Mijn bevalplan
+24
Parisienne
kwak
Happydobby
Caroow
Lady4
Barbabella
Dora
Linda
Mamsie
Flower_L
Printje
Fiwen
Darius
Manderijn
Catwoman79
Filoria
koNijntje
Susan
lente
L!ND@
Snoes
Slakje
Aagje!
Teddyaapje
28 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Mijn bevalplan
Omdat er een aantal zijn die mijn bevalplan willen lezen heb ik hem hier even gekopieerd...tis een hele lijst geworden!
Geboorteplan
Teddyaapje, geboortedatum
Tweede kindje wordt verwacht rond; 22-7-2013
We willen graag een natuurlijke en ongestoorde geboorte van ons kindje, liefst in bad. (beval bad in huis)
Graag wil ik op eigen kracht de bevalling zelf doen. Van jullie als verloskundigen ga ik uit van een ‘hands off’ benadering. Ik wens niet actief geleid te worden, wel ondersteund waar nodig.
Ik ga er in dit geboorte plan van uit dat alles goed verloopt en het kindje en ik in goede gezondheid en conditie verkeren. Mocht het anders zijn dan begrijp ik dat een aantal dingen niet mogelijk zijn of anders gaan. Wel wil ik dat er ALTIJD eerst overleg is en dat ik (of Jimmy) duidelijk toestemming geven voor eventuele ingrepen/ interventies.
Ik wil ten alle tijden eerlijke en juiste informatie krijgen ten aanzien van voorgestelde interventies of medische ingrepen, of het achterwege laten daarvan. Ook als er twijfel is over wat er moet gebeuren. Bij mijn vorige bevalling is dit grondig misgegaan en daar heb ik veel last van gehad. De uiteindelijke toestemming voor de interventie ligt bij mij of de vader.
Omgeving: pagina 1
Bevalling thuis: pagina 2
Bevalling ziekenhuis: pagina 3 + 4
Voeding: pagina 5
Kraamtijd thuis/ziekenhuis: pagina 6
Omgeving:
- Rustige kamer
- Gedimd licht of donker
- Op rustige, zachte manier praten en alleen als het nodig is
- Positieve benadering en niet praten over pijn of tijdsduur
- Zo min mogelijk ruimte in en/of uitlopen en zo onopvallend mogelijk
Bevalling thuis:
Ontsluitingsfase:
- Wil thuis bevallen
- Wil foto’s en evt. filmmateriaal van alles
- Wil vrij bewegen en zelf houdingen bepalen
- Wil regelmatig eten en drinken en hier evt. op gewezen worden
- Wil niet ‘onnodig’ gestoord of aangeraakt worden (concentratie verlies)
- Toucheren alleen op mijn verzoek
- Ik wil niks horen over tijd of aantal cm, tenzij ik hier zelf om vraag
- Als de vliezen niet spontaan breken wil ik ze intact houden tot net voor de uitdrijving
- Als de vliezen spontaan breken en er blijkt sprake van meconium houdend vruchtwater dan wil ik bij vergevorderde ontsluiting en goede harttonen van het kindje de bevalling thuis af maken.
Geboortefase:
- Bevallen in bevalbad (anders op de baarkruk; in elk geval verticaal)
- Bij volledige ontsluiting wachten op goede persdrang
- Ik wil mijn lichaam het werk laten doen en dat volgen (dus niet actief ‘hap lucht/kin op de borst/3x persen en niet op commando persen)
- Ik wil vrij zijn elke houding aan te nemen die voor mij goed voelt.
- Als het hoofdje geboren is wil ik de baby de natuurlijke spildraai laten maken en wachten tot de volgende wee om hem geboren te laten worden.
- Ik wil de baby zelf aanpakken en rustig boven water laten komen, evt. meekijken via spiegel
- Wanneer de uitdrijving langer duurt dan de richtlijnen en het kindje en ik maken het goed, dan wil ik de tijd krijgen het kindje op eigen kracht geboren te laten worden.
Na de geboorte;
- Baby niet schoonvegen
- Baby direct op mijn buik, huid op huid contact
- Wil de baby zelf de borst laten zoeken dmv de borstcrawl
- Navelstreng volledig laten uitkloppen
- Geen oxytocine injectie uit voorzorg, pas na toestemming als t langer duurt dan 60min voordat de placenta geboren wordt of bij te veel bloedverlies.
- Ik wil ontspannen in bad blijven zitten met de baby
- Ik wil de placenta in bad geboren laten worden
- Niet trekken aan navelstreng en geen druk geven op buik om de placenta geboren te laten worden
- Vader knipt navelstreng door
- Zelf baby aanleggen
- Controles van de baby bij mij
- Tijdens evt. hechten baby bij mij
Bevalling ziekenhuis:
Ontsluitingsfase:
- Niet inleiden, alleen als er anders een levensbedreigende situatie kan ontstaan
- De vliezen pas breken net voor de uitdrijving, mocht dit niet eerder spontaan gebeurd zijn
- Geen hoofdelektrode bij baby, ctg van buitenaf is prima maar niet constant
- Graag op een rustige toon tegen ons praten
- Wil niks horen over tijd of cm tenzij ik er zelf naar vraag
- Wil vrij bewegen tijdens ontsluitingsfase
- Wil zelf naar de wc, niet op een po
- Geen pijnmedicatie aanbieden, als ik denk dat t nodig is geef ik het zelf wel aan
- Als ik om medicatie vraag wil ik een knopje wat niet aangesloten is (placebo effect)
Geboortefase:
- Als ik persweeën krijg puf ik die alleen weg als ik met 100% zekerheid geen volledige ontsluiting heb, graag toucheren en geen aannames maken!
- Ik wil mijn lichaam het werk laten doen en dat volgen (dus niet actief ‘hap lucht/kin op de borst/3x persen en niet op commando persen)
- Als het hoofdje geboren is wil ik de baby de natuurlijke spildraai laten maken en wachten tot de volgende wee om hem geboren te laten worden.
- Ik wil de baby zelf aanpakken en evt. meekijken via spiegel
- Wil graag in een verticale houding bevallen
- Wanneer de uitdrijving langer duurt dan de richtlijnen en het kindje en ik maken het goed, dan wil ik de tijd krijgen het kindje op eigen kracht geboren te laten worden.
Na de geboorte;
- Baby niet schoonvegen
- Als huid op huid contact met mij niet mogelijk is dan met vader
- Geen oxytocine injectie uit voorzorg, pas na overleg als t langer duurt dan 60min voordat de placenta geboren wordt of bij te veel bloedverlies.
- Niet trekken aan navelstreng en geen druk geven op buik om de placenta geboren te laten worden.
- Baby niet aankleden maar evt. toedekken met (warme) deken
- Vit. K oraal en pas na de eerste borstvoeding
- Baby wordt niet gewassen
- Wij willen graag gebruik maken van de kraamsuite
Keizersnede;
- Alleen als dit de enige optie is
- De vader is aanwezig bij de geboorte
- Ik wil geen volledige narcose
- Ik wil de geboorte zien (met spiegel of beeldscherm oid)
- Ik wil dat de navelstreng volledig laten uitkloppen
- De vader knipt de navelstreng door
- Ik wil meteen huid op huid contact maken met de baby
- Als huid op huid contact met mij niet mogelijk is dan met de vader
- Baby niet aankleden maar toedekken met (warme) deken
- Ik wil zo snel mogelijk de baby aanleggen
- De controles van de baby op/ bij mij
- Ik wil zoveel mogelijk foto en film materiaal
- Als er toch volledige narcose moest worden gebruikt wil de baby zien vóór de visite, bijv. de opa’s en oma’s
- Ik wil de baby en vader bij me als ik ontwaak uit de narcose
In noodgevallen;
- In noodgevallen blijft de vader altijd bij de baby
- In noodgevallen wordt de achtergebleven persoon zo snel en veel mogelijk op de hoogte gehouden van de situatie
Voeding;[/b]
- Baby krijgt exclusief borstvoeding
- Als bijvoeding nodig is gebeurt dit met mijn eigen moedermelk. Als die niet voorradig is dan met donormelk.
- In geen geval kunstvoeding of suikerwater!
- Als baby wakker is terwijl ik slaap mij wakker maken
- Als zelf voeden om welke reden dan ook niet (direct) mogelijk is wil ik minimaal om de 3u kolven en hieraan herinnert worden, ook als ik hiervoor moet worden wakker gemaakt
- Bij problemen wordt een lactatiekundige ingeschakeld
[b]Kraamtijd thuis:[/b]
- Baby gaat niet in bad
- Attachment parenting past volledig in ons straatje, we willen op deze wijze met onze kinderen om gaan. Dat houdt in:
- Baby blijft zoveel mogelijk bij vader of moeder
- We laten de baby niet alleen huilen
- Baby slaapt bij ons op de slaapkamer in wieg of co-sleeper, we zijn op de hoogte van de richtlijnen voor veilig (samen)slapen.
- T. wordt zoveel mogelijk bij alles betrokken (voor zover hij dat wil)
- We voeden T. op volgens UP (unconditional parenting), we willen dat hij niet wordt gestraft of beloond en dat hij met respect wordt behandeld.
- T. mag ten alle tijden bij ons zijn als hij daar behoefte aan heeft, zo mag hij ook bij ons op de kamer slapen als hij niet in zijn eigen bed wil slapen.
- Als de baby wakker wordt terwijl ik slaap wil ik wakker gemaakt worden
- Voeding, zie pagina 5
[b]Kraamtijd ziekenhuis
- Baby gaat niet in bad
- Baby blijft bij mij of bij de vader
- Rooming-in
- T. wordt zoveel mogelijk bij alles betrokken
- We laten de baby in geen geval alleen huilen
- Veel huid op huid contact met baby
- Ik heb vaker last van heimwee wat zich kan uiten in verhoging. Mocht ik verhoging krijgen waar geen lichamelijke oorzaak voor kan worden gevonden dan wil ik graag naar huis
- Voeding, zie pagina 5
Geboorteplan
Teddyaapje, geboortedatum
Tweede kindje wordt verwacht rond; 22-7-2013
We willen graag een natuurlijke en ongestoorde geboorte van ons kindje, liefst in bad. (beval bad in huis)
Graag wil ik op eigen kracht de bevalling zelf doen. Van jullie als verloskundigen ga ik uit van een ‘hands off’ benadering. Ik wens niet actief geleid te worden, wel ondersteund waar nodig.
Ik ga er in dit geboorte plan van uit dat alles goed verloopt en het kindje en ik in goede gezondheid en conditie verkeren. Mocht het anders zijn dan begrijp ik dat een aantal dingen niet mogelijk zijn of anders gaan. Wel wil ik dat er ALTIJD eerst overleg is en dat ik (of Jimmy) duidelijk toestemming geven voor eventuele ingrepen/ interventies.
Ik wil ten alle tijden eerlijke en juiste informatie krijgen ten aanzien van voorgestelde interventies of medische ingrepen, of het achterwege laten daarvan. Ook als er twijfel is over wat er moet gebeuren. Bij mijn vorige bevalling is dit grondig misgegaan en daar heb ik veel last van gehad. De uiteindelijke toestemming voor de interventie ligt bij mij of de vader.
Omgeving: pagina 1
Bevalling thuis: pagina 2
Bevalling ziekenhuis: pagina 3 + 4
Voeding: pagina 5
Kraamtijd thuis/ziekenhuis: pagina 6
Omgeving:
- Rustige kamer
- Gedimd licht of donker
- Op rustige, zachte manier praten en alleen als het nodig is
- Positieve benadering en niet praten over pijn of tijdsduur
- Zo min mogelijk ruimte in en/of uitlopen en zo onopvallend mogelijk
Bevalling thuis:
Ontsluitingsfase:
- Wil thuis bevallen
- Wil foto’s en evt. filmmateriaal van alles
- Wil vrij bewegen en zelf houdingen bepalen
- Wil regelmatig eten en drinken en hier evt. op gewezen worden
- Toucheren alleen op mijn verzoek
- Ik wil niks horen over tijd of aantal cm, tenzij ik hier zelf om vraag
- Als de vliezen niet spontaan breken wil ik ze intact houden tot net voor de uitdrijving
- Als de vliezen spontaan breken en er blijkt sprake van meconium houdend vruchtwater dan wil ik bij vergevorderde ontsluiting en goede harttonen van het kindje de bevalling thuis af maken.
Geboortefase:
- Bevallen in bevalbad (anders op de baarkruk; in elk geval verticaal)
- Ik wil de baby zelf aanpakken en rustig boven water laten komen, evt. meekijken via spiegel
Na de geboorte;
- Baby niet schoonvegen
- Geen oxytocine injectie uit voorzorg, pas na toestemming als t langer duurt dan 60min voordat de placenta geboren wordt of bij te veel bloedverlies.
- Ik wil ontspannen in bad blijven zitten met de baby
- Ik wil de placenta in bad geboren laten worden
- Niet trekken aan navelstreng en geen druk geven op buik om de placenta geboren te laten worden
- Zelf baby aanleggen
Bevalling ziekenhuis:
Ontsluitingsfase:
- Niet inleiden, alleen als er anders een levensbedreigende situatie kan ontstaan
- De vliezen pas breken net voor de uitdrijving, mocht dit niet eerder spontaan gebeurd zijn
- Geen hoofdelektrode bij baby, ctg van buitenaf is prima maar niet constant
- Graag op een rustige toon tegen ons praten
- Wil niks horen over tijd of cm tenzij ik er zelf naar vraag
- Wil vrij bewegen tijdens ontsluitingsfase
- Wil zelf naar de wc, niet op een po
- Geen pijnmedicatie aanbieden, als ik denk dat t nodig is geef ik het zelf wel aan
- Als ik om medicatie vraag wil ik een knopje wat niet aangesloten is (placebo effect)
Geboortefase:
- Als ik persweeën krijg puf ik die alleen weg als ik met 100% zekerheid geen volledige ontsluiting heb, graag toucheren en geen aannames maken!
- Ik wil de baby zelf aanpakken en evt. meekijken via spiegel
- Wil graag in een verticale houding bevallen
Na de geboorte;
- Baby niet schoonvegen
- Als huid op huid contact met mij niet mogelijk is dan met vader
- Geen oxytocine injectie uit voorzorg, pas na overleg als t langer duurt dan 60min voordat de placenta geboren wordt of bij te veel bloedverlies.
- Niet trekken aan navelstreng en geen druk geven op buik om de placenta geboren te laten worden.
- Baby niet aankleden maar evt. toedekken met (warme) deken
- Vit. K oraal en pas na de eerste borstvoeding
- Baby wordt niet gewassen
- Wij willen graag gebruik maken van de kraamsuite
Keizersnede;
- Alleen als dit de enige optie is
- De vader is aanwezig bij de geboorte
- Ik wil geen volledige narcose
- Ik wil de geboorte zien (met spiegel of beeldscherm oid)
- Ik wil dat de navelstreng volledig laten uitkloppen
- De vader knipt de navelstreng door
- Ik wil meteen huid op huid contact maken met de baby
- Als huid op huid contact met mij niet mogelijk is dan met de vader
- Baby niet aankleden maar toedekken met (warme) deken
- Ik wil zo snel mogelijk de baby aanleggen
- De controles van de baby op/ bij mij
- Ik wil zoveel mogelijk foto en film materiaal
- Als er toch volledige narcose moest worden gebruikt wil de baby zien vóór de visite, bijv. de opa’s en oma’s
- Ik wil de baby en vader bij me als ik ontwaak uit de narcose
In noodgevallen;
- In noodgevallen blijft de vader altijd bij de baby
- In noodgevallen wordt de achtergebleven persoon zo snel en veel mogelijk op de hoogte gehouden van de situatie
Voeding;[/b]
- Baby krijgt exclusief borstvoeding
- Als bijvoeding nodig is gebeurt dit met mijn eigen moedermelk. Als die niet voorradig is dan met donormelk.
- In geen geval kunstvoeding of suikerwater!
- Als baby wakker is terwijl ik slaap mij wakker maken
- Als zelf voeden om welke reden dan ook niet (direct) mogelijk is wil ik minimaal om de 3u kolven en hieraan herinnert worden, ook als ik hiervoor moet worden wakker gemaakt
- Bij problemen wordt een lactatiekundige ingeschakeld
[b]Kraamtijd thuis:[/b]
- Baby gaat niet in bad
- Attachment parenting past volledig in ons straatje, we willen op deze wijze met onze kinderen om gaan. Dat houdt in:
- Baby blijft zoveel mogelijk bij vader of moeder
- We laten de baby niet alleen huilen
- Baby slaapt bij ons op de slaapkamer in wieg of co-sleeper, we zijn op de hoogte van de richtlijnen voor veilig (samen)slapen.
- T. wordt zoveel mogelijk bij alles betrokken (voor zover hij dat wil)
- We voeden T. op volgens UP (unconditional parenting), we willen dat hij niet wordt gestraft of beloond en dat hij met respect wordt behandeld.
- T. mag ten alle tijden bij ons zijn als hij daar behoefte aan heeft, zo mag hij ook bij ons op de kamer slapen als hij niet in zijn eigen bed wil slapen.
- Als de baby wakker wordt terwijl ik slaap wil ik wakker gemaakt worden
- Voeding, zie pagina 5
[b]Kraamtijd ziekenhuis
- Baby gaat niet in bad
- Baby blijft bij mij of bij de vader
- Rooming-in
- T. wordt zoveel mogelijk bij alles betrokken
- We laten de baby in geen geval alleen huilen
- Veel huid op huid contact met baby
- Ik heb vaker last van heimwee wat zich kan uiten in verhoging. Mocht ik verhoging krijgen waar geen lichamelijke oorzaak voor kan worden gevonden dan wil ik graag naar huis
- Voeding, zie pagina 5
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Re: Mijn bevalplan
Heb geen idee waarom voeding en kraamtijd thuis dik gedrukt zijn trouwens...dat was niet de bedoeling..
Teddyaapje- Ratel
Wat me zo vlug te binnen schiet: ik zou bij de thuisbevalling er ook nog iets over inzetten dat als de baby om wat voor reden dan ook niet bij jou kan zijn, hij bij je man moet zijn.
Verder: ziekenhuisversie zou ik filteren op de dingen die je écht heel belangrijk vindt. Zeker als je onverwacht met complicaties naar het ziekenhuis gaat is er vaak geen tijd om een plan van één of twee a4tjes door te lezen.
Maakt het je nog uit of de baby eventuele bijvoeding (bv) via een fles krijgt of cupje/fingerfeeding wat dan ook? En mag een speen?
Verder: ziekenhuisversie zou ik filteren op de dingen die je écht heel belangrijk vindt. Zeker als je onverwacht met complicaties naar het ziekenhuis gaat is er vaak geen tijd om een plan van één of twee a4tjes door te lezen.
Maakt het je nog uit of de baby eventuele bijvoeding (bv) via een fles krijgt of cupje/fingerfeeding wat dan ook? En mag een speen?
Gast- Gast
Of wilde je er geen feedback op? haha, daar had je helemaal niet om gevraagd zie ik nu. Verder ziet ie er goed uit hoor!
Gast- Gast
Zo wat een lijst , goed over nagedacht zie ik
Ik vraag me af, er zijn hier wel meer moeders met een geboorte plan, is het ook zo gegaan? Gaat de vk of kraamzorg of het ziekenhuis echt eerst alles helemaal doorlezen? Of krijgen ze het van te voren al?
Ik vraag me af, er zijn hier wel meer moeders met een geboorte plan, is het ook zo gegaan? Gaat de vk of kraamzorg of het ziekenhuis echt eerst alles helemaal doorlezen? Of krijgen ze het van te voren al?
Aagje!- Kletskop
- Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11
ik had ook een bevalplan, deze is in de zwangerschap al met de vk besproken
Gast- Gast
Bedankt voor de tips rejoy! Dat we geen speen willen en bijvoeding via fingerfeeding heb ik wel in t uitgebreidere plan voor de kraamzorg gezet. Zal t hier idd ook nog bij zetten. Bij de ziekenhuisversie ben ik van mn vorige bevalling uitgegaan. Ik denk dat ik nog een extra versie maak voor als er idd accute nood is. Ga t baby bij de vader er ook nog even bijzetten bij de thuisbevalling idd.
Teddyaapje- Ratel
Aagje! schreef:Zo wat een lijst , goed over nagedacht zie ik
Dat laatste vraag ik mij ook af. Ik loop nl. in een ziekenhuis en zal daar ook bevallen. Ik ga op controles bij de gyn en bij de bevalling krijg ik een vk en waarschijnlijk ook een stagiaire, die zijn dan toch niet op de hoogte van mijn wensen? En mocht er een gyn aan te pas komen, moet mijn eigen gyn maar net aanwezig/oproepbaar zijn op dat moment dat de baby beslist te komen...
Ik vind trouwens dat het allemaal netjes is verwoord, als ik dat van anderen lees komt het soms nogal dwingend en 'onbeleefd' over.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Als je je bevalplan meeneemt en aan de gyn vraagt t in je dossier te doen is er vast wel tijd om t te lezen. Ik heb er zoveel mogelijk op gelet t in chronologische volgorde van handelingen te zetten zodat t stap voor stap gelezen kan worden.
Mijn plan was in eerste instantie ook niet echt aardig. Heb eerst opgeschreven wat er in me opkwam en ben t toen 'aardig' gaan maken.
Mijn plan was in eerste instantie ook niet echt aardig. Heb eerst opgeschreven wat er in me opkwam en ben t toen 'aardig' gaan maken.
Teddyaapje- Ratel
Ik vind dat je dat heel netjes hebt opgesteld en alles goed/duidelijk hebt verwoord, Teddyaapje!
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10
Netje verwoord Teddyaapje! Misschien een stomme vraag, maar kan/mag je de navelstreng helemaal uit laten kloppen na/tijdens een keizersnede?
Ik heb in mijn laatste zwangerschap ook een bevalplan opgesteld en daar hebben ze zich ook aan gehouden. Ze waren er van te voren mee bekend en ik mocht er ook naar verwijzen mochten dingen anders gaan. Ik had alleen wel een POP-protocol en daarbij werd er sowieso een bevalplan opgesteld, tenzij je het niet wilde natuurlijk.
Ik heb in mijn laatste zwangerschap ook een bevalplan opgesteld en daar hebben ze zich ook aan gehouden. Ze waren er van te voren mee bekend en ik mocht er ook naar verwijzen mochten dingen anders gaan. Ik had alleen wel een POP-protocol en daarbij werd er sowieso een bevalplan opgesteld, tenzij je het niet wilde natuurlijk.
L!ND@- Kletskop
- Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Duidelijk en goed verwoord plan Teddyaapje!
Alleen een aantal dingen rondom de keizersnede is niet helemaal haalbaar denk ik, maar dat hangt ook van de situatie af natuurlijk. Als het een spoedsectio wordt houden ze zich aan hun eigen protocol, en verdwijnt zo'n geboorteplan (grotendeels) uit beeld.
De navelstreng uit laten kloppen na een keizersnede heb ik nog nooit gezien. Daar is ook de tijd niet voor. Neem aan dat dat niet binnen een halve minuut gebeurd is? Wel eens gezien dat de gyn er een paar keer strak langs ging met z'n handen zeg maar om zo de inhoud van de navelstreng 'in de baby te schuiven' (weet even niet hoe ik het anders moet verwoorden haha).
Alleen een aantal dingen rondom de keizersnede is niet helemaal haalbaar denk ik, maar dat hangt ook van de situatie af natuurlijk. Als het een spoedsectio wordt houden ze zich aan hun eigen protocol, en verdwijnt zo'n geboorteplan (grotendeels) uit beeld.
De navelstreng uit laten kloppen na een keizersnede heb ik nog nooit gezien. Daar is ook de tijd niet voor. Neem aan dat dat niet binnen een halve minuut gebeurd is? Wel eens gezien dat de gyn er een paar keer strak langs ging met z'n handen zeg maar om zo de inhoud van de navelstreng 'in de baby te schuiven' (weet even niet hoe ik het anders moet verwoorden haha).
lente- Prater
- Aantal berichten : 520
Punten : 554
Registratiedatum : 03-12-10
Goed dat je de dingen die je belangrijk vindt op papier heb gezet, ik denk alleen wel dat als er echt een noodsituatie is, ze niet meer naar een bevallingsplan kijken. Dan is er gewoon geen minuut te verliezen en dan denk ik dat ze doen wat zij op dat moment het beste achten, ook als dat inhoudt dat je onder narcose moet of iets anders.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Oh, daar heb je al rekening mee gehouden, zie ik.
Ik hoop dat het allemaal gaat zoals je het het liefste wil.
Ik hoop dat het allemaal gaat zoals je het het liefste wil.
Susan- Lady Post-a-lot
lente schreef:Duidelijk en goed verwoord plan Teddyaapje!
Ik heb aangegeven dat ik er in dit plan vanuit ga dat alles volgens het boekje verloopt, dat er bij de spoedsectio anders gehandeld moet worden dat is logisch en dat zijn dingen die je niet kunt voorzien.
Theoretisch gezien kun je een navelstreng laten uitkloppen na een keizersnede. Het enige wat je moet doen is de placenta en navelstreng aan de baby laten zitten. Het wordt (tot nu toe) nog bijna nergens (standaard) gedaan. Of het in de praktijk mogelijk is geen idee, zal van de situatie afhangen. Maar nee heb je, ja kun je krijgen.
Ik moet het plan nog met de vk bespreken, ben benieuwd wat ze ervan vinden!
Teddyaapje- Ratel
Teddyaapje schreef:Theoretisch gezien kun je een navelstreng laten uitkloppen na een keizersnede. Het enige wat je moet doen is de placenta en navelstreng aan de baby laten zitten. Het wordt (tot nu toe) nog bijna nergens (standaard) gedaan. Of het in de praktijk mogelijk is geen idee, zal van de situatie afhangen. Maar nee heb je, ja kun je krijgen.
Ik moet het plan nog met de vk bespreken, ben benieuwd wat ze ervan vinden!
ik heb wel eens gelezen dat ze in een andere cultuur de navelstreng helemaal niet afknippen, maar wachten totdat het er vanzelf af valt.
dan sleep je naast de baby dus ook de hele placenta mee.. lijkt me dus dat het wel kan.
ik vind het knap dat je alles zo op papier hebt gezet en hoop dat dit keer wel alles naar wens verloopt!
Laatst aangepast door koNijntje op do 30 mei 2013 - 7:22; in totaal 1 keer bewerkt
koNijntje- Prater
- Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11
Jeetjemina. Met zoveel eisen moet er haast wel iets misgaan, of is dat heel negatief gedacht van me? Je zet onder elkaar dat je niet gestoord wil worden, maar ook dat je erop gewezen wil worden dat je wat kan eten of drinken. Dat spreekt elkaar toch tegen? Ik ben blij dat ik jouw VK niet ben, ik zou nooit met zoveel dingen tegelijk rekening kunnen houden. Maar misschien heb jij een superverloskundige die dat wel kan
Laatst aangepast door Filoria op do 30 mei 2013 - 6:21; in totaal 1 keer bewerkt
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Filoria schreef:Jeetjemina. Met zoveel eisen moet er haast wel iets misgaan, of is dat heel negatief gedacht van me? Je zet onder elkaar dat je niet gestoord wil worden, maar ook dat je erop gewezen wil worden dat je wat kan eten of drinken. Dat spreekt elkaar toch tegen? Ik ben blij dat ik jou VK niet ben, ik zou nooit met zoveel dingen tegelijk rekening kunnen houden. Maar misschien heb jij een superverloskundige die dat wel kan
Dat was ook mijn gedachte, maar ik denk wel dat dit een bepaalde 'stijl' van bevallen is en dat veel van die bevalplannen wel erg op elkaar lijken, dus als ze dat eenmaal een paar keer hebben meegemaakt dan hebben ze dat denk ik wel door.
Susan- Lady Post-a-lot
Wat ik me ook afvraag, je zegt dat je alleen op je eigen verzoek getoucheerd wil worden en dat je het aantal centimeters niet wil weten, maar waarom zou je dan überhaupt ooit een verzoek tot toucheren doen? Als het echt noodzakelijk is om te toucheren dan lijkt het mij dat het toch echt wel gebeurt, ongeacht het plan.
Susan- Lady Post-a-lot
Filoria schreef:Jeetjemina. Met zoveel eisen moet er haast wel iets misgaan, of is dat heel negatief gedacht van me? Je zet onder elkaar dat je niet gestoord wil worden, maar ook dat je erop gewezen wil worden dat je wat kan eten of drinken. Dat spreekt elkaar toch tegen? Ik ben blij dat ik jouw VK niet ben, ik zou nooit met zoveel dingen tegelijk rekening kunnen houden. Maar misschien heb jij een superverloskundige die dat wel kan
Helemaal mee eens.
Catwoman79- Prater
- Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Oja, dat kan ik me inderdaad wel voorstellen Susan, dat haar wensen voor de bevalling binnen een bepaald plaatje passen dat ze vaker zien. Ik zou uberhaupt heel slecht zijn als verloskundige want ik raak snel in paniek en ik kan geen twee dingen tegelijk. Mijn verloskundigen zijn wat dat betreft tegenpolen van mij: van die vrouwen die altijd rustig blijven. Heerlijk. Misschien is het ook wel daarom dat ik volledig op ze vertrouw. Ik heb tot nu toe maar 1 ding bedacht over mijn volgende bevalling: dat ik thuis wil kunnen blijven als alles goed gaat. Verder zie ik het wel. Maar mijn eerste bevalling was dan ook vrij gemakkelijk (behalve dat Tomas een sterrenkijkertje was).
Filoria- Ratel
Ik vraag me altijd af als ik zulke plannen lees of dat dan ook echt gelezen word. Of ja je dat een soort van controleren of ze het gelezen hebben?
Je ziet het inderdaad wel steeds meer dat vrouwen dit mee nemen. Ik heb eigenlijk beide keren nergens over nagedacht. Meer zo van 'ik laat het allemaal over me heen komen'
De mensen die je helpen met een bevalling weten uiteindelijk vast wat ze doen. En wat ik ergens las (in dit topic?) van 20x keer toucheren, dan heb je het vast bijzonder slecht getroffen. Ik kan me maar 1 keer herinneren. 20 lijkt me daarin niet de standaard.
Je ziet het inderdaad wel steeds meer dat vrouwen dit mee nemen. Ik heb eigenlijk beide keren nergens over nagedacht. Meer zo van 'ik laat het allemaal over me heen komen'
De mensen die je helpen met een bevalling weten uiteindelijk vast wat ze doen. En wat ik ergens las (in dit topic?) van 20x keer toucheren, dan heb je het vast bijzonder slecht getroffen. Ik kan me maar 1 keer herinneren. 20 lijkt me daarin niet de standaard.
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Ik heb hetzelfde gevoel als jij Manderijn (dat ze wel weten wat ze doen en dat ik alles maar over me heen laat komen), maar ik kan me wel indenken dat je dat anders voelt als je heel slecht bent begeleid bij een vorige bevalling. Toch vind ik de lijst van Teddyaapje wel heeel uitgebreid.
Filoria- Ratel
Twintig keer is ook wel erg veel. De eerste keer ben ik denk ik in totaal zes tot acht keer getoucheerd, er kwam toen bij dat er een co-assistente meeliep die ook een paar keer oefende (dat zou ik een tweede keer niet meer willen en ik vond het ook raar dat ze dat deden want er stond op mijn kaart dat ik moeilijk te toucheren was, dus zoek maar een ander slachtoffer denk ik dan), de tweede keer ben ik denk ik drie keer getoucheerd.
Susan- Lady Post-a-lot
Oh ja ik begrijp dat ook wel hoor. Maar ik vraag me af of dat op te lossen is met een bevalplan. Want hoe je het ook wend of keert, je blijft afhankelijk van een ander.
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Bevalplan.
» Iemand ervaring met een bevalplan?
» bevalplan; kraamtijd en omgang met oudste erin verwerken..
» Ik wil morgen mijn tuin kergeren gaan mijn buren schilderen
» Ineens veel zweten op mijn hoofd en in mijn haar..
» Iemand ervaring met een bevalplan?
» bevalplan; kraamtijd en omgang met oudste erin verwerken..
» Ik wil morgen mijn tuin kergeren gaan mijn buren schilderen
» Ineens veel zweten op mijn hoofd en in mijn haar..
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: