Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Praat jij makkelijk over geld?

+58
Zora
La Senza
Ella
Roxi3
M-G
Knillis
Printje
sawasdee
SDL
Surya
Parel
studiebol
MissBlunt
Ilovethe90s
Exogenesis
Caroow
Arwyn
Lynn_
Palmyra
Mamsie
xxjojootjexx
Esperanza
Razz
Pommes
stella.nova
Rouxxxe
Carmen_
minoessepoes
Bimbam
Cimic
Middleme
Susan
Blair
Marin
Bubbelicious
Blond
June
Ragazza
Rush
Carra
Snirp
Tiara
loura
Nyx
Toet
Coco
Capt'n Zero
Fortissimo
Puggle
Slakje
Parisienne
Sam
Sanne
Snoes
Tania
Artemis
Twellie
rapa nui
62 plaatsers

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 5 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Bacio vr 31 mei 2013 - 23:24

Ik bedoel niet mooie reizen maken, maar je hebt van die mensen die een enorme villa hebben, twee zeer dure auto's, alleen in merkkleding lopen, constant shoppen en elke week met een nieuwe dure gadget komen pronken.

Ik ga zelf ook veel en ver op vakantie, minstens 3x per jaar. Mijn prioriteiten liggen elders. Ik heb bijv geen auto, maar ik ga wel 2x per week uit eten.

Ik vraag me alleen af wat bovengemiddeld verdienen is? Is dat boven de 5000 bruto per persoon of pas boven de 7000?

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 5 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  *Lookie* vr 31 mei 2013 - 23:28

Ja ik ben overal heel open over. Dat was al zo toen ik voor een minimumloon werkte, toen ik later best goed ging verdienen en ook nu ik zelf even geen salaris heb (of maar een deel van het jaar, seizoenswerk). Ik bedenk me nu wel dat we de aankoopprijs van ons nieuwe huis alleen aan onze ouders en broers/zussen hebben verteld maar dat is ook uit respect voor de verkopende partij.

Laatst aangepast door *Lookie* op vr 31 mei 2013 - 23:32; in totaal 1 keer bewerkt
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast vr 31 mei 2013 - 23:31

Zora schreef:
Jente schreef:Van mij mag iedereen het weten. Sowieso wordt waar ik woon ieder jaar openbaar gemaakt hoeveel iedereen verdiend heeft en hoeveel spaargeld iedereen heeft. Dan heeft het niet zo veel nut om er geheimzinnig over te doen Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 5 394967 En ik vind het ook niet erg als mensen willen weten hoeveel iets gekost heeft, ik geef toch geen absurde bedragen uit.
Echt waar joh? Wat apart! Waarom is dat?
Dat is nog van vroeger, dat je kunt kijken of andere mensen genoeg belasting betalen. Er wordt openbaar gemaakt wat je afgelopen jaar voor inkomen had, hoeveel vermogen je hebt en hoeveel belasting je totaal betaald hebt. Het is gebaseerd op je belastingaangifte, dus je weet nooit precies hoeveel iemand verdient in zijn baan (bijvoorbeeld verkoop van een huis/land is ook inkomen), maar het geeft wel een hele goede indicatie. Als je zoals ik weinig vermogen hebt (alleen spaarrekening, geen huis ofzo), dan klopt het dus wel precies.
Het wordt openbaar gemaakt op een website waarvoor iedereen die hier belasting betaald kan inloggen. Je kan dan zoeken op naam, woonplaats, geboortejaar, enz. Het eerste jaar zoek je iedereen op, je baas, collega's, vrienden. Het tweede jaar zoek je nog een paar mensen op en nu na 5 jaar interesseert het me niet echt meer. Alleen als ik mensen met dezelfde baan wil vergelijken, gebruik ik de website nog wel eens.

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown vr 31 mei 2013 - 23:32

Bacio schreef:Ik bedoel niet mooie reizen maken, maar je hebt van die mensen die een enorme villa hebben, twee zeer dure auto's, alleen in merkkleding lopen, constant shoppen en elke week met een nieuwe dure gadget komen pronken.

Ik ga zelf ook veel en ver op vakantie, minstens 3x per jaar. Mijn prioriteiten liggen elders. Ik heb bijv geen auto, maar ik ga wel 2x per week uit eten.

Ik vraag me alleen af wat bovengemiddeld verdienen is? Is dat boven de 5000 bruto per persoon of pas boven de 7000?

Als gemiddeld 33.000 is (modaal) en iemand verdiend 40.000 per jaar dan is dat bovengemiddeld. Maar rijk ben je dan niet hoor.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Bacio vr 31 mei 2013 - 23:34

Ik vind 40.000 euro dus niet bovengemiddeld. Is 33.000 euro een standaard die wordt gebruikt voor modaal inkomen?

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Bericht  Gast za 1 jun 2013 - 0:06

Zus schreef:

Maar dat je luxe dingen koopt of een dure reis maakt wil toch ook niet altijd zeggen dat je daarmee duidelijk wilt maken hoeveel je wel niet verdiend? Ik verdien in mijn ogen geen kont maar ik maak wel mooie reizen. Vanmorgen werd me nog gevraagd waar ik het van doe. 'Nou, hetzelfde als waar jij het van doet alleen kijk, ik heb geen gordijnen... Mijn prioriteiten liggen anders' haha! Dat het in dit topic aangehaald wordt dat ze bovengemiddeld verdiend vind ik niet vreemd, het topic gaat er tenslotte over. Maar je hebt inderdaad ook wel mensen die constant gaan hinten. Mij boeit het echt niet, ik vraag het me nooit af en zal het ook nooit aan iemand vragen wat die verdiend. Het zegt gewoon te weinig. Iemand die ik ken heeft een postkamerbaantje maar verdiend gemiddeld een dubbel salaris door te pokeren. Zo kan het ook nog...
lol!

Gast
Gast

Bericht  Zora za 1 jun 2013 - 3:34

Jente schreef:
Zora schreef:
Jente schreef:Van mij mag iedereen het weten. Sowieso wordt waar ik woon ieder jaar openbaar gemaakt hoeveel iedereen verdiend heeft en hoeveel spaargeld iedereen heeft. Dan heeft het niet zo veel nut om er geheimzinnig over te doen Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 5 394967 En ik vind het ook niet erg als mensen willen weten hoeveel iets gekost heeft, ik geef toch geen absurde bedragen uit.
Echt waar joh? Wat apart! Waarom is dat?
Dat is nog van vroeger, dat je kunt kijken of andere mensen genoeg belasting betalen. Er wordt openbaar gemaakt wat je afgelopen jaar voor inkomen had, hoeveel vermogen je hebt en hoeveel belasting je totaal betaald hebt. Het is gebaseerd op je belastingaangifte, dus je weet nooit precies hoeveel iemand verdient in zijn baan (bijvoorbeeld verkoop van een huis/land is ook inkomen), maar het geeft wel een hele goede indicatie. Als je zoals ik weinig vermogen hebt (alleen spaarrekening, geen huis ofzo), dan klopt het dus wel precies.
Het wordt openbaar gemaakt op een website waarvoor iedereen die hier belasting betaald kan inloggen. Je kan dan zoeken op naam, woonplaats, geboortejaar, enz. Het eerste jaar zoek je iedereen op, je baas, collega's, vrienden. Het tweede jaar zoek je nog een paar mensen op en nu na 5 jaar interesseert het me niet echt meer. Alleen als ik mensen met dezelfde baan wil vergelijken, gebruik ik de website nog wel eens.

Wat apart zeg. Maar eigenlijk wel heel eerlijk zo, en idd handig dat je altijd kunt vergelijken als je bijvoorbeeld wilt rondkijken voor een nieuwe baan.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Arwyn za 1 jun 2013 - 3:53

Bacio schreef:Ik vind 40.000 euro dus niet bovengemiddeld. Is 33.000 euro een standaard die wordt gebruikt voor modaal inkomen?
Voor 2013 is 33.000 per persoon modaal.
Ik vind dat trouwens best een bedrag, per maand is dat ongeveer 1800,- netto zie ik. Zou ik heel blij mee zijn, dat heb ik nog nooit verdiend!
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Middleme za 1 jun 2013 - 4:38

Arwyn schreef:
Bacio schreef:Ik vind 40.000 euro dus niet bovengemiddeld. Is 33.000 euro een standaard die wordt gebruikt voor modaal inkomen?
Ik vind dat trouwens best een bedrag, per maand is dat ongeveer 1800,- netto zie ik. Zou ik heel blij mee zijn, dat heb ik nog nooit verdiend!

Huh, Arwyn, jij komt toch uit het onderwijs? Dan zit je er in het begin maar net onder...
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Arwyn za 1 jun 2013 - 6:09

Ik heb een tijd ingevallen inderdaad, maar dan werk je natuurlijk niet full time. Ik was al blij als ik een paar week achter elkaar 4 of 5 dagen in de week kon werken, heb ook maanden gehad dat ik in de hele maand maar 4 of 5 dagen werkte. Dan red je die 1800,- in de maand niet hoor Wink
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Caroow za 1 jun 2013 - 6:51

Arwyn schreef:

Zoveel ja? Dan verdien ik best beneden modaal. Maar ik voel me heel rijk gelukkig smile
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: