Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Laat jij je kind corrigeren door een ander?

+22
Supertalentje
Manderijn
koNijntje
Bazinga
*Lookie*
studiebol
Paper Crown
Tania
Twellie
Miccie
SDL
Thunder
Fiwen
L!ND@
Shopaholic
Coco
Parisienne
Susan
Slakje
Fearie
Liadan
Tiara
26 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Laat jij je kind corrigeren door een ander? Empty Laat jij je kind corrigeren door een ander?

Bericht  Tiara di 25 dec 2012 - 11:31

Dus in de zin van dat anderen tegen je kindje nee zeggen bijvoorbeeld?
- Bij diegene thuis en in je eigen huis?
- Zeg je er wat van als dit wel gebeurd?
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laat jij je kind corrigeren door een ander? Empty Re: Laat jij je kind corrigeren door een ander?

Bericht  Liadan di 25 dec 2012 - 11:34

Ja, dat vind ik geen probleem. Straffen zou ik wel moeite mee hebben.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laat jij je kind corrigeren door een ander? Empty Re: Laat jij je kind corrigeren door een ander?

Bericht  Gast di 25 dec 2012 - 11:42

Ja. Ik maak het vooral mee met familie en dat vind ik niet meer dan normaal. Ik corrigeer mijn nichtjes ook.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Laat jij je kind corrigeren door een ander? Empty Re: Laat jij je kind corrigeren door een ander?

Bericht  Fearie di 25 dec 2012 - 11:44

Ja, maar tot op zekere hoogte en afhankelijk van hoe ze het doen. Mijn vader bijv. kan nog al hardhandig zijn en dat vind ik bij D nu niet nodig en dan grijp ik dus in.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laat jij je kind corrigeren door een ander? Empty Re: Laat jij je kind corrigeren door een ander?

Bericht  Slakje di 25 dec 2012 - 11:47

Ja. Straffen doen we nog niet. Nuja, als ze echt heel erg gaat zeuren voor niets, moet ze in haar park gaan spelen.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Laat jij je kind corrigeren door een ander? Empty Re: Laat jij je kind corrigeren door een ander?

Bericht  Susan di 25 dec 2012 - 11:57

Ligt eraan waar het om gaat.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laat jij je kind corrigeren door een ander? Empty Re: Laat jij je kind corrigeren door een ander?

Bericht  Parisienne di 25 dec 2012 - 11:59

Corrigeren als ik het op dat moment niet kan (als in: ik zie niet wat ze doet), dan vind ik het oké. Wel zou ik het fijn vinden als het 'vriendelijk' gebeurt naar N. toe, liever niet op zeer boze toon.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laat jij je kind corrigeren door een ander? Empty Re: Laat jij je kind corrigeren door een ander?

Bericht  Coco di 25 dec 2012 - 12:02

Zolang dat op een normale manier gebeurt vind ik het prima, maar ik doe het dan liever zelf. Als ik erbij ben en het zie vind ik niet dat een ander zich ermee hoeft te bemoeien.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Laat jij je kind corrigeren door een ander? Empty Re: Laat jij je kind corrigeren door een ander?

Bericht  Gast di 25 dec 2012 - 19:36

Ja hoor iedereen heeft andere regels in huis dus ze mogen best corrigeren als hij iets doet wat zij liever niet willen doe ik hier ook. Maar 'straffen' of hoe je dat wilt noemen doe ik zelf en laat ik andere ouders in mijn huis ook zelf doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Laat jij je kind corrigeren door een ander? Empty Re: Laat jij je kind corrigeren door een ander?

Bericht  Gast di 25 dec 2012 - 20:37

Op zich vind ik het geen probleem als Nderen mijn kind corrigeren maar dan wel graag op een normale manier. Vorige week waren we op verjaardag bij mijn nichtje.daar was een vrouw die wij niet kenden. Mijn zoon pakte per ongeluk 2 stukjes kaas en legde netjes 1 terug. Toen schreeuwde ze heel hard z'n naam en begon een hele tirade tegen hem. Toen heb ik haar 'vriendelijk' verzocht zich vooral niet met mijn kind te bemoeien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Laat jij je kind corrigeren door een ander? Empty Re: Laat jij je kind corrigeren door een ander?

Bericht  Gast di 25 dec 2012 - 20:44

Ligt eraan om welke reden. Als dat is omdat ze bijv. Ergens niet aan mag zitten heb ik er geen problemen mee, mits het met respect gebeurt. Als het is omdat iemand vind dat ze een grote mond tegen me heeft bijv. heb ik er wel moeite mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Laat jij je kind corrigeren door een ander? Empty Re: Laat jij je kind corrigeren door een ander?

Bericht  Shopaholic di 25 dec 2012 - 20:46

Ja hoor, geen problemen mee.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Laat jij je kind corrigeren door een ander? Empty Re: Laat jij je kind corrigeren door een ander?

Bericht  L!ND@ di 25 dec 2012 - 20:50

Yvonne, wat een naar mens! En dat terwijl N. het stukje nog netjes terug legde ook...arm ventje!

Verders eens met Coco
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laat jij je kind corrigeren door een ander? Empty Re: Laat jij je kind corrigeren door een ander?

Bericht  Gast di 25 dec 2012 - 20:51

Dat ligt eraan of ik bijv. er zelf met mijn neus bovenop sta, of het om veiligheidsredenen gebeurt of op wat voor een manier het gebeurt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Laat jij je kind corrigeren door een ander? Empty Re: Laat jij je kind corrigeren door een ander?

Bericht  Fiwen di 25 dec 2012 - 20:55

Ligt er helemaal aan wie, waarom en hoe ze het doen. Als we ergens op visite zijn en iemand zegt vriendelijk tegen haar "blijf daar maar vanaf" heb ik daar totaal geen moeite mee. Maar o.a. mijn schoonzus heeft er een handje van om bijvoorbeeld tegen J te gaan roepen/schreeuwen dat ze in een restaurant niet naar buiten mag lopen terwijl ik naast aan dezelfde tafel zit en het dus op mijn manier heel goed zelf kan oplossen en dat pik ik dus niet (en dat weet ze ondertussen ook wel maar helaas doet ze het nog steeds zo af en toe)
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laat jij je kind corrigeren door een ander? Empty Re: Laat jij je kind corrigeren door een ander?

Bericht  Thunder di 25 dec 2012 - 22:23

Geen probleem mee.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laat jij je kind corrigeren door een ander? Empty Re: Laat jij je kind corrigeren door een ander?

Bericht  SDL di 25 dec 2012 - 22:36

Als er correct gecorrigeerd wordt, heb ik daar geen problemen mee. Ik zal hooguit balen dat een ander dat moet doen en dit dus inhoudt dat ik het zelf niet heb gezien dat ze iets doen wat niet mag.

Er zijn ook mensen die oncorrect corrigeren. Een tijdje terug op een verjaardag gingen mijn kindjes op de grond liggen, ze waren aan het spelen en gek aan het doen (zachtjes geoorloofd en niet lastig oid.). Toen werden ze "gecorrigeerd" dat ze niet op de grond mochten liggen omdat de vloer vies is want er lopen mensen met schoenen. Toen dacht ik van "moet dat nou?!", ze waren verder lief en dan heb ik liever dat ze "vies" worden en spelen dan dat ze bij wijze van op banken springen of in de gordijnen hangen.
SDL
SDL
Prater
Prater

Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Laat jij je kind corrigeren door een ander? Empty Re: Laat jij je kind corrigeren door een ander?

Bericht  Miccie di 25 dec 2012 - 22:42

Ik moet nog bevallen, maar heb er wel een mening over. Als het bij anderen in huis is vind ik dat zij best wel wat mogen zeggen als mijn kind bijvoorbeeld iets doet wat niet mag (bv iets pakken wat breekbaar is). Straffen vind ik voor de ouders zelf.

Ik heb zelf twee neefjes en corrigeer hun ook wel eens, maar dan vooral als hun eigen ouders het niet zien en ik weet dat zij het niet mogen.

Een voorbeeld wat ik niet vond kunnen is dat mijn schoonmoeder mijn neefje (dus niet haar kleinkind) ging corrigeren terwijl zijn ouders erbij waren (het ook zagen en er wat van zeiden) en het in mijn huis was. Ik weet ook dat mijn schoonzusje dat niet leuk vond.
Dat zou ik ook niet tof vinden.
Miccie
Miccie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 127
Punten : 134
Registratiedatum : 19-12-10
Woonplaats : Den Haag

Terug naar boven Ga naar beneden

Laat jij je kind corrigeren door een ander? Empty Re: Laat jij je kind corrigeren door een ander?

Bericht  Twellie di 25 dec 2012 - 23:20

Van familie vind ik dat sowieso prima omdat hun dat op dezelfde manier als ons doen. Verder ligt het aan de situatie, ik vind niet dat elke wildvreemde in de supermarkt zich met mij en mijn kinderen kan bemoeien.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Laat jij je kind corrigeren door een ander? Empty Re: Laat jij je kind corrigeren door een ander?

Bericht  Tania di 25 dec 2012 - 23:49

Op zich heb ik er geen problemen mee als we ergens zijn en iemand zegt dat hij ergens niet aan mag komen of iets niet mag doen. Ik vind het soms wel vervelend als ik al met hem bezig ben en mensen gaan zich er dan nog mee bemoeien.
En van vreemde mensen hoeft het van mij ook niet zo. We hebben hier bij de supermarkt een cassiere die altijd wel wat te zeiken heeft tegen m'n zoontje daar ga ik dus niet meer in de rij staan want daar zit ik echt niet op te wachten.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laat jij je kind corrigeren door een ander? Empty Re: Laat jij je kind corrigeren door een ander?

Bericht  Coco di 25 dec 2012 - 23:51

Tania schreef:We hebben hier bij de supermarkt een cassiere die altijd wel wat te zeiken heeft tegen m'n zoontje daar ga ik dus niet meer in de rij staan want daar zit ik echt niet op te wachten.

Die oudere bij de AH toevallig?
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Laat jij je kind corrigeren door een ander? Empty Re: Laat jij je kind corrigeren door een ander?

Bericht  Tania di 25 dec 2012 - 23:54

Coco schreef:
Tania schreef:We hebben hier bij de supermarkt een cassiere die altijd wel wat te zeiken heeft tegen m'n zoontje daar ga ik dus niet meer in de rij staan want daar zit ik echt niet op te wachten.

Die oudere bij de AH toevallig?

Ja die met dat korte zwarte haar. Ken je dr? Laughing

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laat jij je kind corrigeren door een ander? Empty Re: Laat jij je kind corrigeren door een ander?

Bericht  Paper Crown wo 26 dec 2012 - 0:10

Wij hebben vrienden die hun kinderen nooit corrigeren, ze vinden dat ze de vrijheid moeten krijgen dingen te ontdekken.. Maar hun dochtertje nogal ondeugend. Ik heb er echt moeite mee, ze springt op mijn bank, met vieze schoenen, als je niet oplet plunderd ze je koelkast (dus letterlijk alles uittrekken) de prullebak kiept ze om, en toen ze hier pas geleden was en wij net de ontbijttafel afruimden greep ze een pak hagelslag en dat ging volledig over de grond.. Onze Philips lamp met verschillende tinten is kapot dankzij hun kind.. D'r ouders zeggen niets! Ik vind dat zo vervelend... En toen ze vorige week uit de wc kwam met de wcborstel en de muren in de gang bijna ging bewerken ermee heb ik wel ingegrepen. Ze luistert totaal niet, maar dr ouders zijn t ook beu denk ik maar weten er niet mee om te gaan.

Ik heb ze wel gezegd dat ik 't nu wel beu vind en dat ze hun monster maar beter thuis kunnen laten als ze hier nog eens willen komen. Ik vind t een vreselijk kind maar helaas is dit echt schuld van de ouders..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Laat jij je kind corrigeren door een ander? Empty Re: Laat jij je kind corrigeren door een ander?

Bericht  Coco wo 26 dec 2012 - 0:18

Tania schreef:

Ja die met dat korte zwarte haar. Ken je dr? Laughing

Haha ja ze bemoeid zich ook altijd met mijn koters Als ze willen helpen de boodschappen van de band in de kar te gooien is het standaard "laat je mama dat maar doen". Of als I alleen maar de pinautomaat kijkt "daar moeten kleine kindjes van afblijven hoor". Vreselijk irritant. Stomme trol.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Laat jij je kind corrigeren door een ander? Empty Re: Laat jij je kind corrigeren door een ander?

Bericht  studiebol wo 26 dec 2012 - 0:20

Ja hoor als het op een fatsoenlijke manier gebeurd vind ik dat geen probleem.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laat jij je kind corrigeren door een ander? Empty Re: Laat jij je kind corrigeren door een ander?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum