Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Praat jij makkelijk over geld?

+58
Zora
La Senza
Ella
Roxi3
M-G
Knillis
Printje
sawasdee
SDL
Surya
Parel
studiebol
MissBlunt
Ilovethe90s
Exogenesis
Caroow
Arwyn
Lynn_
Palmyra
Mamsie
xxjojootjexx
Esperanza
Razz
Pommes
stella.nova
Rouxxxe
Carmen_
minoessepoes
Bimbam
Cimic
Middleme
Susan
Blair
Marin
Bubbelicious
Blond
June
Ragazza
Rush
Carra
Snirp
Tiara
loura
Nyx
Toet
Coco
Capt'n Zero
Fortissimo
Puggle
Slakje
Parisienne
Sam
Sanne
Snoes
Tania
Artemis
Twellie
rapa nui
62 plaatsers

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 2 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Snirp do 30 mei 2013 - 19:38

Op zich heb ik er geen moeite mee smile

Alleen pas een gift van mijn ouders gekregen, voor ons nieuwe huis.
Dat ga ik dan niet aan de grote klok hangen.
Ook mijn spaargeld hoeft niet iedereen te weten.
Snirp
Snirp
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1142
Registratiedatum : 06-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 2 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Carra do 30 mei 2013 - 19:42

Ik doe daar ook niet moeilijk over. Ik ben er heel open over.
Ik vraag soms ook wel aan vriendinnen hoeveel zij inmiddels verdienen. Uit belangstelling. Omdat ik hoop dat zij er op vooruit zijn gegaan. Vriendinnen vinden dat geen gekke vraag.

Wel ben ik iets voorzichtiger geworden. 2 jaar geleden heb ik een groot geldbedrag aan schadevergoeding gekregen. Ik heb dat in mijn 'domheid' ook gezegd als mensen daar naar vroegen. Maar vervolgens kreeg ik wel opmerkingen als; "Ach, jij hebt toch geld zat,. Wat doe je moeilijk."

Terwijl ik al dat geld inmiddels al heb moeten uitgeven en geen enkele euro het verdriet kan verzachten.
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 2 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Rush do 30 mei 2013 - 19:55

Om zulke dingen als bij Carra 'je hebt toch geld zat' te voorkomen ben ik daar niet heel open over. M`n vriend al helemaal niet.

Als m`n ouders/broers er naar zouden vragen ben ik wel gewoon open, zowel over salaris als de aankoopprijs van een auto. Maar voor de rest hou ik dat liever voor mezelf, net als de hoogte van spaargeld.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 2 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Ragazza do 30 mei 2013 - 20:34

Nee ik praat niet heel makkelijk over geld. Dat was altijd wel zo, maar heb in het verleden wel meegemaakt dat mensen daar afgunstig op reageerden (terwijl ik een heel normaal salaris verdien en niet veel spaargeld heb). Ik wil me niet hoeven verdedigen, dus laat ik het lekker in het midden.

Familie en goede vrienden mogen het wel weten als het ter sprake komt.
Ragazza
Ragazza
Prater
Prater

Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 2 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  June do 30 mei 2013 - 20:39

Carra schreef:Ik doe daar ook niet moeilijk over. Ik ben er heel open over.
Ik vraag soms ook wel aan vriendinnen hoeveel zij inmiddels verdienen. Uit belangstelling. Omdat ik hoop dat zij er op vooruit zijn gegaan. Vriendinnen vinden dat geen gekke vraag.

Wel ben ik iets voorzichtiger geworden. 2 jaar geleden heb ik een groot geldbedrag aan schadevergoeding gekregen. Ik heb dat in mijn 'domheid' ook gezegd als mensen daar naar vroegen. Maar vervolgens kreeg ik wel opmerkingen als; "Ach, jij hebt toch geld zat,. Wat doe je moeilijk."

Terwijl ik al dat geld inmiddels al heb moeten uitgeven en geen enkele euro het verdriet kan verzachten.

Wat rot dat mensen daar op die manier over praten zeg! Die vergoeding was er niet voor niets en niet om tien keer per jaar van op vakantie te gaan. Echt weinig begripvol om dan te zeggen dat iemand geld zat heeft, gewoon grof eigenlijk.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 2 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Blond do 30 mei 2013 - 20:41

Ik praat daar ook niet over. Mijn ouders weten hoeveel ik verdien en dat zijn ook de enige twee mensen. Ik vind dat het een anders niets aangaat namelijk. Ik hoef het van een ander ook niet te weten. Wat ik voor een reis, auto of aan huur betaal vind ik dan geen probleem om te vertellen.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 2 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Bubbelicious do 30 mei 2013 - 20:41

Ja, je mag echt alles van me weten. Wat ik verdien, ik welke schaal ik zit, wat mn huis heeft gekost, hoe duur mn reis was. Alles....ik ga daar niet moeilijk om doen. Daarentegen, als iemand anders dat niet wil zeggen vind ik dat ook ziijn goed recht. Ieder zijn eigen manier. Maar ik zelf ben daar gewoon open over.
Bubbelicious
Bubbelicious
Prater
Prater

Aantal berichten : 638
Punten : 766
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Den Haag

Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 2 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Gast do 30 mei 2013 - 20:52

Fortissimo schreef:Ik begrijp ook de hysterie nooit. Mensendoen soms zo moeilijk. Ik ben een open boek als het daar om gaat!
Waarom is het hysterisch als iemand liever niet vertelt wat hij verdiend? Lijkt me gewoon een heel normale gang van zaken hoor. Je wilt niet weten wat een afgunstige opmerkingen mensen kunnen gaan maken wanneer ze horen dat je veel verdient, zeker in deze tijden.

Kijk, als je nou drie jaar in het onderwijs werkt, op een basisschool, dan weet iedereen sowieso wel wat je verdient, dat kun je gewoon opzoeken, maar in veel werk werkt dat heel anders.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 2 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Gast do 30 mei 2013 - 20:58

Nee maakt me niet uit.
Ben trouwens al jaren nieuwsgierig naar wat Rush verdient, omdat we beiden geen dimploma hebben en zo'n beetje hetzelfde werk doen Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 2 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Marin do 30 mei 2013 - 20:58

Ja hoor, dat maakt me niet uit, of ik nou veel of weinig geld op dat moment heb.

Ik vind t alleen wel vervelend als mensen denken dat ik alles maar altijd heb, omdat ik toevallig rijke ouders heb. Ja ik heb veel van ze gekregen, maar ik ben niet een verwend nest. En dat betekent ook niet dat ik zélf altijd veel geld heb. Het is ook wel raar, het ene moment heb ik veel geld, het andere moment heb ik bijna niets; dus het is wel verwarrend voor mensen dat ik de ene meer makkelijk kan trakteren op een etentje en de andere keer liever alleen voor een drankje omdat ik krap zit. Dat is nou eenmaal de consequentie van geen vast salaris hebben. Irritant maar is niet anders voor nu. Maar zolang ik daar eerlijk over ben, kan niemand me dat verwijten. Ik vind t soms wel gênant, om wéér te moeten uitleggen aan een vriendin dat t even lastig gaat, en wéér constructies met zus te bedenken om elkaar financieel te helpen (zeg schiet jij dat cadeautje even voor, doen we wel eens voor elkaar als t zo uit komt) maar op t moment dat ik meer geld heb, ben ik ook vrij makkelijk daarin. Ik ben liever eerlijk dan dat mensen denken dat ik af en toe maar goedkoop doe, want dat is het gewoon niet..
En de gedachte dat alles beter wordt, helpt ook enorm.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 2 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Rush do 30 mei 2013 - 21:10

Carrie schreef:Nee maakt me niet uit.
Ben trouwens al jaren nieuwsgierig naar wat Rush verdient, omdat we beiden geen dimploma hebben en zo'n beetje hetzelfde werk doen Very Happy
Ik denk dat het best nog wel veel scheelt omdat de lonen hier over het algemeen al wat lager liggen, jij een stukje ouder bent en volgens mij ook wel bij een iets hoger bedrijf (ik kan het goede woord niet vinden, luxer/hoger/beter) werkt. Maar ik wil je best een PM sturen hoor Wink.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 2 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Gast do 30 mei 2013 - 21:50

Voor de mensen die niet snappen waarom je er geheimzinnig over zou doen: mensen kunnen erg afgunstig zijn wanneer je een hoog salaris verdiend, of ze denken dat ze wel kunnen uitmaken hoe jij om zou moeten gaan met je geld, dan krijg je van die rare opmerkingen de hele tijd. Als je dan bijvoorbeeld zuinig wilt zijn, dan zeggen mensen: 'maar jij hebt toch genoeg geld'. Ook kan het zijn dat mensen bij je langskomen die geld willen lenen en boos worden wanneer je je medewerking niet verleend. Ook kunnen mensen je een krent vinden, wanneer je niet als een malle je geld overal heen smijt, gewoon omdat je liever verstandig omgaat met je geldzaken.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Het is gewoon makkelijker om het niet te vertellen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 2 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Gast do 30 mei 2013 - 21:52

Rush schreef:
Carrie schreef:Nee maakt me niet uit.
Ben trouwens al jaren nieuwsgierig naar wat Rush verdient, omdat we beiden geen dimploma hebben en zo'n beetje hetzelfde werk doen Very Happy
Ik denk dat het best nog wel veel scheelt omdat de lonen hier over het algemeen al wat lager liggen, jij een stukje ouder bent en volgens mij ook wel bij een iets hoger bedrijf (ik kan het goede woord niet vinden, luxer/hoger/beter) werkt. Maar ik wil je best een PM sturen hoor Wink.
Oja doe maar Very Happy Ik snap wat je bedoelt, denk ik Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 2 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Blair do 30 mei 2013 - 21:53

Als er naar gevraagd wordt praat ik er wel over, maar ik zou niet zelf over het onderwerp 'hoeveel verdien jij' beginnen.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 2 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Susan do 30 mei 2013 - 21:56

Mensen kunnen inderdaad afgunstig zijn, maar als iemand een hoog salaris verdient dan zien mensen dat over het algemeen toch wel aan de manier van leven, de spullen die iemand heeft en het huis waar iemand woont. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat je het dan maar moet vertellen.

Mijn ouders zijn niet echt rijk, maar verdienen gewoon genoeg met z'n tweeën en mijn tante zegt dan om de haverklap tegen mijn moeder: 'Jullie hebben toch geld zat.' Dat vind ik af en toe wel heel irritant.

Ik snap best dat je je salaris niet aan de grote klok hangt, maar ik vind soms wel dat er heel krampachtig over wordt gedaan. Ik heb ooit voor mijn studie een vragenlijst gemaakt waar naar heel persoonlijke dingen werd gevraagd, in mijn ogen persoonlijker dan je inkomen, toch moest de vraag over het inkomen eruit omdat mensen daar niet op zouden willen antwoorden (die vraag stond erin om een beeld te krijgen van de doelgroep, de sociaal-economische status). Terwijl vragen over echtscheiding en dergelijke er wel in mochten blijven staan, want daar ging het om.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 2 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Gast do 30 mei 2013 - 22:02

Nouja, dat vind ik dan wel weer overdreven met die vragenlijsten, daar zou ik het gewoon invullen. Natuurlijk krijg je hoe dan ook wel opmerkingen, maar dan kun je nog een beetje in het vage blijven, zodra mensen je salaris kennen (en die is hoog), dan krijg je nog veel meer opmerkingen, is mijn ervaring.

Kijk, zolang je ergens net iets onder of net iets boven modaal slingert, dan is er niks aan de hand, maar in NL kun je het beter maar voor je houden, wanneer je meer verdiend, want dan maaien ze je kop eraf, iets met hoge bomen en veel wind enzo Rolling Eyes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 2 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Middleme do 30 mei 2013 - 22:12

Ik ben er redelijk open over: zal niet tegen jan en alleman vertellen wat ik verdien, maar tegen familie (ouders, zus, vriend) wel. Is ook niet zo moeilijk om na te gaan haha. Spaargeld gaat bijna niemand wat aan.

En over hoge salarissen: als het in verhouding is, hard en veel werken op een moeilijk/apart/hoog niveau, dan vind ik dat je best veel mag verdienen. Van die salarissen die standaard hoog zijn zonder dat het 'exclusief' werk is, mensen een dikke gouden handdruk én wachtgeld krijgen enzo, nee dat hoeft van mij niet.
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 2 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Cimic do 30 mei 2013 - 23:36

Ik zal niet er niet over beginnen maar moeilijk doe ik er ook niet over, mensen mogen dit gerust aan mij vragen.

Ik vraag soms wel eens aan andere mensen als ze een mooie reis hebben gemaakt wat ze betaald hebben en hoe ze het financieel aanpakken, bv packpacken in Thailand of rondreis Amerika. Mijn vriend en ik houden ook van reizen en het is altijd fijn om meer informatie en handige tips te krijgen qua kostenplaatje.

Cimic
Cimic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 273
Punten : 282
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 2 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Bimbam do 30 mei 2013 - 23:40

Bubbelicious schreef:Ja, je mag echt alles van me weten. Wat ik verdien, ik welke schaal ik zit, wat mn huis heeft gekost, hoe duur mn reis was. Alles....ik ga daar niet moeilijk om doen. Daarentegen, als iemand anders dat niet wil zeggen vind ik dat ook ziijn goed recht. Ieder zijn eigen manier. Maar ik zelf ben daar gewoon open over.
+1, ik ben daar heel open over.
Bimbam
Bimbam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 2 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  minoessepoes vr 31 mei 2013 - 0:03

Met vriendinnen heb ik het daar wel over, maar dan meer in de context dat we nu allemaal in een fase zitten waar iedereen huizen aan het kopen is e.d. en dan hebben we het wel over hoeveel hypotheek en hoeveel we dan per maand kwijt zijn ten opzizhte van onze inkomsten. Dat vind ik echt geen enkel probleem.

Mijn ouders weten ook ongeveer wel wat wij verdienen en hoeveel hypotheek we hebben e.d. mijn vader kijkt vaak de belastingaangift ook nog even door op mijn verzoek bijvoorbeeld. Geen probleem.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 2 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Gast vr 31 mei 2013 - 0:06

Mensen vragen mij wel eens: waar doe je het allemaal van. Ze doelen dan op mijn reisjes, dan vertel ik wel gewoon dat ik niet rook en geen smartphone heb, alleen al die twee dingen besparen me ten opzichte van hen zoveel geld, dat ik daar gemakkelijk eens per jaar van op reis kan naar de andere kant van de wereld Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 2 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Carmen_ vr 31 mei 2013 - 0:23

Nee, en ik zou ook niet weten waarom wel. Mensen gaan dan gelijk heel afgunstig doen en daarnaast zal het mij ook aan mijn reet roesten wat een ander aan salaris binnen harkt en hoe hij/zij met dat geld omgaat.

Carmen_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 312
Punten : 323
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 2 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Carmen_ vr 31 mei 2013 - 0:24

KimRosenberg85 schreef:Mensen vragen mij wel eens: waar doe je het allemaal van. Ze doelen dan op mijn reisjes, dan vertel ik wel gewoon dat ik niet rook en geen smartphone heb, alleen al die twee dingen besparen me ten opzichte van hen zoveel geld, dat ik daar gemakkelijk eens per jaar van op reis kan naar de andere kant van de wereld Very Happy

Ik kan er zelfs naast roken en de hele dag met mijn smartphone spelen.

Carmen_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 312
Punten : 323
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 2 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Sam vr 31 mei 2013 - 1:04

Bij ons is haast iedereen alleen maar blij voor ons dat we het zo goed heb.
Maar we hebben inderdaad ook kennissen die ooit zeggen 'als grapje' van 'dan kunnen Sam en vriend voor ons betalen, die hebben geld genoeg' of inderdaad afgunstig doen.
Maar daar probeer ik maar boven te staan.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 2 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Gast vr 31 mei 2013 - 1:06

Mijn geld lijkt al vervolgen voor ik er überhaupt over kan beginnen, dus ik praat er niet graag over.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 2 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum