij je eerste werkgever zou moeten zijn.
Gast- Gast
Ik heb geen eerste werkgever meer, daar is mijn contract afgelopen.
Gast- Gast
Ah zo, ik vond het al zo uit de toon vallen bij wat voor een indruk ik van je heb. Nou, doe het rustig aan en haal je niet teveel op de hals. Ook heel lieve kindjes kunnen wel eens een heel vervelende dag hebben.
Gast- Gast
Je kan het waarschijnlijk ook nog bijna verwoorden als en vriendendienst
GreenGrass- Kletskop
- Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Ik ben hier zelf niet echt een voorstander van. Buiten je gesteldheid om, overspannenheid moet je niet onderschatten, is het officieel nog frauduleus ook. Zolang het incidenteel is zal niemand er echt een heel groot probleem van maken, maar anders zou ik het wel laten.
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10
Ik ben niet van plan om dit stelselmatig naast het ontvangen van een uitkering te doen. Ik wil er zo snel mogelijk bovenop komen en een andere baan gaan zoeken. Het schijnt dat je bij de AH ook 'kadobonnen' oid kan krijgen, wellicht heb ik dat nog liever dan cashgeld oid. Hier kan ik toch voor een week boodschappen van halen.
Gast- Gast
Ik vind dat jou vriendin ook wel iets aandurft, om een overspannen iemand op haar dochter te laten passen. Niet om jou persoonlijk, maar dat zou ik dus niet doen. Vooral niet als het om een dreumes gaat van 1,5 jaar. Dat zijn echte handenbindertjes en zelf weten ze nog nauwelijks dat ze bestaan.
Ik zou dat ook niet zien als makkelijk 'geld' verdienen, want het is best pittig, een kindje van 1,5 jaar.
Goed dat je een keer gaat proefdraaien, zowel voor jou als voor je vriendin.
Ik zou dat ook niet zien als makkelijk 'geld' verdienen, want het is best pittig, een kindje van 1,5 jaar.
Goed dat je een keer gaat proefdraaien, zowel voor jou als voor je vriendin.
Als je zo snel mogelijk weer aan het werk wilt, als in een vaste officiële job, zou ik dit niet doen. Nu kan je niet volledig je rust pakken terwijl je dat wel zou moeten doen. Ik zou al je energie juist sparen in de tijd dat je in de ziektewet zit en niet gaan besteden aan zwart werken, wat officieel ook fraude is.
Gast- Gast
Ik snap het hele punt van fraude echt wel hoor, maar in het slechtste geval moet ik misschien wel 6 weken op een uitkering wachten. 6 weken zonder inkomen, terwijl er wel huur betaald moet worden.
Ik heb helaas niemand in mijn omgeving die me financieel kan steunen of waarvan ik geld kan lenen, dus ik zal toch zelf even iets moeten bedenken. Als ik 6 weken niet of nauwelijks kan eten zal ik ook niet snel herstellen...
Spaargeld is er overigens ook niet, aangezien er nog openstaande rekeningen van mijn vader (waterschapsbelasting en wegenbelasting) betaald moest worden. En die rekeningen waren enorm opgelopen.
Ik heb helaas niemand in mijn omgeving die me financieel kan steunen of waarvan ik geld kan lenen, dus ik zal toch zelf even iets moeten bedenken. Als ik 6 weken niet of nauwelijks kan eten zal ik ook niet snel herstellen...
Spaargeld is er overigens ook niet, aangezien er nog openstaande rekeningen van mijn vader (waterschapsbelasting en wegenbelasting) betaald moest worden. En die rekeningen waren enorm opgelopen.
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Vragenlijstje. Hoeveel verdienen jullie?
» Praat jij makkelijk over geld?
» Leen jij makkelijk geld uit?
» Kost geld wisselen bij de bank geld?
» Gled verdienen met schrijven
» Praat jij makkelijk over geld?
» Leen jij makkelijk geld uit?
» Kost geld wisselen bij de bank geld?
» Gled verdienen met schrijven
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: