Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Praat jij makkelijk over geld?

+58
Zora
La Senza
Ella
Roxi3
M-G
Knillis
Printje
sawasdee
SDL
Surya
Parel
studiebol
MissBlunt
Ilovethe90s
Exogenesis
Caroow
Arwyn
Lynn_
Palmyra
Mamsie
xxjojootjexx
Esperanza
Razz
Pommes
stella.nova
Rouxxxe
Carmen_
minoessepoes
Bimbam
Cimic
Middleme
Susan
Blair
Marin
Bubbelicious
Blond
June
Ragazza
Rush
Carra
Snirp
Tiara
loura
Nyx
Toet
Coco
Capt'n Zero
Fortissimo
Puggle
Slakje
Parisienne
Sam
Sanne
Snoes
Tania
Artemis
Twellie
rapa nui
62 plaatsers

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 3 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Gast vr 31 mei 2013 - 1:09

Wat gek zeg. Ik heb ook een aantal mensen in mijn vriendengroep die meer dan ik verdienen, een groot huis, 2 auto's hebben en een aantal keer per jaar op vakantie gaan, maar het zou nooit in me opkomen daar iets over te zeggen of dubbelzinnige grapjes over te maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 3 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Sam vr 31 mei 2013 - 1:15

Ik snap dat ook niet Carrie. Vind het ook erg flauw.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 3 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Rouxxxe vr 31 mei 2013 - 1:28

Nee, ik praat niet zo makkelijk over geld. Als mensen het vragen hoeveel b.v mijn vakantie of auto heeft gekocht heb ik geen moeite mee om dat te vertellen. Maar over salaris/hypotheek/spaargeld praat ik liever niet, ik zie niet wat een ander met die informatie moet. Tegenover mn ouders en broer/schoonzusje ben ik overigens er wel open over, maar verder niet zo. Van een ander hoef ik het liever ook niet te weten, ik zal ook nooit afgunstige opmerkingen naar iemand maken.
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 3 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  stella.nova vr 31 mei 2013 - 1:49

Over mijn salaris praat ik best wel makkelijk. Ook over hoeveel iets gekost heeft. Mijn spaargeld gaat dan weer niemand iets aan vind ik!
stella.nova
stella.nova
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 60
Punten : 82
Registratiedatum : 30-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 3 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Gast vr 31 mei 2013 - 1:51

Carmen_ schreef:
KimRosenberg85 schreef:Mensen vragen mij wel eens: waar doe je het allemaal van. Ze doelen dan op mijn reisjes, dan vertel ik wel gewoon dat ik niet rook en geen smartphone heb, alleen al die twee dingen besparen me ten opzichte van hen zoveel geld, dat ik daar gemakkelijk eens per jaar van op reis kan naar de andere kant van de wereld Very Happy

Ik kan er zelfs naast roken en de hele dag met mijn smartphone spelen.
Ik zeg het ook alleen om hen de ogen te openen. Een reis maken naar Azie, is vaak geen kwestie van rijk zijn, maar een kwestie van de juiste prioriteiten stellen. Als je niet rookt, dan bespaar je op jaarbasis zo wel een eurootje of 1500, nou daar kan ik me goed mee vermaken in Laos Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 3 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Pommes vr 31 mei 2013 - 2:15

Als mensen het willen weten vertellen we het wel, maar eigenlijk komt het nooit ter sprake. Mensen weten ook van ons dat we niet veel verdienen en nu ik urenmindering heb gekregen al helemaal niet meer.
Ik snap dan ook niet dat sommige mensen (zoals schoonzusje met gezin) toch diverse keren per jaar een weekend of midweek weg kunnen en nog kunnen sparen. Terwijl ik nu blij ben met m`n vakantiegeld zodat er weer iets op de spaarrekening staat. En dan over een vakantie nog maar niet te spreken (en ik ben er zo aan toe Sad )
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 3 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Razz vr 31 mei 2013 - 2:30

Ik ben ook vrij open over geld. Niet echt qua salaris wat ik/we hebben maar meer van als ik bijv. een nieuwe broek heb gekocht vertel ik altijd hoe duur die was. 'Ja gave broek hè, die was maar 30 euro!'. Zonder dat mensen er naar vragen haha.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 3 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Esperanza vr 31 mei 2013 - 2:43

Over m'n salaris ben ik vrij open richting naaste familie en vrienden. Bij anderen ligt het er een beetje aan, ik zal het niet maar zo tegen iedereen zeggen.

Over spullen en reizen ben ik naar iedereen vrij open. Al heb ik soms wel het gevoel mij te moeten verdedigen over een dure reis, dat hoeft natuurlijk niet, maar gaat vanzelf.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 3 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  xxjojootjexx vr 31 mei 2013 - 2:52

Kim: Toch grappig, je zegt dat je moeilijk over geld praat, dat je het liever niet doet. Maar toch laat je hier zijdelings vallen dat je man meer dan gemiddeld verdient. Dat jij zelf ook een behoorlijk steentje bijdraagt. Verder vind je het ook erg fijn te vertellen dat je al heel veel gereisd hebt, vaak gaat stappen etc.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 3 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Gast vr 31 mei 2013 - 2:59

Ik vind het niet prettig om over exacte bedragen te praten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 3 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Mamsie vr 31 mei 2013 - 3:21

Over het algemeen maakt me dat niets uit. Maar (heel kinderachtig) ik vertel het niet aan bepaalde mensen in mijn familien. Zij denken dat ze veel meer dan ons verdienen en dat zij het beter doen. Ik weet dat het niet zo is dus ik laat hun lekker in die waan.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 3 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Palmyra vr 31 mei 2013 - 5:14

*


Laatst aangepast door Palmyra op zo 1 sep 2013 - 1:49; in totaal 1 keer bewerkt

Palmyra
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 21
Punten : 21
Registratiedatum : 28-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 3 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Lynn_ vr 31 mei 2013 - 5:44

xxjojootjexx schreef:Kim: Toch grappig, je zegt dat je moeilijk over geld praat, dat je het liever niet doet. Maar toch laat je hier zijdelings vallen dat je man meer dan gemiddeld verdient. Dat jij zelf ook een behoorlijk steentje bijdraagt. Verder vind je het ook erg fijn te vertellen dat je al heel veel gereisd hebt, vaak gaat stappen etc.
Dat viel mij ook al op ja. Niet alleen in dit topic.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 3 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Arwyn vr 31 mei 2013 - 5:59

Wat op mijn spaarrekening staat deel ik niet met iedereen, vind ik niet nodig, maar wat ik verdien is geen geheim. Ben daar vrij makkelijk in.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 3 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Gast vr 31 mei 2013 - 6:03

@Lynn:

KimRosenberg85 schreef:Ik vind het niet prettig om over exacte bedragen te praten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 3 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Arwyn vr 31 mei 2013 - 6:08

Wat maakt het nou uit of je 'hint' of exacte bedragen noemt?
Op deze manier maak je het juist veel zwaarder dan als je gewoon een bedrag noemt.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 3 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Gast vr 31 mei 2013 - 6:18

In mijn omgeving hint ik niet, die mensen weten wel globaal hoe wij ervoor staan. Bedragen noem ik niet, dat vind ik niet netjes. Ja, nogmaals, als je modaal verdiend, dan boeit het natuurlijk allemaal geen reet, maar wanneer het over hogere bedragen gaat, dan klinkt het al snel opschepperig.

Hier op het forum is het in sommige topics nodig om de context enigszins te verduidelijken, omdat er anders geen duidelijk beeld ontstaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 3 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Caroow vr 31 mei 2013 - 6:20

Je kan beter 1 keer zeggen dat je rijker bent dan Oom Dagobert dan 162 keer te hinten in verschillende topics.

En is het opscheppen als je gewoon zegt hoeveel je verdient? Is het dan ook zielig doen als je heel weinig verdient en dat verteld?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 3 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Exogenesis vr 31 mei 2013 - 6:21

Ik praat er face to face vrij gemakkelijk over, behalve over m'n spaarbedrag. Dat is mijn business.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 3 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Gast vr 31 mei 2013 - 6:26

We hebben het toch gewoon over een bepaald onderwerp? Ik ben niet bewust bezig met hinten, haha, weer zoiets! Ik kan niet anders dan spreken over de situatie waarin ik zit, of moet ik soms gaan liegen? Dat ik zeg: mijn man is magazijnmedewerker en verdient 1650 euro bruto per maand, zelf ben ik kapster en ik verdien parttime 800 euro per maand en dat jullie dan ineens helemaal gelukkig zijn, ofzo?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 3 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Ilovethe90s vr 31 mei 2013 - 6:41

Jahoor, daar praat ik gewoon over. Ik hoop niet dat het als opscheppen overkomt want daarom doe ik het in ieder geval niet. Ik praat gewoon een stuk vrijer als ik er niet steeds over hoef na te denken om geen bedragen te noemen.

Het spaargeld komt eigenlijk nooit ter sprake en daar begin ik ook niet uit mezelf over. Als er naar gevraagd zou worden geef ik er waarschijnlijk wel gewoon antwoord op, al zou het er misschien wel aan liggen wie het vraagt.
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 3 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Gast vr 31 mei 2013 - 6:42

Ja, hoor. Meestal is het vrij globaal. Ik vind het niet nodig om alles in detail te vertellen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 3 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  MissBlunt vr 31 mei 2013 - 7:00

Op het internet hoeft het allemaal niet te staan maar met familie en vrienden deel ik dat soort informatie gewoon (over salaris, hypotheek, spaargeld, kosten van vakantie, verbouwingen etc.). Ik snap nooit zo waarom mensen daar geheimzinnig over doen.

Aansluitend vraag ik mij wel af waar jullie al die mensen vandaan halen die commentaar hebben op gewicht/salaris/opvoeding/uitgaven/werkende vrouwen, onder welke steen komen die vandaan gekropen?

MissBlunt
MissBlunt
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 177
Punten : 180
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 3 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Blair vr 31 mei 2013 - 7:11

KimRosenberg85 schreef:We hebben het toch gewoon over een bepaald onderwerp? Ik ben niet bewust bezig met hinten, haha, weer zoiets! Ik kan niet anders dan spreken over de situatie waarin ik zit, of moet ik soms gaan liegen? Dat ik zeg: mijn man is magazijnmedewerker en verdient 1650 euro bruto per maand, zelf ben ik kapster en ik verdien parttime 800 euro per maand en dat jullie dan ineens helemaal gelukkig zijn, ofzo?

In een ander topic zei je nog dat je in de horeca werkte.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 3 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Ilovethe90s vr 31 mei 2013 - 7:17

Babydoll schreef:
KimRosenberg85 schreef:We hebben het toch gewoon over een bepaald onderwerp? Ik ben niet bewust bezig met hinten, haha, weer zoiets! Ik kan niet anders dan spreken over de situatie waarin ik zit, of moet ik soms gaan liegen? Dat ik zeg: mijn man is magazijnmedewerker en verdient 1650 euro bruto per maand, zelf ben ik kapster en ik verdien parttime 800 euro per maand en dat jullie dan ineens helemaal gelukkig zijn, ofzo?

In een ander topic zei je nog dat je in de horeca werkte.
Dit was toch maar een voorbeeld?
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Praat jij makkelijk over geld? - Pagina 3 Empty Re: Praat jij makkelijk over geld?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum